Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nouks schreef:@Kevin: denk niet dat het de 18-55 II betreft. Bij de 350D zat nog de allereerste 18-55.
Lastig dilemma, Storm... Ik zou zeggen: goedkopere body + upgrade objectieven. Beetje jammer idd dat 550D etc vergelijkbare sensor hebben als de 7D, want ideaal gezien zou je nu wat mij betreft gaan kijken naar een 450D of 40D en die vind je niet meer nieuw...
Liin schreef:Hee, ik heb de canon 1000d met kitlens en 70-300. Maar ik vroeg me af bij bevoorbeeld foto's in de binnenbak of bij schemer, heeft het nut als ik dan een extra flitser koop? en wat voor 1 zou dan het beste zijn? alvast bedankt!
Je kan imo beter een lichtgevoelige lens kopen, bijvoorbeeld een 50mm 1.8. Nadeel is dat je er niet mee kan inzoomen door de vaste brandpuntafstand van 50mm, maar voor fotograferen als het wat donkerder wordt is het wel een goede lens. En hij kost ook minder dan een goede externe flitser, zo'n 100 euro. 
Ben je op zoek naar een eenvoudigere en goedkopere spiegelreflexcamera, of naar een mooie compactcamera? En wat is je budget? 

HLPhoto schreef:LeonieL schreef:...of ben ik nou gek?)
dat ongetwijfeld![]()
![]()
Wat betreft sparen: Hoe lang wil je nog sparen? Als het advies nog een halfjaar moet blijven staan.. zou ik het dan nog eens vragen. 't gaat nogal snel met de camera's momenteel.
Citaat:dat ongetwijfeld![]()
Ik ben me sowiezo eerst nog aan het orienteren,. Mijn vorige camera heb ik te snel gekocht (zo van: Die is goedkoop, dus die wil ik) maar mén dat was écht weg gegooit geld
Heb er nooit echt mee gefotografeerd.

) 55-250 objectief (en kitlensje zit erbij) Zag em bij Mediamarkt voor 719.-