[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:51

Bagheera_206 schreef:
Wowie! Nikon brengt een nieuw instapmodelletje uit. De opvolger van de D3000/D3100. Namelijk de D3200. Nikon is denk ik met een nieuwe megapixel race begonnen met 24MP in hun nieuwe instappertje en maar liefst 36MP in hun D800. :=

http://www.dpreview.com/news/2012/04/19 ... iFi-Option

Wat willen ze daar nou mee bereiken? Van teveel megapixel in 1 sensor duwen krijg je echt geen beter resultaat :') Mijn hemel. 'Oh kijk mij, ik heb een camera met 24mp!' Ja, want elke foto die je maakt wil je op posterformaat op de boulevard van Hollywood hangen .......... >;) Mijn 40D heeft een 10,1mp sensor, daar kom je prima mee uit de voeten. 24 megapixel, dat is meer megapixel dan in de hele 5D mark III zit. Het moet toch niet veel gekker worden.

.... Leuk extraatje. Wil je 'stand out of the crowd' zijn, kan je onze grote lieve nieuwe vriend ook nog in het rood bestellen :z

Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:32

Ja maar dan kan je als trotse leek wel verkondigen dat jouw camera wel de volle 24 megapixels heeft en zo je eveneens lekenvrienden overtreffen met hun zielige 12 mp :j Dan maakt het ook meteen niet meer uit hoe lelijk mooi je foto's wel niet zijn :D

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:30

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:04

Killyenn schreef:
Ja maar dan kan je als trotse leek wel verkondigen dat jouw camera wel de volle 24 megapixels heeft en zo je eveneens lekenvrienden overtreffen met hun zielige 12 mp :j Dan maakt het ook meteen niet meer uit hoe lelijk mooi je foto's wel niet zijn :D

Ik vind 't echt bezopen. Iedereen spendeert zo achterlijk veel geld in bodies omdat die toch elke keer maar weer meer megapixel krijgen. Het enigste punt waarop ik zou overgaan op een andere body dan m'n 40D is puur de ruisreductie ( 5D mark II / III, 500D / 600D / 60D ) omdat dat het enige struikelpunt is bij m'n huidige body. Nikon legt de lat extreem hoog voor zichzelf op deze manier. Lekker dom.

Joh, straks hebben instapreflexen meer megapixels als Hasselblads. DAN word het pas lachen.

Alwiene

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:31

Jeetje, wat moet je nou met zoveel MP? Levert alleen maar weer belachelijk grote bestanden op om mee te werken en op te slaan, heb je nóg meer opslagruimte nodig :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:42

Al met al; wat. een. onzin.

Zal weer leuk worden bij de MediaMarkt en Dixons 'Ja mevrouw, deze MOET u hebben! Deze heeft 24 megapixel!' Elke keer als ik dat soort onzin hoor heb ik echt zin ze een mep te verkopen en even de waarheid te vertellen. Laat mij dan lekker daar gaan staan en dingen verkondigen die WEL kloppen. My gosh.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:34

Voor een instapmodelletje vind ik 690 euro toch eigenlijk ook best wel heel veel centjes :+

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:41

roosje78 schreef:
Voor een instapmodelletje vind ik 690 euro toch eigenlijk ook best wel heel veel centjes :+

In dit geval ben ik gewoon erg blij met m'n Nikon D3100 :j
Ik baal nog niet eens van die megapixels maar (vanmorgen dan) van het feit dat waarschijnlijk de prijzen van de D3100 goed zullen dalen binnenkort. Maar later bedacht ik dat ik 'm toch uit de aanbieding had, dus eigenlijk :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:44

Wacht een half jaar en de camera zal in prijs zijn gezakt. ;) Denk niet dat hierdoor de D3100 nog enorm in prijs zal dalen. De D3100 is een prima camera en niets mis mee.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:44

Ik zat me dus ook zojuist te bedenken dat ik dan toch gewoon voor de D3100 zal gaan. Wat moet ik nu dan ook met 24 mp? Het grootste wat ik ooit zal laten afdrukken is een canvas schilderij op posterformaat of zoiets dergelijks. En dat kan ook met minder...

