[verhaal]Zinloos geweld, zinloos. (hele verhaal op pagina 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Re: [verhaal] Zinloos geweld, zinloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 23:12

Na een tijdje gaf haar moeder antwoord "Tsja lieverd, dat kan ik je niet vertellen. Dat weten alleen de daders. Zullen we zo naar huis toe gaan?" Misha keek haar moeder aan "Ja.. misschien heb je wel gelijk. En ik denk dat we maar beter naar huis kunnen gaan inderdaad, het is tenslotte al 5 uur.."

Toen Misha en haar moeder thuis kwamen, liep Misha stil naar boven. Ze ging op haar bed liggen, met haar handen onder haar hoofd gevouwen. Ze dacht na, over wáárom die jongens haar pakten.. En niet iemand anders.. Niet dat ze iemand anders dit toewenste, maar toch.. Na een poosje pakte ze een leeg schrift uit de kast en begon te schrijven. Alles wat hierboven al geschreven is, maar dan vanuit zichzelf, in de ik-vorm.. Ze móést het gewoon van zich afschrijven. Het móést, en ze kon niet stoppen voordat alles was opgeschreven. Ook schreef ze er nog een gedichtje bij:

Waarom ik??

Waarom ik?
Waarom pakken ze mij?
Waarom niet iemand anders?

Ik niet.
Ik wil niet dat ze mij pakken.
Maar ik wil ook niet dat ze iemand anders pakken.

Dit wens ik niemand toe.
Ook mezelf niet.
Maar wie wil dit wel?

Niemand toch?
Of ja, toch wel.
De daders willen het.
Maar het slachtoffer niet.

Waarom.. Waarom waarom waarom??
Het moest over zijn.
Zinloos is het, het trappen, het verkrachten.

Zinloos, waarom deden ze het dan?
Om zichzelf te vermaken..
Of is het wat anders?

Wist ze het maar,
wist ze alles maar..
Waarom, waarom, waarom.

Misha zuchtte diep en legde het schrift naast haar kussen. De pen hield ze in haar hand en klikte ermee. Na een minuutje was ze het zat en legde hem op het schrift. Ze legde haar handen op haar buik, haar onderbuik. Ze had een kort truitje aan, tot net boven haar navel. Een zachtroze met een grote knipogende smilie erop. Daaronder had ze een spijkerrokje tot net boven haar knieën. Ze wreef met haar koude handen over haar buik,over haar onderbuik. Ze had buikpijn. Het was weer zover, ze moest nu ook weer ongesteld worden.. Ze kon het er eigenlijk niet bij hebben maarja.. Het hoorde erbij. Ze voelde dat het begon te lopen, dus ze stond op en liep naar de badkamer. Met een diepe zucht ging ze op de toilet zitten. Gelijk vielen er een paar grote stukken slijmvlies in de toilet. Ze pakte een maandverbandje uit de verpakking achter zich en plakte het in haar onderbroek. Een lichtroze met Snoopy, dat witte hondje met zwarte oortjes, erop. Toen ze 'uitgeploept' was, stond ze op en trok haar onderbroek en rokje omhoog. Ze merkte dat haar heupen breder waren geworden, haar gezichtje anders. En haar karakter. Veel banger, angstiger.

Ze liep langzaam de trap af. Wat was ze het afgelopen half jaar veranderd. Ze keek op de klok die aan de mintgroene muur in het traphuis hing. Half 7. Toen ze de kamer binnenkwam, keek ze haar moeder aan, die naar haar toe kwam en haar omhelsde. Ze zei "lieverd, zullen we een rondje gaan lopen voordat we gaan eten?" Daar hield Misha nou zo van, haar moeder dacht overal aan en wist wat ze voelde. "Ja, mam, fijn." Misha en haar moeder trokken hun jassen aan en stapten naar buiten. Ze liepen een rondje, toen Misha opeens verschrikt stilstond. Haar moeder keek in de richting waar Misha ook heen keek, en zag waarom ze schrok. Daar stonden de jongens. Haar moeder had de jongens nog niet gezien, nu voor het eerst. Misha's moeder schrok hevig. Ze zocht haar mobiel, vond hem en drukte 112 in. Er werd snel opgenomen, een computerstem zei "Wilt u de politie, toets 1. Wilt u de ambulance, toets 2. Wilt u de brandweer, toets 3." In paniek drukte Misha's moeder op 3, hing op en belde opnieuw, en nu toetste ze wel nummer 1 in. De centrale vroeg "wat is er?" "mevrouw, mijn dochter, ze is al een half jaar lang in elkaar geslagen en nu staan we oog in oog met de daders. Ze is eergister verkracht door ze, en vaak in elkaar getrapt. Mag ik alstublieft politie auto's met spoed? En het liefste zonder sirenes, dan gaan ze weg." "Okee, waar bent u?" "Steegmanlaan, mevrouw, bij het speeltuintje in Oosterland" "Okee, er komt een auto aan." Er werd opgehangen. Misha en haar moeder voelden de gespannen sfeer die er opeens hing, terwijl de zomer al vol in de lucht hing. Bloemen, bloesem, vanalles, allemaal lekkere geuren van de zomer. En de spanning. Maar, Misha en haar moeder wisten ook dat de jongens nu opgepakt zouden worden, en gestraft zouden worden. Kwam het dan toch goed?

