[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:18

Feedback week 3 Vervolg pagina 19

pradadaan Leuke foto! Goed getimed.
rosslover Mooie foto! Jammer van het hek, maar dat geef je zelf ook al aan.
Lynn85 Gaaf gedaan!
IsaCalixa Mooie foto! Wat een gave hond zeg!
Gracezellaa Mooie foto!
xmichxrocky Leuke actiefoto. Het hoofd lijkt naar mijn idee wat scherpte te missen.
Sicayes Leuke foto! Ik vind de kleur van het gordijn juist wel leuk!
Eefsel2109 Lief! Ik vind de foto alleen een beetje te donker.

Pagina 20

_Bitje_ #2 Leuke foto! Niks op aan te merken.
#3 Simpel, maar inderdaad leuk!
Paard_aap Mooi plaatje!
Revanches Mooie foto!
Appelstroop Leuke foto! Ik had hem boven en onder iets meer ruimte gegeven. De band en de bovenkant staan er nu net wel net niet op.
Fem Mooie foto!
FristiLover Mooie foto. De kat komt mooi los van de achtergrond. Mooi gedaan.
caaramel Leuke foto! Mooie kleuren in de foto.
CrazyIris Maar wel een hele gave bewerking! Ik vind het mooi :)
Asselruiter Wat knap van je vriend! En kijk hem daar nu staan, wat mooi!
Laura_Stella Mooie foto!
Tivara Mooie foto!

Jespri: Bedankt voor je feedback. Zal het onthouden voor de volgende keer!
_Bitje_: Bedankt voor je feedback! :D
Marjoow: Respect voor jou uitgebreide feedback elke week! Erg fijn! En bedankt voor je feedback. Ga ik meenemen voor de volgende keer.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:24

Alweer een oude foto voor week 3, heb heel weinig tijd maar helaas :( Feedback zal er deze keer ook weinig inzitten..

Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:20

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:21

Graag probeer ik het dit jaar ook weer. :)

Mijn week 3:
Afbeelding
Ik verzamel hier.

Jespri

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:11

Dan is je doel juist goed behaald Mariett, :D Ik vond het lichtval iets storen op het totaalplaatje, maar als dat juist de aandacht moest trekken is het alleen maar goed natuurlijk. :D

_Bitje_ Lekker plaatje, krijg er spontaan honger van. :D Week 3 vind ik een fijne plaat om te zien.

Paard_Aap Mooie plaat, krijg er een voorjaars gevoel bij. :)

Revanches Mooie foto.

Appelstroop Leuke bus. Had van mij boven en onder iets meer ruimte mogen hebben.

Fem Mooie foto. Foto is interessant om naar te kijken en de aandacht word mooi mee getrokken.

FristiLover Mooie foto, mooie diepte en leuke compositie.

caaramel Lieve foto. Het rechter paardje mist alleen wat scherpte naar mijn idee.

CrazyIris Mooie foto met interessante lijnen.

Asselruiter Leuk dat je vriend over zijn pony/paarden angst heen begint te komen. Leuke pony ook. :)

Laura_Stella Mooie foto. Vind persoonlijk de lichtbol in het water niet zo mooi, deze leid mij wat af van de prachtige zon. Ook heb ik het gevoel dat de horizon scheef is.

Tivara Mooie foto. Vind de kleuren alleen iets hard, vooral van het weiland waardoor het riet wat wegvalt.

Castamickey Gave vogel! Persoonlijk had er van mij nog iets meer diepte in de foto gemogen.

Gub Leuke foto. Ze vonden de sterretjes erg leuk zo te zien. :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:37

Oeh, ik ga meedoen hoor! :D
Zelf vind ik van de 5 bewerkte foto's vandaag er eentje uit springen (niet heel spectaculair maar het is de scherpste) en dat is mijn week 3.
Moet je ook inhalen als je nu begint? XD
Afbeelding

-

Jespri, 1 woord WAUW, alleen pony is niet echt heel schoon hihi.

Gub, heel leuk! :D

CastaMickey, prachtige vogel! Zelf had ik hem iets groter willen zien maar goed het is al heel knap
Laatst bijgewerkt door xniieeenke op 24-01-16 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:52

En daar gaan we weer!

Paard_Aap schreef:
Week 3 :)
[ [url=m/DWZ2HI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi, magisch effect zit er in de foto! Mooie kleuren, lekker scherp en fijn licht. Toppertje +:)+

Revanches schreef:
[ Afbeelding ]
Mijn POTW

Hmm de foto vind ik wat hard en het kindje is wat rozig. Mooie compositie en scherptediepte wel :) .

