Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:55

Leuk topic, en wat is iedereen creatief!! :wow:
Zoiets lijkt mij ook erg leuk om te doen, maar.. Eerst een statief aanschaffen. Iemand tips voor een goed maar niet al te duur statief? Moet een Nikon met 18-55 en 55-200 lens kunnen dragen :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:59

Rianne_ schreef:
Leuk topic, en wat is iedereen creatief!! :wow:
Zoiets lijkt mij ook erg leuk om te doen, maar.. Eerst een statief aanschaffen. Iemand tips voor een goed maar niet al te duur statief? Moet een Nikon met 18-55 en 55-200 lens kunnen dragen :)

Hama? Die zijn goed en goedkoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:03

Ik heb niet eens een statief, gebruik vaak m'n fiets, een stoel of soms een lampenstandaard.. Zonder kan dus ook! :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:19

Hoe blijft ie dan staan irene96? Ik zou zo bang zijn dat ie valt.

Bedankt voor de tip Rianne! Ik ga s kijken :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:15

Week 10 van mij, eindelijk weer tijd gevonden voor een foto, ben er ook nog eens hartstikke blij mee, dus goede hoop dat ik het vol ga houden. Wel mooi dat ik wat ingelopen ben :))

gypsy blues
Afbeelding

Vanwege al het reizen helaas vaak erg slecht internet. Als in, ik kan geeneens berichtjes ontvangen of zenden via facebook chat op mijn telefoon, dus foto's via bokt kan ik helemaal vergeten haha, laat staan het verzenden van een bericht vol commentaar. Waar ik nu zit is het internet toevallig bijzonder goed dus ik hoop deze week wat in te kunnen lopen qua reageren en actief meedoen in het topic, vind het best jammer dat het niet zo lukt maar niets aan te doen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:31

Ik vind hem prachtig _O_ Heel puur, ofzo.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:23

Wauw geweldig! _O_ sowieso die van de anderen ook! Knap dat je dat zo durft haha :D Je ziet ook niets maar toch best persoonlijk :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:17

Leuk weer al die inzendingen! Ik kan niet kiezen... ik heb er vier die ik stiekem wel leuk vind en die ook alle vier totaal verschillend zijn.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:30

Ik heb nog even totaal geen idee voor een nieuw zelfportret.. :+ Kan in elk geval deze inleveren als week 5;

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:27

Prachtige foto's weer! Ik zal later even wat uitgebreider reageren.
Mijn autofocus doet moeilijk -O- het wordt echt tijd voor een nieuwe camera. Heb op vakantie geen foto's kunnen maken dus ben wat achter gaan lopen, hierbij mijn week 3

Afbeelding

Absoluut geen origineel concept, maar gewoon iets wat ik altijd eens wilde uitproberen. :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:38

Ha Bente! Wilde ook al snel zoiets doen, ook die foto gezien die rondging op FB? haha. Hij is echt heel mooi uitgevoerd! Top! Veel beter dan de 'bekende'!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:42

Geen idee, ik weet niet welke foto dat is? Ik heb er ooit eens eentje op DeviantArt voorbij zien komen maar er zijn er ongetwijfeld wel meer.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 01:30

Ja dat is ook zo :P . Maar was toevallig paar dagen geleden dat het opeens opdook en iedereen het zo 'geweldig' vond.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 02:42

Ontzettend gave foto fiffil en ontzettend mooi uitgewerkt ook! Heerlijk intens en helder.

Lieve foto marit!

Irene, mooie foto, apart. Hij doet me wel wat denken aan de andere foto('s) die je geplaatst had.

Mooi Rianne, apart, vind hem gaaf :D

Zijn dit 2 foto's detroit? Super idee, maar had hem denk ik mooier gevonden met meer ruimte links en rechts en vind de schaduw misschien wat hard.

