Na een tijdje komen Denise en mam binnen. Sas vertelt ze het verhaal in de keuken en even later komt mama binnen met een bordje spaghetti, mijn lievelingsgerecht....
"Meis, gaat het een beetje?" Ik knik, neem een hap en mompel met volle mond: "Die sak iws ut ni wgaard. Pff.." "Ik maak daarop uit dat die 'zak' het niet waard is?", vraagt mijn moeder met opgetrokken wenkbrauwen. Weer knik ik. "Hmm..Als je iets nodig hebt, zeg je het maar, he. Ik weet als geen ander hoe het is om liefdesverdriet te hebben." Och dat ben ik helemaal vergeten te vertellen. Mijn vader heeft mijn moeder in de steek gelaten toen Sas en ik 8 waren. Hij had een nieuwe vriendin en is naar Australië verhuisd. Daar heeft hij inmiddels een baby met dat vrouw-geval. Pfft. Ja.
Nadat ik mijn eten op heb, ga ik naar boven. Lekker even achter msn. Nouja, skip dat 'lekker.' Ik log in, verander mijn msnnaam in: Dees--> Bitchalarm, vermijd mij..Rothumeur Yeah, right. Why? Heb mijn status op offline staan, zie dat Dennis online is en schrik me kapot. Wat moet ik tegen hem zeggen? Op mijn klokje zie ik dat het half 4 is. Tijd voor mijn zangles! Jee, bijna te laat. Ik spring op mijn fiets om naar muziekschool te crossen. Net op tijd kom ik binnenglippen. Pff, ook dat nog. Ik sluit de deur met een klik achter me.
Een paar dagen later gaat het weer wat beter. Ga veel met vriendinnen stappen, alweer wat leuke jongens gespot, vaak in zo'n Dennis-kijk-mij-nou-eens-lol-hebben-bui. Quasi-overhemheen zeg maar. Pfff... niet te geloven wat ik allemaal met hem had gedaan. Had ik maar gewacht..
Op woensdagavond gaat de deurbel. Ik ren naar beneden, open de deur met een wijde boog en..
Op woensdagavond gaat de deurbel. Ik ren naar beneden, open de deur met een wijde boog en.. daar staat hij. Hij die de hele week door mijn hoofd speelde. Pff.. "O. Ben jij het", zeg ik onvriendelijk. "Uh ja.", mompelt hij. "Ik wil even zeggen.." Nou komt het, denk ik. Maar dan: "Mag ik mijn mp3speler terug? Die had ik laten liggen." Verbijsterd staar ik hem aan. Ik smijt de deur dicht, ren naar boven, grijp de mp3speler en mieter hem het raam uit. Zo. Ik hoop dat ie kapot is.
Pff.. Ik voel me echt niet lekker. Heel opgeblazen, alsof ik ongesteld moet.. Ho. Wacht. Ongesteld? Ik ben al 3 maanden niet ongesteld geworden! Het is nu 2 maanden geleden dat ik het voor het eerst met Dennis heb gedaan. O mijn god! Ik staar in de spiegel, mijn ogen speuren mijn hoofd af en langzaam zakt mijn blik naar mijn buik af. Op dat moment gaat de telefoon. Ik neem stilletjes op: "Met Dees." "Hoi met Kelly! Ik bel eventjes om te vragen hoe het met je gaat." "Wat lief dat je even belt." Ik vertel haar van de mp3smijtactie en we kletsen even over niks. Dan zeg ik stil: "Kelly... Ik heb een probleem. Ben al drie maanden niet ongesteld geworden.." Een doodse stilte valt. Dan zegt ze: "O god, Dees! Wat nu?" Ze stelt voor om morgen na school een zwangerschapstest te kopen.
De dag is aangebroken. We slenteren door de stad en lopen het Kruitvat binnen. "Kel, durf jij? ", vraag ik zenuwachtig. "Uh nee, maar het moet wel." Daar loopt Kevin, een andere ex van me. We duiken achter het rek met maandverband. We zien Kevin tussen de tampons in duiken en we moeten ons best doen om niet te lachen. Als Kevin weg is Kelly kijkt me aan, haalt diep adem en bestelt. Met een rode kop rekenen we af. Verlegen giechelend lopen we naar buiten.
"Kom op, meis, plassen met die hap", zegt Kelly. Ze duwt me het wc-hokje in. Ik moet eerst een paar keer ademhalen voordat ik het durf.ALs ik er eindelijk op geplast heb, haal ik het strookje te voorschijn en stap naar buiten. Ik durf niet te kijken..