[Fanfic] Harry Potter 6 *hervonden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Fanfic] Harry Potter 6 *hervonden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:08

Leo_ke schreef:
Binnenkort Lachen

Maar niet een van deze dagen waarschijnlijk, komende week toetsweek... Koe

Ow, leuk Tong uitsteken. Succes!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 21:18

Bedankt iedereen nog Haha!

Hier het laatste stukje van hoofdstuk 3 en een beetje van hoofdstuk 4 Lachen

Hij besefte het nu pas echt, hij ging de Ligusterlaan weer verlaten. Hij hoefde de Duffelingen pas volgende zomer weer te zien!

Hagrid zwaaide de hutkoffer op zijn schouder, en Harry liet Hedwig uit haar kooi. “Zo, volg jij ons maar vanuit de lucht”. Hedwig spreidde dankbaar haar vleugels en kraste zacht voor ze opsteeg en de strakke blauwe hemel tegemoet vloog.
Harry stak zijn hand op naar de Duffelingen. Hij wist nog een “Tot volgend jaar,” uit te brengen voor Oom Herman de scheefhangende voordeur met een klap achter Harry dichtsloeg.
“De hitte heb ‘em volgens mij naar z’n bolle dreuzelkop gestegen”. Harry lachte.
”Waar gaan we heen Hagrid? Naar het Nest?”
Hagrid bromde en keek om zich heen of er niemand meeluisterde. Er was echter geen hond die zich nu de straat op waagde. Zelfs de pafferige wijkagent had zijn plicht aan de kant geschoven voor de koele schaduw met een verfrissend glas water.
“Nee joh, hebbie nou niks geleerd over de Orde? Het Nest is te riskant, met al die dooddoeners enzo. Geen plek voor iemand als jij. We gaan natuurlijk naar het Hoofdkwartier”.
Harry kreeg een misselijk gevoel vanbinnen. Het Hoofdkwartier van de Orde van de Feniks, grimboudplein 12 was het huis geweest van de familie Zwarts. Sirius zelf had een hekel gehad aan het huis, maar hij was gedwongen geweest er zijn laatste jaar in door te brengen. Verstikt door de herinneringen die het hem bracht, en het gevoel nutteloos te zijn.
Eigenlijk wilde Harry helemaal niet terug.

Op de hoek van de straat stond een reusachtige motorfiets. Harry herkende hem meteen. “Hagrid, is dat niet..?” “Jep, de oude motor van Sirius. Hij heb hem me vorig jaar laten houden. Vond dat ik er meer aan had dan hijzelf, omdat ie toch niet de straat opkon enzo..” Hagrid zweeg na een blik op Harry’s betrokken gezicht.
“Perkamentus heb wat dingetjes aangepast, zodat de motor ook ken rijden over land. Dat valt minder op als vliegen met dit weer.” Hij keek naar de wolkenloze lucht.
Harry grinnikte. Alsof Hagrid zelf al niet genoeg opviel. Hij had de blikken van de Dreuzels wel willen zien wanneer ze een halfreus op een al even reusachtige motor door de lucht zagen vliegen. Nee, dacht hij, dat had uit de hand gelopen. Een halfreus op een reusachtige motor over de weg was al schokkend genoeg.

