[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:07

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:25

Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 05-01-16 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:31

Ik meld me weer *\o/* *\o/* super leuk!!
Ik trap dit jaar nog even af met een vuurwerkfoto.

Week 1

Afbeelding

Ik verzamel hier: POTW 2016!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:42

Gezien ik vakantie heb, probeer ik meteen maar een goede start te maken met de feedback. :)

Eefsel2109, mooi close-up. :j

Lolleke, ik snap je helemaal! Dat wil ik ook eens goed gaan vastleggen inderdaad. Mooi gedaan!

xmichxrocky, ik verzamel zelf op mijn website, maar Picassa, Google+ etc kunnen ook.
Mooi actie moment, jammer van de scheve horizon.

Nayomie, mooie foto, sfeervol. :j

hamsterfan, mooi!

MarijeR, komt ze weer met die belachelijke mooie vogelfoto's, moet je mee ophouden hoor. :+ :+:

Lynn85, mooi in achtergrond. Wel imo te verscherpt. Qua compositie is het een kwestie van smaak, ik vind de foto nu te veel loze ruimte hebben boven en te weinig boeg van de hond namelijk.
Wat krapper gekaderd en wat meer hond was imo mooier geweest.

Mariett, mooie artistiek uitgevoerd!

Bellatrix, de mooie prinses! Weer mooi vastgelegd. :)

Sicayes, daar is die mooie foto weer, nog steeds mijn complimenten ervoor!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:53

Wilde dit jaar eigenlijk mee doen, maar ben ongeveer 3 maanden op stage dus kom er dan niet aan toe.. En op dit moment is het weer zó slecht dat er gewoon geen seconde bij zit om een foto te maken.. En binnenfotografie vind ik niet het leukste om te doen. :')

Ik weet niet of het een 'probleem' is dat ik vanaf mei begin? Dan ben ik hopelijk ook weer een klein beetje bij gekomen van stage. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:56

Nou hier is dan ook mijn eerste foto!

Week 1 Sneeuwvoeten
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:12

Zoals ik in het vorige topic al aangaf, ga ik het dit jaar anders aanpakken om het voor mezelf wat makkelijker te maken. Ik ga dus de foto's delen die ik op Instagram plaats!
Hier plaats ik ook foto's op van fotoshoots dus het worden geen eindeloze paarden/katten/food posts :P

Hierbij gelijk week 1:

Afbeelding

Ik verzamel weer op Tumblr:
http://52weeks2014.tumblr.com/
Laatst bijgewerkt door Marjo op 05-01-16 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:26

magda_90 schreef:
Gezien ik vakantie heb, probeer ik meteen maar een goede start te maken met de feedback. :)

Lynn85, mooi in achtergrond. Wel imo te verscherpt. Qua compositie is het een kwestie van smaak, ik vind de foto nu te veel loze ruimte hebben boven en te weinig boeg van de hond namelijk.
Wat krapper gekaderd en wat meer hond was imo mooier geweest.

Dat verscherpen ga ik eens nakijken, want ik dacht dit niet zo heel fel gedaan te hebben. Maar misschien is mijn schuifje toch weer uitgeschoven :D
Kadratie... Het blijft mij dwars zitten. Ik kadreer normaal gezien altijd redelijk strak, maar ik kreeg de tip van eens ruimer te durven kadreren. Dus goed dat hier ook tips over komen. Keep working on that :)
Dank je wel voor de tips _/-\o_

Muronia

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:30

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:32

Lyn, het blijft ook een smaakkwestie hoor. :j
Graag gedaan!

Mooie foto Marjo, mooi detail en goed gekaderd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:19

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:20

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:25

Bedankt Magda :D ik twijfelde om hem in mijn POTW te zetten maar ben er toch stiekem een beetje trots op dus wilde de foto niet uit mijn overzicht laten :')

Laat ik gelijk eens beginnen met feedback, dan is het niet gelijk zo'n lijst straks :=

Eefsel2109: Aawh <3 ik vind je compositie in deze close-up geslaagd. Had de foto zelf misschien iets opgehelderd en met name dan het oogje iets extra 'bewerkt'. Dan springt hij er net wat frisser uit. Maar dat is misschien persoonlijk!

Lolleke: Wat apart! Vind hem wel wat hebben ondanks dat ik qua scherpstelpunt even niet weet waar ik moet kijken. Beetje.. mysterieus!

xmichxrocky Let op je horizon, deze staat nu scheef. Ik vind het verder een speels leuk moment. Achtergrond is nog wat druk waardoor het wel meer een 'kiekje' oogt.

Nayomie: Heel gaaf deze! Juist door het hoogteverschil en heel dynamisch beeld waar je ingetrokken wordt door de lijn. +:)+

hamsterfan: Mooi vuurwerk, niets op aan te merken verder :)

MarijeR Ohja, gaan we weer zo beginnen?! Wordt het zo'n jaar?! Met die mooie vogelfoto's waar ik stinkjaloers op ben! Nou je wordt bedankt hoor. Nu heb ik weer een complex -:(- grapje natuurlijk, ik vind ze geweldig mooi om naar te kijken.

