Wie maken er hier ook scrapbooken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline

Re: Wie maken er hier ook scrapbooken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 21:57

Ik zit echt nog weinig op bokt sinds ik scrap hihihi.
Ik zit heel veel op een scrapsite......echt daar doe je megaveel ideeen op (Amerikaanse site).
Ik shop me helemaal arm aan al die spulletjes en zit tot savonds laat nog op ebay te bieden wahahaha.
@Inka mooi gemaakt zeg.

Moeten jullie hier eens kijken.......dan wil je wel naar de winkel rennen om al die mooie spullen aan te schaffen en het na te maken...en veel ideeen op te doen.
http://www.twopeasinabucket.com/pg.asp? ... 1&x=1&pg=1

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:21

jacqueline schreef:
Ik zit echt nog weinig op bokt sinds ik scrap hihihi.
Ik zit heel veel op een scrapsite......echt daar doe je megaveel ideeen op (Amerikaanse site).
Ik shop me helemaal arm aan al die spulletjes en zit tot savonds laat nog op ebay te bieden wahahaha.
@Inka mooi gemaakt zeg.

Bedankt
Ik ga vaak naar Heesch daar heb je een hele mooie scrap winkel.
Ook kijk ik vaak op www.piensatelier.nl
Daar staan ook zeer leuke dingen op.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 06:04

Nou, ik heb mijn eerste 2-pagina layout af. Ik ben vooral over de eerste pagina niet tevreden (maar ik moet voor Kerst 3 albums afhebben dus jammer maar helaas. Hier de foto's (zijn aanklikbaar):

Afbeelding Afbeelding

Op de eerste pagina zit een vlinder in reliëf, maar die valt door de scanner een beetje weg. De groene strepen bovenaan de tweede pagina zijn door de scanner heel raar geworden, maar dat is normaal dus niet zo.

Mijn commentaar: ik ben vooral over de eerste pagina erg ontevreden. Het is veel te druk! Daardoor valt de vlinder een beetje weg. De stickers op de eerste pagina links bovenaan, en op de tweede pagina links onderaan had ik beter weg kunnen laten en ook iets anders dan de puzzelstukjes. De tweede pagina vind ik zelf mooier, de compositie is beter en hij straalt iets meer rust uit (nog steeds druk maar ja). Ik ga voortaan op zoek naar groter, rustiger papier zonder rand denk ik. Of minder foto's per bladzijde.

Wat vinden jullie? Commentaar, tips, alles welkom.

@orri ... je had helemaal gelijk wbt het foto cement. Net fotolijm!

cecieltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:38

Ik ben ook begonnen haha is nu echt een verslaving
Ik en mijn vriend zijn er aan het maken over onze vakantie en ik ben er een voor hem aan het maken, omdat we binnenkort 2 jaar samen zijn

hier wat dingetjes die we gemaakt hebben:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=O6VSYCPB
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IIAMUOLZ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JLXBZVO6
http://www.mijnalbum.nl/Foto=U4VMXOSG
http://www.mijnalbum.nl/Foto=banketstaaf
die laatste doet het niet daar staat: L ULCIU4C
vandaar: banketstaaf

Ik heb ook een stickervel gekocht met van die puzzelstukjes.. ik heb eigenlijk geen idee hoe je dat moet doen?

@Guinevere: Ziet er mooi uit!

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:05

@Guinevere: Ik vind die puzzelstukjes heel erg leuk. Hoe heb je die gemaakt?
Verder vind ik je lay-outs wel mooi, maar wel een beetje druk. Er zitten veel verschillende dingen op een pagina.
Ik hou er zelf altijd meer van rustige pagina's te maken en er dan 1 ding bij te doen dat er echt uitspringt, maar dat is ieder voor zich.
De kleuren vind ik goed bij elkaar passen. Dat maakt het altijd wel een stuk makkelijker vind ik, als in ieder geval de kleuren bij elkaar passen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:31

ik heb ze allemaal even bekeken en ik vind ze allemaal wel erg leuk

die ene pagina is wel drukker ,maar ook dat vind ik wat hebben
mijn complimenten en ga zo door!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:02

Bedankt voor het commentaar! Ik zal proberen minder dingen op een pagina te gooien.

@inka: met een ponsje en de rest van de foto. Erg makkelijk.

@cecieltje: die laatste vind ik juist het leukste! Heb je die hoefijzers zelf gemaakt of koop je die zo? En dezelfde vraag over de letters.

