[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:00

miss_nadine schreef:
Als ik genoeg geld gespaard heb wil ik een nieuwe camera kopen.
Stiekem zat ik al te denken aan de canon eos 350 D, wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Of welke camera's zijn geschikt voor mij aan de hand van onderstaande eisen.
- scherpe, duidelijke foto's
- ook binnen mooie foto's kunnen maken
- makkelijk in gebruik en bediening
- maken van foto's van bewegende dieren
- voornamelijk portretfoto's

Ik denk dat je met een spiegelreflex toch niet heel gemakkelijk in gebruik en bediening zit, althans; niet zo gemakkelijk als met een compactcamera.
Fujifilm Finepix s5600 voldoet aan alle eisen die je hebt.. je kan wat googlen voor meer info erover.

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:01

Flyinghorses schreef:
Heey,
Ik lees hier en daar wel wat mee en ik heb een vraag.
Is de Kodak DX 6490 een goede keus?
Ik wil vooral scherpe portretfoto's maken.
Alvast bedankt.

Heb de DX 6490 gekocht via Internet, komt er steeds een foutmelding op
Naja, we gaan hem terug naar de fabriek sturen.

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:50

Vinden jullie trouwens de Olympus FE100 een fijne camera of vinden jullie de FE110 een betere. Het verschil is dat de eerste 4,0 megapixel heeft en de laatste 5,0.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:12

Ik snap iets niet bij de Nikon D50, misschien dat iemand mij dat uit kan leggen.

Er staat namelijk dat de optische zoom van deze camera 3 keer is.
Maar hoe kan je een optische zoom hebben en een objectief (die je kan verwisselen?)

Mijn oog valt nog op de EOS 350D
Maar ik zat dit zo eens te vergelijken met de Nikon

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:03

Het bijgeleverde objectief, de kitlens v 18-55 mm, geeft omgerekend een optische zoom van 3x. Staat niet altijd even handig vermeld

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:06

WildWings schreef:
Ik denk dat je met een spiegelreflex toch niet heel gemakkelijk in gebruik en bediening zit, althans; niet zo gemakkelijk als met een compactcamera.

Ben ik niet (helemaal) met je eens
Heb laatst wat foto's gemaakt met een Nikon D50, en ik vond dat er veel sneller mooie plaatjes tussen zaten dan bij mijn compactcamera. Nikon D-SLR's staan ook bekend als makkelijk in het gebruik. Er zitten ook een aantal programmastanden op, die je kunt gebruiken als je nog niet zoveel af weet van diafragma, sluitertijd e.d.

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:09

Hooj .. ik heb een vraagje
welke camera's (niet boven de 150€)
zijn van goede kwaliteit en maken GELIJK een foto als je hem indrukt? ,ik heb nu altijd camera's gehad die na 2sec pas maakten enzo. Alvast bedankt!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:59

Is er iemand bekend met de Konica Minolta Dimage A2?

Is het een SLR?
En wie heeft er meer info over de mogelijkheden met lenzen e.d.?

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:02

Als je een goede, veelzijdige camera wilt, zoiu ik voor de; HP Pfotosmart R717 gaan, toppertje, ik heb hem nieuw, een week nu dan, en super is die, maakt hele scherpe foto's! echt heel mooi!!

op www.kieskeurig.nl staan ook statestieken, nou bij alle dingen komt er wel ong. een 8 uit bij deze camera, en hij is zeker niet duur, ik heb hem gezien voor 170 euro, excl, ik heb hem voor 190 incl, geloof ik ! super prijs!

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:11

Yoline schreef:
Het bijgeleverde objectief, de kitlens v 18-55 mm, geeft omgerekend een optische zoom van 3x. Staat niet altijd even handig vermeld

Maar is dat niet erg weinig, 3x optische zoom? Mijn compactje heeft een optische zoom van 12x...

Of moet je, voor meer optische zoom bij een SLR, gewoon andere lenzen kopen? ( Ik heb nog nooit een SLR in mijn handen gehad, dus vandaar dat ik het niet snap )

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:13

Even over de Nikon. ik heb er ook foto's mee mogen maken.
Maar ik vond de Canon Eos 300D fijner in gebruik.
Maar dat is persoonlijke voorkeur denk ik.

Mijn oog is gevallen op bovenstaande KM Dimage A2.
Maar ik wil zeker weten dat ik er niet op achteruit ga.
Dus iemand bekend met deze??

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:16

Ik heb dezelfde vraag als Shaar
Het staat inderdaad niet handig vermeld dat 3 keer optische zoom.
Bij de EOS 350 D zetten ze dat dan weer niet neer

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:59

Shaar schreef:
Yoline schreef:

Maar is dat niet erg weinig, 3x optische zoom? Mijn compactje heeft een optische zoom van 12x...

Of moet je, voor meer optische zoom bij een SLR, gewoon andere lenzen kopen? ( Ik heb nog nooit een SLR in mijn handen gehad, dus vandaar dat ik het niet snap )

Ja dan zul je even door moeten sparen voor een telelens

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:04

Amanda schreef:
Mijn oog is gevallen op bovenstaande KM Dimage A2.
Maar ik wil zeker weten dat ik er niet op achteruit ga.
Dus iemand bekend met deze??

Dat is geen D-SLR...

Quote review van letsgodigital.org:

Het model heeft veel weg van een reflex camera met de uitzondering dat er geen sprake is van een verwisselbaar objectief en in plaats van een optische zoeker zal de gebruiker het moeten doen met een hoogwaardige elektronische zoeker.

