[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:13

manzano schreef:
Wist wel dat het weinig scheelde, maar had idd ook verwacht dat het andersom was geweest met gewicht :j

Sigma's lichtsterke lenzen zijn vaker (soms onnodig) lomp. 24-70 van Sigma heeft bijv ook filtermaat 82mm terwijl de Canon 24-70 filtermaat 77 heeft.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:59

NHevaVD schreef:
Wat een prijzen! :\ Ik ben blij met mijn Sigma, en tuurlijk, er is vást altijd iets beters om aan te schaffen,
maar ben enorm tevreden met deze! :D

Er blijft ook altijd wel wat beters. Maar als je de Sigma eerst hebt dan kan je altijd vooruit. En mocht het ooit uitkunnen kan je altijd een betere versie kopen toch?

Groetjes,
Mark.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:32

Maaik schreef:
Dwyne schreef:
Ben in het bezit van een canon EOS 400D en heb de kitlens(18-55) en een canon EF75-300mm zoomlens. Wil er graag een derde lens bij maar weet niet goed wat. Heb nu natuurlijk een grens tussen de 55 en 75 waar ik geen bereik heb. Maar wat zouden jullie voor lens erbij kopen om het geheel compleet te maken? Heb het liefste de originele canon lenzen.

De lens die ik te koop heb is wel een ideale lens, vangt je loze bereik op, en is daarnaast een héérlijke lens om mee te werken.

Thnks voor de tip! Ik ga er naar kijken!

Maaik

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:20

Ik heb de lens nog te koop. *hint hint O:) *

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:00

Als er nog mensen zijn die voorbeelden zoeken van de Sigmalens, PB me dan even! :j
Heb vandaag een shoot gehad, maar wil deze foto's liever niet openbaar zetten ivm. eventueel gebruik voor paardenspellen enzo!
Ik hoor/zie 't wel! :j

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:58

nog even een vraagje, bij mijn vorige lenzen werd er in de winkel gezegd dat ik er ook meteen maar filters bij moest doen, dit ter bescherming voor de lens tegen krassen/vuil maar goedkoop om te vervangen en voor minder chrom. abb.
hebben jullie bij en 2.8 lens ook een filter? ik hoorde namelijk dat dit de lichtsterkte niet ten goede komt en dat het glas wel zo goed is dat je vuil er makkelijk van af kunt vegen zonder krassen te maken. hoe hebben jullie dat? :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:59

Ik niet en ook met donkerder of bewolkt weer kan ik er prima mee uit de voeten :j

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 01:14

Ik maak wel vaak gebruik van filters. Ik heb een polar filter en een standaard uv filter, binnenkort ook een NB grijsfilter.
Ik werk graag met filters, dit vanwege het contrast en licht en bescherming van de lens. Maar het is ook prima te doen zonder.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:16

Ik zoek mensen met ervaring met lenzen van Sony. PB mag ook

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:50

vandaag wou ik de sigma 70-200 2.8 voor mijn sony halen, even gebeld of die op voorraad was, bleek ie niet op voorraad te zijn ;(
is over 2-3 dagen wel weer binnen, maar toch even balen :P
(wil hem niet via internet bestellen zodat ik hem nog even kan testen en als er iets mee aan de hand is ik dan niet half NL door hoef ;))

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:28

Da's balen! :\

Ach, nog even geduld en hij is d'r! :D Goede keuze! :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:18

riannhuh schreef:
vandaag wou ik de sigma 70-200 2.8 voor mijn sony halen, even gebeld of die op voorraad was, bleek ie niet op voorraad te zijn ;(
is over 2-3 dagen wel weer binnen, maar toch even balen :P
(wil hem niet via internet bestellen zodat ik hem nog even kan testen en als er iets mee aan de hand is ik dan niet half NL door hoef ;))

Bij cameranu.nl is hij wel op voorraad volgens de site. Dat is in Urk.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:19

Citaat:
Bij cameranu.nl is hij wel op voorraad volgens de site. Dat is in Urk.

heb ik hem ook gehaald, hele snelle service :j

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:47

oeeeeh bedankt! das ook niet zo ver idd! ik heb hem nu daar gereserveerd, morgen halen! :):)