Nog een vraag aan iedereen: hebben jullie nog aanraders wat gereedschap of technieken betreft? Ik zag gisteren zo'n leuk idee op Two Peas --> Gevlochten foto's - zwart wit met kleur. Lijkt me een heel werk om te doen, maar het resultaat is geweldig.

Ben benieuwd!

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:49

Ik ben vorig jaar zomer een maand op stage geweest in Engeland en ben van de foto's die ik daar heb gemaakt ook een scrapbook aan het maken. Hij is alleen nog steeds niet af

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:04

dapperdier maakt echt de mooiste scrapboeken die ik ooit gezien heb oké dit is de 2e keer maar de rest valt in het niet bij die van haar

http://dapperdier.web-log.nl/ kijk maar ergens onderaan deze pagina...!!!

cecieltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:22

@Guinevere we hebben die hoefijzers op google gevonden en op grijs papier uitgeprint. En hebben ze daarvan uitgeknipt en gewoon opgeplakt
voor de letters gebruiken we mallen. De letters trekken we over en knippen ze uit.

Ik ben dus ook een album voor mijn vriend aan het maken en ben een beetje op qua ideeën.. vind ik zo jammer ik ga eens kijken bij de websites hier in dit topic!

Alinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:41

Wow, dat gevlochten effect is echt gaaf! Volgens mij nog geeneens zo heel erg moeilijk, ik deed dat vroeger altijd met gekleurde stroken papier. Voor de liefhebber kan ik anders wel een schematisch voorbeeld maken.
Ik zal kijken of ik ook een paar pagina's van mijn scrapboek kan inscannen

Guinevere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 05:13

Ik had laatst zo'n leuk idee ... nu het herfst is ben ik overal mooie bladeren aan het verzamelen om te scrappen. Al mijn dikke leerboeken zitten vol met bladeren maar zo worden ze tenminste wel mooi plat. Zou je ze moet fixeren met hairspray ofzo? Ik ben bang dat ze anders makkelijk beschadigen.

cecieltje schreef:
@Guinevere we hebben die hoefijzers op google gevonden en op grijs papier uitgeprint. En hebben ze daarvan uitgeknipt en gewoon opgeplakt
voor de letters gebruiken we mallen. De letters trekken we over en knippen ze uit.
Wat een werk! Ik zou volgens mij helemaal kriegel worden. Wel netjes geknipt dan trouwens ... je ziet het niet eens.

@Alinda --> Ja, dat dacht ik ook al. Ik ben al aan het kijken of ik een foto kan vinden waar dat leuk bij zou zijn.

Ben benieuwd naar jouw foto's!

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 06:28

Vinden jullie dit allemaal niet maar even leuk en heb je dan geen spijt dat je je foto's "zo"verknipt hebt ??

Ik zou er denk ik enorm spijt van hebben, vind het vaak ook veel te druk om te zien, een beejte kinderachtig zelfs.

Maar wel een leuke uitdaging om mee bezig te zijn !

cecieltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:21

Ik vind het helemaal niet erg dat de foto's verknipt zijn! Ik heb ze op de computer staan, dus als ik er niet tevreden mee ben dan print ik weer een nieuwe uit

Ik vind een scrapbook er leuker uitzien dan een normaal fotoalbum, maar goed iedereen heeft daar zijn/haar eigen mening over

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:48

Ja ik scrap ook echt helemaal geweldig vind ik het! Het leuke aan scrapbooken is dat er geen regels zijn alles is goed.
Wie had nou die scharenset gekocht en waar en wat kosten ze?
Via marktplaats kun je ook een hoop leuke dingen kopen.
Telsell verkoopt een scrapbookpakket die bestaat uit 5000 onderdelen incl. scrapbook voor 60 euro. Tenminste een paar week geleden zag ik het!

Curly2day: Wij hebben een fotoprinter en printen de meeste foto's zou uit, als ik die verknip is het pech gehad print ik hem opnieuw uit
En anders zijn ze altijd na te bestellen

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:37

Grappig, ik heb een tijdje geleden voor me nicht idd zo'n boek bij de blokker gekocht en ook helemaal vol geplakt en geknipt.
Nooit geweten dat DAT ook nog een naam had

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:09

Hebben jullie de film: The divine secrets of the yah yah sisterhood al wel eens gezien?
In die film hebben ze het mooiste scrapbook dat ik ooit heb gezien

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:52

Guinevere schreef:
Ik had laatst zo'n leuk idee ... nu het herfst is ben ik overal mooie bladeren aan het verzamelen om te scrappen. Al mijn dikke leerboeken zitten vol met bladeren maar zo worden ze tenminste wel mooi plat. Zou je ze moet fixeren met hairspray ofzo? Ik ben bang dat ze anders makkelijk beschadigen.

ben ik nu ook aan het doen. Overal liggen bladeren.
Ik denk dat je ze het mooist kan houden als je ze lamineert of zo.
Of anders met speciaal spul fixeren.

