Scoubidou

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AsKaBaNMaNoN

Re: Scoubidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:28

Ilkkah schreef:
ja maar ik ben blij dat ik het met 4 touwtjes vierkant kan, waar laat je dat 5e en 6e touwtje?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
zo doe je dat

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:13

*probeert het net*
ik heb veel knopen, maar geen goede
hihi, nee 6 lukt niet
*probeert met 4*

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:04

Ikkah: Ik maak hem idd zoals op het plaatje van Askabanmanon.
Hij irriteert niet hoor, je moet alleen opletten dat je hem groot genoeg maakt zodat hijniet te strak zit.
Ik zal nog even uitleggen hoe ik de lusjes die aan het eind om het kopstuk moet heb gedaan: Je knipt dan na héél strak aantrekken draadjes 5 en 6 af. Dan laat je een stukje draad ´open´, en dan maak je nog een aantal vierkante knopen met de vier overgebleven draadjes (dat is even frummelen)
Ik heb een aantal touwtjes gebruikt omdat ik er geen had die lang genoeg waren voor de hele frontriem.
Als je draadje bijna op is: Maak een knoop, maar trek deze nog NIET aan. (Ik ga er even van uit dat het gele draadje op is) Dan leg je in de ruimte tussen draadje 3 en 4 eem nieuw geel touwtje ( het moet op het midden zitten, dus dat het aan beide kanten even ver uitsteekt) Dan trek je de noop héél haard aan. Vervolgens knip je de twee gele uiteinden die bijna op zijn zo kort mogelijl af.
Dit heb ik een aantal keer moeten doen, het gaat dus overal hetzelfde, ook bij draadje 5 en 6.
Je ziet er dus bijna helemaal niets van. Ik wil nog wel even een close-upje maken van waar hij zit, maar dat moet dan maandag want mams heeft de digi mee.
Als je nog problemen hebt: kom maar op!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:00

Bedankt voor je uitleg, tis duidelijk
ga nu ook een vierkante proberen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:52

Okidoki, veel succes!
Wel het resultaat even laten zien hé

AsKaBaNMaNoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:05

http://www.yoarra.nl/ op deze site staan allerlei knopen uitgelegd misschien wel makkelijk voor inspiratie