Nogmaals Grimboudplein

Na geruim een uur vastgeklampt aan Hagrid’s oude jas achterop de motor was Harry blij dat Hagrid stopte. “Vanaf hier gaan we lopend verder,” mompelde hij, terwijl hij de motor nog een liefdevolle blik wierp voor ze hem achterlieten.
Harry moest bijna rennen om de grote passen van Hagrid bij te houden. Al snel herkende hij de omgeving. Twee straten verder, en zou het Grimboudplein voor hem liggen.
De vervallen huizen staarden hem aan met door luiken afgesloten ramen als nietsziende ogen. Ze bezorgden hem kippenvel.
Het was alsof hij een jaar terugging in de tijd, terwijl ze Grimboudplein door liepen. Dezelfde dreunende muziek klonk aan het huis op de hoek, al was de berg afval bij wat ooit een hekje was geweest, alleen maar groter geworden. Een oude tweezitsbank waarvan de vulling uit de zitting puilde lag half over de stoep.
Harry liep eromheen zonder het verder een blik waardig te keuren, en staarde voor zich uit.
Daar stonden de huizen nummer 11 en 13, maar zodra hij aan huize Zwarts dacht, verscheen er een derde huis tussen de twee in. De oude en beschadigde zwarte deur doemde voor hem op. De ogen van de zilveren slang-klopper staarden hem kil aan. Niet bepaald wat je een uitnodigend binnenkomen zou noemen.
Harry rijkte naar de klopper, maar voor zijn vingers de slang hadden aangeraakt vloog de deur open.
Een golf van geluid overweldigde Harry, vlak voor er iets zwaars tegen hem aanviel en hem op de grond wierp.
“-Is het werkelijk genoeg! HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD OM...”
Harry duwde de naar drank stinkende, in een hoop muffe jassen gestoken figuur van zich af en wreef kreunend over zijn hoofd.
“HARRY!”
Voor Harry de kans had zelf op te staan, werd hij snel overeind getrokken door mevrouw Wemel.
“Harry lieverd, ik had je al veel eerder verwacht! Hebben jullie, oh hoe noemen die dreuzels dat nou, filée ofzo, gestaan?” Ze klopte met een afkeurend gezicht het vuil van Harry’s broek en shirt, en wierp een vernietigende blik op de hoop jassen op de grond, die Levenius Lorrebos was. “Als die.. die.. Oh die…”
Verder kwam ze niet, want Ron stak zijn roodbehaarde hoofd achter haar rug vandaan en riep: “Jongens, hij is er!”
Meteen klonk er een hoop gestommel en kwamen twee paar voeten de trap af rennen. Hermelien wrong zich haastig langs mevrouw Wemel en omhelsde Harry.
“Oh Harry! Ik ben echt blij dat je er bent! Echt waar!”
Harry kreunde. “Hermelien, laat me alsjeblieft los, voor je me vermoordt!”
Ze liet hem snel los en deed een stap naar achteren. Ze grijnsde schaapachtig. “Je eh, ziet er goed uit”. Harry glimlachte.
Ron grijnste naar hem en hij grijnste terug, nadat hij Ginny begroet had.
Hagrid stapte over Lorrebos heen en klopte hem op zijn schouder. De man kreunde onder het gewicht van het goedbedoelde gebaar en greep vervolgens naar zijn hoofd. Hij had overduidelijk een flinke kater.
Mevrouw Wemel snoof. “Je gaat maar ergens anders ontnuchteren. Hier kom je voorlopig niet meer in!”
Harry vroeg zich af wat de laatste druppel was geweest die mevrouw Wemel zo razend had gemaakt.
“En nu naar binnen jullie, Harry moet uitrusten en wat ook nodig wat eten.” Ze duwde hen door de deuropening en gooide deze met een klap dicht. Harry kromp ineen en verwachtte een hoop gekrijs vanuit de hal. Het bleef echter stil.
“Waar is..”
“Mevrouw Zwarts? Nog steeds waar ze zichzelf vastgeplakt heeft,” antwoorde Ron meteen.
“Maar..”
“Fred en George hebben eindelijk iets gevonden wat haar, haar mond laat houden,” grijnste Hermelien.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:10

goed stuk weer hoor leo_ke! een paar fouten in de grammatica, maar ik zal ze nu niet verbeteren aangezien in niet legaal zit te bokken *kijkt vlug of er geen leraar achter haar staat* Clown

je stijl is echter perfect, eigenlijk jammer dat het maar 2 pagina's zijn, kun je niet gewoon het hele boek schrijven Schijnheilig Hyper!

ga zo door, het is echt klasse!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:28

Grammatikale foutjes kunnen kloppen, heb het nog niet nagelezen en moest weg dus ging mijn geschreven stukje nog snel even posten. Mijn spellingscontrole is stuk, dus ik moet ze er nog maar even ' handmatig' uitvissen Lachen

Heel erg bedankt verder Lachen

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:18

pleaseeee schrijf nog meer!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 18:50

Misschien heb ik vanavond na m'n gym-handelingsdeel nog tijd, en kan ik nog een stukje schrijven.
Morgen ga ik op vakantie voor een weekje (waar ik heel hard verder zal schrijven en denken, maar dus niets kan posten Knipoog ) dus jullie zullen dan nog even moeten wachten Bloos

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:51

Leuk Haha! Goed stuk weer, ben benieuwd hoe het verder gaat!
Fijne vakantie Knipoog

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:53

*geeft topic een bescheiden schopje, 't was zo ver weggezakt*

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:04

komt er binnenkort nog een stukje???