Jaa, dat lees je volgende keer.. Okee dan Tong uitsteken lang genoeg stuk voor op de zaterdagavond 22.12?? Tong uitsteken

haha, liefs van Ilse

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:48

Oh en een super stuk weer!
Echt spannend! Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:51

Ik wou in de reclame van 22.15 ook al kijken, maar bokt lag er toen uit bij mij! Boos!
Wat weer een vreselijk spannend stuk erbij.. ik wacht in spanning op de volgende!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 00:41

Jaa Jettie, bokt lag er bij mij ook uit hoor Tong uitsteken is lekker druk Tong uitsteken

Okee, ik verveel me toch helemaal te pletter hier thuis (zit allen en rustig op msn)

Misha en haar moeder zagen wat de jongens niet zagen. 2 politie auto's, inclusief bemanning van 3 man per auto. Dat kwam goed uit, want er waren dus ook 6 jongens. Heel rustig beslopen de agenten de jongens van achter, maar de jongens liepen langzaam op Misha en haar moeder af. Ze liepen met z'n zessen naast elkaar. De agenten kwamen dichterbij, en toen ze achter de jongens stonden, pakten ze de polsen, allemaal tegelijk, en sloegen ze in de boeien. De jongens keken verschrikt om, en keken recht in de gezichten van de agenten. Ze worpen nog een hele vuile blik op Misha en haar moeder. Toen de jongens in de auto's zaten, kwamen er twee agenten op Misha en haar moeder af. Ze zeiden "vannacht houden we ze nog vast, kunnen jullie morgen naar het bureau komen? Om 12 uur?" Misha's moeder keer Misha aan en zei toen "Jaa, dat moet lukken. Toch Misha?" "Jaa, mam, dat gaat helemaal lukken." Misha glimlachte vriendelijk naar de agenten.

Toen Misha en haar moeder de volgende ochtend op het bureau kwamen, stonden de agenten van de avond ervoor al te wachten. Ze werden meegenomen een trap op, een deur door, een gang door en toen een kamer in. Daar zaten de jongens. Misha wist op dat moment niet of ze de confrontatie aankon, maar ze ging ervoor.

Okee, ik meot dus nu gaan slape Tong uitsteken jammuurrr Tong uitsteken

morgen weer Lachen (denk ik Tong uitsteken )

Liefs, ilse

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:23

spannend!!!!! vet goed geschreven hoor!!!

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:44

Spaaaanuuuunnndd!!
Srry dak gister weg was maar de internet verbinding viel uit,
dus ben ik maar gaan slapuh

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:14

Oooo het is zo spannend!
Wat gaan die jongens zeggen?
Wat doet Misha?
Wat gebeurt er?
Ik wacht in spanning.. Bloos

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:47

Ik heb weer helemaal bijgelezen!
Spannend verhaal hoor Haha! wanneer komt er meer ? Lachen

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:40

Spaaaaaaaaaaaaanuuuuuuuuuuund Vingers aflikken Knipoog Haha!
Zeker doorgaan Ils!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:38

Spannend! Nog een stukje Haha!.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:43

ga door Tong uitsteken

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 21:59

*Speciaal voor mijn fans, toch weer een nieuw stuk HEH MARIETTE Tong uitsteken *

Een van de jongens stond op, en kwam dreigend op haar af. Zijn blik stond op onweer. Misha dook weg, achter de agenten en begon te snikken. Ze vroeg "WAAROM, WAAROM NEMEN JULLIE MIJ?? WAAROM SLAAN JULLIE ME IN ELKAAR, WAAROM VERKRACHTEN JULLIE ME.. WAAROM WAAROM WAAROM??" Ze gooide het eruit, ze was kwaad, woedend, en toch ook angstig. Maar nu kon haar niets overkomen. Ze was veilig. De jongen antwoordde met "Ja, we moeten toch wat doen als we op straat zijn. We kunnen wel vanalles gaan vernielen, maar op een gegeven moment is daar geen lol meer aan. En aan iemand in elkaar trappen en verkrachten wel, dat blijft gewoon leuk. En ja, als je thuis nooit wat mocht en geslagen werd enzo.." Misha barstte los "WEL, wie denk je wel dat je bent jij, ik heb óók gevoel, ik heb ook emoties. Doe toch eens een keer normaal, denk na. Als je je verveelt, ga werk zoeken, maar blijf met je poten van me af! Je hebt álles voor me kapotgemaakt, jij en je vrienden. Als je dat vrienden kan noemen, ze hadden moeten weten dat het fout was." Ondertussen stonden de tranen van woede in Misha's ogen. Ze kon de confrontatie dus blijkbaar aan. Misschien niet op de goede manier, maar toch. De jongen kromp in elkaar. Dit had hij niet verwacht van dat kleine meisje, waar hij altijd zo verlekkerd naar keek. Waarom deed hij dit eigenlijk, waarom deed hij haar pijn? Misschien was het goed dat hij in de cel kwam, dan zou hij het wel afleren.

