Het fotobewerkings helpdesk topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:05

Bettine"]
[quote="SnowFlake schreef:
weet iemand waar je photoshop kan downlouden, het liefst nederlands Haha!

Zelfde vraag hier Bloos
Maar waarschijnlijk moet je het kopen, ofniet? Kost zeker ook niet weinig?

Of is er iemand zo lief voor mij dat je het op cd-rom wil zetten?
[/quote]

nog iemand die graag photoshop zou willen hebben en het liefst de laatste versie. Dus als iemand weet dat je het kan downloaden of op cd wilt kopiëren Bloos graag dan. Voorlopig werk ik met paintshop pro 8

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:08

Balder schreef:
Hoi,

Wie kan mij helpen? Ik wil graag de volgende foto bewerken en dan mijn paardje op een andere achtergrond zetten maar weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg.

Afbeelding

Groetjes,

Karina

welk programma gebruik je? Normaal moet je je paardje rondom rond selecteren en uitknippen. Dat is wel een prutswerkje maar met wat oefening wordt dat wel mooi. Dan plak je in een andere laag op een andere achtergrond.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:32

wat gesurfd op de adobe pagina's op zoek naar de laatste versie van photoshop en eventuele trialversies. blijkt er toch wel een gloednieuwe versie te zijn maar die heet niet photoshop 8 maar photoshop CS en er is een trialversie die ik nu bezig ben met downloaden. Een zipbestand van meer dan 100 MB. Haha!

Dit is de link voor iedereen die het eens wilt uitproberen Haha!

http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=39

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:21

Ja, ik wandel ook ff binnen!
Vrijdag krijgen we nl. een nieuwe pc, en ik vroeg me af welk programma ik er het beste op kan gaan zetten voor collage's e.d.

En met welke werk je het makkelijkste, en waar kun je het meeste mee?

Ben benieuwd Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:58

petraaken schreef:
wat gesurfd op de adobe pagina's op zoek naar de laatste versie van photoshop en eventuele trialversies. blijkt er toch wel een gloednieuwe versie te zijn maar die heet niet photoshop 8 maar photoshop CS en er is een trialversie die ik nu bezig ben met downloaden. Een zipbestand van meer dan 100 MB. Haha!

Dit is de link voor iedereen die het eens wilt uitproberen Haha!

http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=39

hm er moet eerst geregistreerd worden, jammer dat ie het bij mij niet deed Verward Verward Verdrietig

maar weet iemand misschien ook een programma waar je avaters (bewegende plaatjes) mee kan maken??

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:27

Dat kun je met animation shop of ook wel met photoshop denk ik.

bij mij lukte de registratie wel misschien nog eens proberen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:41

Is er ook iemand die met Ulead photoexpres werkt? Hoe krijg ik daarmee transparante letters op een foto?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:33

Ik heb PSP8 en Adobe PS, en hoewel adobe net ietsje meer functies heeft ( en ik vooral de Shadow/ highlight handig vind ) zitten er voor mij twee grote nadelen aan :

1) mijn CTRL (etc) shortcuts in Adobe doen het niet ( CTRL Z levert geen ongedaan maken op, CTRL S slaat niet op )
Ik klik me dus een ongeluk
2) alle foto's zijn erg veel donkerder dan het voorbeeld in windows verkenner/ de foto in Paint Shop Pro. Als ze in Adboe goed op mijn scherm staan zijn ze in het echt veel te licht.
Colour management in Adobe helpt niets, en de keuzes die ik voorgeschoteld krijg bij het opnenen van een foto ( of ik het kleurprofiel van de foto wilgebruiken of niet ) maakt ook geen verschil.
Wat er op mijn monitor in Windows verkenner staat is wel wat er uit de printer komt rollen/ wat ik bij de online afdrukservice krijg dus mijn monitor is (voor mij ) goed gecalibreerd, daar wil ik niets an veranderen ( bovendien kan hij niet lichter ).

Weet iemand wat ik hier aan kan doen ?

annefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:36

Wat is de beste gratis upload site???