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:59

Alwiene schreef:
Jeetje, wat moet je nou met zoveel MP? Levert alleen maar weer belachelijk grote bestanden op om mee te werken en op te slaan, heb je nóg meer opslagruimte nodig :=

Snap er ook helemaal niks van. Zou Nikon aandelen hebben in de fabrikanten van geheugenkaartjes en externe harddisks? :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:34

JolandaS schreef:
Alwiene schreef:

Snap er ook helemaal niks van. Zou Nikon aandelen hebben in de fabrikanten van geheugenkaartjes en externe harddisks? :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _O- _O- _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:46

JolandaS schreef:
Alwiene schreef:

Je zou 't toch haast gaan geloven!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:56

Je koopt ook vaak een auto die harder kan dan 130km/u, maar je rijdt maar zelden harder dan 130km/u. := Dus waarom geen 24MP of 36MP camera en minder gebruiken. _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:13

Bagheera_206 schreef:
Je koopt ook vaak een auto die harder kan dan 130km/u, maar je rijdt maar zelden harder dan 130km/u. := Dus waarom geen 24MP of 36MP camera en minder gebruiken. _O-

Waarom koop je 'm dan uberhaubt nog? :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:26

Nikon is blijkbaar bezig met een kleine megapixelrace. :+ Maar laten we iig weer on-topic gaan. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:42

Bagheera_206 schreef:
Nikon is blijkbaar bezig met een kleine megapixelrace. :+ Maar laten we iig weer on-topic gaan. :)

Om mee af te sluiten ja :j

Canon is gewoon beter.. geen discussie mogelijk _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:55

Iedereen die ik ken gaat nu bijna over op Canon, klasgenoot was eerst helemaal Nikon stapt over, een Sony gebruiker stapt over, YAY. Ik win :D

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:09

Bagheera_206 schreef:

Kan geen kwaad dat we hier een keer melden dat we ons verbazen over die enorme hoeveelheid pixels in een instapmodel.
10 mp is voor de meeste fotografen echt genoeg! (Ik heb er maar 8,2.....) :D

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:18

Courses schreef:
Iedereen die ik ken gaat nu bijna over op Canon, klasgenoot was eerst helemaal Nikon stapt over, een Sony gebruiker stapt over, YAY. Ik win :D

Waarom stapt ze nu over?

Ik ben nl aan het twijfelen en ik had bedacht dat ik Canon wilde, tot ik het verschil tussen beiden zag en eigenlijk vond dat de Nikon robuuster was en me sterker lijkt qua behuizing.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:07

Dat aantal voor een instapper is inderdaad absurd hoog, maar zal ongetwijfeld een lokkertje zijn voor heel veel beginnende fotografen. Ik hoor ze nu al roepen, 'die moeten we hebben, want hij heeft zoveel MP!' :')

Gevalletje van de D800 snap ik op zich wel, die is met het oog op fashion shoots en landschappen uitgebracht en niet zozeer voor snelle opnames en geweldige prestaties bij weinig licht. En dan is die waanzinnig hoge resolutie wel een vooruitgang t.o.v. de D700.

@Roosje78: Ik heb mijn Nikon ook gekocht op basis van fijne behuizing/fijne handligging en bediening. :j De keuze moet je uiteindelijk zelf maken want een ander zal Canon prefereren, heb je al het e.e.a. vastgehouden in de winkels?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:34

@Denise: ja, ik heb de nikon en de Canon vast gehad en daarna is mijn voorkeur dus gewijzigd naar Nikon. Juist vanwege stevige behuizing/handligging.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:36

Ik heb al eens van iemand een Nikon vast gehad nu, en van iemand anders een Canon vast gehad, een Canon ligt toch fijner in mijn hand en zitten de knoppen logischer naar mijn mening, bij de Nikon kon ik er echt niet wijs uit worden :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:39

Vergeet niet dat naast deze twee grote merken er nog meer merken zijn. ;) Ik vind zelf Canon prettiger, maar de Nikon D7000 met Nikkor 70-200mm f/2.8 VR2 die ik laatst van een Bokker in mijn handen had was zeker niet verkeerd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:10

De 'eeuwige' strijd tussen Canon en Nikon is naar mijn idee niet erg belangrijk. Je moet kiezen wat het beste bij jou past en wat je zelf het fijnste vind. Natuurlijk is Nikon wat robuuster en kan Canon beter filmen, die verschillen zijn er gewoon, maar dat gaat ook weer om persoonlijke voorkeur.
Naar mijn idee moet je dus naar je eigen voorkeur kijken en niet laten afhangen van wat anderen zeggen. Vergeet niet dat zowel Nikon als Canon gewoon top kwaliteit is. Je kan het vergelijken met kleding. Van zowel C&A als van WE weet je dat het geen prutzooi is, het is maar net welke kleren jij lekkerder vindt zitten..

Zelf heb ik een Nikon en was ik even van plan over te stappen naar Canon ivm de objectieven zonder VR. Nu heb ik besloten dat geld er voor over te hebben om bij Nikon te blijven, omdat ik heel tevreden ben met de service, de apparatuur en ik simpelweg behoorlijk lomp kan zijn en een goede behuizing dus genoodzaakt is :')