[Centraal] Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:51

Nynkk schreef:

@ Dieuwke1989; Erg mooie bewerking, jammer dat de bewegende tekst ook over de rand van de foto gaat en dat hij zo snel beweegt, ik let meer op de tekst dan op de foto, dat vind ik erg jammer. Ook zit er op sommige plekjes iets té veel contrast.

De bewegende tekst moest juist het beeld scheppen van een storende tv, als je er ongeveer 3 seconden naar kijkt zit dat ritme er wel in.. En dat hij over de rand gaat is ook expres. Mischien een beetje vergezocht, maar de bewerking gaat over Memories. Herinneringen zijn altijd een klein stukje weg.. vandaar de tekst ook zo 'klopt' het meer in de bewerking.. En het contrast vind ik zelf juist wel goed gelukt, het moet al met al een oude foto voorstellen en toen waren de camera's nog niet zo scherp en duidelijk.. Ik leg nu alleen maar mijn gevoel bij mijn bewerking uit, ik val je niet aan ofzo hoor. Iedereen mag zijn eigen mening hebben.

Eve_lien

Re: [Centraal] Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:14

En nu heb ik wel inspiratie.
Eeh...

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 14:31

Geweldig zeg dat er zoveel mensen al meedoen Echt super Goed mijn commentaar:

cp112: leuk, maar simpel Ik stoor me eigenlijk aan de kleuren die niet bij elkaar passen.

soubieke: je eerste vind ik de mooiste, wel jammer dat hij niet helemaal netjes is uitgeknipt, de rand vind ik er wel mooi bijpassen (waar haal je die weg ) Je tweede bewerking is leuk, maar ook eigenlijk weer simpel, als het goed is 1 effecten laagje, bovendien is het mijn smaak niet Maar dat is weer iets persoonlijks

Dieuwke1989: geweldig Als je niet zo weten dat er een halstertouw zat op het origineel dan zou ik het wel geloven zo. Maar nu ik het weet, zie ik hem nog wel zitten. Ik krijg er alleen een beetje een naar gevoel bij, vooral door de tekst, alsof deze pony overleden is oid (en geloof me, ze is nog springlevend )

Eve_lien: ik heb veel betere bewerkingen van jou gezien Ik vind het te pixel-achtig, wel leuk idee met een groen halster!

dessie: leuk idee, al had ik zelf niet zo'n lichtpuntje zo vlak bij haar oog neergezet en sommige bolletjes komen pixel-achtig over.

Nynkk: ook geweldig Alleen net als bij Dieuwke1989 jammer dat er met tekst wordt gedaan alsof ze weg is of overleden ofzo. En let erop dat als je uitknipt je een duidelijke keuze maakt: of alle randen wazig, of alles scherp. Dat is nu niet zo en daardoor is het evenwicht in het plaatje weg.

Lipydo: ook van jou heb ik wel betere dingen gezien. Ik vind de bruine-tinten-bewerking het mooiste. Deze is namelijk net is ronder uitgeknipt. Jammer dat het oog net een andere kleur heeft.

Wow, dat was weer een hele lap tekst Commentaar is verder niet aanvallend bedoeld, meer als positief en opbouwend
Ik ga vandaag zelf ook maar eens aan de gang

Ojah, Eve_lien: ga je gang, leef je uit met je nieuwe inspiratie

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:51

@ Dieuwke1989; Dat het een oude foto moest voorstellen dat kon ik eruit halen Maar sommige delen lijken nu erg overbelicht, en dat stoort me wel Ik vind de tekst net iets té, hij trekt voor mij net te veel aandacht, maar gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak

@ lipydo; De tweede vind ik al een stuk mooier

@Wineds; Klopt, van dat 'overleden', maar zo kan ik er het meeste gevoel in leggen

Wineds

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 15:03

Nynkk schreef:
@Wineds; Klopt, van dat 'overleden', maar zo kan ik er het meeste gevoel in leggen

Apart, maar het kan Voor mijn gevoel is het alleen echt raar, het is namelijk mijn pony, 'k werd er echt een beetje verdrietig van toen ik er de eerste keer naar keek, maar daardoor heeft het ook wel weer iets. Eén puntje die ik nu nog zie: de rug is iets té overbelicht.

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:12

Ik zal nog een bewerking maken en die naar je pben
Dus niet 1 voor in dit topic. En dan zal ik hem iets 'blijer' maken

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:15

Wineds schreef:

Dieuwke1989:
geweldig Als je niet zo weten dat er een halstertouw zat op het origineel dan zou ik het wel geloven zo. Maar nu ik het weet, zie ik hem nog wel zitten. Ik krijg er alleen een beetje een naar gevoel bij, vooral door de tekst, alsof deze pony overleden is oid (en geloof me, ze is nog springlevend )

Ten eerste: Dank je

Ja achja, het heeft inderdaad wel iets weg van een overleden paard.. Maar, de foto moet iets voorstellen uit het verleden, met herinneringen enzo. Dus de bewerking staat totaal los van de werkelijkheid

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:50

Wineds: Bedankt voor je reactie Ik zei al, vandaag is het geen-inspiratie-sydroom

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:13

Wineds; het pixelige komt door het verkleinen.
Ik ga vanavond een nieuwe maken; dit is niks.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:22

Leuke bewerkingen allemaal,
Ben vandaag een beetje inspiratieloos omdat mijn konijntje gister avond is ingeslapen, ikik heb hem 7 jaar gehad, van mijjn 6e toot nu, mijn 13de...Ben dus erg verdrietig en heb GEEN inspiratie.. Anders had ik zeker mee gedaan.