Okee, ik moet nu dus alweer stoppen Tong uitsteken

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:03

Wat vreselijk spannend!
Thanx, ik ben idd een big big fan.. Clown

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 20:42

Sorrie, ik kan vandaag niet schrijven.. heb strandrit gehad, was daarna al doodmoe, daarna nog eens een verjaardag waar ik heen moest fietsen.. (10 km heen en 10 km terug) en onwijse hoofdpijn dus kan nu niet schrijven sorrie Scheve mond

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:41

Okee, geeft niks hoor. Ik zat gisteravond ook niet op de compu, moest leren. Verdrietig
Maarja, misschien vanavond weer, ik zie het wel!
Kuz Jet!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:55

Goed stukje OK dan!
Het leest echt heel fijn ... ga zo door

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 10:10

Okee, heb al een paar dagen niet geschreven, nu dus maar.. hoop dat de inspiratiebron even opent Schijnheilig

Hakkelend zei hij "ehh.. ja.. maar.. ja.. het is eigenlijk.. ja.. een soort drang om het te doen. Ik kan het niet uitleggen.." "WAAROM DOE JE HET DAN, ALS JE ER NIETEENS EEN GOEDE REDEN VOOR HEBT?!?" "Ja.. Ik.. We hebben nieteens een goede reden nee.." Misha spoog het er zowat uit "Dan doen jullie dus aan ZINLOOS GEWELD, wat zo zinloos als ik weet niet wat is.. Willen jullie dat?? Willen jullie aan zinloos geweld doen?? Jaa??" "Nee, maar we doen het toch.." En zo ging de discussie nog even voort, tot een agent ertussen kwam "Hee, dame en heer, stoppen we nu even? We moeten even wat vragen gaan stellen. Al vervallen er nu wel een paar, omdat jullie die zelf al uitgevochten hebben." De agent glimlachte vriendelijk naar Misha en de jongen. Misha vroeg nog een ding aan de jongen "Hee, hoe heet je eigenlijk?" De jongen keek haar verbaasd aan, waarom Misha zei "Ja, dat praat misschien wat makkelijker. Ik ben Misha." De jongen zei "Okee.. Misschien heb je inderdaad wel gelijk, ik heet Timothy, maar iedereen noemt me Tim." "Okee, Tim. Nu mag de politie vragen gaan stellen."

En zo begon de vragensessie van de politie.

Toen het afgelopen was, was het ondertussen alweer 2 uur. De jongens werden weer teruggebracht naar hun cel en Misha mocht weer naar huis. Toen Misha en haar moeder buiten stonden, vroeg Misha's moeder (Judith) "Zullen we lekker in de stad gaan lunchen?" Misha was het er wel mee eens, en samen gingen ze lekker lunchen, in de stad.

Okee, hier laat ik het even bij, de inspiratiedinges wil niet Tong uitsteken

Liefs, Ilse

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:29

Okee! Ik heb het gelezen.. leuk hoor Lachen
Is het verhaal nu bijna afgelopen? Verdrietig Omdat ik denk dat het straks wel weer best goed komt.. maarja, je kunt het natuurlijk ook weer spannend maken. Tong uitsteken
Kuz kuz Mariëtte!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 16:01

Nee hoor, tis nog lang niet af Tong uitsteken echtie nietie Tong uitsteken gaa nog lekker ff door heh Tong uitsteken

Maar ik ga nu vandaag lekkah nie meer schrijve Tong uitsteken

_AnOuK_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:14

mooi verhaal hoor Haha!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:05

Ja je schrijft erg goed!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:47

Super stukje weer! Haha!
Ben benieuwd naar het vervolg!

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:12

Ik ben benieuwd naar 't volgende stukje!

Je schrijft erg leuk! Lachen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 17:09

Okee, zie dat ik al 5 dagen niet heb geschreven Clown dus toch maar weer een stukje bij Knipoog

[i]Na de lunch trokken Judith en Misha nog even lekker de stad in om te gaan shoppen. Eerst naar de H&M. Daar kocht Judith voor Misha een knalrose shirtje met daarop de tekst: "I'm cool!"

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:33

Leuk hoor Lachen
Niet zo lang, maarja, wel leuk.