[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:44

kan mijn het schelen hoe oud ie is, heb nu ook alleen maar een fuji finepix s304.

en als ik nou een fotograaf was, maar ik fotografeer voor de lol, en mijn geldboom is nog niet uitgegroeid ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:47

Maar wat wil je met de camera? Op je huidige camera zou het misschien een kleine stap vooruit zijn, maar 10x optische zoom is echt niet zaligmakend.

Ben echt benieuwd naar je budget en naar wat je met de camera zou willen, om eens te kijken of er misschien handigere opties zouden zijn...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:12

100/200 euro meer kan ik niet uitgeven :)

een camera van olympus hoef ik iig niet meer... nee daar ben ik heel zeker van :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:32

ik zou zeggen spaar eve door en koop iets waar je heel lang mee vooruit kan!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:40

Ga je deze tweedehands kopen dan?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:48

Tweedehands kopen zou ik persoonlijk nooit doen hoor!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:36

Weet niet of ik het hier goed zet hoor, maar ik heb nu m'n nieuwe camera en heb foto's gemaakt (Nikon D 60). Ik heb de software op m'n computer gezet (windows XP home edition), maar de computer herkent op zich de camera wel, maar kan de gegevens niet overzetten. Heeft iemand een tip om het op te lossen??

Jammer Anouk dat het zo moet goed. In ieder geval bedankt voor al je leuke tips.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:48

Jojet schreef:
Weet niet of ik het hier goed zet hoor, maar ik heb nu m'n nieuwe camera en heb foto's gemaakt (Nikon D 60). Ik heb de software op m'n computer gezet (windows XP home edition), maar de computer herkent op zich de camera wel, maar kan de gegevens niet overzetten. Heeft iemand een tip om het op te lossen??

Jammer Anouk dat het zo moet goed. In ieder geval bedankt voor al je leuke tips.

ik doe gewoon het DS kaartje in mn pc.. heb de software nooit geinstaleerd op deze PC want het gaat op die manier veeeeel sneller en je kan direct de foto's plaatsen in een zelfgekozen map (via dat programma worden ze op een rare plek verwerkt en dan vind je ze nooit meer terug of je opent ze altijd eerst daarin ipv in CS..)

Als de kaart niet in je PC past, kan je een cartreader halen bij de PC winkel.. is wel makkelijk want dan kan je op die manier bv ook de foto's makkelijk overzetten van je pc naar je laptop ofzo!

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:34

ja pcies Romyv bij sommige sd cards krijg je hem er al gratis bij

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:33

Ik ben vanplan (voor de zomer) een spiegelreflex aan te schaffen.
Althans ben er voor aan het sparen :+
En weten jullie mischien een goede overstap camera.
Die fijn in de omgang is, maar niet al te duur.
Heb nu een Canon Powershot S2 IS (zoom camera)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:12

nikon d60
maar zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur. lees dit en het vorige topic eens door, dan krijg je vanzelf een indruk

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:36

Romyv schreef:
Jojet schreef:

ik doe gewoon het DS kaartje in mn pc.. heb de software nooit geinstaleerd op deze PC want het gaat op die manier veeeeel sneller en je kan direct de foto's plaatsen in een zelfgekozen map (via dat programma worden ze op een rare plek verwerkt en dan vind je ze nooit meer terug of je opent ze altijd eerst daarin ipv in CS..)

Als de kaart niet in je PC past, kan je een cartreader halen bij de PC winkel.. is wel makkelijk want dan kan je op die manier bv ook de foto's makkelijk overzetten van je pc naar je laptop ofzo!

Ja, ik ben ook van plan een cardreader te kopen, maar die had ik nog niet en ik heb ook geen cardreader op m'n computer zitten. Wel op m'n printer, maar die pakt ie dus niet. Denk omdat het 2GB is. Dus ik wilde het proberen via m'n camera, maar dat lukte dus ook niet helaas. In ieder geval bedankt voor de tip.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:44

Het aantal gigs maakt niets uit voor het lezen of niet hoor.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:24

imd schreef:

Nou weet ik nog net zo niet hoor, want al m'n kaartjes die minder zijn leest ie wel en m'n 2 2GB kaartjes weer net niet. Raar toch?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:42

dat kan met de soort formatering te maken hebben. fat of fat32

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:11

Haay!
ik had even een vraagje : Ik ben nu aan het sparen voor een digitale camera. Graag wil ik er een die scherpe actiefoto's maakt en een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ik wil er tussen de 100 en 200 euro aan uitgeven.
Wat is een leuk beginners camera'tje?