*extra schopje erbij Haha! *

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 16:20

Ja hoor Haha! heb nu tijd (maak tijd, geen zin in school Clown ) dus ga wel even aan het schrijven Lachen

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:21

hey je schrijft echt hardstikke leuk, kom er net pa achter dat er een heleboel topics gaande zijn over HP.
echt helemaal geweldig..
ik kijk uit naar het volgende stukje.
je schrijft echt super goed OK dan!

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 00:55

jippie de pippie een nieuw stukje binnenkort!!!!!!!!!!! Haha!

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:30

Ik geef het maar een schopje, ik vind het erg leuk, en ik hoop dat er meer geschreven wordt! Haha!

(Ik weet niet of dit mag, van Bokt, maar ik hoop het... Clown )

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:44

geweldig!
jij schijft echt goed, helemaal in de stijl van jk rowling vind ik ,,
ga vooral door!, je hebt er weer een fan bij Tong uitsteken

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:09

Sorry was de laatste tijd even druk met andere dingen, maar zal als ik klaar ben met mijn costum (ben aan het re-hairen) weer volop hieraan werken gaan Haha!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:49

heb net alles uitgeprint.. kan ik het zo nog in me bed nog een keer lezen!!

Helemaal super vind ik het!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:41

Aargh.
Ik ga ze printen en dan lezen, want ik heb nu geen tijd Tong uitsteken

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:10

wanneer komt er weer een stukje op??? Bloos

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:11

hopelijk heeeeel snel Haha! ik ben er nu al gek op haha

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:06

Tadaa Clown

En heb veel inspiratie Ja

Harry volgde Ron en Hermelien naar de keuken, en wierp een blik over zijn schouder naar het gordijn waarachter het portret van mevrouw Zwarts schuilging. Hij vroeg zich af wat de tweeling nu weer uitgevonden had, en of het nog steeds zo goed ging met hun fopshop.
De keuken werd vrijwel geheel in beslag genomen door een grote, houten eettafel. Aan het uiteinde van de tafel zat meneer Wemel, diep in gesprek met Dwaaloog Dolleman. “Goedemiddag Harry,” bromde Dolleman, zonder op te kijken. Meneer Wemel keek verbaasd op, en ontdekte hen in de deuropening.
“Harry!” riep hij verrast uit. “Daar ben je eindelijk, ik had je helemaal niet horen arriveren!”
Harry glimlachte en Ron zei grijnzend: “dat is toch haast onmogelijk, tenminste als je bedenkt hoeveel lawaai ma maakte toen ze je zag”.
“Efkes doorlopen, kinders,” bulderde Hagrid, die hen aan de kant schoof en zich door de deuropening wrong. “Arthur! Dwaaloog! Alles kits?”
Meneer Wemel glimlachte zuur. “Ik wilde dat ik dat kon zeggen, Rubeus, maar er spelen ernstige zaken”. Harry spitste zijn oren, maar voelde hoe Dolleman’s magische oog op hem gericht was en wendde zich haastig naar Ron en Hermelien.
“Laten we mijn spullen naar boven brengen. Hebben we dezelfde kamer als vorig jaar, Ron?” Ron knikte en ze verlieten de keuken.
Op weg naar boven vroeg Harry wat de woorden van meneer Wemel betekenden. Ron haalde zijn schouders op. “We mogen nog steeds geen vergaderingen bijwonen,” zei hij, “Ma blijft bij haar standpunt. En wanneer wij in de buurt zijn houden ze gelijk op met praten.” “Het gaat ons waarschijnlijk niets aan, Ron,” sprak Hermelien hem tegen. “We zijn nog niet oud genoeg om met dergelijke zaken betrokken te raken”. “Waar denk je dat je vorig jaar bij betrokken bent geweest, op het departement van mystificatie?” beet Harry haar toe, botter dan hij bedoeld had. Hermelien wierp hem een vuile blik toe. “Volgens mij was jíj degene die ons in moeilijkheden bracht. Als jij niet zo nodig de held had moeten uithangen dan…”
