[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:00

Lara schreef:
Vanmiddag heeeerlijk foto's kunnen maken van het allermooiste model ooit(eigen natuurlijk :+ ), met mn nieuwe hoofdstel :))

Ben heel benieuwd :Y)

Lara

Re: [FOTO] Picture of the week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:04

Komt maandag <<)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:09

Lara schreef:
Komt maandag <<)

Balen :n

Moet nog even bedenken wat ik volgende week ga fotograferen voor hier in te zenden :\

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:12

Ik denk dat ik toch ga voor een mooie paardenfoto weer... heb meer geschoten deze week. Het werkt dus wel! Mijn plannetje! (oké, we zijn pas in week 2... maar toch!)

Ik heb geprobeerd vanaf mijn eigen website, maar het lukt niet, helaas... Ik moet toch weer naar "mijnalbum". Mijn excuses...

Afbeelding

Ik weet het, de "gewone oog foto" en ook nog eens in het midden... fout fout fout, maar ik vind het gewoon een mooie foto... :D
Laatst bijgewerkt door Agossie op 12-01-13 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:20

NatassJa : Vind het een mooie foto ook een mooie pose. :j
Ash_ : Het idee is leuk maar de foto vind ik minder geslaagd.
XiiaaooNaa : Heel leuk gedaan!
tesseke : Gave foto. :D
Jolijnn : Het idee is inderdaad mooi maar de foto spreekt mij niet echt aan.
_l_amanda_l_ : Stoere foto blijf erna kijken ondanks de ruis.
xJitske : Mooie foto en ik ga mee in jouw eigen commentaar. :)
Monster_tos : Mooi gedaan maar het oog is bij mij niet scherp ? Of was dat ook de bedoeling ?
Leonyr : Mooie aparte foto. :j

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:24

@Agossie, ik vind je compositie inderdaad niet denderend..anders snij je hem uit?
je copright vind ik trouwens wel een beetje de foto verpesten...hou die gewoon rustig.
(en het is 2013 trouwens haha!)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:25

De, wel korte onliner, feedbacks. De volgende ronder ga ik uitgebreider reageren. Ben momenteel erg moe namelijk. :o Maar dan ben ik nu in ieder geval weer bij.

lovey_ou, bedankt voor de feedback. Ik ga nog eens even kijken naar de kleuren. :j

Nooor_, bedankt voor de feedback. Ik kreeg het ponietje niet beter erop als ik de rest in balans wou laten. Dus ik ben daar nog mee aan het puzzelen ja. En graag gedaan hoor.

Lunaeekie, ik geloof dat deze foto door de gekozen compositie niet zo mijn aandacht heeft. Wel leuk koppie.

calice, iets wat heel teder en zacht hoort te zijn is door de korreling nu hard. Wellicht kun je dit nog iets bijwerken?

Lara, mooi, al zou ik een andere pose hebben gekozen zodat je het hoofd kunt ondoorschijnen van de rest van het lichaam.

Tinky12, euhms sepia? Bij Lightroom heet het verouderde foto type 2 dacht ik.

Iejoorr, ik mis helaas scherpte en vind de fries erachter storend. Verder een tikkeltje onderbelicht. Wel mooie compositie!

ismy, hij is het voor mij net niet eigenlijk. Ze kijkt met een 'verkeerde' blik in het geheel, ik vind het niet passen. Wat wou je vertellen met deze foto?

RobinBuck, lief teddybeertje!

Tinky12, mooi. :)

__Lauraa, mooi. :)

Blacky, heel leuk moment heb je daar vastgelegd!

calice, prachtig!

F_Orumster, beetje water daar zeg. := Heel leuk, mooie sfeer ook!

xliisaa, bekend model haha. Die doe jij dus voor week 2? Mooi dan heb ik een makkelijker keus. Want technisch hoorde deze modellen voor mij eigenlijk bij week 1. :')

NatassJa, heel mooi en zacht vooral ook met die achtergrond erbij. :j

Ash_, sfeervol. :j

XiiaaooNaa, niets meer aan doen. +:)+ Geld voor beide versies. :j

Nefertarie, je week 1 foto spreekt mij helaas niet aan. Je week 2 daarentegen juist wel. :)

tesseke, top gedaan! +:)+

_l_amanda_l_, echt super leuk gedaan, complimenten!

Monster_tos, als eerste gefeliciteerd met je verjaardag! Mooie foto, mis helaas wel wat scherpte.

