[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:55

Ah, dat kan ook nog de kwaliteit van mijn lamp zijn hoor.. heb een goedkoop ding gekocht tijdje geleden want wilde eerst proberen :+ wie weet binnenkort wat luxer spul waardoor het er beter uit ziet :+ zal er een volgende keer eens naar kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:28

Ahhh, bedankt voor alle lieve feedback ;D Ben ook erg trots op die plaat!

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:35

Wat een leuke feedback, wat ik zo leuk vind dat er meestal positief gereageerd wordt. Is voor beginners wel zo fijn en leer je ook van, gewoon zeggen:" vind ik niets" is voor mij weinig positief en leer je ook niets van.
Zelf zou ik niet durven om feedback te geven omdat ik zomaar schiet wat ik leuk vind zonder in te stellen, maar heb toch al heel wat opgestoken van alle positieve feedback, voel me echt een jonkie onder de mooie foto's die jullie maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 07:56

Bedankt voor de feedback. :)

En meteen een stelling voor iedereen hier: moeten foto's 'spannend/ingewikkeld' zijn?

Ik krijg soms de indruk dat een (mooie) herinnering niet meer 'goed genoeg' is namelijk. Niet alleen met mijn feedback maar ook wat ik over anderen lees.

Disclaimer: ik voel mij niet aangevallen maar ben wel nieuwsgierig geworden de laatste weken.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:52

Ook namens mij bedankt voor de feedback. Kan me er goed in vinden en ik neem het weer mee voor een volgende keer!

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:51

Bedankt iedereen weer voor de feedback! Super leuk dat er deze week ook zoveel mensen feedback hebben gegeven, super leerzaam om te lezen wat iedereens mening is!

@ Fading voor mij hoef je geen sorry te zeggen hoor als je feedback geeft. Different people, different opinions. Het is ook niet dat ik veel positieve feedback verwacht had op deze foto. De reden dat ik hem wel geplaatst heb is omdat mijn insteek van de challenge misschien anders is als die van jouw. Voor mij is het echt de challenge om mijn fototoestel vaker vast te hebben en iedere week een foto te maken. Dat het dan geen technisch hoogstandje is vind ik niet altijd erg. Wanneer het eigenlijk niet lekker gaat en ik maak toch een foto lever ik die liever in als een technisch goede foto die ik in het verleden heb gemaakt puur omdat het voor mij een voldoending is dat ik het toch nog heb gedaan.

Feedback Week 4
Agossie Klinkt als een drukke periode. Het is nie tde meest bijzondere foto maar het paard is mooi scherp en het stap moment is precies goed!
Annetjuuh De compositie en de zwarte achtergrond vind ik echt heel gaaf. Ik vind hem zelf alleen erg donker en mis een beetje scherpte.
Arianne Wat een leuk idee. De achtergrond is inderdaad nog een beetje pluizig. Misschien als je de achtergrond specifiek lichter maakt dat het minder op gaat vallen.
Athelas  Mooie omgeving in combi met de kleuren. Het paard had van mij ietsje lichter gemogen en zelf had ik hem ook een andere halster/hoofdstel omgedaan. Zeker omdat dit een hoofdstel is maar geen frontriem heeft leid het een beetje af.

Babette Fantastisch!!!! Meer kan ik er niet over zeggen.
Bellatrix  Voor de moeilijke hoek die je had vind ik hem echt heel gaaf. Bij jumping is het vrij donker dus ik vind het knap dat je hem nog zo scherp heb gekregen. Ik vind hem alleen net iets te groen qua kleur. Als je volgend jaar weer gaat de tip, kies een plek uit achter de trap gat. Dan heb je geen mensen vlak voor je neus!
BernetteO Leuk experiment. Volgende keer zou ik ze net uit een andere hoek nemen zodat het vuurtje vast zit aan de lont. Nu vertekend het glas heel erg.
Bo_Y  Opzich een leuke foto het is alleen jammer dat hij heel donker is en het lijkt alsof hij erg verzacht is waardoor de foto details en scherpte mist.

caaramel Hij lijkt inderdaad niet helemaal scherp zijn. Er zijn veel factoren die maken of een foto scherp is of niet. Misschien dat deze scherpe was geweest wanneer je een kortere sluitertijd had gepakt. Verder vidn ik het plaatje met de kippen op een rij wel leuk bedacht.
Calice Mooi portret, dat shirtje is echt super awesome.
cathyenbeau Mooie locatie, jammer dat het weer tegen werkte. Misschien kan je met nabewerken de foto nog wat lichter maken? Vooral het huisje is nu erg donker.
Cynn  Wat een snoezeltje. Vooral knap dat hij niet overbelicht is wat met die witjes zo snel gebeurt.

