[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 23:40

Eerst mijn foto. Genomen bij de clinic van Sander Marijnissen op mijn oude stal. Was heel gezellig, maar helaas was het heel moeilijk licht.
Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:10

HOOO mijne komt eraan, oepsie!! :oo

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:11

Afbeelding

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:40

hier de mijne voor deze week.. al een oudere foto, nog geen tijd gehad jammer genoeg

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 00:42

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:16

Wat een mooie foto's komen er voorbij zeg! Ik heb afgelopen jaar een tijdje meegedaan, maar toen gestopt door het geen goede camera hebben.

Ik volg het topic nog steeds, en vind het heel leuk om te zien wat een prachtige foto's iedereen maakt en hoe iedereen vooruit gaat. Super! +:)+

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:58

Week 49

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:35

Samenvatting van week 48:

Agossie Hoewel ik nooit zo'n fan ben van bak-fotografie (in verband met de vaak nog duidelijk aanwezige achtergrond, ipv een wazige achtergrond), stoort de achtergrond mij hier eigenlijk nauwelijks. Nette foto, mooi scherp en het juiste moment in de galop. Horizon lijkt recht. Dus ziet er goed uit, ook al is het niet mijn favoriete plaats voor foto's.

Ann_Pam Wat een prachtig gebied zeg, mooi plekje voor foto's! De foto is naar mijn smaak iets te veel bewerkt (vooral als ik kijk naar de ogen, manen en oren. Op de een of andere manier stoort het mij minder bij de neus en achterhand van het paard). Ik ben benieuwd naar het origineel, want ik denk dat die ook heel mooi is!

Ash_ verzamelt hier Mooie scherpte-diepte in de foto, legt lekker de focus op het koppie. Er zijn een aantal storende elementen (bv de riempjes) in de foto, maar wat me vooral opvalt is dat de ogen van het paard half geopend zijn, en dat is voor mij meestal een reden om een foto weg te gooien. Verder vind ik de scherpte, compositie en kleuren heel mooi!

binky Mooie compositie, wat mij betreft heel interessant en ik blijf er naar kijken. De kleuren vind ik ook mooi. Volgens mij is de kwaliteit niet heel denderend (lijkt ietwat pixelig?), maar dat stoort me niet heel erg! Ik houd zelf het meeste van het fotograferen van dieren en mensen, maar ik vind het toch een geslaagd plaatje!

calice Mooie foto, leuk moment, paard staat er lekker statig bij met een mooie blik in de ogen. Bij zwart-wit houd ik zelf altijd van wat meer contrast (dus wat meer zwart-wit in plaats van veel grijstinten), en ik had zelf denk ik nog even het oogje wat opgelicht en de horizon rechtgezet. Verder een nette foto!

chip Schattig paard! Leuke foto zo met de oortjes naar voren. De omgeving vind ik niet ideaal (hek voor de borst), en wat meer scherpte-diepte had ik ook wel mooi gevonden, maar dat kan natuurlijk niet met iedere camera. Verder leuke foto!

deviltjh verzamelt hier Leuk, een foto vanuit een andere hoek! Ik vind de kleuren ook wel leuk, apart, een beetje gelig misschien. De focus had wat mij betreft wat meer op het oog mogen liggen, maar stoort niet erg. De regendrupjes vind ik wel een leuk detail!

Iejoorr Grappige foto, leuk momentje en mooie uitsnede. Ik vind de donkere buitenrand wel wat storend omdat er wat details wegvallen daardoor. Verder leuk plaatje.

ismy Wauw! Geweldig plaatje! Van een (voor mij) redelijk saai plaatje, heb jij door middel van bewerken een werkelijk prachtige foto gemaakt! Ik vind het heel leuk om te zien hoe fotografie en photoshop hand in hand gaan. Dat is wat mij betreft totaal niet iets negatiefs, juist een manier om de kunst van fotografie nog mooier te maken. Dit plaatje trekt mijn aandacht vanwegen de prachtige kleuren, belichting en mooie compositie. Goed gedaan joh!!! :D

[url=https://lh5.googleusercontent.com/-ItmW-ZQm0rU/UpUVcQ51kxI/AAAAAAAAAVY/BB0q625-
mlg/w864-h576-no/IMG_7855.jpg]JewEmm[/url] Die is gaaf!! Wauw, creatief! Leuk dat je het bushokje nog wel goed ziet, en daar uit kan je dan makkelijker bedenken wat de strepen precies zijn. De kleuren zijn prachtig. Mega interessant plaatje!