Leonyr, wat een prachtig moment heb je vastgelegd!

Agossie, ja en nee. Ik twijfel wat ik van je compositie vindt.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:27

Ik heb deze week helaas nog geen foto's gemaakt, heb zo weinig tijd. Daarom ga ik dus maar een foto van vorige week insturen toch, denk ik.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:27

magda_90 schreef:
XiiaaooNaa, niets meer aan doen. +:)+ Geld voor beide versies. :j

Dankje(:

Mooie feetback!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:30

Maar weer even een samenvatting...

Samenvatting week 2, versie 3:

Ingezonden:
Agossie verzamelt hier
Ash_ verzamelt hier
Blacky
carice
F_Orumster
Iejoorr verzamelt hier
ismy
Jolijnn verzamelt hier
Lara verzamelt hier
_l_amanda_l_
__Lauraa verzamelt hier
Leonyr
Monster_tos verzamelt hier
NatassJa verzamelt hier
Nefertarie
RobinBuck verzamelt hier
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
XiiaaooNaa
xJitske verzamelt hier
xliisaaverzamelt hier

Nog niet ingezonden:
BlackDancer
brandylove2 verzamelt hier
Gianti verzamelt hier
hazira
Jacobeho
KirstenVosje verzamelt hier
Lipydo
lovey_ou
Lunaeekie verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
Nooor_ verzamelt hier
xMayo

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:31

Owjaa dat wilde ik gaan doen! een verzamelplekje maken!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:31

Die van mij is onderweg. :j

Graag gedaan hoor XiiaaooNaa!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:32

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:35

XiiaaooNaa schreef:
@Agossie, ik vind je compositie inderdaad niet denderend..anders snij je hem uit?
je copright vind ik trouwens wel een beetje de foto verpesten...hou die gewoon rustig.

De compositie ben ik dus helemaal met je eens. Ik heb diverse manieren geprobeerd uit te snijden, maar dit blijft imo het mooist. Moeilijk uitsnijden. Maar, hij staat niet voor niets op Facebook. Eerlijk, als het een TOP-foto was geweest, zou ik hem niet zomaar openbaar maken, behalve op mijn site. (Ben gewoon een keer flink in de maling genomen en er zijn foto's gejat en commercieel misbruikt, dus erg voorzichtig geworden.)

2012 zag ik inderdaad te laat! Haha!! Hij is echt 6-1-2013 gemaakt!

Mijn copyright blijft mijn copyright. Hij is nou eenmaal zo en ik ga hem niet aanpassen. :o Normaal zet ik hem dwars door de foto... :j

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:45

Lara schreef:
[ITP] Nieuw hoofdstel en heerlijke avondzon geeft prachtige foto's
Stiekeme spam dan even tussendoor :)
Een van deze serie wordt mijn week 3 :) (welke ik zelf gemaakt had dan, die waar ik zelf op sta natuurlijk niet :+ ) ben er nog niet helemaal uit welke :)

Mooi hoofdstel!! :D

Agossie schreef:
XiiaaooNaa schreef:

De compositie ben ik dus helemaal met je eens. Ik heb diverse manieren geprobeerd uit te snijden, maar dit blijft imo het mooist. Moeilijk uitsnijden. Maar, hij staat niet voor niets op Facebook. Eerlijk, als het een TOP-foto was geweest, zou ik hem niet zomaar openbaar maken, behalve op mijn site. (Ben gewoon een keer flink in de maling genomen en er zijn foto's gejat en commercieel misbruikt, dus erg voorzichtig geworden.)

2012 zag ik inderdaad te laat! Haha!! Hij is echt 6-1-2013 gemaakt!

Mijn copyright blijft mijn copyright. Hij is nou eenmaal zo en ik ga hem niet aanpassen. :o Normaal zet ik hem dwars door de foto... :j

Haha oke, wist ik niet. Dat hij op Facebook staat betekend bij jou dat het een goede foto is?(:
Vervelend die fotojatters...zij denken heel anders over foto's op het internet.

Bedoel met je copyright niet de tekst...maar ik dit geval de kleur...maarja(:

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:47

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:47

Hoi! Nou nog net op tijd deze week haha!
Bedankt voor jullie reacties op mijn foto van week 1.
Even alles bijgelezen vanaf mijn laatste post, maar tips en commentaar doe ik even vanaf de foto's van week 2! :D

Nooor_ schreef:
xMayo: Erg mooi scherp, ook een leuke compositie! Alleen is de foto enorm donker (;

Bedankt! Donkere komt door de bewerking. Indd beetje te donker uitgevallen.

