Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:600 Euro is een mooie prijs. Ik heb eind 2014 mijn UWA gekocht met 10% korting gecombineerd met de Canon cashback.
Dat scheelt een hoop in je maandlasten zeg!
magda_90 schreef:Handmatige objectieven zijn geen probleem inderdaad. Wel nog de vraag of ik dit bereik daadwerkelijk vaak ga gebruiken.![]()
Ik kwam hem spontaan tegen en dacht van he die ken ik nog niet! Volgens mij hetzelfde idee als mijn Vivitar maar dan zou hij ook standaard donkerder uitvallen denk ik?
Sem_ schreef:Ik ben van plan een Nikon D5300 aan te schaffen en nu zit ik te kijken naar de lens die ik erbij aan wil
schaffen. Ik denk erover om nu een kitlens te halen en later een zoomlens, maar ik zie dat er ook
verschillende varianten van de kitlens zijn... Mijn doel is vooral natuur/dierenfotografie (niet per se
actiefoto's, meer mooie portretten en macro's). Filmen heb ik weinig interesse in. Welke kitlens
kan ik het beste nemen? Of raden jullie iets anders aan? Mijn budget body incl. lens gaat tot 600.
NIKON D5300 + AF-S DX 18-55MM VR II
NIKON D5300 + AF-P DX 18-55MM F/3.5-5.6G VR
Nikon D5300 zwart + AF 18-55mm VR
aruals schreef:Iemand ervaring met de Canon EF 50mm f/1.8 STM ? Lijkt mij een ideale lens voor portretten van modellen, maar niet voor hond en paard, denk ik? Iemand voor/nadelen?
maaikemuis schreef:Ja, de vr heb je echt nodig. Zonder is het een waardeloze lens. Op de 5200 gaat hij werken, maar hou er rekening mee dat hij op veel camera's ook niet werkt.
Een klacht van deze lens is dat hij erg zacht is op 300mm. De lens terugzetten op f6.3 - f8 omzeilt dat een beetje.