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:25

SteffiiY schreef:
Ok, er staat nu dat de 1000D niet in het magazijn is.
Je kon aanvinken dat je een email kon krijgen als hij weer binnen was, zodra ik de mail krijg plaats ik mijn bestelling denk :)!

Ik heb tot nu toe alles besteld bij kamera-express en ik vind dat ze toch altijd heel snel zijn.
Ik heb laatst een reflectiescherm besteld waar bij stond dat hij nog in bestelling was. Ik had hem rond 3 uur besteld en de volgende ochtend om kwart over 8 in huis :) Sowieso is de service van het voor 17.00 bestellen, volgende dag in huis erg fijn :) Volgens mij valt het mee hoe lang het duurt voordat ze iets weer binnen hebben, of het moet echt niet meer leverbaar zijn maar daar kunnen zij dan ook vrij weinig aan doen ;)
Ook heb ik toen ik mijn Canon 1000d bestelde eerst de verkeerde lens erbij gekregen. Ik kreeg een lens zónder beeldstabilisatie terwijl ik mét had besteld. Ik kon de lens toen gewoon netjes terug sturen en heb de andere lens snel weer binnen gekregen :)
Ik heb er in ieder geval erg goede ervaringen mee.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:27

Ik zit er aan te denken om ook via Kamera-Express te bestellen ze hebben goeie acties!

Zit alleen nu te twijfelen tussen de Sony A300 en de Canon 450D....

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:44

Sharon_Jims schreef:
Ik zit er aan te denken om ook via Kamera-Express te bestellen ze hebben goeie acties!

Wat wil je ermee doen!? Wil je echt gaan richten op fotografie of leuke vakantie plaatjes shieten?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:09

Jojet schreef:
imd schreef:

Nou weet ik nog net zo niet hoor, want al m'n kaartjes die minder zijn leest ie wel en m'n 2 2GB kaartjes weer net niet. Raar toch?

Zijn ze precies hetzelfe merk, type, leessnelheid enzo?
Zo ja dan verontschuldig ik me bij deze, zo nee dan kun je dus niet bewijzen dat het aan de grootte ligt.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:19

Wie weet er een leuke kleine handsame digi cam voor "erbij"
Ik wil een kleine niet te dure camara van max €150.- die ik gewoon altijd bij me heb in mijn tas voor een keer een leuke foto op terras, onderweg met een buitenrit of naar een festival.
Er is best wel wat in die prijs klasse. Heb nu een sony gezien met 7.3 mp en carl zeis lens. Maar wie heeft er ervaring met dergelijke camera's en wie heeft er tips???

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:21

Romyv schreef:
Sharon_Jims schreef:

Wat wil je ermee doen!? Wil je echt gaan richten op fotografie of leuke vakantie plaatjes shieten?

Beetje van beide maar dan puur voor eigen gebruik, wil mooie foto's kunnen maken van onze poezels en paarden maarja daarvoor heb je een snelle camera nodig!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:25

De sony is volgens mij wat meer geconcentreerd op zeer recreatief gebruik ervan.. Wat ik ervan weet is die een stuk eenvoudiger en makkelijker om direct mee aan de slag te gaan dan canon/nikon.

Over de kwaliteit kan ik je niet veel vertellen!! Ik zou zeggen: ga naar een fotozaak waar profesionele mensen staan, dus geen mediamarkt ofzo en laat je daar goed informeren over beide toestellen..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:27

Wat mij het makkelijkst lijkt van de Sony is dat daar de beeldstabilisatie al in de body zit, en je daarvoor geen aparte lens voor hoeft te kopen.

Straks komt er een veulentje bij en tja die staan geen seconde stil maar wil m wel mooi op de foto krijgen, met de Canon Ixus 5 die we hebben gaat dat niet lukken.

Maar vrijdag staat er al een afspraak geplanned!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:29

geen van mijn lenzen is gestabiliseerd en heb er nooit problemen mee gehad! Dat is net als met stuurbekrachting: als je altijd zonder rijdt, weet je niet beter tot je een keertje met gaat inparkeren!