Fading Mooie hoek in de foto, scherpte(diepte) zijn beide erg goed. Klein puntje vind ik het zwart in de vogel. Persoonlijk vind ik het jammer dat dit zo zwart is dat je de details van de veren verliest.
Fem De verdeling van hoe de mensen op de foto staan vind ik heel mooi, erg overzichtelijk. Verder is de foto mooi scherp en vind ik de kleuren goed. Het water had van mij iets minder wit gemogen en ik vind het jammer dat ze op een soort akker lijken te staan, of was dit de wens van de familie
Fris Leuke foto, mooi spring moment. Persoonlijk vind ik de kleuren iets te verzadigd.

GerdjeHoran  Heel gaaf, mooie kleuren en compositie!
Gianti  Die ogen zijn zo mooi opvallend. De hond is ook echt heel mooi scherp.
Gub  Ahh die zand correltjes zijn super schattig. Hij had van mij ietsje lichter gemogen.

hamsterfan  Mooie actiefoto! Belichting en kleuren vind ik goed, alleen lijkt de foto iets te zijn verscherpt (of ligt dat aan mij?)
Hannemarie  Leuke foto met mooie kleuren, de achtergrond vind ik iets te overbelicht.
Herfstwind  Mooie foto. Heel klein puntje, van mij hadden de highlightjes net iets minder vel gemogen.
horses_m  Deze foto vind ik persoonlijk beter als die van vorige week. Misschien de uitsneden nog iets krapper maken zodat de hand wegvalt.

Iselda Ik vind het een leuke foto maar niet heel bijzonder. Wel leuk dat de achtergrond zo mistig is.
jesicaaaa Leuke foto , het dier staat er goed scherp op. Zelf vind ik het wel jammer dat de achtergrond dezelfde kleurtonen heeft als het dier maar waarschijnlijk waren de omstandigheden zo.
JewEmm  Leuke foto, van mij hadden de mensen alleen iets lichter mogen zijn zodat het beter opvalt dat het om hun gaat.

LoveSenna Fantastische close up. Dat rode licht in de foto vind ik echt heel vet en mooi passen bij de sfeer van de foto.
LoveUggs  Leuke achtergrond, de kat had van mij ietsje lichter gemogen doormiddel van een extra lichtbron.

magda_90  Echt he zomer mag van mij ook veel sneller komen. Het strip boek had voor mij iets lichter gemogen. Verder vind ik het een leuke foto.
MariaMaaike  Wat een cuttie, ze staat er goed op. Mooi scherp ook. Persoonlijk ben ik minder fan van de bakstenen maar ze staan er wel goed op.
Mariett  Mooi zelportret, vooral je ogen komen mooi naar voren. Hoe maak je die foto's, met een afstandsbediening of met een paar seconde vertraging?
MarijeR Wat een fantastische actie foto, ik snap wel dat je blij bent met je systeemcamera als dit het resultaat is!
Marjoow Mooi portret, de houding van het paard is erg mooi in combi met de hoek waarin de foto geschoten is en het groene op de voorgrond. Alleen het stukje teugel nog weg poetsen dat maakt hem helemaal af!
MarjanB Heel mooi landschap.
monbyou Mooie compositie, zelf ben ik niet zo'n fan van color highlighting maar deze is goed gelukt.
Murosch Leuke hoek, het is geen standaard kip (of haan zie het verschil niet 1,2,3) foto maar je herkent er wel meteen in dat het een kip is. Persoonlijk vind ik de foto iets te rood.

Nayomie  Mooie foto. De kleuren en de scherpte zijn erg mooi. Wel jammer dat je door de goede scherpte zo goed kan zien dat het geen echte bloem is.
NESCAFE  Heel gaaf met het licht en de kleuren zo.
Neverland Super vet, die overloop in van licht naar donker in de bomen vind ik echt extreem gaaf.
Niobe WAUW!!!
Nooor_  Mooie scherpe foto. Zelf ben ik niet zo'n fan van deze pose.
Nynkster  Snap ik hij is echt super cute. Die bloemetje maken het helemaal af.

