Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Irisjuuuhh schreef:Oke ik heb nu nog 2 camera's waar ik tussen zit te twijfelen..
De Canon EOS 1000 en de Nikon D3100.
Welke is het beste en waarom?
coydog schreef:Je wil het zoeken in een ander objectief, niet in een flitser. Flitsen gebruik je vrijwel nooit voor lange afstanden. Heeft z'n redenen maar voert wat te ver om hier uit te leggen.Ik heb sinds een paar weken een canon 1000D, prima voor wat ik wil.
Maar...wat voor flitser kun je daar het beste bij kopen?
Wat er nu op zit is te beperkt voor een binnenbakfoto bv.
Liesje89 schreef:Ik wil je niet afblaffen, maar vergeet kieskeurig.nl.Even de twee types aanvinken en je ziet zo de verschillen naast elkaar. Reviews lezen is ook altijd prettig. Wat is zou doen is naar de winkel gaan en ze beide even aanvoelen, vasthouden.
Wij kunnen wel zeggen of je de nikon of de canon aan moet schaffen, maar voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat dat voor jou niet de juiste keuze was,
Liesje89 schreef:Enerzijds wel, anderzijds is het overgrote deel ervaringen die je daar leest nogal onervaren... en kom je er dus na een tijdje achter dat wat je eerder zelf ook ervoer als je kennis wat gegroeid is ineens niet meer kloptIk vind kieskeurig altijd heel prettig voor de ervaringen van anderen
Eliine schreef:Hoi! Ook ik wil hier graag mijn vraag stellen
Ik ben zo langzamerhand op zoek naar een nieuwe camera, maar zie door de bomen het bos een beetje niet meer
Ik fotografeer nu met een Olympus E-500. Deze voldoet echter niet meer helemaal aan mijn eisen, en begint ook wat mankementen te vertonen helaas. Waar ik vooral tegenaanloop is het scherpstellen waar hij zeer veel moeite mee heeft. Vaak op het verkeerde punt, en handmatig (dus aan de lens draaien) krijg ik m nooit echt helemaal lekker scherp. Zeer frustrerend, zeker wanneer ie gewoon weigert om scherp te stellen, terwijl je net een mooi moment te pakken had. Tweede punt is de lichtgevoeligheid. Hoger dan ISO 200 durf ik niet te gaan want dan bestaat mijn beeld voornamelijk uit ruis. In dit weer kan ik na 15.00 uur geen foto's meer maken want dan is vrijwel alles bewogen.
Nu ga ik volgend jaar zeer waarschijnlijk in mijn opleiding Illustratie de minor digitale fotografie doen. Een jaar lang zeer intensief met fotografie aan de slag dus. Dat ga ik niet redden met mijn Olympusje vrees ik. En daarbij, ik ben wel toe aan een camera die scherpere foto's kan maken, en waar je je ISO met een gerust hart op 800 kan zetten zonder dat je schitterende portretfoto in een ruis verdwijnt.
Nu zag ik de Nikon D7000maar die ligt momenteel toch wel enigszins buiten mijn budget
Ook kwam ik de Nikon D3100 tegen. Een heel stuk betaalbaarder, en zo te lezen kan zelfs mn vader dan af en toen nog een plaatje schieten zonder al teveel ingewikkelde toestanden uit te moeten halen (de Olympus hadden we samen gekocht maar hij krijgt er al helemaal niks scherp meer mee). Maar kan deze camera aan mijn eisen voldoen? En is hij 'proffesioneel' genoeg om er volgend jaar met mn opleiding mee aan de slag te kunnen?