[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:57

Maar nogmaals. Compact en bridge camera is dit topic niet voor en ga je hoogstwaarschijnlijk ook niet iemand in vinden die je in detail verder kan helpen. Die houden zich niet bezig met dat type camera.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:03

Ben nu wel nieuwsgierig waar jouw ex mee fotografeerde. Goed idee van Bagheera om daar via de exif achter te komen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:55

Ik ben net bij de mediamarkt geweest. Daar raden ze de Nikon p900 aan. Iemand daar ervaring mee of kennis over?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:04

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:20

Ziet er een eerste blik leuk uit met met kleine sensor en weinig ISO ben ik bang dat binnen redelijk ok knappe foto's maken niet lukt, zeker omdat de lens alleen maar 2,8 is bij uiterste zoom en niet meer zodra je in gaat zoomen. Ik vind het dan behoorlijk veel geld dan ook voor deze camera ;)

Maar nogmaals dit is een topic voor spiegelreflexcamera's en niet compact/bridge dus je gaat geen mensen vinden die hier daar dan ook veel vanaf weten.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:48

Hier ga je binnen denk ik weinig goede foto's mee maken, de sensor is enorm klein wat inhoudt dat je veel licht nodig hebt ( kort door de bocht)

Verder is het een educated guess, ik heb te weinig verstand van compact en bridge camera's.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:41

Uiteindelijk naar cameraland gegaan en een nikon j5 1 nikkor??? gekocht

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:42

Hij kan prima, maar alleen even kijken welke lens je erbij hebt. De standaard kitlens van 10-30mm gaat je bij paarden niet van pas komen.

Ik heb even gekeken naar bridgecameras. Je zou kunnen kijken of de Panasonic lumix FZ330 iets is. F2.8 aperture over het gehele zoombereik. Dit maakt dat hij in slecht licht zich beter redt. Daarnaast is het volgens de specs mogelijk om 12 fps te schieten. Daarnaast is de video redelijk. Kosten ongeveer 500-600 euro (schatting)

Verder heb ik niet gekeken, dat moet je zelf even bekijken Dorien.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:49

Dorine92 schreef:

Je realiseert je dat dit een mirrorless camera is waarbij je wel verschillende lenzen nodig zult hebben om goed te kunnen 'inzoomen'?

Voor paardensport is een Tele(zoom) lens gebruikelijk en vraag mij af of je deze dan ook hebt aangeschaft?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:53

karlli schreef:
Dorine92 schreef:

Je realiseert je dat dit een mirrorless camera is waarbij je wel verschillende lenzen nodig zult hebben om goed te kunnen 'inzoomen'?

Voor paardensport is een Tele(zoom) lens gebruikelijk en vraag mij af of je deze dan ook hebt aangeschaft?

Dat was ook mijn gedachte. De standaard 10-30 lens is niet geschikt voor je gebruiksdoel.

Mijn vraag van een paar bladzijdes terug heeft wel een kanshebber erbij. Het klinkt als een idee voor een lichtgewicht systeemcamera met groothoek.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:08

Dus toch een systeem camera... vind het niet verstandig, maar goed, het is niet mijn geld :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:38

Och, we tried.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:49

Nja jullie willen gewoon andere dingen dan ik. Ik wil gewoon makkelijk. Zal idd nog wel even achter een lens aangaan

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:20

Dorine92 schreef:
Nja jullie willen gewoon andere dingen dan ik. Ik wil gewoon makkelijk. Zal idd nog wel even achter een lens aangaan

Daarom is juist deze camera niet handig, juist omdat je geen gedoe wilt hebben. Deze lens is niet geschikt voor paarden, je kan namelijk nauwelijks inzoomen. Daarvoor heb je iets nodig vanaf 150mm (idealiter). En dat lensje voor dit systeem is honderden euro's.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:30

maaikemuis schreef:
Dorine92 schreef:

Daarom is juist deze camera niet handig, juist omdat je geen gedoe wilt hebben. Deze lens is niet geschikt voor paarden, je kan namelijk nauwelijks inzoomen. Daarvoor heb je iets nodig vanaf 150mm (idealiter). En dat lensje voor dit systeem is honderden euro's.

