[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:55

idd, ik heb ook wel eens dat schilderijen korter duren, maar voor schilderijen ga ik zelf meer voor zitten, en echt lang aan de gang, daar gaat zo 2 maanden overheen, ik teken (voorlopig) alleen op A4.
Zelf jah als ikt eken, dan heb je echt zo'n "Yes" gevoel, en dan gaat iemand anders taxeren op iets wat nog niet eens in de buur t komt Dat is echt.. laat maar zitten Michje, qua verhoudingen klopt 't nog niet helemaal en de schaduwen zijn niet mooi weggewerkt (net als de "dikke lijnen" om alles heen) Maar voor een eerste keer, petje af:) Echt waar heel mooi gedaan hoor!

CaPrIoLe`79

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:19

Gaan we nu met de Mona Lisa vergelijken? Ik geloof dat als die hier tussenstond het schilderij echt niet voor miljoenen geschat zou worden. Ik denk dat het gat tussen hobbyschilders en de grote namen oneindig groot is. Wat denk je bijvoorbeeld van zo`n doek in 1 kleur met een streep erdoor? Als dat van een beroemde schilder komt is ie 100.000 waard en als een hobbyist datzelfde fabriceerd 2 euro voor de moeite.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:25

Afbeelding
Ik heb weer een nieuwe gemaakt, wat vinden juilie? Een taxatie waard? ( ik kan veel hebben hoor )
Verder , de oren zijn ongelijk, dat weet ik Dat maak ik vanavond even weer "goed" De manen zijn maar wat gefrutselt, en ik ga er vanavond weer aan werken, dus dan krijgen juiilie morgen 't eindresultaat te zien
Groetjes

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:27

Dat valt heel erg mee hoor. Ik exposeer in een oud winkelpand met mijn tekeningen en schilderijen en aan de overkant is een gallery van een jonge onbekende kunstenaar, zijn schilderijen zien eruit alsof hij alleen maar wat potten verf tegen een doek aan heeft geknalt en toch vangt hij duizenden euro's voor een schilderij. Daar heb je geen grote naam voor nodig (hij leek zich wel bedreigd te voelen nadat mijn tekeningen in de etalage zijn gehangen want kort daarna heeft hij ook wat in zijn etalage gehangen terwijl die jaren leeg heeft gestaan .

Maar het ging om het laten zien dat een groot verschil is in waarde van een schilderij, in vergelijking met een grafiettekeningetje (nav de lage taxaties van jou schilderijen en dan in vergelijking met mindere grafiettekeningen die hoger werder getaxeerd)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:45

Ik denk wel dat de meesten meer geld voor de tekeningen kunnen krijgen als dat hier gemiddeld getaxeerd wordt.
Ik heb ondertussen ook al gemerkt dat er veel vraag is naar schilderijen en dan vooral naar portretten van eigen paarden, die net iets anders zijn als normaal. Via via worden de schilderijen vanzelf bekend en gaat het verder razendsnel. Ik denk dat het begin het moeilijkst is, maar zogauw je op veel plaatsen werk hebt hangen loopt het super.
Ik heb trouwens mn laatste schilderij 50 x 60 nog iets bijgewerkt
Afbeelding

MisterGi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:07

Okey ik moest dus van iemand voor de grap deze tekening maar eens in het taxatie-topic zetten, k zal geen namen noemen (hey mies ), maar goed 't gaat niet zozeer om hoeveel maar of ik het überhaupt zou kunnen verkopen

zelf zou ik er eigenlijk nog geen geld voor dúrfen vragen, maar goed wie niet waagt...

Afbeelding

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:10

ik vind 'm qua vorm heel lief:) Maar de schaduwen mogen iets uitgewerkter worden, verder is het onderbeen dat in beeld is te lang, net als 't voorbeen.
En ik vind 't er iets te "uitgeveegd" Uitzien, maar verder vind ik 'm heel mooi Teken je vaker? Misschien moet je gewoon níet vegen, dat doe ik. Ik teken gewoon veel licht/donker effecten zonder te vegen, dat wordt nooit mooi met potlood. verder, veel oefenen want voor zoiets zou ik persoonlijk geen geld uit willen geven Gewoon goed veel oefenen op detail, want je bent op de goede weg!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:19

Dan ben ik toch wel benieuwd wat dievan mij zouden opbrengen
Ze zijn op A3 formaat.