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:46

highwaykind, kun je het niet opnieuw installeren? Ik heb echt helemaal nergens last van met PS, zoiets heb ik ook nooit last van gehad of van gehoord Verward

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:55

IcePrincess - Het is al vanaf het begin zo geloof ik, maar ik zal eens een poging doen ( de enige reden die ik kan bedenken is mijn "versie" )... Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:33

Higwaykind heb je de volledige versie van Adobe photoshop CS of is het de trialversie van het internet?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:53

Petra - het is de volledige versie met wat hulp van astalavista .. Knipoog alles werkt prima behalve mijn CTRL enzo..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:56

waar kun je dan de volledige versie downloaden? Mag ook per pb hoor. Ik kon enkel de trialversie downloaden en moeet er nog leren mee werken.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:06

PB gestuurd Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:26

Oke *help* ik werk met Paint Shop Pro 7.0 (geloof ik Schijnheilig)
Maar ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om een foto doorzichtig te maken zodat ik hem over een andere kan plaatsen .. snappie ? Schijnheilig

Help Tong uitsteken

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:22

als het goed is staat er naast je foto aan de rechterkant een schema met raster 1 ofzo daar achter staat een zandloper als je die verschuift word je foto doorzichtig succes !

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:24

ehm .. schema raster ? waar ? >;)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:53

als je je foto geopend heb staat er als het goed is een soort lijst met waar je maskers kan openen daaronder staat dan achtergrond en als je een plaatje heb toegevoegd op je achtergrond komt er raster 1 te staan

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:25

petraaken"]
[quote="Balder schreef:
Hoi,

Wie kan mij helpen? Ik wil graag de volgende foto bewerken en dan mijn paardje op een andere achtergrond zetten maar weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg.

Afbeelding

Groetjes,

Karina

welk programma gebruik je? Normaal moet je je paardje rondom rond selecteren en uitknippen. Dat is wel een prutswerkje maar met wat oefening wordt dat wel mooi. Dan plak je in een andere laag op een andere achtergrond.
[/quote]

Ik heb zelf denk ik geen goed programma ervoor. MGI Photosuite 4.
inmiddels heeft iemand van Bokt de foto voor mij bewerkt en ik ben heel blij met het resultaat.

Groetjes,

Karina

SnowFlake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:07

Yellowfish schreef:
Oke *help* ik werk met Paint Shop Pro 7.0 (geloof ik Schijnheilig)
Maar ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om een foto doorzichtig te maken zodat ik hem over een andere kan plaatsen .. snappie ? Schijnheilig

Help Tong uitsteken

werk jij met psp 7 Rolleyes hoe krijg jij het dan voorelkaar om zo mooi
uitteknippen?????? ik weet het nog steeds niet........

SnowFlake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:08

trouwens iemand die weet hoe je met psp 8 makkelijk en mooi kan uitknippen??????? Verward
Laatst bijgewerkt door SnowFlake op 08-04-04 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

denhaag203

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:35

highwaykind schreef:
PB gestuurd Lachen

Ik zou dat ook graag willen weten,
wil je mij ook pb'en Bloos!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:52

Ik kan het bij help niet vinden Bloos, want daar staat dat ik bij opties moet kijken (psp8), maar ik weet dus nog niet eens hoe ik een lettertype moet veranderen? ik krijg daar ook helemaal geen werkbalk ofzo bij psp? haha kan iemand dat ajb uitleggen Schijnheilig

btw, de rechtermuisknop en dan tekstbewerken doet hij niet, dan staat hij zo dat ik hem niet aan kan klikken zeg maar..
Laatst bijgewerkt door Mareska op 09-04-04 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:53

SnowFlake schreef:
trouwens iemand die weet hoe je met psp 8 makkelijk en mooi kan uitknippen??????? Verward

knopje selectie, op pijltje klikken en selectie uit vrije hand nemen. Vraagt wat oefening om het heel mooi te doen maar ik heb al mooie resultaten behaald. Hoe meer verschil tussen de achtergrond en het te knippen voorwerp hoe gemakkelijker het is.