Heeft iemand de Fujifilm Finepix HS20 EXR? Dan zou ik graag willen weten hoe hij is in gebruik, en foto's zouden ook handig zijn ( ik weet dat dat aan de fotografe ligt maar toch ben ik wel nieuwschierig wat de camera kan ). Alvast bedankt!
Hoi, ik gooi mezelf er ook even tussendoor in het topic. Ben een beetje op zoek naar een camera maar twijfel nogal. Ben nog niet heel zeker over wat ik wil en wat daar dan in godsnaam bij aansluit. Groot bos, te veel bomen... Snap de meeste termen wel en kan me daarop ook wel baseren, maar wat ik dan wil daarin? Geen idee. Ja een leuk aantal MP, optische zoom tussen de 5 en 10 zal wel genoeg zijn (vind het leuk om foto's te maken van personen en dingen waar ik dichtbij sta, ben niet zo van de veraf foto's dus heb niet het idee dat ik vaak ver zal moeten zoomen)
Ik maak nu foto's met een Powershot A590 IS, deze is echter van mijn broer en zal ik t.z.t. toch echt terug moeten geven. Nadeel van deze camera vind ik de scherpstelling, krijg dat op de een of andere manier nooit goed, en wil daar toch wel op vooruit gaan. En zoals ik zei, ik maak graag portret foto's van dieren / mensen etc. dus het zou leuk zijn als het daar bij aansluit.
Wie heeft er een tip voor me / voorbeelden? kijk veel op fotokunst topics hier, zeker bij de mensen die erbij aangeven wat voor camera ze gebriuken, maar dit zijn vaak ook spiegelreflex camera's en die liggen qua budget toch echt te hoog
Ik zoek een makkelijke/eenvoudige compactcamera voor mijn schoonmoeder ze wordt 71 jaar. Mobieltjes etc snapt ze nog niet zo veel van. Ze heeft nu een rolletjes camera maar de camera wordt slecht en maakt onduidelijke foto's ook maakt ze niet veel foto's waardoor ze soms maar een beetje dom het rolletje vol schiet zodat ze kan afdrukken. Dus dachten wij het is tijd voor een digitale camera. Nu heb ik een beetje op internet gesnuffeld (ga hem online bestellen denk ik) en kwam ik de Nikon Coolix L23 tegen. Iemand ervaring hier mee? http://www.cameranu.nl/nl/Digitale-Came ... 19_169424/
Of weet iemand anders nog een simpele compact camera die rond de 100 euro kost?
Hallo mensen! Ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera! Nu kreeg ik net een hele goede tip van Berendje: een Nikon Coolpix P500. Dit is een serieuze gegadigde! Is er iemand die deze camera heeft? Ik zag hem nl. niet in het lijstje staan. Wil iemand ervaring en/of foto's delen? Alvast heel erg bedankt.
Hier even een waarschuwing, mocht je bij de Kijkshop de CRESTA DVS50 5.0 MP camera/camcorder tegenkomen, laat die alsjeblieft liggen want serieus, hij maakt echt belabberde foto's. Filmpjes maken in HD gaat nog wel goed alleen de foto's worden prut!
> Geen scherpstelling
> Geen kleurinstelling
> Geen autofocus (o help!)
> wazige/mistige foto's (jawel, lens was gewoon schoon!)
> Uitgewassen kleuren (bleek dus!)
> STROEVE knopjes!
Daarentegen maakt hij zoals eerder gezegd wel mooie HD filmpjes in 720P. Alleen nu weer hier 1 gebrek: je weet niet wanneer het kaartje vol is want de teller loopt niet mee. (in mijn geval bleef hij maar op 2:59:00 staan terwijl ik al heel wat had gefilmd!)
@horseydude, wat ik zo lees op internet zegt alles precies wat jij hierboven vertelt, gezien de prijs en de specificaties verbaast het me dan niet echt. Misschien volgende keer op internet zoeken voor je 'm koopt?
Niemand trouwens die ervaring heeft met camera's? Spiegelreflex topic loopt als een tierelier...
Haha Lolleke viel mij ook al op. Wordt weinig gereageerd hier, kan dus weinig informatie opdoen. Wel jammer. @Horseydude: gezien de prijs denk ik niet dat je echt veel meer mag verwachten, toch?
Channiiiej
Geplaatst: 15-09-11 17:58
@Esgaroth; Ik ben in het bezit van een Nikon Coolpix L100.. Wel iets anders dan wat jij opgaf maar als je er info/foto's van wilt moet je maar even pb'en
Trouwens, mijn Nikon Coolpix L100 staat te koop! Misschien is hier iemand die interesse heeft Ivm de aanschaf van een SLR camera Bij eventuele interesse graag pb
Ik wil graag foto's maken van paarden/dieren en had de camera gezien CANON POWERSHOT SX 30 IS. Is die een beetje geschikt voor een beginnend fotografe ? Alvast bedankt!
Edit : Als iemand voorbeeld foto's heeft wil ik die graag zien!
Channiiiej
Geplaatst: 18-09-11 14:11
Sofy schreef:
Channiiiej, kun je dan misschien niet van jouw Nikon Coolpix L100 een voorbeeld-topic maken? Dan kun je mensen met interesse daarheen verwijzen .
