[Verhaal] July en het familie mysterie (tijdelijke titel)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Re: [Verhaal] July en het familie mysterie (tijdelijke titel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:06

ik ga ook ff lezen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:17

MEEERRR

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:33

Bedankt voor alle leuke reacties iedereen Haha!
En hier een volgend stukje!

Citaat:
Als Isabella terug de bak in komt vraagt July hoe het is gegaan.
Isabella vertelt wat er allemaal fout ging en dat er niets goed ging, maar July heeft het vermoeden dat het prima ging. Rainbow heeft zich in ieder geval goed gedragen.
Het is nu pauze, omdat July deelnemer is gaat ze met de andere mee naar de kantine om wat te drinken en hoeft ze niet te helpen met het opzetten van het parcours.
“Dag schat, het ging prima hè? Geen last gehad van hoofdpijn?” Isabella’s moeder komt met Saskia aanlopen. Ze heeft een kop koffie in haar hand en Saskia heeft een zakje chips, uit de snoepautomaat.
Isabella murmelt wat en gaat ook wat te drinken halen.
Dan ziet July achterin de kantine haar oom en tante zitten.
“Ik ben om tien over half een aan de beurt.” Zegt July.
Tante Liesbeth heeft haar fotocamera meegenomen en ze zegt dat ze veel foto’s gaat maken van July en Tommy, voor in het nieuwe fotoboek dat ze gekocht heeft.

Als iedereen wat gegeten en gedronken heeft is het tijd voor de springruiters om met hun paarden warm te gaan springen.
Isabella loopt met July mee naar de buitenbak en ze houdt Tommy vast als July de beugels verstelt en aansingelt.
July moet bekennen dat ze nu toch wel zenuwachtig is.
Terwijl ze stappen legt Lisa wat dingen uit, alle ruiters kennen het parcours dat ze straks moeten springen al, want dat hebben ze moeten leren.
Als July aandraaft zijn de zenuwen verdwenen, ze gaan ervoor!
Tommy springt soepel over de eerste oefenhindernis. Hoewel hij niet zo groot is en de hindernissen toch wel hoog zijn redt hij het allemaal prima.
Kvitur echter heeft best wel moeiten met de hindernissen en Lisa gebiedt Frederique af te stappen, omdat Kvitur niet helemaal goed loopt.
Paul gaat snel Penotti zadelen en Kvitur wordt weer naar stal gebracht. Gelukkig is Frederique niet zo lang, maar ze moet wel lachen dat ze op de shet moet rijden.
July heeft wel een beetje medelijden met Penotti, de hindernissen zijn best hoog, zeker voor zo’n kleine pony, maar Penotti steekt gewoon haar oren naar voren en stuift op de oefensprongen af. Met een hobbelsprongetje gaat ze er overheen, geen probleem voor deze supershet.
July is pas als laatste aan de beurt en ze kijkt hoe de andere deelnemers het oefenparcours rijden.
Chestnut blijkt niet alleen heel mooi te kunnen dressuren, maar ook met springen is hij een uitblinker, in een rustige handgalop stuurt Babette hem op de hindernissen aan en met een ruime sprong vliegt hij er makkelijk overheen.
Ilse heeft meer moeite met Lester, hij is een echte fjord en heeft helemaal niet zo’n zin om te gaan springen. Hij weigert een paar keer en als hij dan toch springt trekt hij de hele hindernis achter zich aan.
July moet stiekem lachen en gelukkig kan Ilse er ook de humor wel van inzien.
Seastar doet ook goed zijn best, hoewel hij een beetje stijf is gaat hij toch netjes over alle hindernissen heen.
Tommy voelt goed aan vandaag vindt July. Hij is wel wat opgewonden, maar niet echt druk, hij heeft er gewoon zin in!
Als Anneke en Seastar terugkomen uit de bak mag July mee, als ze foutloos rond gaan moeten ze nog een barage rijden.
July laat Tommy een rondje in de bak galopperen en als de bel gaat starten ze.
De eerste hindernis levert geen problemen op, gewoon een kruisje, dan een flauwe bocht naar links voor een dubbel sprong.
July neemt nu nog geen risico, het gaat nu niet om snelheid, maar om foutloos rondkomen.
De derde hindernis is de kleine waterbak. July geeft Tommy wat meer teugel, zodat hij vaart kan maken, hij maakt er meteen gebruik van en speurt op het water af, July neemt hem iets terug voor de sprong en ze gaan er netjes overheen.
Ook de volgende twee hindernissen leveren geen problemen op, maar de laatste hindernis is het muurtje. Tommy aarzelt een beetje en July geeft hem een tikje op zijn hals, hij zwalkt naar rechts en dreigt langs de hindernis te crossen, maar July krijgt hem op het laatste moment toch nog recht, met een noodsprong zeilen ze over het muurtje en July hoort een doffe dreun, Tommy heeft met zijn achterhoefje een van de stenen van het muurtje geraakt, July kijkt achterom, maar de steen blijft op het muurtje liggen. Ze zucht, foutloos.
Op naar de barrage!
Paul pakt Tommy bij de teugels en hij leidt July weer terug naar de buitenbak. “Goed gedaan hoor.” Zegt hij.

