Fotografen zelf uitzoeken bij meetings.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:40

Mitchall schreef:
Even iets heel anders: Is het dan ook niet zo dat de TS vaak de bokkers die zij (goed) kent eruit
kiest, of met wie zij kan carpoolen? Dat er dus met vriendjespolitiek wordt gespeeld? (gewoon pure
nieuwsgierigheid)

DIT viel mij regelmatig ook op..

Goof schreef:
Citaat:
Dus bedacht ik, om het voor modellen aantrekkelijk te maken te komen, laat ik ook niet jan en alleman komen fotograferen. Nikki(WildWings) is echt een van de betere fotografen van bokt, en meldde zich lastminute nog aan. Stel je voor dat ze onderaan de reservelijst kwam, en iemand met een standaard kitlensje wel mee had gemogen; niet echt motiverend voor modellen natuurlijk

Ik krijg dus echt jeuk van zo'n opmerking in alle eerlijkheid.
As wildwings (in dit geval) (te) laat is om zich aan te melden heeft ze toch gewoon pech net als alle andere die (te) laat zijn? Maar omdat zij goed is moet zij maar mee terwijl iemand met een 'kitlensje' dan maar een pb ontvangt met "nee sorry, je hebt 'maar' een kitlens. Jou willen we niet"..... -O-

MOdellen moeten blij zijn dat ze op deze manier gratis foto's kunnen ontvangen en vaak nog hele mooie ook.
Maar een meeting moet voor iedereen toegankelijk zijn.

Ook mee eens. _/-\o_

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:41

PaulaPom schreef:
vind dit wel een beetje overdreven hoor :=
alsof er nauwelijk meer meetings zijn zonder dat de fotografen geselecteerd worden.

Beetje onzinnige reactie :roll:
Het kan toch zijn dat er weinig meetings zijn die in de buurt zijn waarbij het anders gaat?
Toevallig zijn er nu 2 meetings in de buurt waarbij de TS de fotografen uitkiest, tja balen,
maar dan maar wachten tot er een nieuwe meeting wordt georganiseerd.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:46

Ik heb bij een meeting al mn mogelijke vervoer op de reservelijst :')
Overleg met medefotografen die niet op bokt zitten en op basis van hun mening en mijn mening stel ik de lijst samen. Eerst die van VD, daarna bij de WildWest wel gekeken welke op de reservelijst van de VD stonden en die wel wat meer voorrang gegeven, maar als mensen echt goed zijn, zijn ze gewoon goed en die wil je dan "hebben" :)
@Goof, ze was nog prima optijd, maar gewoon laat :)

Ik kan er persoonlijk niet zo goed tegen dat er hier mensen vrij zeker zijn van hun mening en misschien nog 1a 2 keer op meeting zijn geweest :)
Kost erg veel tijd een meet goed te organiseren en ik wil gewoon dat het resultaat óók mooi is voor íédereen :) Als jullie het zo goed weten organiseer dan zelf een meeting waar je het kan doen zoals je zelf wilt :)

Ik heb zelf ook model gestaan voor de lightroomcursus meerdere keren afgelopen jaar, zijn vaak geen hoogstandjes die eruit komen, maar zorg wel dat paard spik en span is(schimmel dus ook niet te makkelijk) en sta daar ook optijd klaar en te springen voor oortjes naar voren. Zie er weinig foto's van terug en van sommige fotografen helemaal geen foto's. Vind het leuk om te doen, maar om daar voor het halve land af te reizen voor 50/50 foto's(en er zitten ook echt hele leuke foto's tussen hoor! Sommige aan de muur :) ) maar zou daar niet voor ruim een uur met paard op trailer rijden bijvoorbeeld :)

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:48

hier in Limburg barst het nou ook niet bepaald van de meetings hoor.
Nu is er nu wel eentje waar t gwn gaat op aanmelding. Maar heb me ook bij meetings door t hele land ingeschreven.

Maar gewoon heel kort mijn mening:

1. Het is gewoon je eigen keus alls je je bij zon meeting aan meld. Dan weet je van te voren als dat de fotografen zo gekozen worden. Jij schrijft je in, dus eigenlijk ga je dan meteen akkoord met de manier waarop de fotografen gekozen worden
2. Als je het daarmee niet eens bent, kun je nog altijd zelf een meeting organiseren.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:48

Dat is dan wel de keuze die je zelf maakt natuurlijk. Hoelang je met je paard bereid bent om te reizen.

