[verhaal] liefde en paarden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkk

Re: [verhaal] liefde en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:01

is in de maakt.. Vork

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:12

keej dan:)

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:40

Vandaag veel inspiratie.. Ja Haha!
Dus hier weer wat.. Knipoog

Als Marleen bij Achi aankomt hoort ze hem al van een afstandje hinniken. Hij zal het wel saai vinden zo alleen in de box terwijl de anderen buiten staan. Als Marleen de box in gaat wil Achi gaan staan. “Nee Achi, blijf maar liggen joh.” Marleen komt bij Achi liggen en aait door zijn manen. Achi begint de briesen. “Ja joh, je zult je wel vervelen hier zo alleen. Nog 2 weekjes. En ik zal elke dag komen hoor!” Marleen doet Achi zijn halster om en helpt hem omhoog. Voorzichtig gaan ze uit de box. Marleen zet Achi vast en haalt een roskam.
Dan begint Achi te hinniken. Marleen stelt hem gerust: “Rustig maar, ik ga niet weg hé.
Hè jongen, rustig maar. Ik blijf hier nog wel even hoor.” Marleen pakt de roskam en loopt terug naar Achi. Ze aait hem rustig over zijn hals en geeft hem een wortel. Dan begint ze te kammen. Ze doet het snel want ze wil niet dat Achi te lang staat. Als ze klaar is maakt ze hem los en neemt hem weer mee de box in. Ze vindt het echt heel zielig dat hij nou steeds alleen in die box zit. Ze heeft een plan! Er moet nog iemand bij Achi in! Wel natuurlijk ook iemand die moet herstellen anders word Achi misschien tot pulp getrapt. “Nou Achi, ik laat je even alleen. Ik kom straks weer om je box uit te mesten. Doei schat!”

Oja, weten jullie ook een leuke titel voor dit verhaal? Misschien weten jullie het nog niet omdat het verhaal nog niet zo ver is.. Maar dan hoor ik het later wel. Knipoog

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:44

leuk weer hoor ga j er een shet bij doen of iets

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:50

ik weet het niet.. dat weet marleen alleen.. Vork
Tong uitsteken

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:00

nog een stuk nog een stuk! neej weet geen titel Tong uitsteken liefde en paarden daar zou je het mee kunnen verbinden toch?

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:15

komt zo nog een stukje.. Knipoog

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:25

hier is het stukje.. Tong uitsteken

Marleen rent naar het huis van de familie Kempers, van de stal. Ze klopt op de deur en gaat naar binnen. “O, hallo Marleen. Hoe gaat het met jou, meid?” “Goed hoor mevrouw Kempers. Weet u misschien waar meneer Kempers is?” “Eehm, ik denk dat hij aan het melken is.” “Oké, bedank hè.” Marleen loopt naar de melkstal en ziet meneer Kempers. “Hallo meneer Kempers.” “Dag Marleen, wat is er meid?” “Ik wilde graag even met u praten. Heeft u nu tijd, of later?” “Het komt nu niet echt uit. Kun je over 20 minuutjes weer komen? Dan ben ik hier nog wel.” “Ja, is goed hoor. Bedankt, daag.” In die 20 minuten kan Marleen mooi nog even Achi zijn box uitmesten. Ze haalt Achi uit zijn box en zet hem vast. Het uitmesten valt haar niet mee, omdat ze het gisteren niet heeft gedaan. En Achi kan flink rommel maken.
Een kwartier later is ze klaar. Voorzichtig zet ze Achi in zijn stal en geeft hem een zoen.
Rustig loopt ze naar de melkstal. Daar staat meneer Kempers nog. “Dag meneer Kempers, daar was ik al.” “Hallo, ik ben bijna klaar. Je mag wel in de huiskamer gaan zitten.”
Marleen loopt naar het huis en klopt op de deur. Ze gaat naar binnen en loopt naar de huiskamer. Ze gaat op de bank zitten en zet haar hoofd op haar hand. Wat voor paard moet ze nou bij Achi zetten? Stel dat ze er een andere fjord bij zet en die gaat over Achi heen walsen.
Dat is dus het laatste waar ze zin in heeft. Het moet eigenlijk een paard zijn dat ook moet herstellen. Dan komt meneer Kempers binnen.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:36

Oeh, leuk !
Het is tenminste niet zo'n Pennyverhaal !
Ja, ik vind het echt leuk Lachen

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:39

jeeehj.. Haha! mooizo.. hoe meer mensen reageren.. hoe meer zin ik krijg om door te schrijven.. Vork

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:43

zo ik heb het even allemaal bijgelezen hoor!
Superleuk verhaal!! Ja Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:48

Ik vind het verhaal nogal slecht Bloos
een paard blijft toch niet de hele dag liggen?
En dat met dat poetsen dat hij dan al lang genoeg heeft gestaan enzo, slaat nergens op, paarden liggen mssn een uurtje per dag, en met een ontsteking lijkt het me niet dat hij zijn benen zo dubbel kan vouwen als hij ligt...