“Hermelien!” Ron keek waarschuwend Harry’s richting uit.
“Oh..” Hermelien zweeg bij het zien van de blik in Harry’s ogen. Harry klemde zijn kaken op elkaar en trok zijn hutkoffer de laatste trede op, waarna hij zonder om te kijken richting hun slaapkamer beende.
“Harry?” Ron draafde achter hem aan, maar de deur viel met een klap voor zijn neus in het slot. Hij keek beschuldigend naar Hermelien. “Zie je nou wat je doet?”
Hermelien leek zich oprecht schuldig te voelen. “Oh Harry, doe de deur open! Het spíjt me zo!”
Harry negeerde hen, en plofte op het bed neer, zijn ogen op het verweerde plafond gericht. Tranen branden achter zijn ogen. Hij slikte. Ze hadden geen idee. Helemaal geen fláuw benul.
Op dat moment klonk er een harde knal, en Harry vloog van schrik overeind. In het midden van de kamer stonden Fred en George, de tweelingbroers van Ron en Ginny. “Harry!” riep George. “Kerel!” riep Fred, en hij klopte Harry op z’n rug. Harry grijnsde schaapachtig, terwijl hij haastig met de rug van zijn hand langs zijn ogen wreef, om er zeker van te zijn dat er geen tranen te zien waren.
“Je bent laat, we hadden je vorige week al verwacht. Hoe houd je het toch uit bij die domme dreuzels?” “Moeilijk,” gaf Harry toe, en hij keek hen aan. “Hoe gaan de zaken?”
“Het loopt echt stórm!” zei Fred enthousiast. “We hadden niet verwacht in die eerste maanden al zo bekend te worden”. Harry glimlachte, blij dat de tweeling al zoveel bereikt had met het geld van het Toverschool toernooi, dat hij hen had gegeven.
“Harry?”
Ron klopte nogmaals op de deur.
“Hé klein broertje,” riep George, terwijl hij de deur opentrok voor Harry kon protesteren. “Wat doe jij nou op de overloop?”
“Nou eh..” Ron keek naar Harry maar zweeg. Harry staarde naar zijn voeten.
Fred stak zijn hoofd om de deur en nadat hij had vastgesteld dat de kust veilig was, trok hij de deur achter zich dicht.
“Hermelien is ma gaan helpen,” zei Ron, met een aarzelende blik op Harry. “Ze wilde je echt niet van streek maken”. Hij zei nog altijd niets.
“Jongens,” zei George, op een samenzweerderig toontje, en hij legde zijn armen om hun schouders. Fred plofte op het andere bed neer en keek hen ernstig aan.
“Moge wij jullie introduceren,” sprak hij plechtig, “de tot in perfectie verbeterde nieuwe ‘Hangoren’.” George haalde uit de binnenzak van zijn drakenleren jack twee exemplaren van wat leek een huidskleurige leerachtige schoenveter, en stak ze naar hen uit. Ron pakte er eentje vast.
“Wauw!” zei hij enthousiast. “Werken ze hetzelfde als de oude versie?”
George knikte. “Met een haast vlekkeloze geluidskwaliteit. De oude wilden nog wel eens storen, maar daar hebben deze geen last meer van”.
“Jullie mogen ze hebben,” zei Fred, met een knipoog naar Harry, “voor een klein vriendenprijsje. Drie sikkels”.
Rons mond viel open. “Moeten we er voor betalen? Mogen we ze niet lenen?”
Harry stak zijn hand echter in zijn broekzak en haalde drie zilveren muntstukken tevoorschijn. “Alsjeblieft,” zei hij, en hij legde ze in Fred’s uitgestoken hand. Ron gaapte hem aan. “Wat wilde je ermee doen Harry? Als ma erachter komt..”
