Waarom halve paarden op de foto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:03

Heeft dus te maken met optische vlakverdeling :)*
Hoe zorg ik ervoor dat "het object" in een plaatje zodanig komt te staan, dat dat als 1e opvalt en niet bijv. de achtergrond oid etcetcetc... Iets waar niet alleen fotografen te maken mee hebben maar ook grafische vormgevers / stylistes ed.

Anoniem

Re: Waarom halve paarden op de foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:09

Maar hierbij heb je ook nog te maken met dat je een dier op een bepaalde manier wilt laten uitkomen, en dat de manier waarop je dat dier wilt laten uitkomen ook nog afhankelijk is van bijv. de rasstandaard.. Dat is weer een extra factor denk ik.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:34

Maar bij jou is het echt je stijl (waar ik weg van ben overigens <3) en jij hebt ook duidelijk een meer artistieke manier van fotograferen.. meer het paard als kunst, ipv het paard op zijn meest optimale manier (qua exterieur/houding etc, bijv voor de verkoop) neer te zetten, of niet?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:44

Six schreef:
hahah, mijn portfolio is een en al halve paarden :P

Het gaat helemaal niet halve paarden of stukjes paard, maar om afgehakte benen bij een heel paard.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:42

Hoe dan ook soms kan het erg storend zijn als een foto niet mooi gesneden is, persoonlijk vind ik dat bij een rommelige achtergrond ook.