[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:37

Mooie camera hoor, veel plezier ermee.
De 70-300 zat volgens mij ook toen bij mijn Canon 550D. Daar heb ik niet veel mee gedaan, dat vond ik zelfs niet echt een topper.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:08

Wel naar de 55-250 gekeken ja. Alleen toevallig was deze week bij de mediamarkt een aanbieding op de 70-300 samen met de canon 1200d! Scheelt me meer dan 100€. Ooit nog een keer naar een andere lens gaan kijken. Maar eerst ontdekken wat ik allemaal met deze camera kan :)

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:18

Over twee weken koop ik de canon 550D en diverse accesoires van mijn vriend zijn oom over. Mijn eerste spiegelreflex, yay!

Momenteel fotografeer ik met een canon SX240hs. Heerlijke compact camera, maar met beweging enz merk je toch echt wel verschil

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:27

Leuk. Fijne camera hoor, ik heb 'm ook. Inmiddels is hij al wel wat verouderd, ik weet niet hoeveel ermee gedaan is?

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:36

Hij is weinig gebruikt aangezien de beste man vrij snel na aanschaf ook nog een 60D ernaast had. nu vervangt hij de 550D voor een 70D, dus ik mocht de 550 overnemen.

Ben echt zo blij :) Er zit een standaard lens bij, een 200 lens, uv filters, diverse glaasjes voor schittering op het water enzo? , een glaasje voor blauwere luchten en 4 macro glaasjes met verschillende afmetingen. Een zonnekapje, extra accu's + accu onderklik ding.
Ik heb nog niet echt verstand van de merken, afmetingen enz van de lenzen maar volgens mij kan ik wel aardig uit de voeten ermee hihi.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:56

Prima body. De 550D was mijn allereerste DSLR. :) Ik heb hem van 2010 tot 2012 gehad.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:04

_Milo schreef:
Hij is weinig gebruikt aangezien de beste man vrij snel na aanschaf ook nog een 60D ernaast had. nu vervangt hij de 550D voor een 70D, dus ik mocht de 550 overnemen.

Ben echt zo blij :) Er zit een standaard lens bij, een 200 lens, uv filters, diverse glaasjes voor schittering op het water enzo? , een glaasje voor blauwere luchten en 4 macro glaasjes met verschillende afmetingen. Een zonnekapje, extra accu's + accu onderklik ding.
Ik heb nog niet echt verstand van de merken, afmetingen enz van de lenzen maar volgens mij kan ik wel aardig uit de voeten ermee hihi.

Mooie kans, prima camera en mooie accessoires. Ik heb 'm inmiddels al een jaar 4 en bevalt mij ook nog prima.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:08

Fijn dat er zulke positieve ervaringen mee zijn, toch altijd lastig wanneer je zelf niet zoveel ervaring mee hebt haha.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:53

Kan altijd beter natuurlijk, maar voor een eerste camera is het een fijn ding.

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:56

wat voor lens (of hoeveel mm lens) heb je nodig, om mooie actiefotos te maken?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:02

horsewiebe schreef:

Waar, wanneer en waarvan zou je graag actiefoto's willen maken en wat is jouw budget?

Het is niet alleen de lens die belangrijk is, maar bij actiefoto's is ook jouw autofocus systeem van je body belangrijk.

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:06

Bagheera_206 schreef:
horsewiebe schreef:

Waar, wanneer en waarvan zou je graag actiefoto's willen maken en wat is jouw budget?