Pauley Het spring moment is leuk maar de foto had van mij iets meer ingezoomd mogen zijn op het paard zodat de drukke omgeving iets meer wegvalt.
Quir  Mooie die ijskristallen met die mooie rode besjes. De foto had iets lichter gemogen van mij.
R_emkee Mooie scherpte in het paard, wel jammer van de harde schaduw naast het hoofd van het paard. En als het lukt zou ik het touwtje er nog af fotoshoppen
Revanches Ah heel lief samen. De uitsnede had van mij iets minder strak gemogen zodat de elleboog van de jongen en de heup van het meisje er ook nog op stonden.
rosslover Gefeliciteerd! Leuk autotje. De foto is niet mega bijzonder maar is zeker een leuke foto.

Sharani  Heel veel sterkte nog met het verlies van je mooie hondje.
Talithah  Leuke bloemetje op de achtergrond, de hond had iets lichter gemogen.
tesseke Weer zo'n mooi studio portret. Super gaaf.
xEliesx Goede keuze om er een zwart wit van te maken. Past erg bij de omgeving. Zelf had ik het mooier gevonden als de brug scherp was geweest en niet het riet.
xMayo Mooi portret, lekker scherp en mooie kleur balans.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:55

Bedankt voor alle feedback, daar leer ik echt ontzettend veel van! :) Hopelijk heb ik deze week zelf ook even tijd om ervoor te gaan zitten.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:04

@fientj klopt daar baalde ik ook van die schaduw maarja tolate gezien haha :p

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:06

magda_90 schreef:

En meteen een stelling voor iedereen hier: moeten foto's 'spannend/ingewikkeld' zijn?

Ik krijg soms de indruk dat een (mooie) herinnering niet meer 'goed genoeg' is namelijk. Niet alleen met mijn feedback maar ook wat ik over anderen lees.

Disclaimer: ik voel mij niet aangevallen maar ben wel nieuwsgierig geworden de laatste weken.

Ik vind simpele foto's vaak juist fijn, maar wel als ze goed uitgevoerd zijn
(Zeg ik als amateur :') )
Bijvoorbeeld vond ik jouw foto dus juist een heel fijne foto, maar als ik er iets van feedback over moest verzinnen, ja het is simpel
Bedoelde het zelf dus niet als supergroot minpunt, maar het was meer dat ik verder niet echt iets anders had om op te merken :+

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:05

magda_90 schreef:

Ik denk dat het spannend/ ingewikkeld heel erg persoon gebonden is. Als je kijkt naar de spreiding in meningen over bepaalde foto's zie je dat goed terug. Zelf vind ik het vooral fijn als een foto scherp is en dat er niets in de foto staat wat erg (negatief) afleid.
Ik ben het ook met je eens dat je niet altijd een perfect plaatje moet hoeven inleveren. Soms moet een simpelere foto met een hogere emotionele waarde ook gewoon voldoende zijn.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:18

magda_90: Ik denk dat je die indruk krijgt doordat er feedback gegeven wordt op de foto's die ingeleverd worden. Als er geen feedback gegeven zou worden, zou het gevoelsmatig denk ik minder uitmaken om een simpel, leuk "kiekje" in te leveren. Ik merk aan mezelf ook dat ik mezelf de druk op leg om een "goede" foto in te leveren en heb dus deze week een oudere foto ingeleverd omdat ik de foto die ik deze week gemaakt heb niet "goed genoeg" vond.

Toen ik aan deze challenge begon, had ik ook het idee dat dit meer was als een stok achter de deur was om wekelijks foto's te maken en dat de kwaliteit van deze foto's er niet zo erg toe deed. Inmiddels merk ik, doordat veel mensen de moeite nemen om feedback te geven (wat super leerzaam is!) dat de druk wel groter wordt om kwalitatief goede foto's in te leveren en de "leuke foto's met mooie herinneringen" maar voor mezelf te houden.

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:41

Herfstwind schreef:
magda_90: Ik denk dat je die indruk krijgt doordat er feedback gegeven wordt op de foto's die ingeleverd worden. Als er geen feedback gegeven zou worden, zou het gevoelsmatig denk ik minder uitmaken om een simpel, leuk "kiekje" in te leveren. Ik merk aan mezelf ook dat ik mezelf de druk op leg om een "goede" foto in te leveren en heb dus deze week een oudere foto ingeleverd omdat ik de foto die ik deze week gemaakt heb niet "goed genoeg" vond.

