[FOTO]Een dag in het leven van... een hoefsmid!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMalibu

Re: [FOTO]Een dag in het leven van... een hoefsmid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:52

Opsturen voor de Horse and Hunk kalender :)
Hele mooie foto's!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:09

Foto 1 vind ik top van sfeer, maar dat weet je ondertussen al denk ik ^^
Foto 2 is ook leuk, al vind ik het iets te veel handschoen en te weinig hoefijzer ...
Foto 3 is ook top kwa lichtgebruik, al zou ik in het nabewerken het gezicht ietsje meer oplichten, niet overdreven, maar lichtjes
Foto 4, jammer dat het hoofd er net niet volledig opstaat, lichtvlek op het paard stoort een beetje en terug een klein beetje het gezicht oplichten, niet te veel zodat het 'mysterieuze' niet verdwijnt
Foto 5, is gewoon een zelfde foto als foto 4 al vind ik 4 beter (moest het hoofd er volledig opgestaan hebben ^^)
Foto 6 is ook super en 7 is ook goed
Foto 8 is mooi
Foto 9, dat blauwe is een beetje raar (het voorwerp) je kunt er niet echt iets uit opmaken wat het is (wellicht een handvat van een vijl ofzo), maar het stoort mij persoonlijk wat in de foto
Foto 10 is leuk, als je dat blauwe achter het ijzer wat minder kleur geeft, het sprint eruit maar heeft geen betekenis in je foto
Foto 11 leuke foto, het rode is hier minder storend vind ik (het handvat)
Foto 12 is een leuke foto ook, al is de lichtvlek wel wat afleidend, de nadruk zou meer op de actie moeten liggen: wat meer licht op de actie en contrast behouden

Natuurlijk moet je het wel altijd treffen met de goede lichtinval!
Je doet allesinds goed werk!

En wat betreft Rob, het is gewoon een toffe kerel :) en zijn vriendin is ook tof :) hééé beauty_xxx!! ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:32

Mooie foto's! Met die smid zou ik ook wel een dagje mee willen lopen. Oh wacht hij mag ook wel hier komen om de paarden te bekappen <<) _O-

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:51

Mooie serie!

Echt geen flitser gebruikt?

Ik ben pas ook een dagje met een smid meegeweest en kon eigenlijk alleen de roodgloeiende ijzers zonder flits vastleggen.

Maar ondanks dat was ik niet ontevreden over m'n foto's, ik hobby zo maar wat en heb weinig kaas gegeten van de instellingen.

Jouw foto's laten een prachtige sfeer zien en het model is ook niet onprettig om naar te kijken.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:07

wauw!!! prachtige foto's!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:15

xTammyy schreef:
Sommige foto's kunnen wat bij betreft zo in de Horse and Hunk kalender. :9
Mooie foto's hoor!

precies wat ik meteen dacht! Hihi

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:12

Uhm ik heb geen paard maar ik regel er wel een, wat is zijn naam en nummer dan mag hij wel even langs komen _/-\o_ :)) :))

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:35

Oh een belg? paardje staat klaar :j
Nee hoor :Y)

Hele mooie foto's! wil ik ook wel een keertje doen :)

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:14

Leuke foto's!
En wat een leuke hoefsmid. :j :))

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:21

Helemaal niet erg om naar te kijken :D :o haha. De hoefsmid die ik heb heeft ook altijd hempjes aan.

Sommige meiden hier zijn echt erg :') die glijden zowat van hun stoel af geloof ik *pakt de dweil er alvast bij*

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:57

Eerste wat ik zag was het smidje zelf... Jeetje :-)

Maat mooie foto's! Heb er verder geen verstand van

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:02

Wauw supermooi!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:28

Leffroi schreef:
beauty_xxx schreef:
Ik weet dat het een.heeeele knappe hoefsmid is :D

Maar hij is al bezet :p Sorry ^^
Jullie mogen hem wel altijd eens lenen voor jullie paardjes :+

Alles kan kapot :+ }>

_O- :') Ik lag echt in een deuk!

TS: echt prachtige foto's! De sfeer is geweldig, doet heel erg 'ambachtelijk' aan. 1,4,11 en 12 zijn mijn favorieten !

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:11

Oei oei oei... knappe hoefsmid! <<)
Mooie foto's ook! :j

EydisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:15

Leuke hoefsmid! *\o/*

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:23

Kijk, met zo'n hoefsmid kan je wel een fotoserie maken :j doet ie aan bekappen in England?? vast niet, maar gelukkig heb ik een stalknecht aan de haak geslagen die t ook niet slecht zou doen in de horse and hunk kalender :')

maar even zonder gekheid, hele mooie foto's!! Ik vind de eerste 2 erg mooi, mysterieus, en ook die ene met dat ijzer die hangt en Dan de achtergrond een beetje wazig? En de fluitende smit foto vind ik ook heel tof! :D

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:31

Vind de foto's onwijs sfeervol, je hebt echt de kunst van het ambacht vast gelegd, onwijs knap gedaan!
Smid mag er ook best wezen trouwens :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:19

Hele mooie foto's Chels!! Weer een beetje opgeknapt?

sharonwhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:32

+:)+ wat een mooie foto's en een leuke hoefsmid :*
dit verdiend zeker dat het bij Uitgelicht staat :o

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:43

die eerste foto leek eerst net een schilderij!
prachtige foto´s!

