[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:27

super verhaal

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:35

wanneer komt er weer een stukje?

__Robijn__

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 15:57

Nieuw stukjeee

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 21:58

Euhm.. goeie vraag.. denk halverwege de week ergens..

Hoop ik.. mijn nieuw epony komt ook deze week en mijn oude gaat weg dus wel aardig druk!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:33

MirZam schreef:
Euhm.. goeie vraag.. denk halverwege de week ergens..

Hoop ik.. mijn nieuw epony komt ook deze week en mijn oude gaat weg dus wel aardig druk!

oke we wachten (on)geduldig

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:40

Superleuk

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:06

Gaaf verhaal!!
Let alleen even op je spel en stijlfouten, zo heb je in het laatste stuk in de eerste alinea vt en in de rest tt en zo zitten er nog een aantal stijl en spel fouten in!!!! Is geen kritiek oid maar dat zijn dingen die mij vrij snel opvallen .. vind het wel n superleuk verhaal, wel n beetje freaky !

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 06:38

Sodera schreef:
Let alleen even op je spel en stijlfouten, zo heb je in het laatste stuk in de eerste alinea vt en in de rest tt en zo zitten er nog een aantal stijl en spel fouten in!!!!

Kun je evt via pm aangeven waar die spel fouten (is iets anders als typfouten) zitten en waar olgens jou de stijlfouten zitten. Hbe he tnog eens doorgelzen en zie ze zo een twee drie niet..

Wat betreft de twee tijden in de laatste alinea: dit is taaltechnisch gewoon verantwoord..

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 08:42

We zijn er weer!!! Heb het zelf niet nagelzen dus hoop dat het meevalt met de fouten

“Ik denk dat er iets bovennatuurlijks in jullie huis zit, geesten ofzo.” zegt Crissie. “Er gebeuren wel veel vreemde dingen.” bevestigt Rick. Even is het stil en weten ze niet wat ze moeten zeggen. Rick ziet alle dingen weer voor zich. Nu hij erover nadenkt is het ook wel erg vreemd allemaal. “Zou er echt iets in ons huis zitten?” denkt Rick hardop. “Ik weet het niet,” zegt Crissie “maar ze zeggen wel eens dat sommige mensen de aanwezigheid van geesten kunnen zien of voelen, heb in dat huis wel altijd die koude wind gevoeld.” Rick kijkt bedenkelijk “Ik heb dat nooit gevoeld thuis, maar dat wil niks zeggen als ik het goed begrijp?” “Dat klopt” zegt Crissie “zullen we bij mij thuis eens op internet kijken of we nuttige informatie kunnen vinden?” Rick knikt, onderweg denkt hij verder, “weet je niet waar de vorige bewoner heen verhuisd zijn?” Crissie schudt haar hoofd “Nee helaas, dat was in dit geval wel erg interessant geweest.”

“Hallo!” roept Crissie als ze de deur open zwaait. Er komt geen reactie “Niemand thuis.” Zegt ze.
“Crissie,” zegt Rick “ik vind het heel erg lief dat je wil helpen met de rare dingen allemaal” Rick beseft zich dat dat heel vreemd uit zijn mond kwam en dit wordt bevestigd als Crissie een beetje moet lachen “Ik doe het graag voor je.” Zegt ze met een lach en kijkt Rick in zijn ogen. Even is Rick alles om zich heen weer vergeten. “ Kom je nog?” Hoort Rick Crissie vragen. Crissie is de kamer al ingelopen en heeft de computer al aangezet. “Duurt wel even voor dat ding opgestart is, is niet de jongste meer” zegt Crissie met een knipoog “wil je wat drinken?” “nee dank je.” Zegt Rick en gaat op de bank zitten. Rick is dolblij dat hij bij Crissie thuis is, maar als hij aan de reden denkt waarom hij hier is krijgt hij kippenvel. “Ik vind het wel een raar idee” zegt Rick als Crissie naast hem komt zitten. “we zullen eerst maar eens een beetje rondkijken, misschien worden we iets wijzer en kan het meevallen.” Crissie pakt Rick zijn hand en aait er zacht overheen. Rick voelt dat hij helemaal warm wordt van binnen, de vlinders gaan heftig te keer en willen graag naar buiten. “Is de computer al opgestart?” vraagt Rick en beseft zich gelijk dat hij weer degene is die het moment verpest. “Ik zal even kijken” zegt Crissie en loopt naar de computer. Crissie gaat op het bankje zitten dat voor het bureau staat “Ja! Hij is zover!” zegt ze erg enthousiast. Rick loopt de kamer door richting de computer, op het kastje van de tv ziet hij een foto staan, het is een jonge jongen, Rick schat dat hij een paar jaar ouder is als hij. “Heb je nog een broer Crissie?” vraagt Rick nieuwsgierig. “Misschien” antwoord Crissie Kort “Hij is twee jaar geleden vermist geraakt, we weten tot op de dag van vandaag niet of hij nog leeft.” Zegt Crissie terwijl ze internet opstart. “Sorry,” zegt Rick “Dat is vreselijk.” Rick ziet dat Crissie wel even een keer moet slikken. Hij gaat naast haar op het bankje zitten en slaat zonder er verder bij na te denken een arm om haar heen. Crissie legt haar hoofd op zijn schouder. “Je bent lief”” zegt ze. Dan beseft Rick pas dat hij het meisje waar hij verliefd op is in zijn armen heeft. Hij weet ook niet wat hij hierop moet zeggen en besluit zijn mond te houden. Even blijft Crissie met haar hoofd op Rick zijn schouder hangen. Na een paar minuten komt ze omhoog. “Zullen we even kijken of we wat kunnen vinden?” Vraagt ze. Rick knikt, “Ik ben benieuwd” zegt hij.

