Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dat zie je bij veel fotografen op bokt. Er zijn maar een paar 'grote namen' die echt regelmatig betaalde shoots doen en die timmeren vaak al wat langer aan de weg en springen er meestal ook om een bepaalde reden uit.cp112 schreef:KoudbloedKim schreef:Nayomie, waar haal je uit dat we ons druk maken om het geld?
Niet oordelen voor je het zeker weet.
Euhm dit topic?
IK zat te DENKEN aan een stuk of 50, 25 per fotograaf dat is toch wel te doen
?
"

smurffie schreef:Oke ik ga gewoon heel persoonlijk antwoorden;
De foto's zijn mooi, maar niet mooier dan dat ik zelf kan met mijn camera. Daarom vind ik 30 euro voor een semi-amateur inderdaad niet echt in verhouding staan.
Probeer eerst meer ervaring op te doen en te investeren in goede spullen. De foto's zijn net niet helemaal scherp (oortje mist bijvoorbeeld of benen zijn onscherp) en keur kan ook nog ietsje beter.
Wellicht een paar foto-meetings mee doen zodat je goed kunt oefenen op verschillende paarden.
Daarnaast; niet heel veel mensen boeken shoots met hun paard, wellicht bij het afscheid nemen maar dan besparen mensen niet maar nemen ze een echt professionele fotograaf (hier op bokt voor 50 a 60 euro te vinden).

.
KoudbloedKim schreef:Ik ben al jaren videograaf en hoewel dat natuurlijk niet hetzelfde is als fotograferen zitten er een hoop dezelfde aspecten in.
KoudbloedKim schreef:Ladybird, ik heb wel degelijk erg veel gratis shoots gedaan.
In een half jaar tijd kun je echt wel wat fotograferen.
)
met een facebooksite kom je daar niet snel.