[FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:39

Let's give it a try.

Week 1 (boktupload, want lazy)

Afbeelding

Athelas

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:14

Ik doe dit jaar helaas niet meer mee, heb er niet de tijd meer voor ivm studie (en andere hobby's hahaha). Heb de afgelopen vier jaar met veel plezier mee gedaan :D. Helaas is elke week een foto maken nu net wat te veel...Maar ik blijf natuurlijk wel lekker meelezen en genieten van alle mooie foto's die langs komen. :)

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:20

Mag ik even vragen hoe anderen hun foto's uploaden? Ik doe het altijd via Bokt, maar dat is natuurlijk wel zonde...

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:23

Mijn ervaring is dat de helft via Flickr upload (daar kan je je foto's ook zelf in een album verzamelen) en de andere helft via bokt. Smugmug wordt ook door een enkeling gedaan.

Ik verzamel zelf mijn foto's hier: https://flic.kr/s/aHsk3Y1V5b
(Dit geven we ook weer in de lijst)

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:35


Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:24

Ik doe ook weer mee, is voor mij echt een motivatie om de camera elke week te pakken.

Tenno7

Berichten: 2303
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:34

Aangezien ik het zelf ook altijd leuk vindt dat iemand tips of kritiek geeft op mijn foto, ga ik beginnen met ook wat zeggen over jullie foto's :)

Bellatrix : mooi zelf portret!! Je oog wordt direct naar je gezicht geleidt!

Magda90 : erg mooi! Je kan de druppeltjes water zien liggen. Ik had hem zelf alleen van nog dichterbij gemaakt, zodat de achtergrond niet zoveel opvalt.

AlwaysH : mooi, mooie kleuren ook op de achtergrond, vindt alleen de voorgrond wat donker.

Nescafe : prachtig, mooi ook gekeken naar de lijnen en het licht. Wat ik had gedaan is de foto van een lager standbeeld genomen, zodat je wordt meegenomen in het pad van de foto en je nog meer van de bomen boven je ziet.

Captain : prachtige foto, super mooi scherp op de ogen en mooie kleuren!! Ikzelf had hem misschien vanaf ooghoogte van de kat genomen, maar vindt dit ook wat hebben!.

Forumster : mooie foto, maar het mist voor mij net dat beetje extra, misschien dat je kan spelen met lijnen, zoals voetpaden etc, zodat je wat meer diepte in je foto krijgt.

Megane : prachtige foto, de hond staat er super mooi op. Ik vindt alleen dat het stukje lucht aan de bovenkant een beetje overbelicht is en dat trekt de aandacht wat.

Robinxfellow : mooie foto met prachtige hertjes! Ik mis wat scherptediepte in je foto waardoor de hertjes wat meer opvallen, maar ze lijken ook niet helemaal scherp.

Detroit : prachtig! Ook mooi dat je wat kijkruimte aan de linkerkant hebt gegeven. Ik vindt het alleen jammer dan de benen er niet op staan.

Hopelijk vinden jullie dit leuk! Het is positief bedoeld :=

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:35

Jazeker, ik ga het denk ik doen als iedereen gepost is. Vind opbouwende kritiek altijd fijn. :j

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:39

Afgelopen week is de oma van mijn vriend overleden. Door Covid heeft haar partner geen afscheid kunnen nemen en kon hij ook niet bij de begrafenis zijn. De familie heeft gevraagd of ik foto's voor hem kon maken.

Ik plaats deze foto omdat er verder geen personen op staan.
Week 1
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:50

Dankjewel Tenno! Ik snap de kritiek. Was echter wel de bedoeling. Is namelijk een zwart kleed met confetti en papieren slierten er op. :P

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:31

Daar gaan we dan! Eerste keer dat ik een foto zo heb bewerkt, ik ben er best tevreden over!

Week 1
1/1000-F2.8-ISO1000
Afbeelding

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:36

@Tenno7, zeker leuk om feedback te krijgen. Een lager standpunt is zeker ook een optie dan krijg je een heel ander beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:27

Aangezien ik dit jaar meer wil fotograferen, doe ik ook een keer mee! (Althans, ik ga een poging doen tot. :)) )

Week 1
28mm - f/7.1 - 1/125 - ISO 200
Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2303
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:24

Oh leuk dat het bevalt:) hierbij nog de nieuwste!
Nogmaals dit is opbouwend bedoelt en wat ik net anders zou doen.

Binau : mooie foto!! Ik zou hem nog iets oplichten, vooral de hond is wat aan de donkere kant. En misschien iets meer croppen, zodat de focus meer bij de hond komt!

Mkango : prachtig! Vooral die lucht is heel mooi!! Ik zelf had de foto horizontaal genomen en misschien van een wat lager standpunt, zodat je nog iets meer land ziet, maar toch die mooie wolken erop krijgt!