Na een uur allerlei sites over geesten gezien te hebben zijn ze het wel een beetje beu. “We worden niet echt wijzer.”concludeert Rick. Crissie schudt teleurgesteld haar hoofd. “Hoe nu verder?” vraagt Crissie. “Ik denk toch dat ik terug naar huis moet, kan moeilijk ineens niet meer thuis komen.” Antwoordt Rick. Crissie knikt “Pas je wel goed op dan, laat je niet gek maken en als je het niet vertrouwd kom je maar hierheen!” zegt Crissie in één adem. Rick knikt. “Ik zal voorzichtig zijn en misschien zijn mijn ouders inmiddels ook al wel thuis.” Zegt Rick. Hij staat op en loopt naar de deur, Crissie loopt achter hem aan. “Ik kom zo op msn, dan kunnen we daar verder kletsen” zegt Rick met een knipoog. “Ik heb je adres niet” zegt Crissie, snel haalt ze een papiertje en een pen. Rick schrijft zijn msn adres op en draait zich om om naar zijn fiets te lopen. “Rick” Rick draait zich om, gelijk geeft Crissie hem een kusje op zijn wang. Rick voelt zijn hart overslaan. Hij probeert het niet te laten merken, hij lacht vriendelijk “tot zo.” Zegt hij en loopt naar zijn fiets.

Als Rick de straat in fiets ziet hij dat de auto er weer staat. Gelukkig zijn ouders zijn dus thuis. Rick loopt naar binnen en meteen beginnen zijn ouders hele verhalen te vertellen. Ze zijn razend enthousiast over de omgeving en ze benadrukken ook nog eens dat ze toch wel geluk hebben gehad dat ze het huis voor deze prijs hebben kunnen kopen. Rick besluit het goede gevoel van zijn ouders niet te bederven en verteld enkel over het zwembad en over Bas en Crissie. “Wanneer mogen we haar ontmoeten?” vraagt Rick’s moeder. “Wie, Crissie? Hoezo?” vraagt Rick. “Nou we willen natuurlijk wel graag weten wie je vriendinnetje is.” Zegt zijn moeder “Ze is mijn vriendinnetje niet. “ zegt Rick. Zijn moeder zegt hier verder niks op. Rick loopt naar boven en zet zijn computer aan. Deze is gelukkig wat sneller als die van Crissie. Hij start msn op en ziet dat Crissie hem al aangemeld heeft. Nog voordat Rick iets kan zeggen knippert het schermpje al onderin beeld.