Ben het wel met je eens dat het van sommigen fotografen jammer is als je er zo weinig tot niets van terug ziet, klopt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:51

ik reis ook vaak, als ik naar een meeting ga, een eind. het is maar wat je er voor over hebt :) En nogmaals, er zijn meer dan genoeg meetings met gewoon een reservelijst en eerste komt die maalt blabla. Als je niet ver wil reizen, jammer dan :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:51

Ik kan mij in beide kanten van het verhaal vinden. Heb vorig jaar vooral fifo meetings gedaan en erg veel van geleerd. Voor de speciale meetings ga ik ook vaak op de wachtlijst. Maar ik bedenk mij dan ook dat er nog genoeg andere leuke meetings zijn waar ik dan wel heen kan.

Ik heb idd samen met twee andere Bokkers een beginnersmeeting georganiseerd en heb ook al drie Adobe Lightroom workshops gegeven aan Bokkers. Zo kun je idd ook op een leuke en gezellige manier het niveau verhogen. Er zijn wel mss wel plannen voor nog een beginnersmeeting, maar als die er zal komen zal het wss pas in het voorjaar zijn.

@Marlies: Je moet je zeker niet uit het veld laten slaan door de selectie van de fotografen. :(:) En je weet het. Je mag nog steeds een keer op een meeting mijn 7D lenen om die meeting mee te doen. ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Fotografen zelf uitzoeken bij meetings.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 22:55

Richard, thanks. :) Ben heel benieuwd naar die camera! :j
Moeten we wel weer een keer samen naar een meeting gaan. :')

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:57

lifaya schreef:
ik reis ook vaak, als ik naar een meeting ga, een eind. het is maar wat je er voor over hebt :) En nogmaals, er zijn meer dan genoeg meetings met gewoon een reservelijst en eerste komt die maalt blabla. Als je niet ver wil reizen, jammer dan :)

Dit vind ik een beetje krom :o Er zijn genoeg mensen die niet zelf kùnnen reizen, die bijv.
afhankelijk zijn van iemand anders. Ik moet meetings in de buurt uitzoeken omdat mijn
vader mij moet brengen, dan kan ik eventueel met de trein gaan maar dan zit je nog steeds
met het probleem dat je vanaf daar gaan kant op kan. Hopen dat een bokker je oppikken,
maar zulke kansen zijn klein.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:58

Wat is daar krom aan? Ik heb ook geen rijbewijs, scooter of whatever, je hebt ook zoiets als openbaar vervoer en carpoolen :) mij is het tot nu toe altijd gelukt ;)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:00

Dan heb je flink geluk gehad ;) Want ik ken weinig mensen die vanuit hier reizen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:01

Flink geluk? :P Er zijn altijd wel bokkers die je kunnen oppikken bij een station, dat is bij een meeting de normale gang van zaken zijn mijn ervaringen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:02

Bellatrix schreef:
Richard, thanks. :) Ben heel benieuwd naar die camera! :j
Moeten we wel weer een keer samen naar een meeting gaan. :')

Ja, en laatst hadden we een bioscoopdate ipv fotodate. _O-

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:02

Tja, maar om zo ver te komen moet je natuurlijk eerst uitgekozen worden, haha! :) En dan is het
cirkeltje rond en zijn we weer bij het onderwerp van dit topic.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:05

Mitchall je moet gewoon niet zo moeilijk denken haha (aardig bedoeld :P ) het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht. Voor iedereen is wel een geschikte meeting, ze schieten als paddenstoelen de grond uit :P Gewoon van te voren aangeven dat je graag bij het dichtstbijzijnde station wil worden opgepikt, dan komt het allemaal goed :P

en weer ontopic: ik heb persoonlijk deze tijd helemaal geen meetingstopics gezien waar de fotografen uitgekozen worden maar ben er ook niet echt naar op zoek, dus daar zal het wel aan liggen :P

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:42

Ik zit de meetings altijd een beetje in de gaten te houden, maar toch te weinig want ben áltijd te laat :+ Reizen boeit me niet, 'speciale' modellen ook niet. Elk model kan je op een mooie manier benaderen en omgeving doet ook al wonderen. Enthousiasme is keyword lijkt mij voor een geslaagde fotomeeting.