Naast het feit dat je dan twee keer zo veel kwijt bent dan aan alleen de camera moet je ook nog dingen wisselen als je een keer geen paardenfoto's wilt maken, ook weer gedoe.

Maar he, als je niks wilt leren of überhaupt maar aannemen van mensen die er toch wel enigsinds mee bezig zijn dan houd het op :wave:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:39

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat CameraLand een verkeerd advies heeft gegeven. Ik doe doe daar liever geen boodschappen meer, omdat ik daar het gevoel krijg er niet serieus behandelt te worden. Geef ik een duidelijk koopsignaal komen ze met hele andere alternatieven aanzetten met waar ik niet om heb gevraagd. Heel lief dat dat ze proberen mee te denken met mij, maar ik heb de manier waarop niet als heel prettig ervaren. :=

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:58

Dorine92 schreef:

Leuke systeemcamera, maar de standaardlens 10-30mm heb je voor paarden vrij weinig aan.. Ik heb een tijd terug een Sony A6000 gekocht met 16-50mm en 55-210mm lenzen, vooral met die laatste is het erg prettig werken. Helaas zijn lenzen voor systeemcamera's nog altijd aan de prijs dus ik ben bang dat je nog wat dieper in de buidel zal moeten tasten voor je set 'compleet' is voor wat jij er mee wilt doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:43

Dorine92 schreef:

Ja maar wat je nu hebt is dus niet makkelijk.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:47

Dorine92 schreef:

Maar tegen elk advies wat wij geven ga je in met 'maar dat kan wel' en 'maar die kon het wel dus het moet maar'. Meerdere van ons zijn al jaren op technisch gebied bezig en we proberen je echt niet een dure camera aan te smeren (waar winkels vaak wel op uit zijn) maar gewoon een passend advies te geven. Dan zijn we wel realistisch ja. Mensen die denken dat voor niks de zon op komt (camera moet maar perfecte foto's schieten) zien gewoon niet in hoe het werkt en dat hebben we je meerdere malen geprobeerd duidelijk te maken.

Afijn, succes met je aankoop. +:)+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:12

Ik heb zelfs een betaalbare optie geboden! Met redelijk specs die het dichtst in de buurt kwamen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:31

Ik heb advies gevraagd bij cameraland. Iedereen heeft een andere suggestie. Hier op bokt gaat iedereen eerst roepen dat ik maar me in fotograferen moet verdiepen... terwijl ik heel duidelijk aangeef dat dat niet de bedoeling is). Wanneer ik dan naar de winkel ga en zelf maar ga vragen hoe of wat komen er pas suggesties, en als ik dan met een andere thuis kom heb ik dom dom dom niet naar jullie geluisterd :+
Ik bel ze binnenkort wel even. Heb het bonnetje nog hoor

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:42

Ja, wat denk je dat Cameraland denkt? Nieuwe klant, easy money. Maar hey, we tried. Succes ermee nogmaals :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:43

Van dit toestel heb ik totaal geen verstand, maar misschien moet je m eerst uitproberen en kijken of het een beetje is wat je zoekt. Had je nog gekeken bij de eigenschappen van de foto's die met het toestel van je ex zijn genomen? Dat was in ieder geval een goeie tip.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:44

Nee. Je komt in een topic voor spiegelreflex camera's. Ingewikkelde dingen wat gewoon zonde is van je geld als je dat niet wilt leren.

Jij geeft aan niks te willen leren.

Wij geven allemaal aan dat je het dan niet moet zoeken in de spiegelreflex en systeem camera's. Maar dat je hebt bij een compact camera of goede bridge camera moet houden. Maar dat wij je daar niet bij verder kunnen helpen... want daar heeft niemand hier verstand van!