Toen ik aan deze challenge begon, had ik ook het idee dat dit meer was als een stok achter de deur was om wekelijks foto's te maken en dat de kwaliteit van deze foto's er niet zo erg toe deed. Inmiddels merk ik, doordat veel mensen de moeite nemen om feedback te geven (wat super leerzaam is!) dat de druk wel groter wordt om kwalitatief goede foto's in te leveren en de "leuke foto's met mooie herinneringen" maar voor mezelf te houden.

Daarom heb ik juist in week 3 een minder goede foto ingeleverd. Die foto heb ik echt in week 3 gemaakt maar was echt geen hoogstandje. Zelf waardeer ik het meer wanneer iemand een foto inlevert die echt deze week gemaakt is maar misschien minder "goed" als iemand die alleen maar oude foto's inlevert. Soms heb je geen keuze dan is het prima. In mijn ogen is deze challange echt om iedere week een foto te maken en die in te leveren.

Heel veel foto's die hier staan zijn prima foto's maar wat je inderdaad zegt omdat je vaak toch een tip mee wil geven lijkt het misschien soms dat ze niet goed genoeg is. (Zo bedoel ik het in ieder geval niet, ik heb heel veel respect voor alle tijd en moeite die in iedere foto is gestopt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:38

WEEK VIEERR

Hannemarie Fijne plaat! Als ik een klein puntje van kritiek mag geven had ik links het huis even weggewerkt! Verder kijkt iedereen leuk (wat altijd een opgave is haha) en vind het licht enorm mooi!
R_emkee Jammer dat je het touwtje niet hebt weggewerkt. Daarbij snap ik ook niet waarom je hem zwartwit hebt gemaakt. Mag ik vragen waarom? Denk dat hij in kleur veel mooier uitkomt!
Excuses, heb over je berichtje heengelezen. Mijn foto is gemaakt op Curacao bij de Santa Marthabaai!
NESCAFE Leuke plaat. Maar ik vind het jammer dat de rechtse spriet net niet scherp is. Had hem of helemaal scherp willen zien of helemaal onscherp. Nu lijd hij een beetje af.
Talithah Leuk kiekje, maar ik vind deze foto fototechnisch niet erg bijzonder of goed.
Athelas Mooi gebruik gemaakt van het licht! Erg mooi! Had misschien net wat meer ruimte onder willen zien maar vind het een erg mooie plaat!
Fem Leuke foto! Vooral knap dat ook iedereen leuk kijkt. Dat is altijd wel echt een opgave met zoveel mensen. Knap gedaan.
cathyenbeau Leuk kiekje, voor mij niets om fototechnisch te beoordelen. Ik vind het geen bijzondere foto.
MariaMaaike Ahhh. Wat een schatje. Echt een dropje. Mooie scherpte heb je ook in je foto zitten. Kijkt erg fijn!
Marjoow Allereerst vind ik het absoluut zonde dat je het touwtje niet hebt weggewerkt van het paard! Dat was echt een kleine moeite geweest! Verder vind ik de foto erg grauwig en contrastloos. Als je deze foto net wat anders had bewerkt had hij heel anders uitgepakt. Jammer voor mijn idee!
GerdjeHoran Wauw, hele fijne plaat. Mooie scherpte en mooie kleuren! Kijkt erg lekker !
xMayo Hele mooie plaat. Mooi scherp. Vooral mooie scherptediepte en toffe kleuren!
LoveSenna Kwalitatief een mooie foto. Maar de bloem? trekt mij niet helemaal.
monbyou Tof! Die rode accenten in de foto. Kijkt erg leuk zo!
Sharani Heel veel sterkte <3
LoveUggs Het enige wat ik kan opmerken is dat ik hem net wat krap vind onder. Voor de rest vind ik het een toffe plaat!
Bellatrix Netjes geschoten, mooi moment. Alleen ik had wel wat warmte uit de foto proberen te halen en hem iets anders uitgesneden.
Iselda Leuk kiekje, maar vind hem niet bijzonder. Sorry...
Pauley Mijn eerste oog gaat uit naar alle balken die enorm afleiden. Verder is het wel een goed moment maar dat is voor mij ook alles.
Bo_Y Vind dit totaal geen goede foto. Hond is veeeel te donker, compositie is niet echt heel mooi.. Ja sorry.
MarjanB Kijkt fijn. Had hem misschien net iets lichter willen zien. Maar verder echt een top plaat!
JewEmm Leuk kiekje, maar ik vind hem niet helemaal fijn kijken fototechnisch.
tesseke <3
Babette Hele mooie foto!
xEliesx Hmm deze foto trekt me niet echt. Vind dit weer meer een kiekje dan een fototechnisch goede foto.
Murosch Wow. het eerste wat ik dacht was. Zoooo Oranje. haha. Jammer dat de foto wat scherpte mist.
rosslover Gave auto. Maar fototechnisch is het gewoon een kiekje.
jesicaaaa Ah wat een schatje. Erg leuke foto!
Gianti Alles klopt <3 <3 <3
Gub Buiten de compositie die ik niet lekker vind kijken vind ik het een erg leuke en goede foto :D
Nayomie Leuke foto, maar niet bijzonder voor mij!
Cynn Hele toffe plaat. Had hem zelf iets ruimer willen zien maar dat is wel persoonlijk ook!
Fris Leuke foto, maar vind de kleuren iets te levendig.
Annetjuuh Jammer dat de foto niet scherp is. Anders was het een hele gave plaat geweest!
magda_90 Voor mij is dit ook meer een kiekje dan echt een fototechnisch goede plaat. Sorry..
Nooor_ Mooi licht, leuke plaat zo!
horses_m Erg mooi licht! leuke foto!
Nynkster Hele toffe plaat!
Calice Jammer dat hij niet scherp is. Verder was het anders een leuke foto geweest!
Neverland Erg mooie foto! Waar is dit?
Fientj Dit spreekt mij niet aan, maar leuk.
Arianne Ahhhhh wat een poepie. Leuke foto
Mariett Hele toffe plaat! Mooie scherpte, compositie en kleuren!
BernetteO Voor mij een kiekje, niet bijzonder maar wel leuk!
Quir Toffe foto. Jammer dat ik net wat scherpte mis.
Revanches Hele leuke foto :D
Niobe Wauwwwww <3 Geweldig
hamsterfan Mooie foto. Goed moment mooi scherp. Heel tof!
caaramel Hmmm foto trekt me helemaal niet. Is niet scherp en het licht is echt niet fijn.
Agossie Ja zoals je zegt, jammer van de foto.
Herfstwind <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:43