Mooi ismy, straalt een eigen stijl uit tof! Leuke uitsnede ook, ook hier de vraag of dit 2 foto's zijn? Of is dat gewoon een schaduw op de gordijnen? Kan ook natuurlijk :P

Annetje, wat een werk supergaaf :D Mooi knip en plakwerk ook! Ik heb wel het idee dat de kwaliteit achteruit is gegaan door het uploaden, verklein je je foto's van te voren of via het internet? En weet niet welke site je gebruikt maar imageshack, photobucket en flickr zorgen meestal wel voor goede kwaliteit uploads.

mm_paarden, mooie blik, ik vind het een super grote vooruitgang op je andere foto's, gaaf om te zien :D

Lieke _O_ Wat een blik, erg gaaf, je hebt er mooi gevoel in weten te leggen. Vind het zwart wit en kleur altijd erg lastig, ben daar niet zo van O:) Maar ondanks dat, enorm :D

Zo, later weer verder :Y)

Edit: Ok, ontbijt gehad :9

xLoki, ik vind je houding en blik ontzettend gaaf maar ben het eens met de 'missende structuur in de achtergrond' opmerking.

Rudina, aparte ogen heb je! Had denk ik onder liever wat meer ruimte gezien.

steefvicky, leuke foto weer! Inderdaad wel wat hetzelfde als je andere foto's. Gewoon proberen hoor, namaken is niets mis mee, het origineel zul je niet vervangen dus het is juist een perfecte oefening. Gewoon lekker rondkijken en inspiratie opdoen!

mm_paarden, (van laatst naar eerst) vind het een leuk idee maar de bewerking wat sfeerloos, wel leuk zo met die stipjes! Vind die in de link leuk maar je ogen wel erg onwerkelijk bewerkt, lijkt ook alsof je iets aan je huid hebt gedaan? Lieve houding bij foto 2 maar jammer van de flits, misschien leuk om deze nog eens te proberen met een zonnetje schuin van achter oid :) Nummer een vind ik een vrolijke foto, had misschien nog leuker geweest in kleur? Past meer bij de sfeer denk ik.

Annetje, hetzelfde over de kwaliteit, denk hier weer dat dat door uploaden komt. Verder toffe houding, stoer. Vind week 3 erg gaaf, origineel! Foto 2 is cool, doet me aan een foto die Alex Stoddard (ja kom ik weer _O- En hij is niet eens mijn favoriet, gewoon toeval) gemaakt had tijdens zijn 365 dagen project denken. Vind week 1 leuke foto's zo met je hond, leuke hond ook trouwens!

Sodeletuut, leuke lieve foto! Wat een lieve blik heeft de pony ook :D

Gaaf irene, erg sterk beeld! Vind dat je mooi sfeer in je foto's weet te leggen dmv van houdingen en beeldverdeling, de bewerking vind ik wat minder sterk. Ik denk dat je er een stuk meer sfeer in had kunnen houden/leggen dmv een andere bewerking qua contrasten e.d.

Leuke foto sodeletuut, lekker vrolijk!

Gaaf marit, apart maar sterk beeld! Lekker creatief!

Detroit, lieve foto en wat een gave kleuren heb jij in je ogen :D Foto ervoor is ook leuk.

Emmyjoyce, lekker creatief! Sterk/emotioneel beeld :)

Gaaaf keelie! Echt ontzettend, en wat een omgeving ook!!

Mooie lichte foto Leo, fijn 'clean'. Doet me denken aan reclame foto's (voor thee of koffie), tof!

Leuke foto Justine, wil ook ooit nog iets met ballonnen doen :)

Ontzettend sterke foto Deniise, een van mijn favo's uit dit hele topic denk ik! Tof!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:13

flinke bijleespost colorado! Ik heb mijn foto's nu ook op flickr staan. Ik moet nog even een beetje uitvogelen hoe dat precies werkt. Ik had ze eerst gewoon via facebook geupload, daar worden ze vast niet beter van.

Mijn vriend heeft uit de vier foto's gekozen, dus mijn week 6 is deze:
[knip]

[edit] bokt wil flickr niet zichtbaar tonen omdat hij niet weet hoe groot de afbeelding is?
Hier staan ze in elk geval allemaal [knip]

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:23

Meteen een stuk betere kwaliteit! Om flickr's foto's te delen moet je naar het 'delen' knopje gaan onder je foto, via daar kun je de link krijgen die je foto's zichtbaar kan maken op fora :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:42

Ja dat had ik gevonden, maar dan zegt bokt dat ie het formaat niet weet ofzoiets? En dan kan ik e tdus niet plaatsen. :?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:48

Dan heb je het dus niet gevonden :P
Je klikt op het delenknopje (naast het sterretje en het tekstwolkje), dan klik je op 'grab the html/bb code' en je selecteert 'bb code' onderin, daarboven kun je maten kiezen en weer daarboven vind je je link :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:22

haha :P Nu snap ik hem. Ik heb de link gekopieerd en niet de html-dinges.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:31

Ik klik altijd de gewenste formaat aan bij flickr, en dan klik ik op de foto met de rechtermuisknop en ga naar eigenschappen de url die daar staat plak ik altijd tussen de img.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:36

Bedankt Colorado! Ik heb er weinig aan gedaan.. Foto is gewoon in RAW geschoten..