Lipydo Mooi zeg, wat een sfeer, geweldig! Het plaatje klopt qua sfeer, kleuren, belichting, omgeving, etc etc, helemaal! Hij is op mijn computer wat aan de donkere kant, maar verder: wauw!!

lovey_ou Schattige foto, leuk koppie heeft het paardje! Maar, het is erg lastig om in een donkere stal te fotograferen. Daarom is de foto ook wat aan de donkere kant, en vallen de kleuren wat weg. Ik denk dat het makkelijker is om foto's bij meer (dag)licht te maken, omdat waarschijnlijk je camera niet geschikt is voor deze omstandigheden (dat zijn veel camera's niet).

magda_90 Oh heerlijk, regen. :') Ondanks dat ik een hekel aan regen en vies weer heb, haha, vind ik het een mooi plaatje! Leuk dat hij zwart-wit is, en op de een of andere manier trekt het mijn aandacht wel, misschien door de achtergrond met veel verschillende schakeringen van licht en donker.

MichieldeM Wauw! Die boom vol in het mooie licht, die perfecte wolkjes en een stralend blauw luchtje. Ik ben fan! Prachtige omgeving, mooi vastgelegd!

[url=https://lh5.googleusercontent.com/-
ABFVFPMMAj4/UpY_rhj2MOI/AAAAAAAAGMI/ZBlfqUR7vgU/w881-h587-no/IMG_4270.jpg]NatassJa[/url] verzamelt hier Awwww <3 Dat is echt heel lief! De blik van beide, echt om van te smelten. Prachtig scherp en mooie aparte kleuren. Naar mijn smaak iets te scheef in de horizon, maar dat is denk ik een kwestie van smaak. :) Verder prachtig!

Nefertarie Wauw! Heel mooi! Zo veel donkere vlakken in een foto, en dan toch interesse weten te wekken met de weinige lichtpunten, dat vind ik gaaf! De foto is kraakhelder, de kleuren zijn goed. Ja, top!!

tesseke Wat een mooie kleuren! Vooral het middenstuk, erg interessant! Wat mij betreft had er wel iets van de boven-en onderkant af gekund, dat is wat minder interessant. Ook vind ik je logo vrij aanwezig. Verder, een erg mooi plaatje, hele mooie kleuren! Goed gedaan.

[url=http://i296.photobucket.com/albums/mm178/Tinky12report/52%20weken%20bokt/week48_zps165e
9173.jpg]Tinky12[/url] Heerlijk plaatje van een stel tevreden vogeltjes. Wat een intense kleuren, dat vind ik prachtig! Ja, eigenlijk gewoon een zeer geslaagd plaatje!

Unleash Mooi! Lekkere scherpte-diepte, en de foto is super scherp! Mooie, rustige kleuren en de achtergrond is goed uitgekozen bij de pony. Mooi licht en glanzende oogjes. Het enige wat wat mij betreft de foto nog mooier had gemaakt, was als het koppie van de pony net iets meer richting de camera was gedraaid (dus en profile ipv net iets verder naar rechts).

XiiaaooNaa verzamelt hier Knap gedaan, lijkt me heel lastig om zo'n foto te maken. Mooi licht en goede kleuren. Alleen mis ik wel scherpte, en dat vind ik toch vaak we het belangrijkste in een foto. Verder mooie plaat! :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:39

Bedankt voor je commentaar! :D

Ja die scherpte ... komt echt door het glas ... :(

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:55

Bedankt voor het commentaar. Normaal gooi ik om die reden ook een foto weg. Maar heb alleen dat moment gefotografeerd en ze stonden allemaal half te slapen in het ochtendzonnetje.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:32

Dankje voor je commentaar. Maar het ging mij meer om het paard als de foto :D

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 09:57

Hier ook nog eens wat feedback van mij. Wanneer je niet in de lijst staat, heb ik niets toe te voegen.

Ann_Pam
Ik vind de bles en de rug wat overbelicht. Het geeft wel een dromerige sfeer. Zelf zou ik de overbelichte stukken een beetje donkerder maken en eens kijken wat dit resultaat geeft.

Ash_
Foto is netjes scherp. Ik vind de uitsnede niet geweldig. Ik zou dit anders gedaan hebben denk ik. Enkel het neusje ofzo. Het riempje van het halster komt ook wel onordelijk over.

binky
Mooie foto. Het onderwerp is ook mooi verdeeld. Maar op mijn scherm ziet je zwarte deel van je foto niet helemaal zwart. Het lijkt me iets van nabewerking.

calice
Mooie foto. Persoonlijk zie ik liever bij deze foto’s het touw ook nog weggewerkt.

chip
Heel erg leuke foto. Het plaatje op de poort en de ijzeren paal op de achtergrond vind ik wel een beetje storen.

lovey_ou
Zoals je zelf al zegt: geen super foto ;) Wel een leukerd. Volgende week een foto van buiten op de wei? 

NatassJa
Heel erg mooie foto. Maar hier ook een wat overbelichting.

