centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:35

Ik zag je de vraag stellen lifaya en heb daar niet op geantwoord omdat ik het wat dubbel vond. Waarom? Omdat je aan de hand van opmerkingen en tips steeds veranderde. Als je een adviestopic wilt moet je er een openen.

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:16

Ik ben druk bezig met een bijleespost voorzien van feedback te schrijven! Komt er nog aan :)

Mijn inzending :)
Afbeelding

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:29

lifaya schreef:
NatassJa schreef:
Staat er wel hoor. In de opening :)

Regeltjes:
- 1 foto per fotograaf
- Noem camera en waar mogelijk instellingen
- Nabewerking mag!
- ZICHTBARE foto svp (dus link tussen IMG tags)
- Na bekendmaking van het nieuwe thema heb je twee weken de tijd om je foto te plaatsen.

Ja, uiteindelijke inzending. Niet dat je maar 1 x mag inzenden en niet je inzending mag veranderen

Ik trek me terug uit deze wedstrijd. Veel plezier/succes er mee :)

Jammer, maar het staat er toch duidelijk?

Als jij mee doet met een officiele fotowedstrijd waar staat: 1 foto per fotograaf, dan stuur je er toch ook geen 2 of 3, en "kies maar lekker zelf welke beter is"?

Jammer als je er echt mee stopt. Nergens voor nodig lijkt me. Dan weet je het voor de volgende keer, als je twijfelt er 1 in te sturen, wacht nog even ;)

NatassJa

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:30

Mooi Valanee! Mooie gelijke sfeer overal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:38

Valanee, hele mooie sfeer! Geeft echt een gezellig gevoel als je ernaar kijkt.. mooie kleuren, ook met de achtergrond erbij :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:04

Valanee, erg mooi! Dit is voor mij een prachtig voorbeeld van een drieluik. Sfeer, licht en temperatuur komen overeen en het onderwerp is kruiden. Erg mooi!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:28

Valanee schreef:
Ik ben druk bezig met een bijleespost voorzien van feedback te schrijven! Komt er nog aan :)

Mijn inzending :)

Oh wauw die is echt heel goed gelukt! Helemaal in de kerstsfeer. Alleen bij de helemaal rechtse foto zit er een wazig vlekje onderin, dit is enige kritiek die ik zo kan bedenken. Mooie kleuren, lekker scherp en het is interessant om naar te kijken!

Stille meelezer die van plan is nog ooit eens mee te doen maar last heeft van een te kort aan inspiratie :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:12

PaulaPom: Mooi! Fijne scherpte en mooie plaatjes! Persoonlijk vind ik de drie fotos wel erg op elkaar lijken, dat vind ik jammer :)

Daantjee12: Het idee is erg leuk, maar de uitvoering vind ik wat slordig. De derde foto is heel anders dan de eerste 2 qua compositie. Hier is veel meer ingezoomd op de zon. Ook staat de horizon scheef.
En het vele wit om je drieluik vind ik ook niet echt mooi :P haha! Verder is hij goed gelukt!

Valanee: Persoonlijk mijn favoriet tot nu toe! Heerlijke kleuren, lekker warm! Ik krijg er een "herfstig" gevoel bij!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:16

Valanee, echt zo'n kookboek gevoel!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:53

Tot wanneer hebben we nog? (: Ik heb mijn foto's gemaakt, hoef alleen nog na te bewerken (:

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:12

Zondag!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:25

Oké, dankje (:

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:49

Nog steeds geen tijd kunnen vinden om een foto te maken :(

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:30

Tijd wel, maar ik mis inspiratie... Wel mijn nieuwe setje studiolampen binnen gekregen vandaag, dus wie weet ga ik morgen eens alles in orde maken om een paar mooie foto's te maken. :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 13:22

@ Valanee.. PRACHTIG!! :D

Mijn idee is echt niet zo leuk geworden als ik hoopte, maar ook minder mooie resultaten wil ik bij de opdrachten plaatsen..
Mijn 3 luik:

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:37

Oh, Diaz, wat onverwacht!! Ik vind je kleurgebruik en contrast echt prachtig, maar ik begrijp dat je zelf niet helemaal tevreden bent. Met name de laatste van de drie valt er voor mij eigenlijk net buiten aangezien de andere twee volledig scherp zijn, terwijl je bij de laatste wat minder scherpte-dieptje hebt.
Maar, ondanks dat, erg mooi!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:40

Wauw valanee! Hele mooie sfeer.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:42

Ow sorry diaz keek er met mijn mobiel overheen.

Leuke 3luik kleuren van de slang springen er echt uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:08

Mooi contrast zo tussen slang en achtergrond. Wel jammer dat de derde foto minder scherpte heeft als de andere twee. Maar vind het echt een leuk idee!

Mijn inspiratie is nog steeds weg. Vrees dat ik morgen het kerststukje van m'n ma moet lastig vallen wil ik nog wat maken. Helaas pas thuis als het alweer bijna donker is morgen. Maar goed, ik pak denk gewoon m'n camera en ga wat spelen! Wie weet komt er wat uit of bedenk ik opeens iets..

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:04

Vind zelf juist de meest linkse niet echt eruit springen qua hoek..

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:03

Marjoow schreef:
:roll:
Er staat: 1 foto per fotograaf. Dus, niet 2 fotos. Jij hebt 2 fotos gepost. Kom op, hoe moeilijk is het joh? Regels zijn regels, en die gelden ook voor jou!

Ze heeft toch inplaats de ander deze ingezonden ik zie het probleem niet,
Ik ben het eigenlijk wel eens met lifaya...

Ze heeft toch niet 2 foto's ingezonden en gezegd kies de leukste maar uit, ze heeft gewoon een nieuwe serie gemaakt plaatsvervangend voor de ander. Maar goed.

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:08

Emie99 schreef:
Marjoow schreef:
Er staat: 1 foto per fotograaf. Dus, niet 2 fotos. Jij hebt 2 fotos gepost. Kom op, hoe moeilijk is het joh? Regels zijn regels, en die gelden ook voor jou!

Ze heeft toch niet 2 foto's ingezonden en gezegd kies de leukste maar uit, ze heeft gewoon een nieuwe serie gemaakt plaatsvervangend voor de ander. Maar goed.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:21

Mijn inzending. Ben er niet helemaal tevreden mee maar ik wil toch wat inzenden :)
klik

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:37

Emie99 schreef:
Marjoow schreef:

Als ze nou nog 2 verschillende onderwerpen had, dan had ik het nog begrepen. Maar daarbij, er staat in de regels: 1 foto per fotograaf. Dus dan moet je niet eerst een foto inzenden, en dan vervolgens een nieuwe betere versie van die foto gaan plaatsen. Dat is natuurlijk niet eerlijk ;)
Dan kan ik ook wel komen met een verbeterde versie van mijn drieluik, en die inzenden. Dat is dus gewoon niet de bedoeling ;)

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:41

Marjoow schreef:
Als ze nou nog 2 verschillende onderwerpen had, dan had ik het nog begrepen. Maar daarbij, er staat in de regels: 1 foto per fotograaf. Dus dan moet je niet eerst een foto inzenden, en dan vervolgens een nieuwe betere versie van die foto gaan plaatsen. Dat is natuurlijk niet eerlijk ;)
Dan kan ik ook wel komen met een verbeterde versie van mijn drieluik, en die inzenden. Dat is dus gewoon niet de bedoeling ;)

Hoezo niet ik snap lifaya wel hoor, en je hebt toch 2 weken de tijd om een foto in te zenden. Dus ook om eventueel nog te veranderen als je een beter hebt geschoten?