[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:10

Ik kom hier ook even binnenvallen

Geerte:
1: Héél jammer vind ik het dat de kop niet scheef is. Vind de kleuren echt prachtig, maar door de onscherpte komt hij hoe vaker ik hem zie, hoe minder over.
2: Gaaf, juist door het ietwat vage, geeft het een extra dromerig effect. Wel heel zonde van het hoekje rechtsboven.

Marit:
Ik heb echt geen idee wat het is haha :+ Wel heel mooi vind ik hem. :j

-------------------

Dit was mijn eerste keer concertfotografie, en ik ben best blij met het resultaat. Wilde deze foto even laten zien (:
Afbeelding

Edit: zet er toch nog even één bij.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nooor_ op 02-12-12 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:28

Het is een klimmuur :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:31

Ik vind hem gaaf marit, omdat je juist niet zo goed ziet wat het nu eigenlijk is.

En ik vind de foto van Nooor_ ook erg leuk, maar jammer dat het gezicht niet zo goed te zien is omdat hij zo donker is.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:41

Dankje. Het is de bedoeling van de foto dat zijn gezicht erg donker is :j dat het licht een soort silhouet om hem heen maakt, maar toch niet. Haha, moeilijk uit te leggen.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:45

Nooor_; Ik vind hem wel erg donker. Leuk idee en was ook heel gaaf geweest als je nét iets meer had kunnen zien. Verder was het imo mooier geweest als de hand er helemaal op stond. :)
Edit; Zie dat het je bedoeling was om een silhouet te maken. Dat vind ik in dit geval niet echt gelukt. Dan had je een lichtbron midden achter het hoofd moeten hebben, dan had je het effect waarschijnlijk wel bereikt. :)
Marit; Hij is.. apart. Ik weet het niet zo heel goed eigenlijk. :P Hij pakt me niet echt, maar kan niet echt zeggen waarom niet.
geerte; Gaaf die sprinkhaan! Mis wat scherpte op de kop.. Vind de zwart witte achtergrond mooier, in de andere achtergrond valt de sprinkhaan wat weg. Wellicht kun je wat kleur uit de achtergrond halen dat die niet helemaal zwart wit is, maar ook niet zo overheersend is? Denk dat dat een mooi effect geeft. Die van de lucht spreekt me niet heel erg aan. Hij is wat te donker en heeft ruis. Compositie is ook niet heel spannend, waardoor ik het meer een kiekje vind. :)

Twee weken terug even spontane foto's in het bos gemaakt. :) Was érg lastig licht, zoals ook wel te zien is op de foto's helaas..
Afbeelding

Afbeelding

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:48

Wauw wat een prachtige ogen heeft zij!
Ik vind het hele mooie foto's, alleen bij de eerste een beetje jammer dat het hoofdje wat overbelicht is. Maar verder heel mooi!

Saskiaa_ schreef:
Nooor_; Ik vind hem wel erg donker. Leuk idee en was ook heel gaaf geweest als je nét iets meer had kunnen zien. Verder was het imo mooier geweest als de hand er helemaal op stond. :)
Edit; Zie dat het je bedoeling was om een silhouet te maken. Dat vind ik in dit geval niet echt gelukt. Dan had je een lichtbron midden achter het hoofd moeten hebben, dan had je het effect waarschijnlijk wel bereikt. :)

Dankjewel! Ik had niet de mogelijkheid om iets aan het licht te veranderen, maar als ik dit vaker ga doen zal ik eens kijken of ik mezelf zo kan plaatsen dat het beter kan lukken (:

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:56

wauw, wat een knap meisje!! Alleen idd jammer van het overbelichte en vooral van de 1ste foto

foto van vandaag, eindelijk mijn eigen hondje op de foto kunnen zetten

Afbeelding

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:11

Bedankt voor het commentaar! :)
Is inderdaad érg jammer van het overbelichte.. Maar dat krijg je met de felle winterzon van die dag op blonde koppies..
Het zijn trouwens zusjes, is niet hetzelfde meisje 2x. :))

