Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
judithh schreef:Low Key belichting is een fototechniek die vaak in de studio wordt gebruikt maar ook buiten gebruikt kan worden. Bij een normale belichting worden meestal 3 lichtbronnen gebruikt: een 'key light', een 'fill light' en een 'back light'. Maar bij Low Key wordt er uitsluitend één lichtbron gebruikt (de key light, in dit geval de zon!) met eventueel een reflector om schaduwpartijen te beïnvloeden. Zo krijg je een "clair-obscur" effect.
Citaat:Zo krijg je een "clair-obscur" effect
mijn vraag was puur waarom dit zo genoemd wordt en daarbij alleen in het paardenwereldje..
ik ga er vanuit dat er in dit topic mensen mee discusseren die net als jij weten wat deze termen betekenen
was alleen maar om aan te geven dat een papiertje helemaal niets zegt, en zeker niet van de FVS..judithh schreef:Ik weet het Kevinwas alleen maar om aan te geven dat een papiertje helemaal niets zegt, en zeker niet van de FVS..
....vind je dat ik een flamebait plaats?? Zo ja, wie, wat, waar...ik zie hem namelijk nergens een uitlokking, vanaf mijn kant dan..Mijn post hierboven is een reactie op de reactie daarboven, ik geef antwoordt en reageer op die opmerkingen.

nog noooooit van gehoord
judithh schreef:en ik ben nog steeds van mening dat je dit soort foto's onder de noemer low key kan scharen. Waar het niet dat het altijd een punt van discussie zal blijven welk percetage er donker moet zijn op een foto.
Professionele fotografen zul je nooit het woord "blackfoto" horen gebruiken alleen diegene die binnen de paardensport fotograferen.
Citaat:Denk niet dat het meisje van de hoek die af en toe een snapshot neemt van de shetlander van de buurman hier mee gaat praten over low of high key, blackfoto of geen blackfoto..
maar ik kom die term dan tegen met fotobewerking ( blackphoto etc.), je hoeft geen fotograaf te zijn om iets van deze topic te snappen hoor 
(houden we die er in ? LOL)
Lipydo schreef:Er is nu toch al antwoord gegeven op je vragen, of zie ik dat nu verkeerd?
Ik ben de draad een beetje kwijt geloof ik. Wat is nou je punt judithh?
judithh schreef:Ik denk dat ik hetzelfde ga doen Nouks...
Op bovenstaande post van Yvonne heb ik al meerdere keren reactie gegeven en gezegt dat het mij totaal niet boeit of het in het paardenwereldje blackfoto's genoemd wordt en dat het een herkenbare term is voor de paardenmens..en ik blijf niet in herhaling vallen..het is een kleine moeite om de reacties goed te lezen..
*edit*...nu ben ik toch weer in herhaling gevallen...
...idd, lezen is moeilijk dat blijkt maar weer... 
. judithh schreef:Zal nog eenmaal reageren op Yvonne....
Ik heb het niet over paardenfotografen, niet over mensen die paarden fotograferen of uberhaubt over paarden blackfoto's!!! Het boeit mij inderdaad niet dat in het paardenwereldje deze term gebruikt wordt.![]()
Als je idd zoals je zelf zegt goed leest! Gaat het over site's waar mensen bv portret foto's aanbieden onder deze noemer...idd, lezen is moeilijk dat blijkt maar weer...
" Je bent niet zo duidelijk en komt een beetje aangevallen over af en toe.