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:19

Mooie foto's!
Waarom heb ik nou niet zo'n stuk maar een oude man als hoefsmid? :')

Gelukkig is mijne ook heel kundig

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:44

Mooie foto's :j

Binnenkort mag mijn vriend (ook hoefsmid ;) )ook weer mijn pony onder handen nemen, was ik ook van plan een fotoreportage van te maken, heb nu wel leuke ideeen weer opgedaan :D

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:56

foto 1 vind ik prachtig! de laatste heeft ook wel mijn voorkeur!

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 01:06

laughterline schreef:
Toffe foto's! Foto twee viel er qua sfeer een beetje buiten voor mij, wellicht dat ie via nabewerking weer samenvalt met de serie. Mooie mysterieuze beelden. De foto waar je duidelijk ziet dat de mooie smid aan het fluiten is vind ik geweldig! :D

Als tip wil ik je meegeven echt selectief te zijn in beeld als je idd meerdere paarden gaat fotograferen. Lijken er een aantal beelden op elkaar? Haal er een uit. Heb je een bepaald aantal beelden toegewezen gekregen? 6-9 beelden zijn meestal de max voor een serie :j

Succes er mee en ben heel benieuwd naar je eindserie! :D

Alvast heel erg bedankt voor je reactie en tip!

Zit natuurlijk sowieso wel een beetje met het sfeerverschil omdat de reeks over zijn gehele dag moet gaan en dit was het enige paard dat binnen beslagen is. Doordat de andere foto's buiten zijn en we ook wat moesten experimenteren met originele hoeken, breedhoek etc zit er wel wat sfeerverschil op. Als de reeks enkel over het beroep hoefsmid op zich had moeten gaan (en dus niet over zijn gehele dag), had ik uiteraard meer sfeergebonden kunnen blijven en enkel foto's van dit paard gebruikt (deze hier tonen naar mijn mening in principe alles waar een hoefsmid voor gekend is)...

het moest een reeks zijn van max 15 beelden, is namelijk 1 van onze eerste reportage opdrachten en de docent wil echt een goed beeld krijgen van onze foto's :) Dat het geen 6 lucky shots zijn bij wijze van spreken, dus vandaar dat hogere aantal foto's :)

sharonwhis schreef:
+:)+ wat een mooie foto's en een leuke hoefsmid :*
dit verdiend zeker dat het bij Uitgelicht staat :o

Bedankt! Ik vond het al vreemd dat ik plots zoveel reacties had haha, had hem helemaal niet bij uitgelicht zien staan :')

Saintelette schreef:
Hele mooie foto's Chels!! Weer een beetje opgeknapt?

Thanks! Jup, we zijn weer een heel stuk beter :) Nog even afwachten hoe het allemaal verder moet, maar komt allemaal wel terug goed ;)

LBLGypsyCobs schreef:
Mooie serie!

Echt geen flitser gebruikt?

Ik ben pas ook een dagje met een smid meegeweest en kon eigenlijk alleen de roodgloeiende ijzers zonder flits vastleggen.

Dankje voor de reactie! De gehele reeks is zonder flits gedaan :) had hier onwijs veel geluk met de omstandigheden binnen :) Doordat de zon recht door het raam scheen aan de kant waar het paard stond, kreeg ik deze prachtige belichting en daar maak ik dan ook graag gretig gebruik van want de perfecte omstandigheden zijn moeilijk te vinden haha ;)

HeavensLove schreef:
Foto 3 is ook top kwa lichtgebruik, al zou ik in het nabewerken het gezicht ietsje meer oplichten, niet overdreven, maar lichtjes
Foto 4, jammer dat het hoofd er net niet volledig opstaat, lichtvlek op het paard stoort een beetje en terug een klein beetje het gezicht oplichten, niet te veel zodat het 'mysterieuze' niet verdwijnt
Foto 9, dat blauwe is een beetje raar (het voorwerp) je kunt er niet echt iets uit opmaken wat het is (wellicht een handvat van een vijl ofzo), maar het stoort mij persoonlijk wat in de foto
Foto 10 is leuk, als je dat blauwe achter het ijzer wat minder kleur geeft, het sprint eruit maar heeft geen betekenis in je foto
Foto 12 is een leuke foto ook, al is de lichtvlek wel wat afleidend, de nadruk zou meer op de actie moeten liggen: wat meer licht op de actie en contrast behouden

Thanks Sara voor de tips, hier kan ik zeker wat mee! Ik ga eens kijken om je tips toe te passen, zijn soms dingen die je zelf niet direct ziet of aan denkt om te doen :)

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 01:08

En aan al de andere wil ik ook nog even dankjewel zeggen! Alle tips en opmerkingen die hier gegeven worden, neem ik zeker mee voor volgende shoots en om deze te verbeteren! :)