[verhaal] Gedreven door...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gerlienke

Re: [verhaal] Gedreven door...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:04

Mooi stukje

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 13:04

mooi!

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:08

weer leuk stukje j

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 14:47

sorry voor de stilte ben op ponykamp geweest maar nu weer alle tijd

Suzanne doet samen met haar moeder de loopplank van de trailer omlaag. “Zorg dat hij glimt, over een half uur parcours verkennen.” Suzanne knikt gehoorzaam en loopt naar Spitfire toe. Het is woensdag, de dag van de wedstrijd. Suzanne maakt haar lieve paard los en zet hem naast de trailer vast. Daarna pakt ze het hooinet uit de trailer en haar borstels. Spitfire kijkt ondertussen nieuwsgierig om zich heen. Zodra het hooinet voor zijn neus hangt, vergeet hij alles om zich heen en begint te eten. Ondertussen poetst Suzanne hem totdat hij glimt. Ze kijkt op haar horloge. Na het parcours verkennen heeft ze nog een kwartier de tijd voordat ze moet gaan inrijden. “Dat zadel komt straks wel.” Ze controleert nog een keer of Spitfire goed vaststaat en loopt daarna richting de hoofdring. Ze loopt haar moeder tegemoet. “Fijn, je bent een keer op tijd! Over een paar minuten kunnen we het parcours verkennen.” Ze lopen naar de ingang van de ring. Als het parcours vrij wordt gegeven lopen Suzanne en haar moeder het parcours op. Suzanne probeert zich zo goed mogelijk te concentreren op de verschillende hindernissen en de volgorde. Zo goed mogelijk, aangezien haar moeder de ene opmerking na de andere naar haar hoofd gooit. “Bij deze hindernis moet je goed opletten! Die balken vallen er zo vanaf!” Suzanne knikt gehoorzaam terwijl ze zelf inspecteert hoe los de balken nou werkelijk liggen. Ze komt tot de conclusie dat haar moeder weer eens overdrijft. “En hier moet je 2 in plaats van 3 galoppassen nemen, anders kom je niet goed uit voor de volgende hindernis!” En weer komt Suzanne tot de conclusie dat haar moeder overdrijft, als ze verzamelt kan ze zelfs 4 galopsprongen nemen! Na het parcours te hebben verkend lopen ze weer terug naar de trailer waar Spitfire nog lekker aan zijn hooinet aan het knabbelen is. Suzanne haalt nog een doek over haar paard heen en haalt daarna het zadel tevoorschijn. Daarna doet ze de beenbescherming om en kijkt op haar horloge. Ze heeft nog net tijd om zelf iets te drinken. Als ze terugkomt staat Spitfire al helemaal klaar. “Ik heb hem maar verder klaargemaakt, anders ben je nooit op tijd klaar als je zoveel dingen tussendoor doet!” “Ik heb alleen wat gedronken.” Stamelt Suzanne tegen haar moeder, maar die duwt de teugels in haar handen en roept “Meekomen!” Suzanne controleert het hoofdstel en loopt daarna gehoorzaam achter haar moeder aan. Voor de inrijring singelt ze na en stijgt ze op. Na een paar rondes te hebben gestapt pakt Suzanne haar teugels wat meer op maat en draaft aan. “Overgangen rijden! Overgangen rijden! Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen!” hoort ze haar moeder langs de kant schreeuwen. Alsof ze doof is blijft ze doordraven en rijdt wat figuren om Spitfire soepel te maken. Daarna vraagt ze wat stelling en wisselt met de tempo”s die ze rijdt. Na een kwartiertje zo gereden te hebben gaat Suzanne doorzitten en galoppeert aan. Ze blijft geconcentreerd figuren en tempowisselingen maken totdat ze “Hé, pas op!” hoort. Ze kijkt verschrikt voor zich en wijkt snel uit voor een andere ruiter die net een hindernis neemt. Ze haalt diep adem en geeft Spitfire een klopje voordat ze weer verder rijdt. Ze werpt een snelle blik op de kant en ziet haar moeder staan met een gezicht dat onweer voorspelt. Spitfire begint te trekken. “Rustig maar jongen, we gaan springen, wees maar niet bang,” spreekt Suzanne haar paard rustig toe terwijl ze hem over zijn hals aait, “ maar je mag niet te moe worden, het parcours is zwaarder dan we tot nu toe gereden hebben.” Ze galoppeert aan en wendt af richting de stijlsprong. Na een paar keer de inspringhindernissen te hebben gesprongen maakt ze een overgang naar draf en laat de teugels iets langer worden. Een paar minuten later laat ze Spitfire stappen. “Hoeveel zijn er nog voor mij?” “Nog 4, is hij warm en goed losgereden?” Suzanne knikt en stapt weer verder. Als ze de ruiter die voor haar moet de losrijring uit ziet gaat neemt ze haar teugels op maat en draaft nog even aan. Na 2 rondjes gaat ze weer stappen en wacht ze totdat ze geroepen worden. Lang hoeft Suzanne niet te wachten. “Jij moet, en doe je best!” Ze stapt richting de hoofdring en voelt de ogen van haar moeder in haar rug branden. Ze geeft Spitfire nog een klopje en als de ring open gaat rijdt ze naar binnen…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:18

dit is goed geschreven!! Meer!

