Ik zelf ben ook hartstikke blij met mijn Olympus E300, maakt hartstikke mooie foto's!
Daar heb ik de nieuwste camera niet voor nodig.
(het enige minpunt is dat de lenzen van olympus achterlijk duur zijn)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Yucca schreef:Ik heb de D50 (nikon) en die heeft 'maar' 6.4 mp...nooit echt last van gehad.
Wel vind ik dat ik weinig scherpstelvlakken heb, en ik zou erg graag een matglas willen (weet eigenlijk net of ik die erin kan laten bouwen bij dit model).
Ik heb de laatste tijd wel dat ik me irriteer aan wat ruis, onscherpte...maar dat kan ook komen omdat ik een 18-200 3.5-5.6 heb en die is toch niet altijd afdoende ...
IS er iemand die van een instapmodel is overgestapt naar een wat meer proffesioneler model en daar echt veel verschil in heeft gemerkt?
Ik ben het trouwens helemaal eens met wat reacties hierboven: het resultaat telt, al heb je het met een weg-werp-camera gemaakt bij wijze van spreken! Ik heb er trouwens niet echt last van, dat mensen daar opmerkingen over maken...

) het blijft een erg goede camera. Dat is ook wat je in je hoofd moet houden; de camera is nog net zo goed als toen je hem kocht, er is nu alleen iets beters gekomen
De G9 heeft 12.1 megapixel, ik hoorde laatst dat er binnenkort telefoons op de markt gebracht zouden worden met camera's met 10-12 megapixel... Straks gaan ze ook nog mini-telelensjes maken voor op je telefoon
Maar inderdaad, als je je echt wil gaan richten op fotografie is de camera toch relatief verouderd.kruimellover schreef:Gewoon jouw ding doen! Ik heb een panasonic lumix dmc-fz7. Het is nog niet eens een spiegelreflex of wat en hij is al flink verouderd, maar hij maakt nog steeds dezelfde mooie foto's als 2 jaar geleden. Misschien zelfs wel mooier, dankzij mijn opgedane ervaring. Iedereen vindt het niet interessant als ik foto's sta te maken, maar als ze ze dan daarna zien willen ze ze toch wel graag hebben. Waarom zou je dan een andere camera kopen? Ik zou graag een spiegelreflex willen, maar eigenlijk vind ik het een beetje zonde van m'n geld, want deze doet het toch ook?! En daarom moet je je er maar niks van aantrekken en lekker verder fotograveren, het is toch leuk?