Lara: Mooie foto! Is inderdaad beter zo nu je de haren nog wat ziet, iets meer vorm had de foto top gemaakt!
Iejoorr: Ik vind je foto niet echt mooi, sorry. Hij is inscherp, ruiter kijkt erg 'zuur' en de achtergrond is niet je-van-het. Je foto van week 1 vond ik wel erg mooi.
ismy: leuke foto, alleen de uitstraling van het model kon beter en het elastiekje stoort mij.
RobinBuck: Nette foto qua scherpte, maar had de pony liever helemaal gezien of alleen het hoofd. Hij lijkt nu 3 benen te hebben.
Tinky12: Toffe foto! Jammer van het de lens flare in het midden van de foto. Verder top!
__Laura: Leuke foto.
Blacky: Leuke, scherpe foto, jammer van de achtergrond.
calice: geweldige foto van het aapje!
F_Orumster: Handig he, dat hoge water := nette foto! Wel is hij niet helemaal recht genomen.
xliisa: Nette foto!
NatassJa: gave foto in de spiegel, tof!
Ash_ : Mooie foto, mis alleen waat scherpte, kan ook aan mij liggen.
XiiaaooNaa: Mooi! Vind de uitsnede in het linkje mooier! Die met de tekst erop is gaaf!
nefertarie: week 1: sorry ik vind de foto niet boeiend, had liever de hele sneeuwvlok gezien. Week 2: deze foto vind ik wel erg leuk!
tesseke: wauw dit vind ik een enorm gave foto!
Jolijnn: Idee is mooi, alleen is hij niet helemaal scherp, jammer!
_l_amanda_l_ : de ruis in je foto stoort mij helemaal niet, het hek op de achtergrond wel. ik vind hem gaaf!
xJitske: Leuke foto!
Monster_tos: Leuk idee, alleen op het verkeerde punt scherp gesteld, jammer, maar wel leuke foto!
Leonyr: Mooi moment!
Agossie: jammer inderdaad van de compositie, wel leuke foto!

Mijn inzending voor week 2. Helaas heel weinig tijd gehad om te fotograferen.
Eigen commentaar: jammer van de rare schaduw, mis net wat scherpte (vooral bij de staart)en had mooier geweest als hij in de lens had gekeken.

Afbeelding

Mijn inzendingen komen op de site van gianti. :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:49

Agossie schreef:
Maar weer even een samenvatting...

Samenvatting week 2, versie 3:

Ingezonden:
Agossie verzamelt hier
Ash_ verzamelt hier
Blacky
carice
F_Orumster
Iejoorr verzamelt hier
ismy
Jolijnn verzamelt hier
Lara verzamelt hier
_l_amanda_l_
__Lauraa verzamelt hier
Leonyr
Monster_tos verzamelt hier
NatassJa verzamelt hier
Nefertarie
RobinBuck verzamelt hier
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
XiiaaooNaa verzamelt hier
xJitske verzamelt hier
xliisaaverzamelt hier

Nog niet ingezonden:
BlackDancer
brandylove2 verzamelt hier
Gianti verzamelt hier
hazira
Jacobeho
KirstenVosje verzamelt hier
Lipydo
lovey_ou
Lunaeekie verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
Nooor_ verzamelt hier
xMayo

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:56

Waar was die zon deze week? :oo Ik denk dat de compositie mooier tot zijn recht zou komen als je iets door je knieeen zou hebben gezeten. Verder een leuke spontane foto! Nu ik mijn foto voor de 52 weken project heb ingezonden (http://makwafotos.nl/52_weken_project.html) ga ik bezig met de foto voor Picture of the week.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:58

Deze foto is van vandaag, haha.
Zat door mijn hurken, maar het gras was nat en het is aan de maas, loopt schuin naar beneden en de hond stond dus een stukje lager. Hoop dat ik het duidelijk uitleg. :')

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:58

agossie: de foto is leuk. Zou misschien nog wat spannender kunnen qua compositie etc. leuk plaatje!

Ash_: de foto is op zich leuk maar na mijn idee snel gemaakt. De kaars is overbelicht en je hebt een groot deel zwart van de foto.

