Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Racheel schreef:Ik gebruik vooral Lightroom maar heb ook GIMP en photofiltre

Marit schreef:Racheel schreef:Ik gebruik vooral Lightroom maar heb ook GIMP en photofiltre
Oh met Lightroom is dat echt super easy!
linkje tutorial
Dit is dan met kleur, maar het werkt precies hetzelfde als je belichting selecteert.
Op een behoorlijk deel van de foto's had ik niks te zeggen (behalve in een hoop gevallen WAUW!) maar dat wordt bij de 30e ook zo afgezaagd, dus die heb ik weggelaten.

Is dit door je manier van bewerken?
Alleen lijkt je foto niet helemaal scherp te zijn in het gezicht van het paard. De foto lijkt wel bewogen. Zonde, want je hebt wel een mooi moment te pakken.
Bedankt voor alle tips, ideeen en reacties!
Hier ben ik heel blij mee!
jammer dat je het oog van de zwarte shetlander niet ziet en ik mis wat scherpte.
) wat een knappe kat zeg. Een heel lief koppie.
en om het gelige "iets" onder de pony. Wel een mooi "oren naar voren" moment!
Ik had ook in je topic gereageerd. Top!
Leuke foto!
de tak lijd mij wat af.
er gebeurd zoveel in de foto. Hier hou ik van!
Zelf vind ik de foto niet zo heel bijzonder... Jammer.

Onderin is die ook niet helemaal scherp volgens mij, dat vind ik ook jammer.
Hele gave kleuren en ook leuk dat je zo'n luchtwolkje ziet. Kan er eigenlijk geen commentaar op geven.
Enige waar ik me aan stoor is Poow haar beentje, die staat er maar half op. Dat vind ik aan de andere kant ook wel weer mooi want anders had je waarschijnlijk twee benen er op gehad en dat vind ik er ook altijd zo raar uitzien. 

Deze vind ik ook wel grappig omdat er achteraan echt een enorme golf aan komt en je hondje er zo rustig bij zit.
Mooi dat het hondje en dat schuim heel mooi scherp is!

Vind het wel een grappig idee, soort sterretje?
Vind het wel een beetje storen dat je logo niet in de hoeken staat en dat hij niet optimaal scherp is.

Echt een super gave foto!
Ik stoor me persoonlijk wel aan de neusriem dat het riempje niet goed door de gesp zit maar dat heeft niks met fototechnisch te maken natuurlijk. 

Vind het wel zonde dat de rook voor je oog komt maar dat heb je zelf niet in de hand natuurlijk. 
Vind hem wel een sprekend hoofdje hebben.
Enige puntje waar ik me aan stoor is dat het bordje en daarmee de hapjes aan de onderkant niet helemaal scherp zijn.