Niet vervelend bedoeld, maar vind er weinig inzitten...

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:50

jah ben glukkig nog dak dit stuk kan lezen! spannend! snel verder gaan Tong uitsteken

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:52

Ja oké, dat snap ik.. maarja.. als een paard een ontstoken knie heeft.. lijkt het mij ook niet dat je mooi een stukje met hem gaat rijden of gaat longeren.. dan blijft dat paard toch wel in de box.. ik heb nergens neer gezet dat hij de hele tijd "ligt".. maarja.. iedereen zijn eigen smaak.. Knipoog

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:14

En het is een 'verhaal' !! Alles hoeft niet persee helemaal te kloppen! mjaa zoals sietskuh al zei.. iedereen zijn eigen smaak!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:39

Ik ben ook fan Lachen Ik zie (nog) niets wat niet zou kloppen...
Wanneer komt er een vervolg?

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 10:22

straks misschien.. Vork

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:27

JAAA leuk verhaal!!! Tong uitsteken We want more! Tong uitsteken

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:41

Jaa.. kOmt er nOg meer??

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:50

straks even.. zit nou op de verkeerde computer. Bloos

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:45

en het nieuwe stukje komt bijna.. Vork

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:25

snel snel! Tong uitsteken

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 22:28

hier issie dan.. Tong uitsteken

. “Nou meid, waar wilde je het over hebben?”
“Ik had een vraagje over Achilles. Hij kan nu dus niets doen en zit dagenlang alleen in zijn box. Nou ben ik er wel elke dag, maar dat is maar een uurtje. Normaal natuurlijk wel langer, maar ik hoef nu alleen te poetsen en box uit te mesten. Daarom was mijn vraag of er misschien een ander paard bij Achilles in de box mocht. Niet een paard van hier, maar een paard dat ook moet herstellen.” “Ik zou je graag willen helpen, maar ik weet niet hoe snel ik aan zo’n paard kan komen. Ik weet niet eens ‘of ’ ik er wel aan kan komen.” “Maar dat kan ik wel doen hoor. Ik wil zelf wel een paard zoeken. Maar mijn vraag was eigenlijk of u dat goed zou vinden.” “Ja hoor Marleen, dat vind ik best. Maar je moet wel alles zelf regelen.”
“Dat komt wel goed. Heel erg bedankt hè.” Marleen loopt de kamer uit. Yes, haar plan is gelukt. Nou nog een goed beestje zien te vinden.

Thuis gekomen gaat Marleen snel achter de computer. Ze surft naar markplaats.nl en plaatst een advertentie:

Ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb een fjord van 8 jaar. Hij heet Achilles maar ik noem hem altijd Achi. Hij reageert heel goed op vreemde mensen en kan ook goed met onbekende paarden opschieten. Het is een echt een beestje dat van gezelschap houdt.
Alleen nu is mijn probleem dus dat deze schat een ontsteking aan zijn knie heeft. Ik kom elke dag bij hem en poets hem en mest zijn box uit. Dat is eigenlijk het enige dat ik heb te doen. Dan blijf ik vaak nog even bij hem en dan ga ik weer naar huis. Ik vind het dus eigenlijk best wel zielig. De andere paarden staan bijna altijd in de wei, dus daar heeft hij ook geen contact mee. Daarom was ik dus eigenlijk opzoek naar een ander lief paardje dat ook moet herstellen. Dan kunnen ze mooi samen zijn en hoeven ze zich niet zo te vervelen. Als jij dat paardje hebt en je vind dit idee wel wat, stuur dan graag een mailtje naar: marleen_achi@hotmail.com.

Alvast bedankt,

Groetjes Marleen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:19

Komt er nog meer Bloos haha, ben al de hele tijd aanhet kijken, maar er komt niks meer Verdrietig

Veder heb ik geen min-punten gevonden,.... Dus ik zou zeggen ga zo door

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:28

Mooi stukje weer Lachen Ik wil ook MEEER!