Blacky: leuke moment opname hahaha! Je had de foto kunnen versterken als je er onder had gestaan en hem op groothoek lens ging fotograferen. Let op je achtergrond.

carice: ik stond er even na te kijken, prachtige foto! Heel mooi. toch gaat mijn aandacht naar het midden van de foto naar het overbelichte gedeelte. Erg jammer. Maar toch heel mooi!

forumster: niks aan toe te voegen. Hoe heb je er zo een foto van kunnen maken? Misschien had je nog wat meer met de diepte kunnen spelen.

Iejoorr: Het paard en de amazone hadden iets meer naar het midden gekund. Ik vind de foto niet heel mooi..

jolijnn: Leuk! Ik denk dat de foto nog leuker word als je hem op een droevige, grijzige manier fotografeert. Zo heb je nog meer verhaal in de foto!

Lara: Leuke tegenlicht opname! Kijk wel uit dat de achtergrond zelf niet te donker wordt.

_l_amanda_l_: mooie foto! Modellen staan leuk! Ik zie alleen een beetje ruis, maar dit heb je er in bewerkt?

__Lauraa: leuke foto maar hij trekt me niet echt of zo. Misschien had je nog een beetje met kleurcontrasten kunnen spelen.

Leonyr: erg leuk! Hij was helemaal leuk geweest als je de foto had onderbelicht als je hem nam en hem dan corrigeert in de bewerking. Dan zie je nog wat meer contour.

Monster_tos: niks aan toe te voegen.

NatassJa: erg leuk gedaan met de spiegel! Jammer dat dat puntje van de neus net onscherp is..

Nefertarie: wat een super lieve foto! Jammer dat de kat dezelfde kleur als het zand heeft en je hem zo minder goed ziet en minder goed opvalt.

RobinBuck: leuk, niks aan toe te voegen.

tesseke: een HDR foto? Leuk maar misschien was een foto van iets anders leuker geweest.?

Tinky12: leuk! Dat rondje stoort me alleen verschrikkelijk in de foto! Misschien had je nog iets meer contrast in de foto kunnen brengen.

XiiaaooNaa: leuk! leuke sfeer geeft de foto!

xJitske: mooie foto! Ik had hem denk ik alleen nog wat bijgesneden.

xliisaa: mooie foto, mooi model en een fijne diepte en overlapping werking! Stoor me alleen aan de waas net boven haar hoofd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:59

xMayo schreef:
Deze foto is van vandaag, haha.
Zat door mijn hurken, maar het gras was nat en het is aan de maas, loopt schuin naar beneden en de hond stond dus een stukje lager. Hoop dat ik het duidelijk uitleg. :')

Ik heb natuurlijk voor een groot deel van de dag gewerkt dus geen zon gezien. -O-

Ik snap je inderdaad! Ach, dan ga je toch in het water staan. :+ Nee duidelijk zo! Blijft een leuke foto.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 22:00

XiiaaooNaa schreef:
Haha oke, wist ik niet. Dat hij op Facebook staat betekend bij jou dat het een goede foto is?(:
Vervelend die fotojatters...zij denken heel anders over foto's op het internet.

Bedoel met je copyright niet de tekst...maar ik dit geval de kleur...maarja(:

Dat hij op Facebook staat betekend dat het een goede foto is, maar niet top. Hij gaat niet in mijn portfolio, om het zo maar te zeggen.
Tja, het jatten is niet toegestaan, maar helaas was het een één of andere russische site en ik heb pogingen gedaan om hem eraf te krijgen, maar die zijn jammerlijk mislukt. Ook een hele discussie met een (nogal domme en zeer schreeuwerige) Amerikaanse die beweerde dat zodra je een foto op internet zet, er geen copyright meer op zit... Dus ik ben er voorzichtig mee geworden.

Ah! De kleur!! Ja, die probeerde ik dus subtiel te houden en hem dus ook lichtblauw, net als de lucht, en niet over/door het paard heen... := Missie mislukt! :') Ik zal volgend keer eens kijken of ik hem anders kan zetten.

Je staat er trouwens ook bij mij bij op de lijst, hoor! :j

ismy, ik ben het roerend met je eens over de compositie... :j
Laatst bijgewerkt door Agossie op 12-01-13 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:01

Vandaag was echt super zonnig hier!! Geen wolkje! <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:02

Jaloers. :+

Mijn foto's die ik gisteravond nog heb gemaakt zijn mislukt. -O- Dus ik zal kijken of ik er iets van kan maken en anders morgen nog een poging!