Deracine

Berichten: 73
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Santpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:57

Zo ik heb eindelijk toegang tot de kudde dus ik wil ook graag meedoen!
Ik volg de studie photographic designer dus ben ook voor school met fotografie bezig
Verder fok ik campbelli dwerghamsters, dus jullie zullen vast eens wat hamsters zien langskomen hihi

Voor week 1 stuur ik deze in:
f5.6
1/4000
ISO 100

Afbeelding

Agossie

Berichten: 16374
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 11:09

Afbeelding

Week 1. Even getwijfeld, maar dit is toch wel een lieve foto van mijn hond om mee te beginnen.
Twee dingen die ik liefheb... Mijn hond en het Drents Friese Wold.

Ik zal ook weer proberen te gaan verzamelen en dat doe ik hier

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:10

Hoe werkt dat verzamelen? :)

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:22

Foto van week 1!

Dit is jappie onze boerderij kat <3 !

Ps. Dit Heb Ik met mijn telefoon gemaakt ivm dat ik noch niet met de camera van mijn moeder op pad mag.... hij is daarom iets minder mooi maar ben er wel blij mee!
Ik had via 3en app jappie een beetje meewerkt maar helaas wil die niet opslaan. (Of ik moet 16 euro betalen maar dat is mij te veel(
Groetjes mirna
Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2303
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:24

Agossie : ben ook wel benieuwd hoe dat werkt!!

Over je foto! Mooi.. erg mooi licht had je ook bij het maken van deze foto!. Ik had hem zelf alleen van een lager standpunt genomen, op oog hoogte van de hond.

Deracine : super mooie foto! Prachtig silhouette, ik had misschien alleen iets minder van de onderkant gefotografeerd of iets meer gecropt.. maar het is een prachtig plaatje zo!

Mirna : mooie kat! Was leuk geweest als hij wat meer naar jou toe keek en je zou nog iets lager kunnen gaan zitten op ooghoogte van de kat!.

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:27

Nicje, wat 'mooi' dat jij de begrafenis mocht registreren. Dat zal wel een dierbare serie zijn geworden.

Tenno7 schreef:
Forumster : mooie foto, maar het mist voor mij net dat beetje extra, misschien dat je kan spelen met lijnen, zoals voetpaden etc, zodat je wat meer diepte in je foto krijgt.

Dankjewel voor je feedback! Ik volg je wel in je comment, al heb ik deze compositie is redelijk bewust gekozen (gulden snede) en herhalingsrijm. Ik moest wel ontzettend nodig plassen met al dat water onder mijn voeten dus mijn focus was verdeeld :D Ik zie wel dat de kwaliteit van mijn telefoonfoto's bedroevend is :+ Ik heb echt spijt van mijn telefoonkeuze.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:54

Deracine schreef:
Zo ik heb eindelijk toegang tot de kudde dus ik wil ook graag meedoen!
Ik volg de studie photographic designer dus ben ook voor school met fotografie bezig
Verder fok ik campbelli dwerghamsters, dus jullie zullen vast eens wat hamsters zien langskomen hihi

Voor week 1 stuur ik deze in:
f5.6
1/4000
ISO 100

[ [url=m/RoETBp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeej, nog een hamster guru! :') *\o/*
Eigenlijk missen we Denise nog, die heeft ook Bokt.

Het is prima als je feedback aan het einde van de week doet tijdens het overzicht, toch?

Agossie

Berichten: 16374
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 12:04

Over "verzamelen"...
Ik doe de foto's hier niet plaatsen via Bokt-upload, maar via mijn eigen website. Je kan ook Flickr (of zo) gebruiken hiervoor. Ik heb op mijn eigen website een album waar ik de foto's van PotW neerzet en daar dus 'verzamel'. De link naar dit album kan ik bij mijn naam zetten in de lijst straks, zodat ik de voortgang kan zien van mijn fotografie en dat jullie dit ook kunnen zien als je zou willen.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:00

Tenno7 schreef:
Agossie : ben ook wel benieuwd hoe dat werkt!!

Over je foto! Mooi.. erg mooi licht had je ook bij het maken van deze foto!. Ik had hem zelf alleen van een lager standpunt genomen, op oog hoogte van de hond.

Deracine : super mooie foto! Prachtig silhouette, ik had misschien alleen iets minder van de onderkant gefotografeerd of iets meer gecropt.. maar het is een prachtig plaatje zo!

Mirna : mooie kat! Was leuk geweest als hij wat meer naar jou toe keek en je zou nog iets lager kunnen gaan zitten op ooghoogte van de kat!.

Super bedankt! Ik zal het de volgende keer proberen mee te nemen <3 !!

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:11

Week 1:
Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:10

Week 1

Afbeelding