[VRAAG] Fotoshoot als man zijnde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:38

DuoPenotti schreef:
Ik als vrouw, vind maar zeer zelden de jurken foto's mooi. Het is naar mijn idee vaak te overdreven. Het word nep.
Dus ik zou zeggen. Trek leuke kleding aan die je zo ook graag aan hebt. Waar je de natuurlijke jij bent.
Naar mijn idee krijg je dan super foto's.

Zeeeeeer zelden inderdaad.

Mooie jeans, stoere trui of mooi overhemd, dat lijkt mij het leukste.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:39

Maar daar vind ik het paard ook meteen in stijl door zijn platte neusriem en platte zadel.
Heeft het paard daar een bling/lak hoofdstel met dressuurzadel met dikke wrongen op vind ik het plaatje ook niet meer kloppen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:49

Als je de gaka jurken zo mooi vind, heb je geen mooi pak? Of kun je ms 1 lenen? Zie bij een zwart paard wel een mooi casual blauw pak <3

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:50

MarjanB schreef:
Ik opteer, foto’s van jezelf in kleding waar jij je fijn in voelt en minstens 1 foto in galajurk voor bokt :+

Komt vast goed en vooral niet teveel poseren maar vooral met je paard omgaan als je normaal ook doet.

Ik dacht hetzelfde.... ;)

Femke_Tweety

Re: Fotoshoot als man zijnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:58

Ik ben vrouw, draag nooit jurken. Gewoon omdat ik die dingen verschrikkelijk onprettig vind.

Voor foto's: soms vind ik het mooi, maar vaak vind ik het juist de aandacht weg trekken van het paard of van het 'samen'.
Dan wordt het een fotoshoot van een opgedofte dame waar toevallig een paard naast staat, om het super gechargeerd te zeggen.
De band is mijns inziens belangrijker dan de kleding zeg maar.

Ik zou zelf denk ik in combi met een zwart paard niet voor zwarte kleding gaan, maar wel 'natuurtinten' Bruin, ecru, creme. Anders wordt de foto wel erg donker, en val jij zelf mogelijk weg tegen het paard.
Maar het moet wel bij jou passen natuurlijk.

Overigens, neem mijn mode-advies niet te serieus, want ik ben een kluns en nitwit op dat gebied. Maar ik weet wel wat ik mooi vind op een foto zeg maar ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:29

Aandoen waar je je lekker in voelt! Ik vind die jurkenfoto's ook niets. Ga liever voor iets stoerders. :D

Afbeelding

Spijkebroek met mooi geruit blousse, leuke bodywarmer of nette warme jas. Doen waar jij je fijn in voelt, dat straal he uit op foto's! :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:33

Mooie trui, bijv bordeuxrood of okergeel vind ik altijd wel mooi op foto’s. Chino eronder en wat nette sneakers.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:34

In Peaky Blinders stijl natuurlijk!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:40

Dit was een zomaar foto tijdens een buiten rit maar ik vond m wel stoer.

Afbeelding

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:00

Wauw Captain: Dat is echt super mooi gedaan. Hoe kom je aan zo een verkleding, alles zelf gemaakt ?

Vind zelf ook een niet te hedendaagse stijl het mooist. Moet niet overdreven zijn, in tegendeel. Misschien ook een idee: geen kleding, probleem opgelost :+

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:48

Mooie voorbeeld plaatjes komen er voorbij, leuk spontaan shot zo arabesk krijg meteen zin in het zomer zonnetje

TS als je voor de lol een foto met een jurk maakt ben je echt een held

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:00

Blauwe jeans met roodgeruite blouse komt volgens mij mooi uit bij een zwarte.
Maar kijk ook naar je eigen huidstint wat je huid doet opleven. Ik vind bijvoorbeeld pastels (lentetype) heel mooi maar ik ben een herfsttype qua tinten dus pastel maakt me ofwel vaal ofwel grof in het gezicht. Ik doe het goed met oranje, olijfgroen, terratinten, terwijl ik dat eigenlijk vreselijke kleuren vind.

Juist bij foto's wil je warmte uitstralen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:18

Rex_Rolfo schreef:
Nou, ik kan me anders een eBay advertentie herinneren van een Amerikaan die de trouwjurk van z'n ex wilde verkopen.

Ik dacht al, dit soort dingen blijft vast online staan: https://www.d.umn.edu/~cstroupe/archive ... gdress.htm

Hilarisch als je van dat soort humor houdt, te flauw voor woorden als je het niet je smaak is :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:33

Haha wow. Die tekst ook, prachtig :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:41

Je geeft aan dat het paard niet van jou is en dat je hem 3 keer per week rijdt.

Om te voorkomen dat je dan op de dag van de fotoshoot een soort blubbermonster uit de wei haalt kun je misschien ook al iets afspreken om hem redelijk schoon te hebben :-)
Afhankelijk van het tijdstip van de fotoshoot bijvoorbeeld afspreken dat hij 's ochtends niet gelijk de wei in gaat zodat je hem desnoods nog kunt wassen.

Op een zwart paard zie je namelijk ook nog eens alle vuiltjes zitten := (goed toegegeven, iets minder dan op wit :+)

Het zou zonde zijn als jij er prima op staat en je zwarte vriend niet.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:59

Je zou idd ook een (rood) geruite blouse kunnen gebruiken. Maar denk dat een egaal gekleurde blouse wat rustiger staat :)

Afbeelding

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:58

Ik verplaats dit topic naar Fotokunst.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:52

Wat voor type paard heb je? Dan kun je je look daarop afstemmen.

Overigens ook niks mis met mooie rij broek en nette laarzen met mooie bloes daarop, en mitseven voor de shoot verantwoord, zonder cap.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:41

Ik denk dat het heel erg van jouw doel afhangt. Wil je jouw paard en jouw liefde voor hem/haar vastleggen dan maakt het geen donder uit wat je draagt. Als het vooral voor jezelf is, ook niet. Ik zou schone kleren aantrekken en in deze tijd misschien een mooie (Noorse) trui. Het maakt eigenlijk niet veel uit imo.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:59

Zijn er geen ras specifieke mannelijke outfits? Wat voor paard heb je eigenlijk?

Hier is het dan wel eenvoudiger in jodhpurbroek met mijn IJslandse trui bij mijn IJslander. Als het echt te koud is in de sneeuw heb ik de optie rijoverall en in de zomer gewoon met een polo. :D