-- > Crissie < -- says:
Hey Lekker ding!
~~~Rickie~~~ Is verhuisd! says:
Hoi Cris.

Ineens voelt Rick een koude wind, hij kijkt naar het raam, maar het raam is gesloten.

Wow! Nu ik tegen jou praat voel ik ook een koude wind! En mijn raam is dicht.
-- > Crissie < -- says:
Meen je dat? Dan weet je wat ik altijd voel
Ja daar heb je gelijk in, vind het toch wel een enge gedachte. Als het echt waar is..
Heb wel eens gehoord dat geesten in je huis blijven hangen als er iemand in je huis overleden is.
-- > Crissie < -- says:
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. Er zal toch niet in jullie huis…..

Verder durft Crissie niet te typen.

Ik weet het niet, wil er maar even niet aan denken.
-- > Crissie < -- says:
Nee, dat kan ik begrijpen. Ander onderwerp dan maar?

Rick lacht in zichzelf, ze is ook eigenlijk wel erg lief hè, bedenkt hij zich. Ze kletsen over van alles en nog wat en hebben een hoop lol via de computer. Om elf uur zegt Rick Crissie gedag en besluit te gaan slapen.

Rick ligt in bed wat te draaien, het is erg warm en hij denkt de hele tijd aan Crissie. Ook denkt hij aan de mogelijke geesten in het huis. Echt gemene of enge dingen gebeuren er tot nu toe niet, enkel een soort van grapjes, alsof hij geplaagd wordt. Rond één uur valt Rick in een lichte slaap. Ineens schrikt Rick wakker, “Rick” hoort hij in een soort bries. Rick schudt een keer met zijn hoofd. Hoor ik dat goed? denkt hij. En weer “Rickie” een soort fluisterende vriendelijke toon. Rick krijgt er kippenvel van. Zou het dan echt? Zouden er echt geesten in dit huis zitten? Rick gaat met zijn rug in de hoek tegen de muur op zijn bed zitten. “J-ja” zegt hij zachtjes en luistert gelijk goed of er misschien een reactie op komt. “de tekens” hoort hij zacht. “de tekens?” herhaalt Rick. “Let op de tekens” hoort hij dan zacht en voelt dat de bries die het geluid maakte langzaam zachter wordt en verdwijnt.

Rick zit een beetje beduusd in de hoek van zijn bed. Hij staart naar het beeldscherm van zijn computer. Hij ziet het lampje knipperen. Dat betekent dat het beeldscherm aanstaat. Rick aarzelt even, maar besluit toch even te gaan kijken of hij dan misschien de computer niet uitgezet heeft. Rick slaat de dekens van zich af en schuift naar de rand van zijn bed. Hij merkt dat hij toch wel angstig is voor wat er gaat gebeuren. Hij heeft een slecht voorgevoel. Voetje voor voetje loopt hij naar zijn bureau. Rick buigt voorover en pakt de muis. Zachtjes beweegt hij de muis op en neer zodat het beeld zichtbaar wordt. Als het beeld verschenen is slaat Rick zijn hart een keer over en dat is dit keer niet van verliefdheid. Op zijn scherm staat een foto, een foto die hij nog niet eerder gezien heeft, maar hij ziet gelijk wie het is. Verbijsterd staat Rick voor zijn beeldscherm, wat zou dit betekenen, hoe komt deze foto op mijn computer en waarom staat hij middenin de nacht op mijn beeldscherm. Ongeveer een half uur spelen er allerlei gedachtes door Rick’s hoofd, hij kan er alleen geen naar voren halen en weet totaal niet meer wat hij moet denken.

_Michelle__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:36

Spannend....
Ik kreeg echt kippenvel...

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:30

Echt spannend. Van wie is de foto

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:40

oh,, is benieuwd naar persoon op foto..
Je weet wel op het spannendste moment te stoppen..

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 12:42

DePeperd schreef:
oh,, is benieuwd naar persoon op foto..
Je weet wel op het spannendste moment te stoppen..

marthine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:57

oooh kga dit ook maar volgen spannenttt haha
kben super benieuwt naar het volgende stukje

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:03

Heej, weer een super gaaf stukje
krijg er de rillingen van af en toe
Ben erg benieuwd wie die persoon is maar ik heb al wel een paar ideetjes
schrijf je gauw verder?

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:22

Spannend.. ik vind het altijd leuk .. met geesten enzo

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:23

Urbann schreef:
Spannend.. ik vind het altijd leuk .. met geesten enzo

vind ik ook, het kan zoveel richtingen op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:24

Oei, spannend
*gaat zitten wachten op nieuw stukje

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:26

Krista_ schreef:
Oei, spannend
*gaat zitten wachten op nieuw stukje

whaha een paar dagen later jij helemaal onder het stof komt er eindelijk een nieuw stukje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:34

nujaro schreef:

whaha een paar dagen later jij helemaal onder het stof komt er eindelijk een nieuw stukje

Neenee, doe ondertussen toch ook nog wel andere dingen hoor
*kuch
Back ontopic

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:08

spannend

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:22

spannend, ben benieuwd hoe die foto eruit ziet en waarom die compputer midden in de nacht aanstaat.

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:56

woow,, super stuk

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:23

Goed verhaal!
ga vooral door!

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:06

@ Mirzam vind je het goed als ik binnenkort ff doe? Heb het echt heel druk met school, paard, vriendje enzo.. T zijn er niet veel maar n paar kleintjes..