Het is niet alleen de lens die belangrijk is, maar bij actiefoto's is ook jouw autofocus systeem van je body belangrijk.

ik ben nog opzoek naar en camera, mijn budget is 350 (mag ook meer maardan moet ik nog wel even langer sparen).

ik wil graag actiefotos maken van paarden, bvb tijdens het springen of in volle galop.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:45

Ik mocht mezelf een half uur eigenaar noemen van een canon 7D Mark II.... dacht ik. Maar toen belde de winkel dat er iets fout was gegaan. Ze hadden dozen verkeerd gestickerd, dus ik had geen Mark II meegekregen, maar een gewone 7D. Kon ik weer terug. Een hoop geld armer en nog geen camera rijker -O-

Morgenochtend komt de Mark II binnen, dus dan kan ik hem eindelijk uit gaan proberen. *\o/*

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:18

Ik wil mijn spiegelreflex verkopen hebben jullie een beetje een indicatie voor mij wat ik er voor zou kunnen vragen?
Het gaat om een nikon d3200 met een 18-55mm vrII lens erbij.
Verder de standaard toebehoren als accu+oplader, kabeltjes.
Aankoopbewijs is nog aanwezig net zoals de originele doos +er zit nog een jaar garantie op.
Camera is in mei 2015 gekocht, ik het er 1x een dag een foto cursus mee gedaan en daarnaast verder eigenlijk niet gebruikt.
Ik heb ook nog een camera tas,64 GB sd kaart en een groothoek-Marco lens erbij

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:37

desi92 schreef:
Ik wil mijn spiegelreflex verkopen hebben jullie een beetje een indicatie voor mij wat ik er voor zou kunnen vragen?
Aankoopbewijs is nog aanwezig net zoals de originele doos +er zit nog een jaar garantie op.
Camera is in mei 2015 gekocht, ik het er 1x een dag een foto cursus mee gedaan en daarnaast verder eigenlijk niet gebruikt.

waar wilde je hem vooral voor gebruiken? (portret foto's, actiefoto's etc)
uit nieuwsgierigheid :P

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:38

horsewiebe schreef:
desi92 schreef:

waar wilde je hem vooral voor gebruiken? (portret foto's, actiefoto's etc)
uit nieuwsgierigheid :P

Het was mijn intentie om lekker hobby matig aan de slag te gaan. Foto's van de eigen diertjes en uitstapjes ed. Maar merk dat ik hem gewoon nooit meeneem en er de tijd niet voor vrij kan maken om de camera goed te leren kennen zodat ik er meer mee kan. Heel leuk die automatische stand maar als je dan al een spiegelreflex hebt, vind ik ook dat je buiten de automatische stand moet gaan fotograferen en daar heb ik de tijd niet voor om dat Goed en wel te leren.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:49

desi92 schreef:

Ik denk dat wanneer je er 250- 300 euro voor krijgt, dat je blij moet zijn. Het is een model dat al is vervangen door een nieuwer model in combinatie met een standaard lensje. Nieuw kun je ze nog krijgen voor 380 ongeveer.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:06

maaikemuis schreef:
desi92 schreef:

Ik denk dat wanneer je er 250- 300 euro voor krijgt, dat je blij moet zijn.

Dat was ook een beetje wat ik in mijn hoofd had. Thanks!

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:30

Morgen komt mijn eerste spiegelrefexcamera binnen. Heeft iemand tips voor het eerste gebruik? (Opladen enz..)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:17

Hallo allemaal!

Ik lees dit topic nu een tijdje mee en dacht laat ik het nu maar eens vragen.

Ik fotografeer heel af en toe paarden voor de hobby met mijn oude tweedehands gekochte spiegelreflex. Ik zou het alleen wat vaker willen doen en beter willen worden, dus ben ik op zoek naar wat een soort "instap" model is voor het fotograferen van paarden.

Ook vraag ik me af of er misschien ergens een boek of iets te koop is om meer te leren over ISO, diafragma etc. Ik ben daar namelijk echt mee aan het klungelen en ik weet niet echt wat wat precies inhoud.

Wie o wie kan mij op weg helpen? :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 00:00

Er zijn echt honderden filmpjes op YouTube die dat heel handig uitleggen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 01:30

Shiloh schreef:

Klopt, heb er ook heel veel bekeken. Merendeels waren Engels ook. Maar ik vind het fijner om het op papier te hebben en dan gecombineerd met de instellingen als je een paard fotografeerd.