En Tinky: bedankt om mij er aan te denken dat ik hier ook zo'n huisje heb staan. Na het zien van je foto onmiddellijk buiten gezet met eten voor de vogeltjes :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:48

Ik baal en vraag me af hoe jullie dat doen.
Ik voel me op het moment net een mol. Ik bwen buiten als het donker is ivm veel dagdiensten. Dit weekend ook weer en alleen gister vrijgeweest maar ja dan moet ik zoveel doen. (net verhuisd)
Hoe doen jullie dat qua fotografie?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 10:23

Ash, ik gebruik soms een flits, maar wel subtiel.
Het interieur bij mijn ouders heb ik met flits gedaan, maar het is niet te fel geworden door de instellingen op mijn camera.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:45

Heb jij dan een losse flits? Of gebruik je die van je camera?
Vind zo jammer als net die laatste weken niet mee te doen.

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:00

Na een lange tijd weggeweest te zijn zou ik toch graag weer meedoen.. Kan en mag dat? *\o/*

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 11:05

Natuurlijk kan dat, JNSW!!! Welkom terug!
We zijn bij week 49.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:18

Gaan we nog iets doen met het idee de gemaakte foto's intebundelen? pp of van iedereen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:12

Hier mijn 49 een uit "de oude doos"

Afbeelding

Bedankt voor het commentaar :)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:19

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:58

Ik zeg 1 :D

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:05

Agossie
Mooie heldere foto !

Ann Pam
Overbelichting op sommige plekken is al gezegd, verder een mooi plaatje

Ash
Leuke foto, ik zou her en der wel wat loshangende riempjes en onderin de witte strepen wegshoppen

Binky
Mooi sfeerplaatje

Calice
Mooie foto

lovey_ou
Leuk paard, wel wat weinig kleur en ik zou rechtsbovenin draadjes en balk wegshoppen en de foto rechtzetten

deviltjh
Mooie foto

Iejoorr
Mooie kleurrijke foto

ismy
Leuke foto, het hek vind ik zelf wat storend

JewEmm
Hele gave foto

Lipydo
Erg mooi en sprookjesachtig plaatje

magda_90
Mooi plaatje

MichieldeM
Mooie foto, horizon oogt wel scheef...

NatassJa
Super leuk en lief plaatje, geweldig de blik van het paard

Nefertarie
Heel mooi

Sodeletuut
Hele mooie foto, prachtige ogen

tesseke
Mooie kleurrijke foto, ik had ook iets van de onder en bovenkant weggesneden

Tinky12
Erg leuk om naar te kijken

Unleash
Mooie foto met mooie zachte kleuren

XiiaaooNaa
Mooi

Mijn feedback is nogal beknopt, ik vind het best moeilijk, maar probeer m'n best te doen.

Bedankt voor de tips wat betreft mijn foto !

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:07

Chip: ben ik met je eerst hoor.
Ook bovengenoemd commentaar over uitsneden ben ik het mee eens maar was helaas nogal snel snel.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:09

Afbeelding

Mijn feedbackpost volgt nog!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:38

Agossie : Mis wat scherpte bij de ruiter en paard. Wel mooie kleuren in de foto.
Ann_Pam: Vind hem iets te bewerkt, en zo iets meer scherpte willen zien. Mooie compositie.
binky: Mooie sfeer, kleuren. Ik blijf er naar kijken. Erg boeiende foto
calice: Mooie foto, fijne sfeer.
chip: Mooie foto en leuk moment, jammer van het hek maar dat heb je niet altijd in de hand.
deviltjh : nette foto, scherpte diepte. Vind het alleen minder intressant aangezien ik het “leven” in het oog niet zie
Iejoorr: Leuke compositie en uitsneden. Mooie sfeer. Jammer van de zwarte onderrand
ismy : Lieve foto, jammer van het hek.
JewEmm : Intressante foto, blijf er naar kijken. Erg gaaf.
Lipydo: Gaaf, mooie sfeer ook.
lovey_ou: niet heel bijzonder, snap wel da je deze knapperd wil delen met ons :D
magda_90 : Niet helemaal mijn ding. Toch blijf ik kijken. Scherpte is wel netjes
MichieldeM: Mooie, sfeer en kleuren
NatassJa : Te schattig, mooie scherpte diepte
Nefertarie Mooi die kleuren en dat sprekende oog :D
Sodeletuut: Di scherpte in de ogen. WAUW
tesseke: Gaaf, mooi die lucht en kleuren
Tinky12 Mis wat scherpte qua vogels, wel leuk moment.
Unleash: Mooi foto, jammer van het touwtje
XiiaaooNaa Mis iets aan scherpte voor mijn gevoel. Wel mooi zo met die lichtinval