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:27

Hier zijn mijn week 4 en 5. Vorige week er niet aan toegekomen door drukte, en allemaal onderzoeken enzo.
Vandaar dus deze 2 samen. Ik zal van de week nog heel even tijd proberen maken voor wat commentaar. Hoop dat ik er aan toe kom anders voel ik me erg banketstaaf!

Week 4
Afbeelding

Week 5
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:03

Lipydo schreef:
Ja dat is ook zo :P . Maar was toevallig paar dagen geleden dat het opeens opdook en iedereen het zo 'geweldig' vond.

Heb ik denk ik gemist, ik ben nu wel heel benieuwd welke foto dat was (en of het dezelfde is die ik ken)!

Zo, even een bijlees. Kan niet iedereen doen sinds mijn laatste bijlees vrees ik dan wordt het wel een erg lange lijst maar ik ga mijn best doen. :)

XxJustinexX week 4: deze spreekt me niet zo aan, het idee vind ik leuk maar de kleuren zijn wat saai en het beeld sprankelt niet echt ondanks het sterretje.
Week 5: dit vind ik een veel betere foto, mooie texturen in je haar en in die doek (of hoe je het ook wilt noemen), je ogen komen ook mooi uit zo!

Annetje week 6: mooi beeld, ik vind het geheel wel erg rood zo (met name in je huid) en wat donker her en der, denk dat hij in z/w ook wel mooi zou zijn!

Marit week 5: mooi portretje, mooi licht ook :)

Colorado week 10: erg fijne foto, vooral hoe het licht door je haar valt <3 erg mooie z/w omzetting ook (jij bent wel van het z/w of niet? :)) )

Irene96 week 6: ik vind hem juist gaaf! Mooi ook dat riet links!

xRiiannex week 1: leuk idee, van mij had hij nog wat feller gemogen qua kleuren en contrast :j

Detroit week 6: mooie foto!

ismy week 5: mooi licht, iets gelig misschien maar dat stoort niet heel erg :)

Annetje week 5: erg gaaf idee en wat een werk moet dat geweest zijn! Ik vind verder de foto alleen niet zo heel bijzonder, de kleuren zijn wat saai en je wordt niet echt geprikkeld om ernaar te blijven kijken. Lastig om uit te leggen wat ik precies bedoel :P

mm_paarden03 week 5: leuk met die bokeh erover heen, vind het gelige hier ook mooi bij de foto passen :)

lieke123 week 5: ik ben nooit zo'n fan van deels z/w deels kleur in een foto (doet vaak een beetje amateuristisch aan) maar ik vind dit wel een heel toffe plaat! Mooie emotie :j

xLoki week 5: mooie uitsnede en houding, las iets over missende structuur en ik ben het er wel mee eens dat hij nu een beetje uitgeknipt lijkt maar aan de andere kant spring je er zo wel weer uit :)

Rudina week 2: het eerste wat me opvalt is dat je hoofd lijkt te zweven :)) het lijkt net alsof je geen nek hebt. Volgende keer misschien net iets uit een andere hoek schieten, dan heb je dat effect niet zo. Verder wel een mooie foto qua helderheid!

steefvicky week 5: hij is inderdaad wat donker en een beetje 'saai', probeer anders eens van die standaard portretten af te wijken en doe iets compleet anders, je zal versteld staan van de resultaten die je krijgt :D

Ik zie nog veel meer mooie foto's voorbij komen maar nu even geen tijd om op alles te reageren, volgende keer lees ik weer netjes bij :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:49

Dankje colorado!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 03:35

Zal een schaduw zijn geweest dan ismy :P

Bedankt! En ja ben een zwart wit fan vrees ik fiffill :)) Komt deels doordat ik kleur ontzettend lastig vind (er zijn zoveel mogelijkheden en je moet over zoveel nadenken! := :+ ), maar ik begin het geloof ik een beetje door te krijgen, blijf gewoon eigenwijs door oefenen haha.