Fading schreef:
Marjoow Allereerst vind ik het absoluut zonde dat je het touwtje niet hebt weggewerkt van het paard! Dat was echt een kleine moeite geweest! Verder vind ik de foto erg grauwig en contrastloos. Als je deze foto net wat anders had bewerkt had hij heel anders uitgepakt. Jammer voor mijn idee!

Kleine moeite?? Helaas niet. Mijn laptop is niet zo snel dus dat is iets meer dan een "kleine moeite" helaas ;)

Bedankt voor alle feedback :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:59

Marjoow schreef:
Fading schreef:

Kleine moeite?? Helaas niet. Mijn laptop is niet zo snel dus dat is iets meer dan een "kleine moeite" helaas ;)

Wil je feedback of niet? Ik geef mijn mening. Ik kan vanaf hier niet zien of je een slechte of goede laptop hebt toch? Hoef je niet meteen zo aanvallend te reageren :)

Als je geen feedback wilt ook prima, maar ik geef mijn mening over een foto wat ik er van vind. En als de foto naar mijn mening niet goed Is of in ieder geval beter kan.. Dan zeg ik dat. Dat is toch de bedoeling van dit topic?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:16

Jongens t is niet de bedoeling om 1 iemand constant negatief te benoemen. Feedback geven ok maar niet iedereen is al zo ver dat ie even makkelijk een foto bewerkt. Het is om te leren en ook voor de fun. Daarbij zijn er grote niveauverschillen van de posters en daar mag ook wel iets tekening mee gehouden worden. Verders lief zijn voor elkaar :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:23

Fading schreef:
Marjoow schreef:

Wil je feedback of niet? Ik geef mijn mening. Ik kan vanaf hier niet zien of je een slechte of goede laptop hebt toch? Hoef je niet meteen zo aanvallend te reageren :)

Als je geen feedback wilt ook prima, maar ik geef mijn mening over een foto wat ik er van vind. En als de foto naar mijn mening niet goed Is of in ieder geval beter kan.. Dan zeg ik dat. Dat is toch de bedoeling van dit topic?