Vervolgens ga je naar de winkel, zonder blijkbaar enig idee wat de verschillen zijn en laat je een dure ingewikkelde camera aanpraten.

En ja, ik vind het inderdaad een beetje dom. Als je de verschillen tussen die camera's niet begrijpt is prima, maar zoek Google dan gewoon even op de type camera's of vraag ons wat de verschillen zijn. Je hebt natuurlijk waardeloos advies gehad in de winkel, maar als je even verder had gekeken dan je neus lang is, dan had je geweten dat een camera met wisselende lenzen dus gewoon een systeem camera is. Die nog eens duurder zijn dan spiegelreflex en net zo ingewikkeld.

En zo moeilijk is erop googlen nou ook weer niet, dan krijg je ook mogelijkheden voorgekauwd.

http://lmgtfy.com/?q=Beste+bridge+camera+2016

Bovenste link. En als Engels te moeilijk voor je is, dan kijk je gewoon alleen naar de camera namen en Google je daar in het nederlands verder op, of je laat je browser de website vertalen.

Kijk uiteindelijk moet je het zelf weten of je deze camera wilt houden of niet. Maar om hier mooie foto's mee te maken van paarden moet je er nog honderden euro's tegen aan gooien, meer dan de camera zelf kost waarschijnlijk. Lenzen zijn gewoon duur. De enige die ik heb kunnen vinden voor dit systeem waar je werkelijk wat aan hebt bij de paarden kost 1000 euro.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 07-04-16 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:50

Dorine92 schreef:
Ik heb advies gevraagd bij cameraland. Iedereen heeft een andere suggestie. Hier op bokt gaat iedereen eerst roepen dat ik maar me in fotograferen moet verdiepen... terwijl ik heel duidelijk aangeef dat dat niet de bedoeling is). Wanneer ik dan naar de winkel ga en zelf maar ga vragen hoe of wat komen er pas suggesties, en als ik dan met een andere thuis kom heb ik dom dom dom niet naar jullie geluisterd :+
Ik bel ze binnenkort wel even. Heb het bonnetje nog hoor

Het is een beetje het topic waar je in zit: je vraagt eigenlijk tips voor aankoop van een heel simpel cameraatje in het topic voor spiegelreflex camera's. De mensen die hier tips geven, zijn meestal dus mensen die echt spiegelreflex camera's hebben, en weinig weten van de simpele compact camera's. Bij een spiegelreflex is het heel belangrijk dat je weet wat je doet en er veel kennis van hebt, anders betaal je veel geld voor een camera waar je maar weinig uit kunt halen! Daarom zegt men hier ook dat je je erin moet verdiepen, we willen niet dat je zoveel geld betaalt voor iets waar je maar weinig uit kunt halen qua kwaliteit. En daarnaast zeg je iets wat heel lastig is, namelijk op automatisch scherpe foto's maken in een binnenbak. Ik denk dat onze opvatting van 'scherp' of 'goede kwaliteit' wat uit elkaar ligt daarin. Wij willen bij wijze van spreken dat elke pixel perfect is, dat er zo min mogelijk ruis in zit en dat alles haarscherp is, terwijl jij denk ik vooral voor een mooi, niet vaag plaatje gaat.

En dan krijg je dit soort misvattingen en miscommunicatie. Wij proberen je te helpen, maar we proberen je eigenlijk te helpen met iets waar jij helemaal niet naar op zoek bent!
Op mijn ponykamp was er ook een cameraatje die vrij lichtgevoelig was. Wel met wat ruis, maar opzich goed scherp en het gaf leuke beelden! Hiervoor was ik voor je aan het informeren, maar je hebt ondertussen al iets gevonden, zie ik ;) Is het nog zinvol om verder te vragen voor je, of niet?