Ik zou voor die prijs liever een D-SLR kopen

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:34

Ik was er inderdaad al achter.
En ja, ik ga dus voor de SRL

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:39

Amanda schreef:
Daarom heb ik ook de S602Zoom aangeschaft. Maar ja, nu ben ik op een punt dat ik gewoon meer wil met qua foto's.
Het is een super camera, maar ik wil gewoon nog beter.
En dan kom je (helaas...) op SLR uit.

Jij hebt ervaring met de S602Zoom? Is het een beetje goede camera. Ik heb naar aanleiding van de foto's die ik gezien heb die er meegemaakt waren er een gekocht (nou ja ik krijg hem dinsdag dus pas).

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 01:27

WildWings schreef:
miss_nadine schreef:
Als ik genoeg geld gespaard heb wil ik een nieuwe camera kopen.
Stiekem zat ik al te denken aan de canon eos 350 D, wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Of welke camera's zijn geschikt voor mij aan de hand van onderstaande eisen.
- scherpe, duidelijke foto's
- ook binnen mooie foto's kunnen maken
- makkelijk in gebruik en bediening
- maken van foto's van bewegende dieren
- voornamelijk portretfoto's

Fujifilm Finepix s5600 voldoet aan alle eisen die je hebt.. je kan wat googlen voor meer info erover.

Hier ben ik het niet mee eens. Compact camera's zijn heel veel slomer met scherpstellen etc. en voor bewegende dieren heb je toch echt een snel scherpstellende camera nodig.
Daarbij is een spiegelreflex erg makkelijk in gebruik echter moet je hem wel leren te bedienen, maar zelfs in de automatische stand kome ner betere foto's uit dan de Finepixejes.

Ik zelf heb de 350D met kitlens, 50mm 1.8 objectief en 70-200 4.0 L USM objectief.
Met de 350D kan ik met interne flitser ook al leuke foto's schieten, maar omdat je er nog een externe flitser op kan zetten kan het altijd beter worden. De 50mm is een erg lichtsterke lens die ik binnen overdag bij de katten en binnenbakken gebruik en krijg je ook superfoto's van

Ik zeg 350D, maar zorg wel dat je genoeg over de instellingen wil leren.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:02

mmmm ik heb anders nu de canon powershot S2 is en ik ben er zeer over te spreken. IK wilde ook geen spiegelreflex, omdat ze me 1 te duur waren, 2 te veel gedoe, 3 wil ik niet door een zoeker kijken etc, en ik heb dus de caon gekocht. Er komen echt wereldfoto's uit!

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:35

Myryana schreef:
Amanda schreef:
Daarom heb ik ook de S602Zoom aangeschaft. Maar ja, nu ben ik op een punt dat ik gewoon meer wil met qua foto's.
Het is een super camera, maar ik wil gewoon nog beter.
En dan kom je (helaas...) op SLR uit.

Jij hebt ervaring met de S602Zoom? Is het een beetje goede camera. Ik heb naar aanleiding van de foto's die ik gezien heb die er meegemaakt waren er een gekocht (nou ja ik krijg hem dinsdag dus pas).

Ik vind het een super camera!
Maakt scherpe foto's, goede kwaliteit. En zowel volledig handmatig als automatisch.
Voorbeeldfoto's staan in mijn profiel en er staan er zat op bokt.

Ik wil alleen meer, en dan kom je op een spiegelreflex uit

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:03

Marijkjuh schreef:
Vinden jullie trouwens de Olympus FE100 een fijne camera of vinden jullie de FE110 een betere. Het verschil is dat de eerste 4,0 megapixel heeft en de laatste 5,0.

niemand ervaringen ?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:36

morgen is t zover. Heb er echt lang op moeten wachten en voor gespaard maar denk dat ik de Canon eos 350D nu echt ga kopen.
liefst met de 75-300mm lens erbij en de standaardlens....hoop dat ik die ergens kan vinden

Ik heb toch weer iets heel's anders gehoord over de lenzen...volgens Frank (nieuwe man v. m'n moeder) is 1x zoom 50mm ofzoiets zei hij dus zou de 70-200mm 4x optische zoom hebben en de 70-300mm 6x zoom. Maarja weet niet of het zo is. Ik koop de camera toch gewoon, weet dat hij er tegen is maar ik heb er zelf voor gespaard en ben wel oud genoeg om t zelf te beslissen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:36

ik hem um gekocht (canon eos 350d)*D
M'n moeder en Frank wisten van niks, was snel naar boven gegaan en toen gingen we uit eten. Zat echt met een big in t restuarant. Hoop dat t niet teveel opviel. Kan nu wel weer opnieuw gaan sparen maar hoop dat de camera t ook echt waard is ga hem morgen uit proberen, nu moet ie even goed laden.
vind um echt mee vallen. Hij is echt niet zo zwaar als Frank zei. Hij is ongeveer even zwaar als m'n videocamera dus dat gaat wel goed komen. Als ik foto's heb plaats ik ze wel moet voorlopig veel oefenen. Denk dat de meeste gaan mislukken.

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:40

toch stiekem gekocht
we wachten in spanning op foto's

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:11

hahaha blond...ik druk t knopje in en wil de foto daarna bekijken zegt ie dat er geen foto's zijn... ik nog een keer proberen had ik um niet ver genoeg in gedrukt Eerste foto is gelukt (in de automaat )
Moest ook nog wel ff wennen...wilde een foto maken en in een keer vliegt de flitser eruit, ik schrikken

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:14

ze zijn er achter....
ik krijg geen zakgeld meer (moet er de afwasmachine voor uitpakken)
mag toch zelf weten wat ik koop of niet? ben 18
m'n moeder kwam ineens de kamer in.....