Appelstroop schreef:
Week 3

[ Afbeelding ]

Mooi onderwerp. Foto vind ik alleen niet interessant. Hij is erg krap gekadert, kleuren komen er niet lekker uit en qua licht is ie wat grauwig. Probeer hier wat meer mee te spelen dat je de foto echt interessant maakt met mooie kleuren en een leuke compositie.

Fem schreef:
Week #3
[ Afbeelding ]

Zoals ik op de app al zei: <3 I love!
Misschien was ie nog mooier als de foto horizontaal was en je de sluitertijd wat langer had voor het bewegende water. Maar echt, mooie plaat +:)+

FristiLover schreef:
Week 3, mijn knappe kat in het zonnetje vorige week :)

[ Afbeelding ]

Mooi portret! Lekker licht, mooie kleuren en mooi scherp. Goed gelukt!

caaramel schreef:
En mijn foto voor week 3:
Twee paarden tegelijk een beetje goed op de foto proberen krijgen...
(En ondertussen hopen dat mijn vingers er niet af vriezen :brr: )
[ [url=m/4wGXVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
boktupload

Ahh heerlijke foto dit! Lekker rustgevend, lekker winters. Achtergrond is wat storend en de foto is net een tikje te krap. Verder niets op aan te merken :)

CrazyIris schreef:
Beetje extreme bewerking, maar ik vond hem nog wel iets hebben, mijn week 3!

[ Afbeelding ]

De lucht is erg mooi, maar de bomen etc. komen erg hard over nu. Ik denk door je bewerking. Mooie plaat qua compositie wel en de kleuren zijn prachtig!

Asselruiter schreef:
Week #3 - technisch is deze foto nul, maar hij heeft voor mij een speciale betekenis: mijn vriend was tot voor kort doodsbang van pony's/paarden. Vandaag heeft hij de eerste stappen gezet in de paardenwereld en ik vind dit moment prachtig waar je ziet hoe hij geniet en vooral hoe de pony geniet van dat zalige krabbeplekje op zijn schoft.
De foto is vierkant uitgesneden.

[ Afbeelding ]

Foto vind ik niet bijzonder. Pony is erg vies en het hele onderwerp spreekt me niet aan. Maar door je omschrijving betekent hij toch wel iets. Misschien dat je hem met wat nabewerking wat meer sfeer kan geven :)

Laura_Stella schreef:
Aangezien ik helaas amper de tijd heb gehad voor foto's, een van 2014.. wel een beetje bewerkt.

Week 3:

[ [url=m/5QBskr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie, simplistische plaat. De lensflare past er mooi bij en de kleuren zijn prachtig. Goed gelukt!

Tivara schreef:
Week #03

[ Afbeelding ]

Het standpunt leid wat af. Het rietstengeltje is leuk, maar het lijkt nu meer alsof ie in de weg staat dan dat ie echt op de foto hoort. Qua kleur en scherpte is het een goede foto maar heel interessant vind ik hem niet. Probeer je standpunt wat lager te leggen :)

CastaMickey schreef:
Alweer een oude foto voor week 3, heb heel weinig tijd maar helaas :( Feedback zal er deze keer ook weinig inzitten..

[ [url=m/gBV8tE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie scene, maar de foto spreekt me niet aan. Dit komt doordat de vogel helemaal wegvalt tegen de achtergrond. Vogel oogt niet scherp en alle kleuren zijn vrij donker. Ook de positie is wat ongelukkig, de foto is al bijna je beeld uit gevlogen. Probeer hier op te letten :)

Gub schreef:
Bedankt weer voor alle feedback!

Ik verzamel mijn foto's hier:
https://www.flickr.com/photos/129648400 ... 581969035/
(dit stond nog niet bij de lijst vorige week, dus ik zet het er nog maar even bij)

Dit is mijn week 3.
[ Afbeelding ]

Mooie foto, technisch niets op aan te merken. Jammer dat de sterretjes er niet lekker uitkomen. Dit zou beter kunnen.

Jespri schreef:
Graag probeer ik het dit jaar ook weer. :)

Mijn week 3:
[ Afbeelding ]
Ik verzamel hier.

Schattige foto. Foto lijkt wel scheef te staan en ik vind hem wat krap gekadert. Ook is de achtergrond wat druk. Kleuren zijn ook wat grauwig. Verder mooie foto, mooi scherp :)

xniieeenke schreef:
Zelf vind ik van de 5 bewerkte foto's vandaag er eentje uit springen (niet heel spectaculair maar het is de scherpste) en dat is mijn week 4.
[ [url=m/FIMgaJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

-

CastaMickey, prachtige vogel! Zelf had ik hem iets groter willen zien maar goed het is al heel knap

De foto vind ik niet heel boeiend. Hij is heel donker en je kunt amper onderscheid maken tussen vogel en achtergrond. Verder is het erg jammer dat de vogel in het midden staat.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:54

