astridelise schreef:Focussed, dit soort foto's zou ik erg graag van mijn fjord willen.
Juist omdat het afwijkt van de meeste fotoshoots.
Jup helemaal mee eens! Zoiets zou ik ook wel van mijn merrie aan de muur willen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
daffodil schreef:Ik zou dolgraag een aparte serie foto's van mijn paard hebben, ik hoef er zelf niet op te zitten, hij hoeft niet standaard dressuurtypisch op de foto. Doe mij maar iets raars, iets anders, iets achterlijks. Ik hou me echt enorm aanbevolen als uitprobeerproject hoor, ik hou van anders dan anders......en heb zelf niet de mogelijkheid om bijzonder te fotograferen (hoewel ik het stiekem wel probeer natuurlijk maar dat valt niet mee).
Mindfields schreef:"Beter goed gejat dan slecht verzonnen."
Een paard er op z'n mooist uit laten komen moet het doel zijn, niet het geweldige creatieve gebeuren. Je wilt je paard mooi op de foto en daar gaat het om. Kunstenaars is weer een ander gebied. Die zoeken niet naar mooi maar naar apart en opvallend.
JolandaS schreef:Er is een aantal goeie paardenfotografen en verder zijn er heeeeel veel mensen met een camera die zichzelf fotograaf vinden.
Binnen een maand na aanschaf van de camera is er een website en bieden ze fotoshoots aan (omdat ze hun camera terug willen verdienen).
Fotograferen is nog steeds een vak, al wordt dat tegenwoordig niet meer zo gezien.
Er is maar werk voor een beperkt groepje paardenfotografen, dus een heleboel wannabees haken vanzelf wel weer af als blijkt dat er geen droog brood mee te verdienen valt.
Degenen die wat meer kunnen, een eigen stijl hebben etc. die drijven wel boven.
Op Bokt kom ik er trouwens niet veel tegen. De meeste profs zullen het wel te druk hebben om hier veel rond te hangen.

JolandaS schreef:Er is een aantal goeie paardenfotografen en verder zijn er heeeeel veel mensen met een camera die zichzelf fotograaf vinden.
Binnen een maand na aanschaf van de camera is er een website en bieden ze fotoshoots aan (omdat ze hun camera terug willen verdienen).
Fotograferen is nog steeds een vak, al wordt dat tegenwoordig niet meer zo gezien.
Fiffill schreef:Ik vind dat ik zeker niet slecht fotografeer, maar gewoon op een heel ander vlak dan shoots.
Ik vind het vooral grappig als mensen logo's op hun snapshotjes gaan gooien met van die copyrights (meestal van hun eigen naam en iets met 'photo'), dat heeft haast iets schattigs.
En er zitten echt wel een paar goede fotografen op Bokt!
Loiz schreef:JolandaS schreef:Er is een aantal goeie paardenfotografen en verder zijn er heeeeel veel mensen met een camera die zichzelf fotograaf vinden.
Er is maar werk voor een beperkt groepje paardenfotografen, dus een heleboel wannabees haken vanzelf wel weer af als blijkt dat er geen droog brood mee te verdienen valt.
Degenen die wat meer kunnen, een eigen stijl hebben etc. die drijven wel boven.
Op Bokt kom ik er trouwens niet veel tegen. De meeste profs zullen het wel te druk hebben om hier veel rond te hangen.
Dat vind ik niet helemaal kloppen, er zijn een flink aantal bokkers die prachtig fotograveren hoor!
En de mensen die fotoshoots aanbieden (waaronder ikzelf) doen het niet altijd om de camera terug te verdienen, aangezien het gewoon leuk is om veel verschillende paarden op de foto te zetten en daardoor te verbeteren.
Wat denk je van Hypofocus trouwens? Die is zeker proff
http://94.100.116.114/828450001-8285000 ... _pLJl.jpeg (gemaakt door mijzelf trouwens
)

Echt prachtig trouwens, die platen die je gemaakt, simpelweg alleen al doordat je een erg herkenbare stijl hebt. Dat vind ik érg belangrijk bij iemand die (op welke manier dan ook) kunst maakt.
) maar het is gewoon niet iets wat mensen voor zich zien bij een shoot, althans de meeste.

. Alhoewel oefening baart kunst, maar er zijn makkelijkere dingen qua fotografie.
Fiffill schreef:Precies, het zijn losse platen, maar je kan er moeilijk een shoot van maken lijkt me...
Ik houd gewoon van detail(foto's). Staat ook nog wel wat in mijn profiel.
Ik denk dat de klant toch het meeste bepaald, en die willen nu eenmaal vaak gewoon hoofdshotjes. En veel mensen vinden blackfoto's ook helemaal het einde geloof ik.
Zelfportretten.. hm.. dat blijf gewoon onwijs moeilijk. Alhoewel oefening baart kunst, maar er zijn makkelijkere dingen qua fotografie.