[VRAAG] De ''Oh zo geheime'' bloesemlocaties

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:16

janouk schreef:
Vraag van een leek, ik weet echt niets van fotografie

Maar sommigen van jullie zijn zo handig met photoshop en bewerken van fotos en dan vraag ik me altijd af waarom de locatie zo belangrijk is. Als je een goede foto maakt tegen een lege achtergrond, kan je toch prachtige bloesems in photoshoppen?
Of zeg iknu iets heel stoms? Dat vraag ik me echt af

Dat zou misschien met héél veel tijd en moeite kunnen, maar 99% van de tijd gaat het er dan heel nep uitzien, op een echte locatie heb je allemaal verschillende omstandigheden qua licht ed en dat zou je niet echt kunnen photoshoppen.... ook zit je dan in de knoei met haartjes die je niet mooi krijgt e.d :(:)

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 10:40

janouk schreef:
Vraag van een leek, ik weet echt niets van fotografie

Maar sommigen van jullie zijn zo handig met photoshop en bewerken van fotos en dan vraag ik me altijd af waarom de locatie zo belangrijk is. Als je een goede foto maakt tegen een lege achtergrond, kan je toch prachtige bloesems in photoshoppen?
Of zeg iknu iets heel stoms? Dat vraag ik me echt af


Dat zou inderdaad heel goed kunnen!
Ik vind het om eerlijk te zijn gewoon niet leuk :') Als ik kan fotograferen op een leuke locatie is dat voor mij en voor het model ook veel meer plezier dan dat ik de foto's dusdanig bewerk. Dan hoef ik nooit weer ergens heen om te fotograferen en kan ik elke keer lekker in de tuin gaan staan :')

Plus het feit dat je wel echt geluk moet hebben dat het licht op de foto die jij gemaakt hebt hetzelfde is dan op de bloesemfoto. En heb je natuurlijk bij elke foto dezelfde achtergrond :j

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [VRAAG] De ''Oh zo geheime'' bloesemlocaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:38

Hoeveel bloesembomen heb je eigenlijk nodig voor een mooie foto? Is 1 al genoeg? Het staat hier bij ons in de wijk namelijk helemaal vol met roze bloesembomen, maar steeds maar 1 en dan 10 meter er tussen.

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:44


Wennii

Berichten: 2313
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:51

Bij mij voor de deur in Helmond bij de vijver in de wijk Brouwhuis. Staan een heel aantal van die mooie roze bloesembomen op een grasveld met bosjes eromheen. Kun je makkelijk komen, Je auto met trailer parkeren en alleen even een fietspadje oversteken om er te komen. Zijn altijd wel wat fotografen die er shootjes komen doen met kinderen, maar dit jaar ook een keer met paarden.

Passadena

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:07

Weten jullie ook mooie bloesem locaties in Friesland?