In de bak krijgen ze te horen wie er naar de barrage door mogen: Babette en Chestnutt, Anneke en Seastar en July en Tommy.
De twee meiden die niet verder zijn kunnen alvast hun paarden af gaan zadelen.

Paul en Lisa gaan weer naar de binnenbak om daar het parcours wat te verhogen en veranderen. July begint nu steeds zenuwachtiger te worden.
Tommy stapt relaxed op de hoefslag, hij vindt het allemaal wel best zo.
Ook Seastar is rustig, hij stapt op de hoefslag met zijn hoofd naar beneden en zijn ogen een beetje dicht.
Chestnutt daarentegen is nu niet rustig meer, hij heeft genoeg gekregen van het wachten en wil weer verder springen. De oefenhindernissen die hij ziet maken hem nog drukker.
Het schuim staat op zijn hals en om zijn mond en hij dribbelt van links naar recht. Babette wordt een beetje boos. “Chest, ophouden nu!” Ze geeft hem een mep met haar zweepje, Chestnutt vat dat op als een aanmoediging en hij begint als een gek door de bak te scheuren. Tommy gooit zijn hoofd omhoog en wil mee gaan doen, maar dat had July al verwacht en ze is hem dan ook voor.
Seastar stapt nog steeds op de hoefslag en doet alsof er niets aan de hand is. Hij kijkt alleen even om als Babette Chestnutt op zijn kont remt, alsof hij zeggen wil: “Waar maak jij je druk om?”
Chestnutt briest, geeft nog een vrolijk bokje en gaat dan ook maar even stappen. Al zijn overtollige energie heeft hij er even uitgegooid en nu kan hij weer normaal doen.
Babette zucht en geeft hem een klopje.

Babette en Chestnutt mogen als eerste springen, dan Anneke en Seastar en dan mogen July en Tommy.
Als July aan de beurt is gaan ze rustig naar de binnenbak.
Tommy snuift bij het zien van zoveel hindernissen, hij heeft er wel zin in!
July draaft eerst een rondje en galoppeert dan aan. Tommy is wat sloom en ze geeft hem wat meer kuit, dat werkt. Ze gaan keurig over de eerste twee hindernissen. Als ze nu een scherpe bocht maakt naar hindernis drie kunnen ze veel tijd winnen.
July stuurt Tommy naar rechts, maar daar heeft hij geen zin in, hij gaat veel liever naar links en daarna door de bak rennen.
July probeert een volte te sturen, maar Tommy heeft lak aan haar hulpen, crossen vindt hij veel leuker dan luisteren.
July geeft hem kwaad een tik op zijn schouder en hij gaat netjes op de volte, de laatste drie hindernissen halen ze zonder fouten, maar een erg snelle tijd hebben ze niet meer.

July klopt Tommy op zijn hals. Ze is best teleurgesteld, dat hij niet wilde luisteren, want voor de rest hebben ze geen fouten gemaakt en ze hadden best kunnen winnen, maar Tommy moest weer zo nodig gek doen.
Nouja, dat kan ook gebeuren, volgende keer beter en misschien hebben de andere wel fouten gemaakt.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:54

Weer een leuk stukje veer Ja Alweer benieuwd naar het volgende Tong uitsteken

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 19:26

haha Geduld, ik ben nog niet eens begonnen, veel te druk met leren deze week.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:33

Haha, rustig maar hoor, neem alle tijd Tong uitsteken Ik wil t niet op mijn geweten hebben dat je door mij een onvoldoende haalt Nagelbijten / Gniffelen

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:52

Ga je nog weer een keer verder Veer? Schijnheilig
Het is echt een leuk verhaal!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 12:42

Jaah, alleen ik heb steeds geen zin om verder te gaan, maar in de vakantie ga ik er een stukje bij schrijven, dat beloof ik denk ik Schijnheilig

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 19:53

Ondertussen ben ik verder gegaan, wat later dan beloofd, maar alsnog, ik heb al een heel stuk erbij, alleen moet ik er nog een tussenstuk tussen schrijven, dus daar ben ik nu aan bezig Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:09

Heerlijk zo'n paardenverhaal! Lekker weg fantaseren en hopen dat jou dit alles ook overkomt haha.. Ik kan niet wachten tot het volgende stuk.