De 55-250IS II kan je rustig vol open gebruiken, bij de 70-300 zou ik dat niet zo gauw doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mischa4ever schreef:Sigma objectief 70-200 2.8.
Als je die intypt in bijv. een zoekmachine zie je dat winkels alleen de "macro" verkopen
(Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II)
Mijn vraag is dus of dit de lens is voor paardenfotografie (lees: sport!) of dat dit dus de "een speciale macroversie" van dit obectief is die dus niet geschikt is.
HLPhoto schreef:...helaas is de 55-250 IS II wel effe een wat beter objectief dan die 70-300 f/4-5.6.
De 55-250IS II kan je rustig vol open gebruiken, bij de 70-300 zou ik dat niet zo gauw doen
Mischa4ever schreef:Mischa4ever schreef:Sigma objectief 70-200 2.8.
Als je die intypt in bijv. een zoekmachine zie je dat winkels alleen de "macro" verkopen
(Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II)
Mijn vraag is dus of dit de lens is voor paardenfotografie (lees: sport!) of dat dit dus de "een speciale macroversie" van dit obectief is die dus niet geschikt is.
Hoe zit t nou?
Fizz schreef:Bagheera_206 :
Bedankt voor je reactie!
Ik wil mensen fotograferen, bijvoorbeeld binnen ofzo, dan is het niet te doen met mijn 70-300 want die zoomt teveel in en dan moet je dus een grote afstand tussen de camera en de persoon die op de foto moet hebben, ik wil dus gewoon foto's van dichterbij kunnen maken,dat ik dichterbij mijn voorwerp dan wel persoon kan staan.
Fotograferen: Mensen, dieren en soms ook voorwerpen/ruimtes
Budget laat ik zeggen onder de €500 liefst rond €350 of minder.
Alwiene schreef:Nee, beter dan de 70-300 f/4-5.6 III, maar dat is idd een 75-300. Ik vergiste me ook even.Serieus? Is die 55-250 II echt beter dan de 70-300 IS USM? Terwijl die laatste toch wel nog een stap duurder is?