Afbeelding
Week 3, lekker in het bos geweest gisterochtend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:04

xniieeenke schreef:
Zelf vind ik van de 5 bewerkte foto's vandaag er eentje uit springen (niet heel spectaculair maar het is de scherpste) en dat is mijn week 4.
[ [url=m/FIMgaJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

-

Het is nu nog week 3. Dus je kan voor zondag 23:00 je week 3 inleveren. Als je nu instroomt hoef je niet de vorige weken in te halen. Vanaf maandag is week 4 (of zondag na 23:00 :Y) )

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:12

week 1 is tm de 7e, 2 tm de 14e en 3 tm de 21e toch? het is 24 XD ik snap het niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:13

Week 3 is tot vanavond 23.00.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:15

Marjoow bedankt, ik zelf vind het wel artsy. Het is ook niet echt perfect, maar het thema was artsy en dat vinden veel mensen om me heen wel, maar nog bedankt hoor ieder z'n kijk :3

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:17

Feedback voor week #3

-Magda_90: Leuke actiefoto, knap dier.
-NESCAFE: sfeervolle foto, maar hij lijkt niet helemaal scherp?
-Bellatrix: Wat een knap koppie <3
-Murosch: Leuke sfeerplaat, maar beetje jammer van de takjes op de voorgrond aan de linkerzijde.
-Argai: wat een spontane foto! Leuk, ik had hem misschien nog een tikje meer opgelicht.
-xMaxxiee: hele mooie foto, knap!
-Lolleke: ik vind het idee van je foto leuk, maar ik denk dat ik hem liever helemaal in kleur had gezien.
-Maaarije: leuk koppie :) ik had hem misschien nog wat lichter gemaakt.
-K_M: hele knappe reportage! Niets op aan te merken.
-Fading: mooie, heldere, scherpe foto! Ik had misschien iets meer weggesneden onder en links om rechts dan wat meer ruimte te laten.
- MarijeR: leuke plaat, maar het overbelichte-effect (soort HDR?) spreekt me niet aan.
- Horserider22: ik heb lang naar je foto gekeken. Ik vind het idee leuk, maar ik had het misschien toch gecombineerd met een voorwerp, dier op landschap. Nu is het enkel licht. Maar het idee is zeker leuk, dus probeer het misschien eens te combineren? :)
- Peca: wat een schattige hond! Mooi!
- Calice: een simpele foto, om het zo te zeggen, maar bewijst weer eens dat simpel ook goed en mooi kan zijn :)
- Luckyy80: je idee is super! Alleen lijkt je scherptepunt net naast het oog en dus naast het paard te vallen. Blijf oefenen op deze foto's, want je kan er inderdaad waanzinnig mooie resultaten mee krijgen. Het is niet eenvoudig, omdat het paard vaak beweegt en dergelijke, maar blijf proberen. Deze eerste poging is zeker niet slecht.
- Mariett: mooi portret!
- kirsten4: knap hondje en leuk idee voor een foto. Ik had hem misschien nog een tikje opgelicht.
- Shiloh: Knap portret van die hond en mij stoort het niet qua uitsnede, mooi!
- GerdjeHoran: wauwie! Ik moet wel zeggen bij de eerste keer dat ik ernaar keek dat ik dacht dat de lucht een laken was en dat het dus een nep-landschap was haha :p
- Niobe: fototechnisch een mooie foto, maar hij spreekt me niet zo aan.
- Marjoow: Leuke sfeerplaat, ik had hem iets ruimer langs boven genomen.
- Nayomie: Mooie foto, maar hij lijkt niet helemaal scherp bij mij.
- S_imonee: toppie! Mooie, winterse sfeerplaat!
- Horsesm: mooi portret van de hond, ik had plaatselijk misschien nog iets opgelicht, maar dat is meer persoonlijke voorkeur :)
- Pradadaan: mooie stijgerfoto, mooi scherp. Hij zou wel rustigere geweest zijn als de achtergrond nog waziger geweest was, maar dat hangt samen met de mogelijkheden die je op dat moment hebt natuurlijk.
- Rosslover: knappe foto en inderdaad jammer van het hek, maar je kan er niet aan doen.
- Lynn85: mysterieus! Is het een hondje? Mooi gedaan!
- IsaCalixa: knap portret, mooi!
- Gracezellaa: leuke plaat, beetje blauwe schijn wel op mijn scherm.
- xmichxrocky: mooie foto, al lijkt je scherpstelpunt niet thv het oog van de pony te liggen.
- Sicayes: mooi, niets aan toe te voegen
- Eefsel2109: wat een dotje! <3 mooie foto, ik had hem waarschijnlijk nog wat opgelicht.