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:27

Mooi stuk weer
Schrijf gauw verder!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:57

ja ,super stukje ,meer ,meer:)

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:19

jah weer leuk stukje
ik ben benieuwt hoe het parcours gaat

love_tommy14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:41

wordt steeds mooier!
schrijf maar snel verder

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 15:38

nu ben ik wel benieuwd naar wat júllie denken dat er (in het parcours) gaat gebeuren. ik weet het maar ben benieuwd wat jullie denken. na een paar ideeën zal ik het volgende stukje gaan schrijven/neerzetten

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:39

Ik denk dat niet alles foutloos gaat en dat ze dan laatste word en dan is de moeder weer heel erg boos op haar.

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:39

Het gaat helemaal mis, Suzanne word duizelig en valt van haar paard omdat ze niks gegeten had...
Haha nee ik ben hier niet goed in

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:45

Het blijft spannend Geweldig Miranda! Tjah.. wat gaat er
gebeuren.. dat ze niet eerste wordt staat denk ik vast Maar
wat er precies in het parcours gebeurt weet ik ook niet. Moeders
zal er wel een grote rol in spelen.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 15:59

hier dan het verlossende stukje ben zelf niet helemaal tevreden over het eind, maar heb t idee dat als ik er meer details inzet, ook weer wat verloren gaat(moeilijk uit te leggen). het moet snel gaan..

Suzanne rijdt in een handgalop de ring binnen. Voor de jurytoren houdt ze halt en groet ze. Als ze de bel hoort galoppeert ze weg. “Op naar de eerste hindernis jongen.” Spitfire briest en met zijn oren naar voren neemt hij de eerste hindernis. Als Spitfire landt, geeft Suzanne wat extra been en stuurt hem richting de 2e hindernis, een oxer. Dan merkt ze dat ze te snel gaat en gaat vlug in het zadel zitten. Spitfire komt direct wat terug in zijn tempo en heft zijn hoofd om de sprong beter in te kunnen schatten. Suzanne realiseert zich dat ze nooit goed meer goed uit kunnen komen voor deze hindernis. Spitfire trekt aan het bit en verlengt zijn passen. Vlak onder de hindernis zet hij af. Suzanne klemt zich vast in het zadel en de manen en houdt haar adem in. Spitfire gaat recht de lucht in. Voor Suzanne lijkt het een eeuwigheid te duren voordat Spitfire’s hoeven de grond weer raken. Spitfire zucht en galoppeert verder. Suzanne durft bijna niet achterom te kijken. “Concentreer je, hindernis 3 komt eraan” denkt ze. Ze ontspant een beetje en verzamelt haar paard voor de volgende sprong. Er valt een kleine last van haar schouders als deze sprong weer soepel gaat. Ze moet richting de jurytoren en in de wending werpt ze een snelle blik op het scoreborg. Ze is nog foutloos. Spitfire galoppeert rustig door en Suzanne geeft hem een snelle aai door zijn manen terwijl ze de volgende sprong opzoekt. 4 sprongen staat haar bij. Ze kijkt, schat in en geeft wat meer teugel om te verruimen. Boven de sprong hoort ze de balk. Bij de landing kijkt ze achterom en slaakt een zucht als de balk in de lepels blijft liggen. De volgende sprong is een triple bar. Suzanne gaat in haar zadel zitten. Spitfire komt wat meer terug en met nog 3 galopsprongen te gaan, laat ze hem wat verruimen. Vlak voor de hindernis struikelt Spitfire, maar hij weet zich snel te herstellen. Als Spitfire af wil zetten, struikelt hij weer en valt opzij, tegen de hindernis aan. Suzanne wordt gelanceerd. Ze komt midden in de hindernis terecht. Als ze de balken raakt, wordt alles om haar heen zwart…

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:11

Mooi stukje ,dat had ik zelf niet kunnen bedenken, ben beniewd hoe het verder gaat.

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:07

Mooi en spannend stukje weer!!!
(ff off-topic: gerlienke, ik zag dat je uit Eibergen komt, daar ging ik elk jaar op vakantie ).

love_tommy14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:57

ik had niet gedacht dat het zo zou lopen maar wel goed verzonnen.. komt er nog meer of is dit het einde??
je houd het wel spannend he door er elke keer een stukje bij te doen.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 21:58

ik schrijf ook elke keer weer verder nee dit is zeker niet het eind

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:24

oeh leuk stukje
ik ben nou echt benieuwt hoe het verder gaat
vandaag nog een stukje ??
morgen ga ik op vakantie dus please

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:20

meer!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:15

@Veertje1983:Sta je altijd op het eibernest?zo ja, ben je ook weleens bij manege Nijhuis geweest?

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:57

gerlienke schreef:
@Veertje1983:Sta je altijd op het eibernest?zo ja, ben je ook weleens bij manege Nijhuis geweest?

Yep en Yep
(p.s.: ik ga er denk ik niet meer heen, naar t eibernest ).

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:18

Heb je daar weleens op een paard of pony gereden? zoja welke?
En hoezo ga je niet meer naar het eibernest dan?voor zover ik weet is het er altijd nog wel gezellig.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 23:22

dames, bokt heeft een hele hadnige uitvinding: pm
msn is ook een optie, zouden jullie het erg vinden om het daar verder te bespreken??

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:38

Fantine schreef:
dames, bokt heeft een hele hadnige uitvinding: pm
msn is ook een optie, zouden jullie het erg vinden om het daar verder te bespreken??

Sorry
Ik doe wel ff een pm.
Ga jij dan weer verder met je verhaal?