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:06

Noor_ : mooie fotos! jammer van de lichte ruis, maar dan kan ook bijna niet anders als het zo donker is. verder heel mooi!
Saskiaa_: erg mooie fotos, al had ik bij de eerste het meisje liever meer in het midden gehad
Gianti: leuke foto, dat jasje haha <3 Het is een leuke foto maar hij spreekt me niet heel erg aan

Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:11

Nooor: heb totaal geen verstand van concertfotografie, vind de eerste niet zo en de tweede wel
saskiaa, leuke foto's maar klopt het dat ik toch wat scherpte mis in de laatste foto? en idd wat overbelicht
gianti, geweldige pup, mooi gefocust
Fait, nette plaat wel , alleen jammer dat het paard zo vers geschoren is, maakt t toch wel zonde

ik ga ook een plaat spammen, hij is eigenlijk technisch niet goed, ik mis een stuk lijf... ook het verkleinen en uploaden doet de foto niet recht van spreken
maar toch vond ik het een uniek momentje
de reden waarom ik hem zo "hoog" heb genomen is omdat achter het paard een vies hekwerk staat, omgeploegd boerenland, een autoweg en een huis......
Afbeelding

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:20

Misschien nog lager moeten fotograferen? Vind het een gave plaat alleen zoals je zelf ook zegt iets te weinig lijf, zonde!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:31

Ilona schreef:
Misschien nog lager moeten fotograferen? Vind het een gave plaat alleen zoals je zelf ook zegt iets te weinig lijf, zonde!

ja dat staat er dus bij, dat kon niet vanwege dat ik dan een hoop "bende" erbij kreeg op de achtergrond

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:33

Ik bedoel dat jij lager had moeten zitten, dan zou je meer lucht op de achtergrond krijgen. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:51

o op die fiets! ja eigenlijk had ik een verkeerde positie, zat al bij de grond in een natte bak met niet-waterdichte schoenen :')
maar weet wel waar ik de volgende keer beter op moet letten,als ik ooit nog zo een kans krijg

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:28

@Nooor_: Ik heb niet zoveel verstand van Concertfotografie, de eerste had ook mooier geweest als zijn hoofd niet zo zou glimmen in het licht. En ik mis inderdaad een stukje hand.
@Saskiaa_: Lieve foto's, inderdaad jammer van het overbelichte. En ik weet niet helemaal wat ik van de gezichtsuitrdukking van het 2e meisje moet denken.
@Gianti: Leuke foto, alleen stoort het speeltje mij.
@Fair: Nette foto
@Ojajoh: Ik ga mee met de tip van Ilona ... Gave plaat maar vind inderdaad dat er een stuk mist.

Ik ga deze ook even volgen! (Foto van afgelopen zaterdag- wel nabewerkt, verzadiging terug getrokken, contrast toegevoegd).

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:32

Oh die hierboven is mooi!!! :+:
Hele fijne kleuren en mooie belichting.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:17

Nooor_ De eerste vind ik net iets te donker. Silhouet is inderdaad niet gelukt :n
Saskiaa_ Mooi meisje! Lekker spontane foto's :j Jammer dat de zon iets te fel was
Gianti Wat een schattig hondje! Compositie is alleen wat saaitjes. En hij oogt hier wat korrelig? Misschien iets te veel scherp gesteld?
DJoysDesignz Mooie sprekende foto! Alleen lijkt de achtergrond een beetje vreemd? :?

Afbeelding

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:25

_Sanne schreef:
DJoysDesignz Mooie sprekende foto! Alleen lijkt de achtergrond een beetje vreemd? :?