Afbeelding
Deze is wel leuk gelukt met potlood.

Afbeelding
Deze wat minder, hij komt wat hard over.
Hij is gemaakt met alcoholstiften.

Sorry voor de grote foto's.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:23

heel mooi gemaakt hoor Petje af De beweging zie je er ook heel mooi op, hoelang heb je erover gedaan? alleen vind ik de billen van de had een beetje gespits. En 't hoofd van de tweede ook een beetje te lang.
Als dat verandert zouden worden, zoluden ze heel mooi zijn Ik ga niet taxeren, want ik heb er weinig verstand van(dingen waar ik op moet letten enz)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:12

Ik heb een tijdje geleden een acrylveref schilderij gemaakt, het was de eerste keer dat ik dat deed, dus hou daar een beetje rekening mee

Mijn ding doet heel raar en nu krijg ik hem niet gedraait

Afbeelding

Met flits

heheh gelukt, deze is wel gedraait

Afbeelding

ZOnder flits

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:35

@misterGi: ik zou nog even door oefenen als ik jou was.
gewoon een foto pakken en die natekenen en er zo goed naar kijken dat alles klopt (naja alles) maar gewoon dat hij er op lijkt. want dit is echt neit verkeerd hoor, maar je meot zorgen dat de verhoudingen in het paard gaan kloppen en vooral niet meer vegen
@pony25: ik vind je schaduw gebruik heel mooi ! vooral bij de eerste, nou zoals je zelf al zegt is de 2e iets te hard.
alleen kloppen de verhoudingen niet en dat is jammer.
ook de ogen zijn meer zwarte vlekken dus probeer daar nog wat meer uitdrukking in te crieeren met lichtpuntjes erin
ik denk dat je er wel 7.5 euro voor kan vragen.
@Nevony:ik vind hem niet zo mooi als je potlood tekeningen maar dat zal wel lichen aan dat dit de eerste is;)
kleurgebruik vind ik wel heel mooi
alleen het hoofd klopt neit helemaal
het is te kort en wat te smal.
schilderijen vind ik te moelijk om te taxeren dus dat laat ik aan iemand anders over okee

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:53

@nikki_jimmy: helemaal niet slecht hoor. De manen mogen wat meer afgewerkt worden, en het neusgat mag iets minder in 1-vlak. Ik geef er wel 10 euro voor A4.

@oneiltje79: Ik zie duidelijk de invloed van een aantal kunstenaars. Het eerst dacht ik aan een Amerikaanse, maar de naam weet ik even niet, die kan ik wel opzoeken. Ik hou wel van die felle kleurtjes. Ik geef voor zo'n schilderij wel een euro of 150, mits het mijn paard zou zijn, anders geef ik er niet meer dan 40-60 euro voor. Ik denk overigens dat ie best ietsje netter had mogen worden afgewerkt.

@MisterGi: vraag er nog maar geen geld voor. Wel door blijven tekenen. Liggende paardjes zijn niet gemakkelijk!

@pony25: werk aan de verhoudingen. Ik vind ze, mede door de harde schaduwen en de ietwat hoekige manier van tekenen wat popperig. Voor A3 mag je wel 20euro vragen.

@Nevony: ik vind hem erg in 1 vlak. Was dat opzettelijk of juist niet de bedoeling? Welk formaat is het? Ik zou er 15euro voor geven voor een A3 formaat mits het mijn paardje was.

Iemand interesse twee van mijn laatste werkjes te taxeren?

Afbeelding
(het is een Akhal Teke, vandaar dat ie er ietsjes aan de gekke kant uitziet)

en mijn tweede keer dat ik mensen portretteer:
Afbeelding

Is het een idee achteraf te vermelden wat ik voor zo'n werkje zou vragen?

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:07

heel apart die kleuren die er eigenlijk niet in horen hoor, knap gedaan, dank je wel voor je taxering, jah idd 't klopt allemaal niet helemaal maar goed, dat komt nog wel!:)

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:23

Ze lijken uit verhouding te zijn maar dat zijn ze niet
De paarden komen op je af dus is hun hoofd groter
Ik heb ze nagemeten en alles klopt met de werkelijkheid.

