Citaat:
geschrokken keek ik om en het was Jeffrey. 'Ik kán en niet Jeffrey ! ' huilde ik. Hij sloeg een arm om me heen en zei verder niets. Samen liepen we naar de wc en ik ging even wat water drinken. 'Ik weet niet wat ik heb, ik ben zo gevoelig de laatste tijd, alles is zo anders. Ik denk.. uuhm.. ik ben.. ik.. ik.. ik ben veranderd’ zei ik nog steeds in tranen. Zo dat was er uit, ik had het immers nog nooit hardop gezegt.
'Klopt, maar op een goede manier. Het kan best zwaar zijn nu maar ik heb geen zin in dit gedoe, je moet aan het werk we lopen al een half uur achter op schema! ' zei Jeffrey boos.
Snel ging ik weer aan het werk. Ik was hier gekomen om te veranderen en dat ging me lukken ook. Niks geen gejank hier, dat schiet toch niks op, zei ik tegen mezelf. Het was zo vreemd, het ene moment stelde ik me aan als een klein kind, en het volgende moment was ik echt bereid om de strijd aan te gaan.
Ik deed nog allerlei klusjes en om 3 uur was ik dan eindelijk klaar. 'Zo, en nu ga ik eindelijk weer rijden' zei ik blij. 'dat dacht ik niet mevrouw, jij komt voorlopig nog niet op die pony, hij moet je eerst weer vertrouwen, hij schijt 7 kleuren als hij je ziet, zo bang is ie' zei Jef.
'Hmmm ja.. ' zei ik beledigd. Maar ondertussen wist ik heel goed dat hij gelijk had.
Jeffrey haalde Dancy uit de wei, en zei dat ik moest zorgen dat Dancy mij niet zag, of in ieder geval niet herkende, omdat hij anders in paniek raakte. Dus ik deed mijn muts en zonnebril op. Jeffrey ging rijden en ik was verbaasd over hij goed Dancy liep, helemaal ontspannen en gewoon.. SUPER! Jeffrey legde me uit hoe hij te werk ging tijdens het rijden, hij hoefde maar heel weinig te doen en toch luisterde Dancy. Ik leerde er heel veel van.
Toen ik ’s avonds thuis kwam was ik helemaal op. Snel ging ik douchen en schreef ik nog even in een schriftje. Ik schreef op wat er anders dan normaal was. Ik had 2 rijtjes, anders, maar leuker, en anders, maar stommer. Het stomme waren alle klusjes, en het leuke dat ik wat geleerd had over Jeffrey’s manier van rijden.
Zo probeerde ik elke keer meer leuke, en minder stomme dingen op te schrijven. Als ik dan even geen zin meer had keek ik in het schrift wat er allemaal zo leuk was aan mijn verandering.
Daarna ging ik nog even op msn en tot mijn grote geluk was Jeffrey online. Toen ik zijn naam zag kreeg ik vlinders in mn buik, ik leek wel verliefd. We praatten wat en het was heel gezellig. Uiteindelijk moest Jeffrey gaan en hij zij dat hij van me hield. Ik was helemaal blij, volgens mij was ik écht verliefd..
Sorry, beetje afgerafeld stukje, maar moet echt weer aan mn huiswerk, hebben jullie tenminste íets te lezen