Ik zal het even uitleggen het is een stal midden op een industrieterrein, dus dit zijn de kassen :D Snap dat het een beetje een verwarrende achtergrond wordt.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:33

Aah oke! Het geeft echt zo'n western sfeer :j

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:51

Yay nieuw topic :D

Even commentaar op mijn voorgangers:
P1
Gianti: Mooi zo met die paarse heide, apart kleur paardje ook, mooi hoor!
BArts17: Jammer dat de foto nergens echt scherp is
xJolijn: Ik snap niet echt wat je bedoeling achter de foto is, ik zie alleen maar wat schelpen in een bakkie ;)
Laurahh: Wellicht had je wat meer ruimte links kunnen overlaten, maar voor de rest is het een nette foto.
lifaya: Op mijn laptop valt het oog van het paard weg in het donkere vlak, maar wat een knap dier zeg!

P2
capopjekop: Opzich leuke sfeerfoto's maar de kwaliteit is wel erg slecht jammergenoeg...
geerte: Die sprinkhaan is ennngg :+ maar wel erg gaaf!
Marit: Het heeft wel wat, ik blijf er naar kijken. Lijkt net of het omvalt ofzo!

P3
Nooor_: Tweede is beter, eerste is naar mijn mening te donker
Saskiaa_: Het licht is inderdaad niet echt mooi, de foto's vind ik daarom dan ook niet heel geweldig.
Gianti: Leuk moment had je te pakken!
Fair: Netjes.
Ojajoh: Wauw gaaf zo met die regenboog. Ik had denk ik liever ook meer ruimte onderin gezien.
DJoysDesignz: Erg mooi :)
_Sanne: Leuk idee, mooie DOF. Alleen de reflectie in de ogen stoort mij een beetje.

Mijn nieuwste creatie:

Afbeelding

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:01

Ik dacht toch echt even dat het echt was haha! :))

Hele mooie foto + bewerking, fijne sfeer en kleuren.
Klein kritiek puntje vind ik dat het gezicht van het meisje een stuk minder "scherp" is. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar je ziet de vacht van de beer bijvoorbeeld heel gedetailleerd en haar gezicht is dan iets te "smooth". :)

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:12

Ik snap denk ik wat je bedoeld, het contrast tussen de huid en de vacht is inderdaad wat verschillend. Het meisje heeft van haarzelf een smooth huidje, ik heb met de sharpen tool wel geprobeerd de ogen, wenkbrauwen en lippen wat scherpte mee te geven. :j

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:09

DJoysDesignz schreef:
@Nooor_: Ik heb niet zoveel verstand van Concertfotografie, de eerste had ook mooier geweest als zijn hoofd niet zo zou glimmen in het licht. En ik mis inderdaad een stukje hand.
@Saskiaa_: Lieve foto's, inderdaad jammer van het overbelichte. En ik weet niet helemaal wat ik van de gezichtsuitrdukking van het 2e meisje moet denken.
@Gianti: Leuke foto, alleen stoort het speeltje mij.
@Fair: Nette foto
@Ojajoh: Ik ga mee met de tip van Ilona ... Gave plaat maar vind inderdaad dat er een stuk mist.

Ik ga deze ook even volgen! (Foto van afgelopen zaterdag- wel nabewerkt, verzadiging terug getrokken, contrast toegevoegd).

[ Afbeelding ]

Hij is prachtig!!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:34

@Loontje: Misschien omdat ik zelf ook weleens bewerk, maar vind het meisje er wel erg opgeplakt.
De achterkant is wel mooi erin gewerkt, maar haar gezicht, zie je heel strak de lijnen van haar kaak, niet natuurlijk strak zeg maar en haar arm heeft een paar ribbeltjes van de kniplijn.
@_Sanne leuk idee, maar toch vind hem wel wat kaal, weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen
@DJoysDesignz, mooie foto!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:15

Ja het is inderdaad wel te zien dat het een manip is.
Vandaag een nieuwe gemaakt, mijn voeten waren na een best wel aantal keer heen en weer dansen en springen wel bevroren :Y)

Afbeelding