Femke, ik zag dat jij een boek hebt gecombineerd met paardenfotografie. (Had beter moeten kijken :+). Zou ik daar een stuk verder op weg mee kunnen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:09

mcjv schreef:
Shiloh schreef:

Klopt, heb er ook heel veel bekeken. Merendeels waren Engels ook. Maar ik vind het fijner om het op papier te hebben en dan gecombineerd met de instellingen als je een paard fotografeerd.

Femke, ik zag dat jij een boek hebt gecombineerd met paardenfotografie. (Had beter moeten kijken :+). Zou ik daar een stuk verder op weg mee kunnen?

Spoedcursus:
ISO: omhoog = lichter; omlaag = donkerder
Diafragma (ook f-stop genoemd): omhoog = donkerder; omlaag = lichter
Sluitertijd: omhoog = donkerder; omlaag = lichter.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:11

Hoi ik kom hier even binnenvallen... heb helemaal geen verstand van camera's maar wil nou toch een eigen aanschaffen.
Ik weet eigenlijk niet wat verstandig is, een spiegelreflex of een digitale. Misschien hebben jullie suggesties? Mijn verlanglijstje:

- makkelijk in bediening, liefst dat ie uit zichzelf de juiste instellingen kiest
- altijd scherp zolang jij je hand stilhoudt, ook bij bewegende beelden
- bewegende beelden mogen dus geen probleem zijn (dressuur) en dan het liefst met een goede burst functie erop zodat ie een hele reeks achter elkaar klikt
- binnenbak geen probleem qua licht/donkerheid
- genoeg zoom voor een bak van 20x60
- moet ook knap kunnen filmen

Wil er misschien ook een statief bij voor het filmen. Zo eentje die je neer kan zetten en dan op t paard kan gaan zitten, maar die je ook kunt gebruiken om een proef te filmen en daarbij het paard wel te laten volgen door de filmer.

Gewoon beetje knap spul, hoeft zeker niet over de 500 euro maar ik snap ook wel dat dit niet voor 100 euro kan

Wat raden jullie me aan?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:30

Dorine92 schreef:
Hoi ik kom hier even binnenvallen... heb helemaal geen verstand van camera's maar wil nou toch een eigen aanschaffen.
Ik weet eigenlijk niet wat verstandig is, een spiegelreflex of een digitale. Misschien hebben jullie suggesties? Mijn verlanglijstje:

- makkelijk in bediening, liefst dat ie uit zichzelf de juiste instellingen kiest
- altijd scherp zolang jij je hand stilhoudt, ook bij bewegende beelden
- bewegende beelden mogen dus geen probleem zijn (dressuur) en dan het liefst met een goede burst functie erop zodat ie een hele reeks achter elkaar klikt
- binnenbak geen probleem qua licht/donkerheid
- genoeg zoom voor een bak van 20x60
- moet ook knap kunnen filmen

Wil er misschien ook een statief bij voor het filmen. Zo eentje die je neer kan zetten en dan op t paard kan gaan zitten, maar die je ook kunt gebruiken om een proef te filmen en daarbij het paard wel te laten volgen door de filmer.

Gewoon beetje knap spul, hoeft zeker niet over de 500 euro maar ik snap ook wel dat dit niet voor 100 euro kan

Wat raden jullie me aan?

Je eisen vertellen mij dat je niet helemaal een realistisch beeld hebt van hoe camera's werken. Zoom heeft met DSLR's namelijk niks te maken met de camera maar met het objectief. Daarnaast hebben scherpe foto's en genoeg ligt met je instellingen te maken (ISO, sluiter en diafragma) en zal je camera dat lang niet altijd zelf goed instellen.

Een uitgebreide compact camera of een systeemcamera wellicht, maar je eisen lopen nogal uiteen. Veel van je bovenstaande punten hebben met je eigen kennis te maken namelijk :)