Mooi sfeertje heb je te pakken.
Ik stoor me hier en daar aan de wazige onscherpte, maar heel erg is dit niet. Wel zou ik een kleinere selectie maken als ik jou was, lang niet alle foto's zijn even sterk. Ik zou dus de beste eruit pikken, al zet je maar drie foto's neer. Liever een klein aantal sterke foto's dan een groot aantal waar ook veel mindere tussen zitten.
1. Doet mij erg weinig. Ik vind de lichte, felle reflecties in het gezicht van het meisje erg storend. Ook vind ik de kleuren hier niet mooi uitkomen, vooral in haar gezicht.
2. Erg lieve foto.
Zonde van de overbelichtheid in het gezicht van het meisje. Ook vind ik je vignettering storend, die lijkt ontzettend ongelijk.
3. Hier vind ik de kleuren wat te vaal. Het idee met het onscherpe gras is leuk, maar de bewerking doet af aan de foto.
4. Qua lichtval vind ik dit een erg mooie foto
leuk moment ook om vast te leggen. Het halstertouw (neem ik aan) is alleen wel extreem lelijk en duidelijk weggewerkt.
Zonde.
5. Ook hier vraag ik me af: wat voegt de bewerking toe? Ik vind de foto zelf verder ook weinig bijzonders hebben.
6. Zelfde als bij de bovenstaande foto. Ik zie niet zozeer een onderonsje, maar gewoon een zittend meisje en een pony die gras eet. Voor een onderonsje had ik de twee dichter bij elkaar willen zien zonder dat de pony duidelijk alleen maar gefocust is op eten. 
7. Geweldige foto! Heel spontaan en vrolijk. Wat me stoort zijn de lichte plekken om de figuren heen, die zijn te duidelijk opgelicht met Photoshop... ze vallen teveel op en stoppen te plotseling. Ik zou het geleidelijker doen zodat het minder opvalt maar de figuren er toch uitspringen.
8. Prachtig licht en de vorm van de bomen past precies in de compositie.
De kleuren vind ik hier erg mooi.
9. Ik stoor me aan de wazigheid (onscherpte) en ik had graag aan de onderkant nog wat ruimte gezien, maar ik vind het licht, de kleuren en het plaatje zo erg mooi. Vooral hoe het licht zich aftekent tegen de bomen op de achtergrond... mooi sfeerbeeld.
10. Heerlijke foto. Prachtig licht, mooie kleuren, mooi beeld... door de bewerking lijkt het gras een beetje op een vreemde manier overbelicht maar erg vervelend is dat niet. Die donkere randen aan de onderkant passen er ook prachtig in.
Wat ik me afvraag is: waarom heb je bepaalde foto's op deze manier bewerkt? Ik vind je bewerking op sommige foto's helemaal niks toevoegen en vaak zelfs afbreuk doen aan de foto. Ik weet wat je stijl is want ik heb meerdere foto's van je gezien en ik vind ze fijn wegkijken, maar probeer er niet in te blijven hangen. Bij sommige foto's past het namelijk gewoon niet. Kijk naar de foto zelf en baseer op dat beeld je bewerking; sommige foto's behoeven eigenlijk nauwelijks nabewerking, sommige zijn misschien mooier met aangepaste kleuren.
Verder zou ik, zoals ik al zei, een kleinere selectie maken en echt alleen de foto's in het topic zetten die jij eruit vindt springen.
Ier_ schreef:Ik vind 't geweldig om je bewerkte foto's te zien, altijd een keisterke uitstraling.. Toch vraag ik me af hoe jouw foto's uit de camera komen, zonder enige bewerking.. Je bent imo vernieuwend maar daarnaast vraag ik me ook af hoe je kwaliteiten zijn als 'gewoon fotograaf' zonder overduidelijke nabewerking..
Het vernieuwende zit hem niet in de nabewerking, die is namelijk allesbehalve vernieuwend... het zit hem in de momenten die de TS vaak zo goed te pakken heeft. En die momenten zullen in sommige gevallen met een andere (of minder) nabewerking waarschijnlijk ook nog uitkomen, misschien nog wel beter. 
Loontje_ schreef:Courses schreef:Ik vind het mooie foto's, no offence.
Maar vind ze meer wat voor het bewerk subfora o.i.d.
Bespeur ik daar wat jaloesie?

Sorry hoor maar die opmerking vind ik echt kinderachtig, er staat zelfs in de beginpost wat ik aan bewerken heb gedaan. Maja sommige mensen--- en ik wil er ook helemaal geen discussie over maken ofzo, ik vind het gewoon een wat ongepaste opmerking van je

Wat een onzinnige reactie
omdat iemand haar mening geeft is ze meteen jaloers? Wat een onzin, iemand mag toch gewoon een mening hebben, natuurlijk is ze dan niet meteen jaloers. Hoe kom je er op. 
Ongepaste opmerking, ook zoiets. Niks ongepasts aan, Courses vind ze blijkbaar gewoon beter passen onder het kopje bewerking ipv foto. Kan toch?
Persoonlijk vind ik ze wel onder het kopje foto vallen. Er is wat met de kleuren gespeeld (redelijk veel, dat wel) maar dat valt bij mij gewoon onder de basisbewerking (al is er in dit geval wel echt behoorlijk veel aan gesleuteld); zodra er echt dingen bijgeplakt/in elkaar gepast gaan worden vind ik het echt een bewerking. Contrast, helderheid en kleuren valt imo nog gewoon onder fotografie. Natuurlijk het IS bewerkt... maar vroeger bewerkten ze al in de donkere kamer, en wat is er mis met een bewerkte foto? Als het wat toevoegt is het mooi.... nu is het de vraag of het altijd wat toevoegt. Je moet maar net de juiste balans zien te vinden. 
Ik vind dat ze op de juiste plaats staan.
Ik ben ook wel benieuwd naar een onbewerkte foto
niet omdat ik wil weten wat je er allemaal aan gedaan hebt, maar meer omdat ik je bewerking niet op alle foto's iets toe vind voegen en omdat ik me afvraag of je je misschien wat meer los moet maken van deze voor jou inmiddels standaardbewerking, aangezien sommige foto's er waarschijnlijk mooier uitkomen zonder deze bewerkte stijl. Bij sommige foto's vind ik het heel erg mooi, maar bij andere vraag ik me af of ze wel in het rijtje passen en of het echt nodig is.