Ik snap de frustratie, want je hoopt toch dat je erheen kan gaan. Meeting waar ik nu voor ingeschreven ben leek mij ontzettend leuk (menselijke modellen meeting, is ook meer mijn ding), dus ik hoop ook dat ik interessant genoeg ben. Ben ik dat niet, is dat jammer. Ik gun een andere fotograaf de plek net zo goed. Fotograferen leren kan je op 1000 andere manieren, echter de ervaring (in de zin van: voor het eerst aan een meeting mee doen) en de gezelligheid mis je dan wel.

Conclusie: fotograferen is leuk, zonde om je te ergeren! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:57

Ik vind het prima als er zowel op modellen als op fotografen wordt geselecteerd. Wat ik echter enorm krom vind, is als er wél op fotografen wordt geselecteerd, maar niet op modellen. Dan krijg ik een heel erg profiteur gevoel van de kant van de modellen, die mij niet echt aanstaat.

Ik ga zelden naar meetings, als ze in de buurt zijn op een mooie locatie en er komen ook gave dieren langs, kom ik graag. Enkel ben ik vaak te laat en of ik op selectie van ervaring er door zou komen weet ik niet...

Wat mij betreft vooral niet te druk om maken. Staat het je niet aan? Lekker laten gaan, zonde van je energie om je daarover op te winden! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:00

Daar ben ik het helemaal mee eens Irene :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:11

Ik snap dat er bij sommige meetings op fotografen geselecteerd wordt, natuurlijk. Maar jammer is het wel. Ik hoop dat de norm gewoon 'open meetings' blijft.
Ik stoor me er niet zozeer aan als er hele goede fotografen op de reservelijst staan en minderen die mee mogen. Ik stoor me er wél aan als er fotografen die soms geeneens foto's leveren mee mogen en fotografen die altijd hun best doen zo snel mogelijk foto's te leveren niet mee mogen.
Daar zou van mijn part wel een selectie van gemaakt mogen worden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:14

Marit schreef:
Ik snap dat er bij sommige meetings op fotografen geselecteerd wordt, natuurlijk. Maar jammer is het wel. Ik hoop dat de norm gewoon 'open meetings' blijft.
Ik stoor me er niet zozeer aan als er hele goede fotografen op de reservelijst staan en minderen die mee mogen. Ik stoor me er wél aan als er fotografen die soms geeneens foto's leveren mee mogen en fotografen die altijd hun best doen zo snel mogelijk foto's te leveren niet mee mogen.
Daar zou van mijn part wel een selectie van gemaakt mogen worden.

Oh je bedoelt de beruchte zwarte lijst met afhaakjes en fotografen die geen/laat foto's leveren? }:)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:18

Ja! Openbaar met die zwarte lijst! ~~}>
Maar zonder geintjes, dat vind ik wel écht jammer dat zulke personen dan wel een plek bezet houden van een goede fotograaf die altijd zijn/(waarschijnlijk haar) best doet.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:20

Marit schreef:
Ja! Openbaar met die zwarte lijst! }:)
Maar zonder geintjes, dat vind ik wel écht jammer dat zulke personen dan wel een plek bezet houden van een goede fotograaf die altijd zijn/(waarschijnlijk haar) best doet.

Staat volgens mij in hetzelfde lijstjes topic waar het lijstje van mannelijke vrijgezellige Bokkers wordt gequoot. :+

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:23

Marit schreef:
Ja! Openbaar met die zwarte lijst! ~~}>

*moet lachen* _O-

*gaat weer in meeleesmodus*

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:26

Bagheera_206 schreef:
Marit schreef:
Ja! Openbaar met die zwarte lijst! }:)

Staat volgens mij in hetzelfde lijstjes topic waar het lijstje van mannelijke vrijgezellige Bokkers wordt gequoot. :+

Oh? Linkje? <<)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:28

Ik ben geen fotograaf, maar ik vind die meetings sowieso te veel lijken op een soort populariteitsverkiezing...

Als je een apart paard hebt mag je altijd mee, als je een simpele bruine of vos hebt kun je het over het algemeen al op je buik schrijven. En nu het zo lijkt alsof de fotografen op een zelfde soort manier worden uitgekozen moet ik zeggen dat het voor mij niet meer zo nodig hoeft :+

Al lijkt dat sowieso het uitgangspunt van bokt te zijn, op meerdere gebieden :)