Wineds

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 17:29

Lipydo schreef:
Ik zei al, vandaag is het geen-inspiratie-sydroom

Ik merk het, heb er zelf ook last van Toch maar wel iets in elkaar geflanst:
Afbeelding
Shoot me Wil er wel ff bij vermelden dat ik net een nieuw bewerkingsprogramma heb, ben nog niet zo handig met alle knopjes

Farouche2: erg voor je, dierbaren verliezen is altijd moeilijk, sterkte En één troost, dit topic met deze foto blijft nog 13 dagen op bokt staan

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:56

@Wineds. zoo je kunt het zelf ook mooi:P alleen zou ik het halstertouw weg hebben gewerkt. en ja het is zo somber, maar dat is meer persoonlijk.

@Farouche2. heel veel sterkte.

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:43

bedankt allemaal voor de reacties over mijn bewerkingen ( pagina1 ) Ik zou er nog willen maken maar ik mag er jammergenoeg maar 1 maken terwijl ik er al 2 heb gemaakt

xx tiney

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 18:45

Wat je wel mag doen is commentaar en tips aan anderen geven Je mag ook wel nieuwe bewerkingen maken, maar doe dan ook iets met de tips die je gekregen hebt, beschouw die als een les om je bewerkingen te verbeteren

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:51

oké dan...
hier komen ze ;
@Nynkk: heel mooi maar de tekst is precies dat er iets ergs gebeurd is met de pony en volgens mij is die springlevend.
@Wineds: mooi hoor ik zou er wel een kadertje omheen doen en het touw wegwerken. Maar hij is echt heel mooi

xx tiney

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:27

Afbeelding
Ik vond hem wel wat hebben

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:01

ik vind hem nogal simpel... maar hij heeft idd wiet iets ja

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:02

heeft de foto wiet?

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:05

@ soubieke;
Klopt Maar zo kan ik er het meeste gevoel in leggen
Ik heb wineds ook al de bewerking gesuurd met een andere tekst
In het centrale bewerkingsaanvraag topic, kun je meer bewerkingen van me zien

@ wineds; Probeer het halstertouw nog weg te werken Dat wordt al een stuk mooier Ook is de foto een beetje pixelig. Dat kan komen omdat je er een bepaald filter overheen hebt gegooid. Als je dat hebt gedaan, raad ik je niet aan om het weer te doen. Het is net of is de foto van een hele slechte kwaliteit.
Misschien heb je hem ook wel als verkeerd bestand opgeslagen. Sla je bewerkingen op als jpg. dan blijven ze mooi
En ik weet niet of photobucket kwaliteit eet, maar anders moet je even uploaden bij www.imageshack.us

@ CAuvraySky; Nee, ik vind hem niet geslaagd
Ik herken het paard er helemaal niet in terug en dat is erg jammer. Als ik een bewerking van mijn paard wilde, zou ik natuurlijk ook willen dat ik kon zien dat het mijn paard was Het is ook een beetje een 1 druk op de knop bewerking (of 2 ) Tips voor jou;

-probeer ervoor te zorgen dat het paard in de bewerking nog herkenbaar is

-Met contrasten en andere kleuren spelen is mooi, but don't over do it (overdrijf het niet)

- Zoek een lettertype dat goed bij de bewerking en de foto/ het paard past (wat ik in dit geval niet vind )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:08

goede tips
( niet voor mij dan... )

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 21:34

CAuvraySky: het heeft iets, maar 'k vind het niet super. Het is dat de naam erbij staat en ik de foto zelf gemaakt heb, anders zou ik denken, help een spook Probeer eens wat meer uit zou ik zeggen

Nynkk schreef:
@ wineds; Probeer het halstertouw nog weg te werken Dat wordt al een stuk mooier Ook is de foto een beetje pixelig. Dat kan komen omdat je er een bepaald filter overheen hebt gegooid. Als je dat hebt gedaan, raad ik je niet aan om het weer te doen. Het is net of is de foto van een hele slechte kwaliteit.
Misschien heb je hem ook wel als verkeerd bestand opgeslagen. Sla je bewerkingen op als jpg. dan blijven ze mooi
En ik weet niet of photobucket kwaliteit eet, maar anders moet je even uploaden bij www.imageshack.us

Er zit idd een filter overheen wat 'Infrared Film' heet. Ik heb eerst lopen knoeien met Gaussian Blur en Sharpen filter, maar dat werd al helemaal niks. Het was hier dus juist de bedoeling dat er ruis inzit. Halstertouw ga ik de volgende keer wel wegwerken ja, maar mijn kloon-knop in dit programma doet erg vervelend. En zoals Lipydo al zei: vandaag is het geen-inspiratie-sydroom Maar bedankt voor je commentaar

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:22

@ wineds; ik dacht al dat het een filter was Ik raad je niet aan om het weer te doen, want het lijkt net of heeft de foto een mindere kwaliteit. (Als je een oude foto wilt maken snap ik het natuurlijk maar dan zou de foto ook een andere kleur moeten hebben )
Succes met het uitvinden van je programma

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:31

Ik vind het filter er juist bij passen.
Het is geen foto die perfect scherp moet zijn, maar een bewerking. Dan mogen dat soort dingen.
En ja, bij deze vind ik hem erg mooi.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:48

Zo zie je maar weer dat meningen erg verschillen Bedankt Eve_lien

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben: wanneer vinden jullie een foto mooi/goed/makkelijk om te bewerken? Ikzelf krijg namelijk nog wel eens foto's binnen om te bewerken waarbij ik dan denk 'wat moet ik in gódsnaam hiermee'. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de foto die ik hier heb uitgekozen?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:10

Ik vind het een mooie foto, als foto.
Voor een bewerking is hij ook redelijk geschikt maar hij roept dus totaal niets in me op. Geen gevoel, niks.
Hij is wel makkelijk uit te snijden en het paardje is mooi.