Guinevere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:59

MISTRAL94 schreef:
Wie had nou die scharenset gekocht en waar en wat kosten ze?
Weet niet meer precies hoeveel ik ervoor betaald heb, maar ik woon in de VS dus ik denk niet dat jij daar iets aan hebt.

@curly2day --> Nee hoor, de meeste komen van de digi en van de anderen heb ik de negatieven nog.

@sokje87 --> Nog niet, maar ik heb hem gelijk in de top van mijn Netflix rij gezet zodat ik hem van de week nog kan kijken. Ik wou hem al zo lang zien ... goed dat je me eraan herinnert!

@inka --> Lamineren vind ik zonde, maar ik las net online dat je daarvoor polyurethane spray kan gebruiken dus ik denk dat ik dat maar probeer.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:40

Nou nee, voor een scharenset is het net wat te ver weg

Zijn er niet meer mensen met mooie voorbeelden kan ik weer wat inspiratie op doen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 03:57

Nou echt mooi zijn ze niet, maar ik heb wel weer twee nieuwe bladzijden af. Bij het stempeltje van de kat schrijf ik er nog wat bij (leeftijd, etc.) maar ik kon mijn goude gelpen niet vinden.

Het poezenbeest:
AfbeeldingAfbeelding

Seaworld & Discovery Cove:
AfbeeldingAfbeelding

Ik baal van het papier en de vlinder (past er niet bij, maar er zat een kras op het papier), maar daar is niks aan te doen. Ook nogal druk maar de oma's willen graag veel foto's zien.

Hmm leuke ideeën die ik bij deze layouts gebruikt heb:
- Seaworld & Discovery Cove logo's GeGoogled en toen op het papier geprint.
- Online lettertypes gedownload (gedichtje = CARRKKGROOVY, grote blok tekst = Hilde).
- Lint gebruikt om de foto te omlijsten.
- Op de computer een foto collage gemaakt en zo geprint (Seaworld onderaan eerste bladzijde).

MISTRAL94 schreef:
Nou nee, voor een scharenset is het net wat te ver weg
Hè jammer, leek me net zo leuk om een bokt meeting te houden.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:00

Hmm ik had er nog nooit van gehoord, maar zo met alle voorbeelden weet ik ook niet of ik het nou echt mooi vind..... sommige dingen zijn wel leuk, maar zo druk. Zo maakte ik mijn plakboeken ook toen ik klein was zeg maar .

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:22

@Guinevere: Ik vind die van de kat echt heel mooi! Vooral de 2e pagina met die tekst en foto's ( indeling).
Je kunt trouwens bij de marskramer heel goedkoop 6 kartel scharen kopen.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:41

manzano schreef:
Hmm ik had er nog nooit van gehoord, maar zo met alle voorbeelden weet ik ook niet of ik het nou echt mooi vind..... sommige dingen zijn wel leuk, maar zo druk. Zo maakte ik mijn plakboeken ook toen ik klein was zeg maar .

Je kunt een scrapbook heel druk maken maar ook heel rustig het is maar net wat je smaak is Ik ben bijvoorbeeld voor mijn dochtertje bezig om 1 te maken van tijdens en net na de geboorte. Deze hou ik ook rustig omdat het een kleine formaat scrapbook is. Andere boeken heb ik juist wel drukker gemaakt. En hoe deze gemaakt worden doet een kind niet na

Guinevere: Ja een boktmeeting in Amerika lijkt me wel wat Maar dan wil ik ook direct die scharenset Ik vind die seaworld erg mooi gelukt hoor! Die andere is ook mooi, weer heel anders maar dat is nou juist het leuke aan scrapbooken maken!

Carolien007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:55

Ik ben er inmiddels ook mee begonnen. Ik maak ze op a-4 formaat in een klapper, op van die fotobladen. Dus er zitten wel beschermlaagjes tussen. Dat vind ik op zich een mooier formaat dan die 30X30. Ook heb ik bij de blokker een album gehaald, een kleintje voor iets van 5 euro, hier zitten ook al stickers en alles bij.
Afbeelding
Afbeelding