Lynn85 Prachtige achtergrond. :~ Vind je scherpte ook wel goed hier. Ga wel mee met magda over de kadering. Met iets meer boeg van de hond zou dit denk ik wel beter uitkomen. Nu lijkt de foto meer over de achtergrond te gaan dan over de hond. Maar verder +:)+

Mariett Heel mooi, dit soort 'sportlight' idee. Ik zie bij de manen die in het zwart vallen nog wel iets harde randjes. Ik vind dit persoonlijk ook moeilijk om er natuurlijker uit te laten zien. Kreeg ooit ergens de tip om er dan zelf wat haren in te tekenen mja..dan ben je wel lang bezig :')

Bellatrix: Mooie dame :) Maar wanneer niet! Foto oogt iets te gelig/warm maar dat is misschien persoonlijk!

Murosch: Originele hoek! Had hem misschien iiieetsje opgelicht nog voor meer contrast. Wel leuk idee!

Marjoow: Mooi! Originele compositie maakt het een interessante foto.

puppy1128 schreef:
Wilde dit jaar eigenlijk mee doen, maar ben ongeveer 3 maanden op stage dus kom er dan niet aan toe.. En op dit moment is het weer zó slecht dat er gewoon geen seconde bij zit om een foto te maken.. En binnenfotografie vind ik niet het leukste om te doen. :')

Je kan het ook zien als een uitdaging ;-) Ik heb in het begin ook 3 weken binnen gefotografeerd. Namelijk een zelfportret, binnenfoto in 'studio' (heb ik niet, maar gemaakt. Marit heeft daar nu een tutorial over) en met aanstekers in de weer geweest. ( zie Mijn 2015 potw's) Op Pinterest vind je meestal wel leuke ideeën.

Succes iedereen!

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:33

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:37

Ik zelf vind vooral rook/vuur gaaf om een keer te proberen, maar om nou iedere dag te doen.. En dan is hulp wel fijn, ik ben echt een bangerik voor een klein vlammetje.. En een volle emmer water is voor mij niet genoeg. :+
Heb trouwens ook een bouwlamp aangeschaft (niet eens 10 euro in totaal), om te kijken of ik het leuk vind.. Maar voor de dingen die ik wil doen, heb ik de ruimte niet voor.. Ik wil nog een keer in de nacht wat proberen en kijken of ik genoeg verlengsnoeren heb. _O-

Maar ik meld mij dan liever aan in mei, anders ben ik hier 4 weken, en dan weer niet. _O-
Weet ook niet of ik mijn camera mee neem op stage etc.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:43

Het was maar een idee natuurlijk :D

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:32

Ook ik ben weer van de partij :o
Ik oktober ben ik geloof ik gestopt omdat ik het niet meer redde met stage. Maar mis het wel een beetje. Heb de camera amper in de hand gehad...

Dus 2016 beginnen we vol goede moed! En ik heb me ook voor genomen om elke week feedback te gaan geven, eens zien hoelang ik dat volhoud haha
En om jullie gelijk maar even kennis te laten maken met mijn nieuwe topmodel: Meet Lily, mijn broers nieuwe aanwinst <3

Afbeelding

En ik verzamel hier:
https://flic.kr/s/aHsks6xbwY

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:33

OOOOooooh <3 wat een schatje! Leuke foto ook. De pietlut in mij zegt dat ik de foto liever volledig in de schaduw had gezien en dan misschien iets had opgelicht maar dat knappe gezichtje van het model maakt het weer helemaal goed <3

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:51

Sicayes schreef:
OOOOooooh <3 wat een schatje! Leuke foto ook. De pietlut in mij zegt dat ik de foto liever volledig in de schaduw had gezien en dan misschien iets had opgelicht maar dat knappe gezichtje van het model maakt het weer helemaal goed <3

Ik had liever het hele koppie in de zon gehad, ze heeft zulke mooie ogen <3
Nu valt haar oogje in de schaduw heel erg weg. Maar puppy fotografie is niet zo makkelijk als het lijkt, ben ik achter gekomen :+ Volgende week gaan we weer aan de slag, dus ik ben benieuwd haha

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:52

Beweegelijk he :') ik ken dat hahaha. maar ze zijn het waard. zoooo snoezig <3

Ja, ik hou zelf niet van vol in de zon fotograferen dankzij de daarbij behorende schaduwen (zonder reflectiescherm) vandaar dat ik automatisch schaduw zeg haha. :')

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:05

Sicayes schreef:
Beweegelijk he :') ik ken dat hahaha. maar ze zijn het waard. zoooo snoezig <3

Ja, ik hou zelf niet van vol in de zon fotograferen dankzij de daarbij behorende schaduwen (zonder reflectiescherm) vandaar dat ik automatisch schaduw zeg haha. :')

Jaa het is het zeker waard!
Ahh okee. Ik zit er inderdaad wel aan te denken om een reflectiescherm aan te schaffen, ik ben namelijk echt dol op de zon <3 Fleurt de foto zo op haha

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:26

Ik heb nog nooit meegedaan, maar heb het topic wel vaak langs zien komen. Ik wil graag een jaartje proberen, lijkt me heel leerzaam! :) Moet wel nog even uitzoeken hoe het allemaal werkt O:)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:20

Week 1

}:0
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:44

Yes 2016!
Ik doe nu heel graag mee! :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:48