Wie kan mij wat advies geven over de volgende 2 camera's Canon powershot SX 220 HS en Olympus SZ- 10 Wil graag naar een handzamere camera, dus welke van deze 2 zou beter zijn.
Omdat ik in November op vakantie naar Mexico ga, en nu een vrij grote camera heb, ben ik aan het kijken naar een goedecompact camera. Een kleinere camera lijkt me makkelijker onderweg, en ik vind het niet zo'n fijn idee om met een camera om mijn nek door Mexico te trekken.
Ik zoek een leuk toestel die mooie foto's maakt. Ik ben dan ook een echte liefhebber van fotograferen (hobby) en vind het dus leuk om de mooiste foto's te maken. Maar nu heb ik op internet gekeken naar deze camera's, maar er zijn er zooooveeeeel, dat ik dus door de bomen het bos niet meer zie! Ik wil hooguit 150,- Euro uitgeven (liefst nog wat minder), omdat ik in principe al een goede camera heb, en deze dus puur voor de vakantie gekocht word. Ik wil een camera met een snelle sluitertijd, die goed in allerlei licht omstandigheden kan fotograferen en makkelijk scherp stelt, en ook makkelijk bewegende beelden scherp vast legt. Kunnen jullie mij helpen? Op google vond ik de site van de consumentenbond, die een aantal camera's getest heeft, alleen dan moet je lid zijn om dit te kunnen zien, misschien dat iemand lid is en dit voor mij op kan zoeken?
Ik ben erg beniewd naar jullie reacties! (het liefst via Pb zodat het voor andere ook overzichtelijk blijft);-)
Ook ik ben op zoek naar een fijne camera. Maar ik twijfel op ik voor een compact of een spiegelreflexcamera moet gaan.
Mijn eisen zijn: - Uiteraard mooie scherpe foto's kunnen maken - In en uitzoomen d.m.v. aan de lens draaien - Toch wel een end kunnen inzoomen - Snel foto's achter elkaar kunnen maken (sluitertijd?) Bij voorkeur zo instelbaar dat je er meerdere per seconde kan maken.
Ik vind het leuk om verschillende functies uit te proberen, maar ik ben niet extreem technisch. En ik wil toch wel voornamelijk foto's van mijn paarden, landschappen en overige dieren maken. Hopelijk is hier iemand die me kan helpen bij de zoektocht naar de ideale camera.
Marijkjuh
Geplaatst: 26-09-11 11:29
@Lolleke: Misschien is de Kodak M1033 een interessante camera voor je. Zelf heb ik er een en ik ben echt heel tevreden over de camera, het enige wat voor mij een minpunt is is dat ik niet heel ver kan inzoomen, maar als je voornamelijk dingen van dichtbij wilt fotograferen is hij echt ideaal.
Marijkjuh, in- en uitzoomen met draaien aan de lens kan voor zover ik weet uitsluitend met een SLR. Ben wel benieuwd waarom dat een eis is? Ver in kunnen zoomen is bij een SLR afhankelijk van je objectief, die kosten komen er dus nog bij en dan kom je al gauw uit op zo'n 700 euro, alles bij elkaar. Bij een compact is dat niet zo. Snel foto's maken kan een SLR sowieso, maar er zijn ook compacts die dat kunnen.
Waar je rekening mee moet houden is dat je voor een SLR best wel wat kennis moet hebben om er echt goed gebruik van te kunnen maken. Je zou daarom ook eens kunnen kijken naar een zogenaamde 'bridge-camera'. Die zijn groter dan de gemiddelde compact, je kan er ook veel meer mee, maar ze hebben geen losse objectieven en zitten een stap onder de SLR. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Nikon Coolpix P500 Bridge, dat is er zo eentje.
Dan ga ik eens zoeken naar een bridgecamera, kijken of dat is wat ik zoek
@DaniBanani: Ik vind inzoomen d.m.v. draaien aan de lens prettiger en makkelijker. En zoals je al zegt moet je voor een SLR toch wel wat kennis hebben, wil je de camera optimaal gebruiken. Dat en de prijzen van losse objectieven, laten me toch twijfelen of ik niet beter voor een compact/bridge camera kan gaan.
Even een vraag hier. Ik heb een Canon Powershot A800 gekocht maar kan niet echt een sportstand vinden, zit die er op? En hoe wordt die aangegeven?
123321
Geplaatst: 07-10-11 19:37
_evelien_ schreef:
Even een vraag hier. Ik heb een Canon Powershot A800 gekocht maar kan niet echt een sportstand vinden, zit die er op? En hoe wordt die aangegeven?
Die zit er inderdaad niet op. Je kunt wel op het foto/film pictogram drukken -> scn -> kinderen en dieren, gaat het wel iets makkelijker door
Carliijn
Geplaatst: 09-11-11 20:56
Dit topic is al wat ouder maar ik vind het nuttig genoeg om het toch weer omhoog te halen aangezien het de enige is.
Ik vindt een SLR erg gaaf maar als je niet weet waar je mee bezig bent worden het geen mooie foto's. Daarbij vind ik het geen fijne camera voor het hele gezin Een compact camera lijkt me dus dé tussenweg!
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nou een goede, niet verouderde (2010/2011) compact camera die leuke scherpe foto's maakt van zowel stilstaand als beweginG? Het liefst onder de 400 euro