Ik heb er per tekening ongeveer 2 uur over gedaan
Maar ik ben dan al wel jaren aan het paardentekenen
En ik heb op een schoolgezeten waar we tekenles kregen

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:25

@pony25: de foto's vertekenen natuurlijk ook, maar ik had het niet specifiek over de hoofden, zeker niet bij de eerste, maar bij de eerste vind ik wel dat je de benen erg mooi gedaan hebt.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:25

Het enige jammere is dat de foto´s zo donker zijn geworden. Daar moet ik maar eens iets aan doen

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:29

Binnenkort wil ik toch een keer een tekening van mijn eigen Shy proberen te maken
Is me tot nu toe niet gelukt Ik ben te perfectionistisch als het om mijn eigen lieverd gaat

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:51

@ Nevony; die achtergrond vind ik wel heel mooi, daar hou ik wel van (maar volgende keer veeeel minder water gebruiken, gewoon lekker met klodders op je doek werken)
Maar het paard is, zoals mijn tekenleraar van de mavo zou hebben gezegt, gediareet of geasvalteerd . Probeer bij een volgende gewoon lekker je kleuren te mengen te op het doek, niet 1 groot gekleurd vlak maken (tenzij je jipenjanneke schilderijetjes maakt ofzo)
Maar op zich is het wel een heel leuk schilderijtje om naar te kijken, ik zou er wel tegenaan kunnen kijken .

@ Josav, kleurgebruik van die eerste vind ik weer net iets teveel kleur, die tweede geeft een veel rustigere indruk, ik zou alleen zelf nooit voor blauw bij deze hebben gekozen, dat rooige bij de keel vind ik wat mooier. Ze lijkt wel heel erg veel op iemand die ik ken , uitstraling van het meisje vind ik mooi gedaan, vooral als die ook werkelijk klopt.
Prijs erop plakken vind ik erg moeilijk bij deze, welk formaat is het?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:42

@ JoSav: De eerste tekening - de kleuren vind ik super! Heel warm. Als het A4 is (??) zo'n 30 euro. Ik ben niet goed in taxeren, maar dat is het eerste in wat mij opkomt!

De tweede vind ik niet helemaal kloppen; het gezicht is wat plat en ook weer TE blauw. Het poesje kijkt ook vreemd; kil en ook een beetje 'doods', niet veel leven in de ogen.
20 euro.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:19

ik ook maar een poging doen
De eerste foto is van een tekening van mijn hond (a3)
de tweede foto is van een schilderij wat ik voor iemand heb gemaakt, maar ze heef nooit meer wat van zich laten horen. nu ik er weer naar kijk zie ik toch wel een aantal punten die ik zou kunnen veranderen in het vervolg..
ik had afgesproken met die vrouw dat ik er 30 euro voor zou krijgen..
ik ahd de foto gemaakt en het formaat is a3 ( denk ik ) het is op doek

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Marlies

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:35

MlieZ88: het zou wel leuk zijn als je ook mee deed met het taxeren, en niet alleen tekeningen plaatsen, zie ook de post van Fnanne op de vorige pagina .

Dit geldt voor meer mensen, misschien een nieuwe regel dat je eerst moet taxeren voordat je een tekening mag plaatsen? Ik heb iig weinig zin om te taxeren als een ander niet de moeite neemt om dat ook even bij mijn tekeningen te doen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:42

En Josav: ik vind je tekeningen heel erg veel uitstralen, maar ik ben gek op je grafiettekeningen, die vind ik echt een enorme sterke uitstraling hebben.

Iceprincess: in het begin moest ik heel erg wennen aan je tekeningen omdat ik zelf heel erg realistisch ingesteld ben. Maar ik begin ze steeds meer te waarderen.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:19

Dat is wel zo veel mensen vissen naar complimentjes hier, ik kán niet taxeren, dan ga ik meer mee met de menigte, en ik vind 't niet aan mij om te taxeren Verder tja mliezz ik vind die eerste heel mooi Die paard vind ik niet echt geweldig, maar zoals je zelf al zei volgende keer beter!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:36

Ook ik zal er weer een paar taxeren, maar ik ben er niet echt goed in, maar het is altijd leuk om te weten toch?

