Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:Nee. Je komt in een topic voor spiegelreflex camera's. Ingewikkelde dingen wat gewoon zonde is van je geld als je dat niet wilt leren.
Jij geeft aan niks te willen leren.
Wij geven allemaal aan dat je het dan niet moet zoeken in de spiegelreflex en systeem camera's. Maar dat je hebt bij een compact camera of goede bridge camera moet houden. Maar dat wij je daar niet bij verder kunnen helpen... want daar heeft niemand hier verstand van!
Vervolgens ga je naar de winkel, zonder blijkbaar enig idee wat de verschillen zijn en laat je een dure ingewikkelde camera aanpraten.
En ja, ik vind het inderdaad een beetje dom. Als je de verschillen tussen die camera's niet begrijpt is prima, maar zoek Google dan gewoon even op de type camera's of vraag ons wat de verschillen zijn. Je hebt natuurlijk waardeloos advies gehad in de winkel, maar als je even verder had gekeken dan je neus lang is, dan had je geweten dat een camera met wisselende lenzen dus gewoon een systeem camera is. Die nog eens duurder zijn dan spiegelreflex en net zo ingewikkeld.
En zo moeilijk is erop googlen nou ook weer niet, dan krijg je ook mogelijkheden voorgekauwd.
http://lmgtfy.com/?q=Beste+bridge+camera+2016
Bovenste link. En als Engels te moeilijk voor je is, dan kijk je gewoon alleen naar de camera namen en Google je daar in het nederlands verder op, of je laat je browser de website vertalen.
Kijk uiteindelijk moet je het zelf weten of je deze camera wilt houden of niet. Maar om hier mooie foto's mee te maken van paarden moet je er nog honderden euro's tegen aan gooien, meer dan de camera zelf kost waarschijnlijk. Lenzen zijn gewoon duur. De enige die ik heb kunnen vinden voor dit systeem waar je werkelijk wat aan hebt bij de paarden kost 1000 euro.
Amburtjoz schreef:En dat is nou wat ik zo zonde vind, dan heeft ze nu een systeemcamera met 10-30mm lensje (leuk, maar totaal niet praktisch voor hetgeen ze wilt) maar nu moet daar natuurlijk wel een zoomlens bij van enkele honderden euro's (en die vind je niet zomaar tweedehands). Al met al een vrij grote kostenpost voor iemand die waarschijnlijk wat leuke plaatjes wilt schieten op de automatische stand..... Maar als zij daar het geld voor over hebt, tsja dan zij het zo
maaikemuis schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens. Je moet wel zelf enigszins een idee hebben voordat iemand je kan helpen. Je kunt niet naar een zaak gaan met het idee dat je een doosje wilt hebben dat automatisch plaatjes maakt en verder bij alles of geen idee hebt, of met je hakken in het zand gaat. Dit is net alsof je naar de garage gaat en tegen de verkoper zegt ik zoek een auto die zelf rijdt, hij moet wielen hebben en mag niet rood of grijs zijn en dit is wat het mag kosten en dan verbaasd zijn dat die Tesla een op elektriciteit rijdt.
Ik ben twee uur bezig geweest met specs bekijken, je kan moeilijk verwachten dat een verkoper in een winkel dat gaat doen.
mbkaatje schreef:Welke winkels zijn dan wel aan te raden?
Cameraland ben ik ook niet weg van. Ik heb er ook alleen dingen gekocht waarbij ik van te voren al wist wat ik wilde hebben.
Bagheera_206 schreef:Maar als ik bijvoorbeeld bij Cameraland binnen stap met een koopsignaal voor een Canon 70-200mm f/2.8L IS II USM moet ik voet bij stuk houden zodat ze mij niet op andere gedachten brengen...
Bagheera_206 schreef:Jij hebt gelukkig betere ervaring daar. Ik denk dat ze het ook prima kunnen, maar heb al een aantal van dat soort voorvallen gehad en daarom is het niet mijn favoriete winkel.
Bagheera_206 schreef:Maar als ik bijvoorbeeld bij Cameraland binnen stap met een koopsignaal voor een Canon 70-200mm f/2.8L IS II USM moet ik voet bij stuk houden zodat ze mij niet op andere gedachten brengen...