Ik wil echt wel feedback van iedereen en reageerde ook totaal niet aanvallend. Alleen is het lang niet voor iedereen een kleine moeite om iets weg te werken :)
Dat is dan ook de reden dat ik de touwtjes niet altijd wegwerk.
Natuurlijk kun je niet zien dat ik een trage laptop heb ;)
Zeggen wat er beter kan, is ook mogelijk zonder een aanname te maken :D

Ik waardeer alle feedback enorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:07

MarjanB schreef:
Jongens t is niet de bedoeling om 1 iemand constant negatief te benoemen. Feedback geven ok maar niet iedereen is al zo ver dat ie even makkelijk een foto bewerkt. Het is om te leren en ook voor de fun. Daarbij zijn er grote niveauverschillen van de posters en daar mag ook wel iets tekening mee gehouden worden. Verders lief zijn voor elkaar :D

Als ik de foto's beoordeel kijk ik niet altijd naar hun vorige foto's. Feedback geven kost al enoooorm veel tijd en om dan alle foto's te gaan openen is niet altijd haalbaar voor mij.

Dus ik reageer op de foto die ik zie, als die persoon dan 2 keer een foto heeft geplaatst waarvan ik vind dat hij beter kan dan doel ik dat op die foto.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:19

Mijn week #5: Mijn zwangere zusje.

Afbeelding
30012018-Madelinde-0027 by Femke Linders, on Flickr

Dankjewel voor alle feedback.

Fading schreef:
Fem Leuke foto! Vooral knap dat ook iedereen leuk kijkt. Dat is altijd wel echt een opgave met zoveel mensen. Knap gedaan.

Dat was inderdaad best een opgave, verbaasde me dat deze foto in een keer gelukt was!

Fientj schreef:
Fem De verdeling van hoe de mensen op de foto staan vind ik heel mooi, erg overzichtelijk. Verder is de foto mooi scherp en vind ik de kleuren goed. Het water had van mij iets minder wit gemogen en ik vind het jammer dat ze op een soort akker lijken te staan, of was dit de wens van de familie

Het is een recreatie gebied, in de zomer is het eigenlijk meer een strandje, maar in de winter hebben ze het vrij grof geploegd zodat het water goed wegtrekt en het niet modderig wordt. Het is inderdaad niet het allermooiste dat het zo omgeploegd eruit ziet, maar helaas had ik mijn harkje niet bij me ;)
De familie was inderdaad erg te spreken over de locatie, dus het was hun wens.

MariaMaaike schreef:
Fem: Mooie gezinsfoto! Het eerst wat me opviel was de grond, staan ze op een strand?

Het is dus inderdaad een aangelegd strandje, maar wat nu meer op een omgeploegde akker lijkt.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:37

Bedankt voor de reacties :D

@Cynn: Inderdaad zonde, ze is een super leuke meid!
@Fientj; Dat kan flickr geweest zijn :j Die verscherpt inderdaad een hoop foto's helaas..

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:11

Fem schreef:
Fientj schreef:

Het is een recreatie gebied, in de zomer is het eigenlijk meer een strandje, maar in de winter hebben ze het vrij grof geploegd zodat het water goed wegtrekt en het niet modderig wordt. Het is inderdaad niet het allermooiste dat het zo omgeploegd eruit ziet, maar helaas had ik mijn harkje niet bij me ;)
De familie was inderdaad erg te spreken over de locatie, dus het was hun wens.

Haha je was ook wel even zoet geweest als je alles had willen harken;)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:41

Feedback week 4:
Het is de eerste keer dat ik zoiets doe en probeer het vanuit mijn eigen perspectief te bekijken.