@oneiltje, ik vind deze eerlijk gezecht minder als een paar andere, ik vind die wilde gekleurde/drukke achtergronden heel leuk en houd persoonlijk meer van warme kleuren 30,- euro

@MisterGI: Lief! Maar volgends mij is het hoofd te klein, de kont te dik en de benen te langh

@pony25: mooi! Toch klopt er iets niet bij die eerste, ik denk dat de hals wat langer had gemogen en de buik misschien ook iets dikker 15,- euro
de tweede vind ik een beetj etja hoe moet je dat zeggen mechanisch en de eerste vind ik eerlijk gezegt mooier 8,- euro Ik vind trouwens dat je heel mooi benen kunt tekenen!

@Josav: Ontzettend gaaf die eerste!!!! Echt heel mooi met die vewrschillende kleuren zo door elkaar, ik zou dat niet kunnen Toch heb ik het idee dat de linker kant van de borst iets te puntig is, maar dat kan ook aan de pose liggen ik vind hem echt heel moeilijk te taxeren ik weet niet, maar als het A4 was had ik er wel 40,- euro voor over (en ik krijg niet echt veel zakgeld )
tweede vind ik moeilijk, weer erg leuk met die apparte kleuren, maar volgends mij klopt het hoofd aan de linkerhelft niet helemaal, maar het kan zijn dat ik dat mis heb, want ik kan helemaal geen mensen tekenen

@Mliez88: Oei die hond lief!!!! Alleen had ik de ogen iets donkerder gekleurd 25,- euro
Tweede kan ik niet zo goed taxeren

Dat was het weer!!!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:56

@ Lunas: deze versie vind ik al beter; het contrast tussen oog en de rest van het paardje is zo wat minder groot waardoor het al meer één geheel wordt. Sommige delen bevatten een mooie vachtstructuur, maar bijvoorbeeld de hals heeft nog erg krasserige elementen. Euro of 7,50/10?
@ Alena: je neusje In opzet vind ik de vorm erg goed, hij lijkt nu nog wat "ingekleurd" doordat de contourlijnen nog zeer aanwezig zijn. (Het kan een keuze zijn, zoals bijvoorbeeld bij het werk van Myra) Ik vind het een grappige tekening, daar werkt de keuze voor wát je afbeeld erg aan mee.
@ Oneilltje: om eerlijk te zijn vind ik dit één van je wat mindere werken. Alsof er op de één of andere manier wat minder aandacht aan is besteed, of sneller gewerkt? Je stijl vind ik leuk, speelse toets, maar spreekt mij persoonlijk niet zo aan. Ik vind het erg moeilijk hier een waarde-oordeel aan te koppelen.
@ Myra: wat een ongelooflijk lief en mooi hondje! Echt geweldig! Ik ben fliefd Wat voor formaat is het? Voor A4 zou je hier volgens mij al snel een euro of 40 voor kunnen vragen.
@ Remy: met name het fjordje vind ik erg goed, de vachtstructuur is mooi ingebracht. Deze manier van tekenen vind ik erg illustratief en daar hou ik wel weer van, het spreekt me aan! Minstens 25 euro A4.
@ Nikky_jimmy: jammer dat je afbeelding wat slecht is (donker + kreuk in het papier?) Ik zou er nog geen waarde aan toekennen maar wel lekker doortekenen.
@ MisterGi: nog flink dooroefenen. Je hebt een lastige houding gekozen dus je maakt het jezelf niet makkelijk.
@ Pony25: er zitten mooie elementen in je tekeningen. Anatomisch nog niet even correct, oefening waard! A3 een euro of 10?
@ Nevony: voor mijn gevoel is dit een opzet die nog verder uitgewerkt zou mogen worden. Wat meer diepte erin? Het is nu 1 vlak eigenlijk.
@ JoSav: die eerste vind ik geweldig! Doet me erg denken aan werk van een bepaalde persoon. Kan het eventueel opzoeken? Mooi kleurgebruik, lieve, tedere houding. Welk formaat is het? Voor A4 zit ik in de richting van 50 euro te denken. Mooi.
De tweede spreekt mij persoonlijk wat minder aan. Kleuren zijn wat hard, koud. Euro of 25 voor A4.
@ MlieZ: de tekening ... Pff, lastig hoor. Vind hem nog wat 'schetsmatig' overkomen, alsof het een opzet is voor iets moois...
Je schildering mag nog wat meer contrast bevatten. Ik denk dat je met de 30 euro in de goede richting zat. (Tevens is het idd misschien leuk om mee te doen met taxeren in plaats van enkel te plaatsen??)