Help, foto's vaak niet scherp meer, iets stuk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help, foto's vaak niet scherp meer, iets stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:14

Fijn TS!

Ik heb uiteindelijk een nieuwe camera gekregen, moest daarvoor wel rechtshulp inschakelen helaas, maar ben blij dat het hier nu ook eindelijk opgelost is.

Balen, Gianti. :(:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:39

Gianti schreef:
Gudverdumme.. nikon heeft z'n charme verloren... ik ben net buiten de garantie periode (een maand), dus mag zelf gaan dokken...

Baal echt flink... zit er al sinds begin, maar heb het voor dit topic nooit als camera technisch herkent

Dat is wel heel zuur, maar net zoals Femke zegt niet geheel onterecht. Op een gegeven moment houdt garantie een keer op en je wist dit begin november al. Ik heb je zelfs aangeboden om op mijn camera te checken of het inderdaad een body probleem was. Je bent net te laat, zuur, maar daar kan Nikon niet zo veel aan doen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:00

Ik vraag me af hoe dat juridisch zit? Ja er zit een bepaalde garantie op een product maar ook een bepaalde normale levensduur. Volgens mijn mag je van een camera een langere levensduur verwachten dan twee jaar. Niet gratis is inderdaad terecht maar ik vraag me af of je basis van de te verwachten levensduur niet zou mogen verwachten dat Nikon een deel van de kosten op zich neemt?

Edit: dit dus https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:53

Klopt, maar ook dan moet het gebrek wel binnen 2 maanden na de eerste ontdekking gemeldt worden.

Voor een camera staat ongeveer 5 jaar. Maar na 6 maanden ligt de bewijslast bij de consument en moet je zelf aantonen dat het gebrek niet door slijtage bij normaal gebruik komt of iets anders dat door de gebruiker veroorzaakt is.

In de praktijk blijft t lastig om na de garantieperiode nog iets te halen bij een fabrikant.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:44

Bij mij leek 't probleem gefixt te zijn maar nee.. Echt heel prut. Mijn Nikon D7100 mag ook weer terug. -O-

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:46

Voor mensen waarbij het nog niet opgelost is. Ik ben met mijn spullen langs chipclean geweest en die heeft ze gecalibreerd. Mijn 70-200 had behoorlijk een afwijking. Precies wat ik ervaarde datbvb de kont soms scherper was dan het oog waar ik op scherpstelde.
Ik heb hem nog niet uitgetest maar ik hoop dat dit mijn probleem oplost ik ben er van overtuigd :D