“Dat risico wil ik wel nemen,” zei Harry. “Ik wil weten wat er gebeurd is met Levenius Lorrebos, en hoe het staat met de zoektocht naar Lupin”. Ron keek even naar de tweeling en knikte toen. “Wat jij wilt, maar ik heb je gewaarschuwd”. “Kom op Ron,” zei Fred, “sinds wanneer ben jij zo braaf?” Ron’s oren kleurden dieprood.
“Kom Fred,” zei George, en hij stond op. “We gaan eens kijken hoe het er beneden aan toe gaat. Ma was behoorlijk kwaad op Levenius, vind je ook niet?”
Al pratende verliet de tweeling de kamer, en Harry stopte de Hangoor in zijn broekzak.
“Harry, jongen… Luister,” zei Ron. “We vinden het allemaal verschrikkelijk wat er is gebeurd eind vorig jaar, en iedereen leeft met je mee. We weten alleen niet goed hoe we ermee om moeten gaan, en met jou. En ehh..” Zijn stem sloeg over en hij begon te stotteren. Harry glimlachte. “Het is al goed. Ik moet me eroverheen zetten, dat is alles.”
“Doe geen domme dingen, ok Harry?”
Harry grijnsde. “Dat kan ik niet beloven, dat weet je toch?” Ron lachte en stond op.
“Kom, ma had gezegd dat je wat moest eten, en zo te ruiken is het bijna klaar”.
Harry snoof en bij het ruiken van de heerlijke geur besefte hij hoeveel trek hij had. Ze liepen de trappen af naar beneden en passeerden het schilderij van mevrouw Zwarts.
Ron stopte. “Moet je eens kijken”. Hij schoof het gordijn aan de kant en het portret van de moeder van Sirius keek hen met woedende ogen aan. Over haar gezicht was een soort kleurloos vlies gespannen, van een suspensie die op kauwgom leek.
“Geluidsdicht bobbelgom,” zei Ron met een grijns, en hij drukte op het rubberachtige materiaal. “Onbreekbaar en gaat járen mee. Als we Fred en George mogen geloven tenminste”
Ze schoven het gordijn weer voor mevrouw Zwarts, en liepen lachend naar de keuken. Hermelien en Ginny waren de tafel aan het dekken, en Fred en George praatten opgetogen met Dolleman. Deze leek allerminst verveeld.
Mevrouw Wemel bediende de pannen met haar toverstok, terwijl ze met meneer Wemel overlegde.
“Oh Ron,” riep ze, toen ze hen binnen zag komen. “Zet jij het brood en de salade even op tafel, wil je?”
“Ma! Ik..” “Niet zeuren,” brak ze hem af. “We moeten hier allemaal ons best doen. Zeker nu”.
Ron mopperde en liep naar het aanrecht. Harry maakte aanstalten hem te helpen, maar mevrouw Wemel hield hem tegen. “Ga lekker zitten, liefje. Je hebt een lange reis achter de rug”.
Hij nam plaats naast Dolleman, die hem al die tijd had gadegeslagen met zijn magische oog. “Harry,” bromde hij als begroeting. “Een beetje een kalme zomer gehad?” Harry haalde zijn schouders op. “Het kan onmogelijk anders bij die Dreuzels”. Dolleman’s verweerde gezicht rimpelde en trok scheef, wat moest betekende dat hij glimlachte.
Het gesprek eindigde daar, want Ron plofte nog altijd mopperend op de stoel aan de andere kant naast Harry neer.

Nu moet ik m'n vriend weer tevreden houden op msn Knipoog

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:11

AAAH Hyper!
Eindelijk!!
*gaat afdrukken
Hij zal wel weer super zijn! Lachen

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:39

Geweldig!
Dit is toch wel een van de beste verhalen op Bokt vind ik persoonlijk Lachen.

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:51

leuk stukje!

meeheer Knipoog

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:54

Haha Lachen Dat vind ik echt een leuk compliment Ja

lovemidnight schreef:
leuk stukje!

meeheer Knipoog

Komt eraan Knipoog Ik zit vol inspiratie!! Eigenlijk moet ik leren voor volgende week... Mja.. Héb ik een keer inspiratie... Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:46

JAAAAA Hyper!

Ik ga nu niet lezen, moet eigenlijk al in bedje liggen. Morgen ga ik het helemaal lezen!!