Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:Verschilt per body. xxD (t/m 50D)/7D/5D(II) ligt lekker in de hand, Nikon D300/D700 ook, Canon 60D/Nikon D90 is voor mij zonder grip echt te klein want heb nogal kolenschoppen. D3(s/x)/1D(s) ligt ook fijn in de hand en is lekker stevig.. Sony Alpha 700/850/900 vind ik juist weer niet stevig genoeg aanvoelen (en de rest is kleiner).
Yasmine schreef:Ik denk niet dat de paarden blij gaan zijn met een externe flitserJe kan imo beter een lichtgevoelige lens kopen, bijvoorbeeld een 50mm 1.8. Nadeel is dat je er niet mee kan inzoomen door de vaste brandpuntafstand van 50mm, maar voor fotograferen als het wat donkerder wordt is het wel een goede lens. En hij kost ook minder dan een goede externe flitser, zo'n 100 euro.
HLPhoto schreef:D2x houdt lekker vast en is heerlijk zwaar, maar een D90 of D5000 maakt er qua beeldkwaliteit compleet gehakt van. Wat betreft 10D-50D/1D/5D: Jij bent ook een 40D gewend. Alles dat niet van magnesium is en lichter voelt dan als plastic aan.
Liin schreef:Geeft niks, komt vanzelf als je het een keer probeertOke bedankt! Kan ik daar even naar gaan kijken! en over die flits, haha daar had ik nog helemaal niet overnagedacht
Courses schreef:Och ja.. een 40D is ook net niks als je een 1D aanwentJa, daarom vind ik ze zo fijn haha.
Had laatst de 450D van een klasgenootje vast, met een 75-300 van Tamron.
Nou, dat wou voor geen meter kan ik je vertellen