Het is zeker heel leuk om die kansen te krijgen! Vooral omdat je (als je het wilt) ook heel veel zelf met de techniek mag doen, zelf schuiven op radiouitzendingen en dergelijke. Ik vind het nog steeds niet het leukste onderdeel van de opleiding, maar het heeft m'n ogen wel geopend. Vorig jaar mochten we nog alleen met van die handcameraatjes werken en dan is het inderdaad een stuk minder leuk
Mariekexxx
Geplaatst: 05-11-16 16:54
Ik heb net alles gelezen. Maar ik heb niet echt antwoord kunnen krijgen op mijn vraag. Dus ik stel hem maar. Ik ben opzoek naar een fijn videobewerkingsprogramma. Als het kan gratis of ik moet er niet heel veel voor te betalen. En ik vind kwaliteit belangrijk. Ik heb sinds kort mijn eigen camera. Het is een compact camera maar ik moet ergens mee beginnen. Ik heb nu alweer een nieuwe camera op mijn lijstje staan
Ik zag ook nog iets van DaVacine? Kan dat kloppen?
Ik heb ook een vraagje over een fijn fotobewerkingsprogramma. Eigenlijk de zelfde eisen. Ik gebruik nu Pixlr. Ik kan er goed mee uit de voeten maar ik zoek toch wel iets professionelers. Of ben ik nu in het verkeerde topic?
Weten jullie toevallig of er andere manieren zijn om videofilmpjes op (oa) bokt te zetten met de video tag, behalve youtube?
Ik heb vandaag weer wat zitten googlen naar videocamera's, en ik weet nu zeker welke het gaat worden De Canon Legria G40 blijft mijn favoriet, met de DM-100 richtmicrofoon met de dooie kat Ik moet er wel nog even voor sparen helaas..
Hoi ik wil me ook melden. Ik film met een jvc everio, ik ben aan het sparen voor een Sony pj410. Ik fil nu vooral vlogs, maar lijkt me ook leuk om voor iemand te filmem en bewerken.
Welkom joycexenya! Leuk dat je ook voor een nieuwe camera aan t sparen bent. Mooie filmpjes, leuk gemonteerd
Lizard, ik bedoel idd een andere videodienst, of andere manier waarbij de film op bokt en andere forums gewoon in beeld staat ipv een link. Of werkt dat met elke link naar een filmbestand? Nee toch?
Ik woon in Maria Hoop, Limburg. Jij ook? Dat zou wel toevallig zijn
En waarom nu net die camera.. sja, ik zocht er een onder de 1000 euro, niet te klein (ik kan echt niet met die mini camcorders overweg die niet groter zijn dan je hand), ik heb graag een beetje gewicht in mijn handen, met tilt-zoomknop en focusring en zonnekap, minimaal 20x optische zoom.. dynamic range.. zeer lichtgevoelig.. moet een externe microfoon op passen.. Maar hij moet wel nog goed draagbaar zijn en ook makkelijk mee te nemen op lange wandelingen. Dat is eigenlijk de enige die dan over blijft En tot januari is er ook nog een cashback actie waardoor hij binnen budget valt
Ik heb even gezocht naar die canon legria, jeetje wat een ding. Ik vind juist die kleintjes makkelijker.
Wat is jou doel ermee?
8nnemiek
Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-16 08:59
Haha lizard, dat is niet echt in de buurt nee
Joycexeyna, ik ben vanuit mijn opleiding gewend om met de echt grote schoudercamera's te werken, dus ik vind de Legria juist al vrij klein Ik wil hem gebruiken voor onze eigen zeilfilms (waar ik sowieso een goede externe mic voor nodig heb vanwege de wind) en met al dat water en de landschapsvideo's moet er ook een polarisatiefilter op passen, en daarnaast wil ik ook wat videoshoots in opdracht gaan doen. Ik wil dus echt professionele kwaliteit zonder een al te grote camera
Leuk topic! Ik ga ook gezellig meelezen en af en toe mee praten
Ik ben dit jaar aan een nieuwe opleiding begonnen: Media en Redactie. Dus heel veel schrijven, foto's maken, apps maken, magazines maken, foto's bewerken, filmen en video's bewerken Ik vond het altijd al onwijs leuk maar begin het steeds leuker te vinden! Thuis werkte ik altijd met Movie Maker. Op mijn opleiding nu vooral met Adobe Première.
Mijn camera is een Canon Legria HF R606, dus niet professioneel, en ik gebruik iMovie om te monteren. Het resultaat vind ik vaak tegenvallen helaas... de camera heb ik wel al een poosje maar nog niet echt veel gebruikt en zeker de mogelijkheden die er op zitten heb ik nog niet ontdekt.
Hiervoor had ik een Sony camcorder dus nog met die kleine cassettes. Voordeel van die camera vond ik dat je door een lens kon kijken. Bij de Canon moet je op een uitklapbaar schermpje kijken en vind ik het vaak heel moeilijk om het beeld goed te beoordelen. Ik maak voor onze fokkerij vaak filmpjes van de verkoop paarden dus vind ik dat het er wel een beetje uit moet zien Het lijkt me daarom heel leuk om hier tips te krijgen en ervaringen uit te wisselen.