Agossie spontane foto, paard heeft mooie gang. Ik stoor me een beetje aan de donkere randen, maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn.
Annetjuuh gaaf! Blijf er naar kijken, diertje springt er mooi uit zo!
Arianne Wat een lief hondje, super schattig! Zelf zou ik het hoofd nog iets meer in het midden van de foto hebben geschoten, nu wordt mijn aandacht meer naar de roos getrokken dan naar het hondje en dat is jammer
Athelas prachtig licht! De fjord kijkt ook mooi! Misschien nog iets meer contrast? Maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Babette gaaf! Een niet alledaags portret, blijf er naar kijken. Mooi gebruik van licht en kleuren, super!
Bellatrix Hele mooie plaat voor een omgeving waarin fotograferen alles behalve makkelijk is!
BernetteO sfeervol, mooi gebruik gemaakt van scherptediepte!
Bo_Y Ik vind de foto een beetje donker/grauw, misschien als je 'm iets meer oplicht dat de hond er dan beter uit springt? Wel een mooi diertje!
caaramel Oh wat een leuke foto! Ik word er blij van, kan zo in een tijdschrift (landleven o.i.d.) leuk!
Calice Wat groeit hij goed zeg! Gaat steeds meer op Jesse lijken, super leuk om te zien! Mist de foto wat scherpte? Verder mooi geschoten, lekker spontaan!
cathyenbeau Een typische foto van afgelopen week, wat een weertje he! Een mooie foto, wel wat grauw, misschien iets meer contrast? Al past het wel bij het weer van de afgelopen week.
Cynn Mooie foto, knap veulen en prachtige scherptediepte, niets op aan te merken!
Fading Oh wauw, knalt van m'n beeldscherm! Super mooie plaat!
Fem Wat een spontane foto! Ze staan er allemaal mooi op, goed gelukt!
Fientj Ik vind het een beetje een mysterieuze foto, je blijft er naar kijken. Weet niet zo goed of ik de kleuren te fel vind of niet, maar blijf er naar kijken.
Fris gave foto! Straalt actie uit, mooie kleuren ook, is 'ie wel helemaal scherp?
GerdjeHoran Hele mooie foto! Goed gebruik van kleur en scherptediepte, prachtig!
Gianti Toen je deze plaatste in het topic dacht ik al: wauw! Hele mooie foto, niets op aan te merken
Gub mooie scherptediepte, wel vind ik de foto wat donker. Misschien was het nog sprekender geweest als je de foto iets meer naar rechts genomen had zodat je iets meer van het hoofd van de hond in beeld zou hebben.
hamsterfan krachtige foto! Lastig foto's maken in zo'n omgeving maar staat er mooi op!
Herfstwind Mooie, zonnige foto! Ik zou 'm zelf denk ik iets meer naar links genomen hebben maar ik vind het een fijne foto om naar te kijken!
horses_m pony kleurt mooi bij de achtergrond! Ik stoor me een beetje aan de ruis maar het past ook wel weer bij het bewolkte weer.
Iselda heel gaaf! Zwart-wit past perfect bij deze foto. Mooi! Je blijft er naar kijken
jesicaaaa Ik denk dat ik zelf iets meer contrast toe zou voegen zodat het diertje wat meer naar voren komt, nu valt het bovenaan een beetje weg in de achtergrond en dat is jammer.
JewEmm mooi! Herkenbaar beeld en goed scherp, goed gedaan!
LoveSenna sfeervolle foto, mooie kleuren! Foto lijkt niet helemaal scherp? Wel mooie scherptediepte!
LoveUggs Nieuwsgierig diertje, staat er mooi op! jammer van de onscherpte, hij springt wel uit de achtegrond.
magda_90 heerlijk ontspannen gevoel, mooie plaat, niets op aan te merken.
MariaMaaike is dat je nichtje? Wat wordt ze al groot! Mooie foto, leuk zo voorop de fiets! :D
Mariett gave foto, mooie scherpte! Ogen kleuren ook prachtig bij de trui!
Marjoow prachtig paard! Zou zelf iets meer contrast toevoegen zodat hij nog meer uit de achtergrond springt.
MarjanB mooi gebruik gemaakt van alle lijnen, je blijft er naar kijken, goed gedaan!
monbyou ah Londen, super leuk! Zelf hou ik niet zo van gekleurde details in z/w foto's maar in dit geval kan ik het wel snappen.
Murosch leuke plaat, goed gebruik van scherptediepte. Al lijkt hij op mijn beeldscherm niet helemaal scherp?
Nayomie Doet me denken aan de lente! Zelf zou ik de foto iets meer van onderen genomen hebben zodat je aan de voorkant ook wat roze blaadjes zou zien.
NESCAFE Mooi, heel herkenbaar beeld, wij hebben ook veel van deze pluimen langs het water staan, is een prachtig gezicht zo met de zonsondergang.
Neverland krachtige foto! Goed gebruik gemaakt van kleur en de weerspiegeling van het water, niets op aan te merken verder!
Niobe wauw, zei ik zacht, heel mooi! Goed scherp en mooi detail, prachtig!
Nooor_ Ik vind de foto een beetje donker, al past dat ook wel bij het sfeertje. Wel vind ik de foto een beetje 'saai', net of er iets mist? Maar ik weet niet wat. Het model kijkt wel vriendelijk, goed vastgelegd
Nynkster Oh wat schattig zeg, super foto! Op sommige plekken wat overbelicht maar dat stoort me niet. Wat kijken ze allebei super goed de lens in! <3
Pauley Mooie, heldere foto! Ik zou de foto iets meer vanaf links gemaakt hebben, dan is de hoek net wat mooier en heb je meer paard dan hindernissen in beeld, als je snapt wat ik bedoel :)
Quir prachtig! Mooi detail zo met de sneeuw, kan zo in een natuurblad o.i.d., heel mooi!
R_emkee Mooie foto, hoe is 'ie in kleur? Om het af te maken zou ik het touwtje nog eventjes wegwerken.
Revanches oh super, fijne sfeer! Mooi moment ook, niets aan toe te voegen!
rosslover wat een leuke auto! Ik vind je foto een beetje standaard maar door de kleuren springt je auto er wel uit!
Sharani wat bijzonder, twee kleuren oogjes. Naar mijn idee is de rechterkant van de foto wat donker, veel schaduw? Al past het ook wel in het plaatje: het blauwe oog komt nu meer naar voren.
Talithah leuke foto! Mooi die paarse bloemetjes op de achtergrond. Persoonlijk stoor ik me aan de felle kleur van de bal, doet een beetje afdruk aan het 'lieve' plaatje dat je schetst met de hond en de achtergrond.
tesseke wauw, heel gaaf! Mooi scherp en goed gebruik gemaakt van het licht, super!
xEliesx bijzondere foto, je blijft er naar kijken. Mooi ook dat hij in zwart wit is, net alsof er een verhaal achter zit.
xMayo wauw, mooie heldere foto! hondje komt goed naar voren door de scherptediepte, heel mooi!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:35

