Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
yvonnepuntnl schreef:_Lott schreef:
dan vind ik het nog moeilijk om een keuze te maken!
Laat ik het dan zo zeggen:
Als ik nooit in een binnenbak foto's zou maken, dan had ik een F/4 genomen. Die is goedkoper, nog scherper dan de 2.8 en niet te vergeten ook een stukkie kleiner en lichter.
Ik praat hier wel over Canon hoor. Een Sigma zou ik nooit kopen, die is op 2.8 niet scherp genoeg en de AF is ook lang niet zo snel als de 70-200mm met USM van Canon.
Maar goed omdat ik wel veel in een binnenbak fotografeer heb ik dus de 2.8. Maar dat wel een groot en lomp ding en die kan/wil ik bijvoorbeeld ook niet meenemen als ik op vakantie ga.
ikdoemaarwat schreef:_Lott schreef:die 2.8 moet wel de 600 waard zijn. daar zit ik mee
waarom zou ie het niet waard zijn
je hebt er hetzelfde aan als de f4, alleen dan nog even meer!!
je kan dan wel meer kans maken op goede binnenbak foto's
het word dan niet 95% wat niet geschoten kan worden maar 50% wat niet geschoten kan worden
mensen kijken teveel naar het geld vind ik
ik snap best dat je beurs trekken een vervelende gebeurtenis is
maar hobby heeft spullen nodig en spullen kosten geld
en goede spullen kosten veel meer
die 600 is niet voor niks, die 600 bied meer kwaliteit en kunnen
Nouks schreef:Lott, even een suggestie....
Je zei dat je maar heel af en toe eens in een binnenbak wil fotograferen. Waarom dan niet een 70-200 F4.0 voor buiten, plus een 50mm F1.8 voor die enkele keer dat je in een binnenbak fotografeert?
_Lott schreef:Nouks schreef:Lott, even een suggestie....
Je zei dat je maar heel af en toe eens in een binnenbak wil fotograferen. Waarom dan niet een 70-200 F4.0 voor buiten, plus een 50mm F1.8 voor die enkele keer dat je in een binnenbak fotografeert?
is dat ook een zoomlens? want dat zou een goede optie zijn..
en hoe duur is de 50mm f.18 ?
DarkDreamer schreef:Even een vraagje. Weet niet waar ik hem anders zou moeten posten.. Maar weten jullie een betrouwbare site waar je apparatuur kan bestellen zoals objectieven, maar ook achtergronddoeken, belichting en flitsapparatuur? Niet dat ik van plan ben dit allemaal in een keer te kopen. Maar ik kijk wat rond. Ik heb vrijwel geen tijd om naar een winkel te gaan, dus zou het handig zijn als ik het online kan bestellen ^^.