Denk haast van wel, ik heb vandaag gefotografeerd in een binnenbak en zonder flits, en daar zijn ook nog mooie foto's uit gekomen. Gewoon goed je ISO en sluitertijden kiezen. Ik had een vrij hoge ISO (800-1600) en ook een vrij hoge sluitertijd (1/300).
Je ogen passen zich erg gemakkelijk aan aan de lichtomstandigheden. Wat voor je ogen best licht kan lijken, hoeft dit lang niet altijd ook echt te zijn. Wil je er zeker van zijn dat je qua lichtsterkte niet tekort komt zou je natuurlijk kunnen overwegen bijv. een 50 F1.8 erbij te kopen. Je zult dan wat meer moeten lopen om de juiste kadering te realiseren, maar dan heb je in ieder geval wat goedkope lichtsterkte achter de hand.
Klopt. Hij kost minimaal 575 euro, maar overal uitverkocht.
Is de Tamron/Sigma 17-70mm dan nog een goedkoop alternatief? Die is helemaal uitgezoomd ook f/2.8, maar helemaal ingezoomd f/4.0-f/4.5. Aangezien f/2.8 belangrijk vindt op de groothoekstand is dat misschien nog een alternatief. Beide 17-50mm's van Tamron/Sigma zijn wel f/2.8 over het hele bereik, maar helaas ook duurder.
Ik heb een Canon 1100D met een standaard kitlens (18-55mm). Nu wil ik graag fotos van dieren maken en ik wil wat verder in kunnen zoomen, want dat kan met de kitlens niet zo ver. Welke lens zouden jullie aanraden? Ik zat zelf te denken aan de EF-S 55-250 mm f/4 5.6 IS of EF 75-300mm f/4.0-5.6 III USM. Maar ik heb er eigenlijk vrij weinig verstand van, dus ik ben wel even benieuwd wat jullie aan zouden raden.
Nou dan denk ik dat ik toch voor die ga! Heeft er iemand toevallig ervaring met digitalstreet.nl?
Nooor_
Geplaatst: 14-05-12 19:41
Nog maar een keer dan want ik heb er niet helemaal antwoord op (;
ik wil gaan sparen voor een nieuwe telelens (voor mijn Canon EOS 1000D) Maar ik zit te twijfelen, kan ik beter de Canon EF 70-200 f/4L IS USM of f/2.8 'nemen', of nog een andere? Het duurt natuurlijk nog wel een tijdje voordat ik het geld bij elkaar heb maar ik wil er wel over gaan nadenken van tevoren. Ik heb nu Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS op mijn camera zitten. Of kan ik beter eerst sparen voor een betere body (en met of zonder IS op de lens) Ik fotografeer vooral paarden (en leuke dingen op vakantie, maar dat is niet echt serieus)
Toevoeging: of is er een van bijvoorbeeld Sigma ook goed, dat scheelt toch een hoop geld (dan de Sigma 70-200 f/2.8 EX DG APO OS HSM) of kan ik dan beter nog 2x zo lang wachten en een 'echte' Ik wil graag een scherpere/snellere lens zodat m'n foto's vooruit gaan en ik niet word beperkt door m'n lens. Want met de lens die ik nu heb kan ik waarschijnlijk nog wel wat vooruit, maar dat 'houdt binnenkort op'.