De rest volgt zo meteen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:21

xniieeenke schreef:
week 1 is tm de 7e, 2 tm de 14e en 3 tm de 21e toch? het is 24 XD ik snap het niet.

De week gaat van maandag t/m de zondag. Dus niet van 1 januari t/m 7 januari ;)

Nu is dus nog week 3. Vanaf as maandag (zondag na 23:00) is week 4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:21

Dank je wel voor je feedback Asselruiter :D
Ik zal morgen even op iederen feedback geven van week 3!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:26

Vervolg feedback week #3:

- _Bitje_: simpel maar hij heeft inderdaad iets :)
- Paard_Aap: leuk idee, lijkt me niet eenvoudig te fotograferen. Misschien dat ik hem dichterbij had genomen.
- Revanches: wat schattig! Ik vind hem, naar mijn smaak, alleen wat overbelicht.
- Appelstroop: simpele foto, maar hij bevalt me wel :) ik had nog een tikje meer ruimte boven en onder gelaten, niet veel, maar een beetje.
- Fem: knappe sfeerplaat!
- Fristilover: mooi, scherpe foto!
- Caaramel: mooie sfeerplaat van de 2 pony's, ik vind alleen niet meteen je scherpstelpunt terug, hij lijkt niet helemaal scherp. (kan ook door de boktupload)
- Crazyiris: mooi, niets aan toe te voegen.
- Laura_Stella: leuke sfeerplaat met mooie warme kleuren, maar jammer van de lensflaire.
- Tivara: mooie, eenvoudige plaat. Straalt rust uit vind ik.
- CastaMikey: lijkt me niet eenvoudig te fotograferen! Hij lijkt jammer genoeg niet helemaal scherp (de vogel).
- Gub: lief portretje! :)
- Jespri: mooie, scherpe foto.
- xniieeenke: mysterieuze foto zo donker, maar ik vind 'em wel iets hebben :) ik had onderaan misschien nog een tikje meer ruimte gelaten, omdat het staartje er nu nipt opstaat.
- Tigress: mooie hond, mooi scherp maar jammer dat de pootjes er niet opstaan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:29

Bedankt voor de feedback allemaal!! :)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:32

Marjoow schreef:
Asselruiter schreef:
Week #3 - technisch is deze foto nul, maar hij heeft voor mij een speciale betekenis: mijn vriend was tot voor kort doodsbang van pony's/paarden. Vandaag heeft hij de eerste stappen gezet in de paardenwereld en ik vind dit moment prachtig waar je ziet hoe hij geniet en vooral hoe de pony geniet van dat zalige krabbeplekje op zijn schoft.
De foto is vierkant uitgesneden.

[ Afbeelding ]

Foto vind ik niet bijzonder. Pony is erg vies en het hele onderwerp spreekt me niet aan. Maar door je omschrijving betekent hij toch wel iets. Misschien dat je hem met wat nabewerking wat meer sfeer kan geven :)

Dank je voor je feedback Marjoow. Foto is technisch gezien inderdaad echt nul. Pony was op dat moment nogthans bijna klaar gepoetst - witte pony's zijn moeilijk terug wit te krijgen in de winter :p ik heb hem een beetje nabewerkt: wat belichting omhoog en contract heel klein beetje, alsook de kleuren wat feller gemaakt. Wat zou jij er van nabewerking nog aan doen? Alle tips en idee'tjes zijn welkom want ik leer nog steeds vollenbak met nabewerken.

Ook aan alle anderen dank voor de feedback!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:42

Dankjewel voor de feedback! Ik hoop dat ik ook nog toe kom aan feedback geven!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:49

Asselruiter schreef:
Vervolg feedback week #3:
- xniieeenke: mysterieuze foto zo donker, maar ik vind 'em wel iets hebben :) ik had onderaan misschien nog een tikje meer ruimte gelaten, omdat het staartje er nu nipt opstaat.

Was de bedoeling, fijn dat 'ie bij jou goed over komt! beetje mysterieus artsy achtig, haha.
Zeker, had ik zelf liever ook gehad maar ik dacht; 'geen risico dat hij nu weg vliegt ik maak de foto gewoon' :')

-

peca, oh zo! Nou snap ik 'm :') aangepast!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:05

Bedankt voor de feedback allemaal! :D

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:06

Afbeelding

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:12

Bedankt voor de feedback iedereen! Als mijn examens gedaan zijn, ga ik daar ook eens wat tijd in steken! ;)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:24

Week 3
Afbeelding

Morgen zal ik teruglezen voor feedback.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:43

Tigress schreef:
[ Afbeelding ]
Week 3, lekker in het bos geweest gisterochtend :D

Aah wat grappig hahahaha dat is onze hond! Lieve Quispel, mijn moeder had al een 'fotograaf' in het bos gespot! Leuke foto!