Thanks iedereen voor alle rondjes feedback!
Leuk om te zien dat er zo veel verschil is tussen mensen om te zien of het onderwerp aanspreekt. Ik geloof dat ik een van de weinigen hier ben die soms als een soort van fotojournalist werkt.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:03

Dank jullie voor de feedback! Wat er gebeurt bij de bovenkant :+
Ik heb heel veel haar en mensen herkennen me daar altijd van, en voor deze foto vond ik het grappig als het hele beeld gevuld was met (onrealistisch) haar.
Fientj: Dankjewel! Ik doe dit met een afstandsbedieninkje :) Had ik ooit meebesteld van een cashback actie geloof ik, haha.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:42

Wat veel feedback!! :D Wel grappig om de verschillen tussen hoe iedereen een foto bekijkt naast elkaar te zien...

Sharani schreef:
Caaramel: hoe krijg je ze zo op een rijtje :D ? Wel jammer dat ze er uit zien alsof ze bijna wegwaaien.

Héél veel geduld :+ Ze zijn het ook wel gewoon het 'slachtoffer' van gekke ideeën te zijn...
Daarnaast, gewoon hoog zetten en naast hun vriendjes, dan blijven ze wel (even zitten).
Het wegwaaien vond ik juist wel leuk, ik heb ook een standaard foto, maar zag hier de humor wel van in :P

MariaMaaike schreef:
Caaramel: Leuke foto :D Vooral de tweede kip van links waar die lellen onder de snavel helemaal omhoog waaien :D

Dankjewel! Die twee haantjes zijn ook echt de grootste clowns die er zijn, dus het was wel toepasselijk :+

Nooor_ schreef:
caaramel: Grappige foto! Jammer dat niet alle snavels helemaal scherp zijn

Dankjewel! Om toch zoveel mogelijk alles (van de kippen) scherp te hebben had ik een kleiner diafragma genomen, maar dat hielp niet... Want nee, de scherpte is niet zoals het zou moeten zijn...

Fientj schreef:
caaramel Hij lijkt inderdaad niet helemaal scherp zijn. Er zijn veel factoren die maken of een foto scherp is of niet. Misschien dat deze scherpe was geweest wanneer je een kortere sluitertijd had gepakt. Verder vidn ik het plaatje met de kippen op een rij wel leuk bedacht.

Dankjewel! Is een sluitertijd van 1/250 voor een stilstaand onderwerp vanop redelijk dichte afstand dan niet genoeg? Ik hoopte van wel... Maar ja, dat is nog het enige dat ik kan proberen

Fading schreef:
caaramel Hmmm foto trekt me helemaal niet. Is niet scherp en het licht is echt niet fijn.

Dankje voor de feedback. Gaf ik ook al aan, loop daar al langer tegenaan, vind het echt balen... Ik weet niet meer hoe ik dat opgelost moet krijgen...

Hannemarie schreef:
caaramel Oh wat een leuke foto! Ik word er blij van, kan zo in een tijdschrift (landleven o.i.d.) leuk!

Dankjewel!!! :D