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:22

YESYESYES DEZE WEEK MIJN CANON 70-200 MM L F4 HALEN :+:

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:24

Iemand nog een leuke lens voor olympus camera in de aanbieding? (standaard lens heb ik al..)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:48

Ik heb een Canon Eos 500d. Ik ben niet van plan om er professioneel iets mee te doen maar heb m omdat ik het zo zonde vond dat mijn hond en paard altijd nét hun hoofd wegdraaiden als ik klikte. Daarnaast is mijn vriend verslaafd aan technische dingetjes en ben ik dus met deze camera verwend met mijn verjaardag (bofkont he?) :D
Wat ik alleen jammer vind is dat er het standaard objectief 18-55 op zit. Ik zou graag wat verder willen inzoomen. Ik denk dan bv aan mijn paard die achter in de wei net even leuk doet.
Wat ik al zei, ik ben echt een leek met fotografie en begin net pas de bewerkingsprogramma's te ontdekken. Vind het wel echt super leuk om te doen en wil graag wat mooiere foto's gaan maken.

Dus, voor welke, goedkope (!), lens kan ik gaan sparen / rondkijken?

misschien staat het hier al ergens maar 199 pagina's, pff hihi

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:51

zodiacje schreef:
Ik heb een Canon Eos 500d. Ik ben niet van plan om er professioneel iets mee te doen maar heb m omdat ik het zo zonde vond dat mijn hond en paard altijd nét hun hoofd wegdraaiden als ik klikte. Daarnaast is mijn vriend verslaafd aan technische dingetjes en ben ik dus met deze camera verwend met mijn verjaardag (bofkont he?) :D
Wat ik alleen jammer vind is dat er het standaard objectief 18-55 op zit. Ik zou graag wat verder willen inzoomen. Ik denk dan bv aan mijn paard die achter in de wei net even leuk doet.
Wat ik al zei, ik ben echt een leek met fotografie en begin net pas de bewerkingsprogramma's te ontdekken. Vind het wel echt super leuk om te doen en wil graag wat mooiere foto's gaan maken.

Dus, voor welke, goedkope (!), lens kan ik gaan sparen / rondkijken?

misschien staat het hier al ergens maar 199 pagina's, pff hihi
\

Hee! Mede om deze reden wou ik ook een zoomlens :j En je hebt gelijk hoor, je hoeft absoluut niet prof. aan de slag te
gaan omdat je een nieuw objectief aanschaft. Je kunt beter kijken wat voor jouw een goede aankoop is, afhankelijk van
je budget. Niet alle zoomlenzen die goedkoop zijn geven jou ook daadwerkelijk het resultaat dat jij wil!

Er zijn in feite zát goede lenzen, ik zit nu op school (oeioei, illegaal op bokt := ) dus kan nu niet uitgebreid wat voor je
gaan zoeken, maar zal het straks zeker even doen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:00

Zodiacje:

Afhankelijk van je budget:

- 55-200 van Canon, evt goedkoper van Sigma of Tamron
- 70-300 van Sigma of Tamron
- 75-300 van Canon
- Bij iets meer budget aanrader: Canon EF-S 55-250

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:06

@NHevaVD: Thanks voor je reactie! (op bokt val ook genoeg te leren hihi)

@ Nouks: Ook bedankt voor je reactie! Aan wat voor prijzen moet ik hierbij denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:11

Prijzen liggen tussen de ruim 100 (Tamron/Sigma-varianten) en ruim 200 (Canon EF-S 55-250) euro. Houd er wel rekening mee dat binnen dit budget de goedkopere lenzen meestal niet zonder reden goedkoper zijn, dus als je er iets meer voor over hebt zeker voor één van de duurdere suggesties gaan!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:19

Oké, thanks!
200 is best veel (voor mij dan) maar volgens mij dan wel een investering waard.
Want zo'n lens kan ik er toch gewoon op latten zitten, zonder steeds te moeten wisselen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:25

Je hoeft dan alleen te wisselen als je dingen fotografeert waarvoor je normaal gesproken je 18-55 zou gebruiken.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:03

zodiacje: kijk eens in mijn onderschrift :) nette lens voor nette prijs

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:08

Probeer ook mensen te vinden die je voorbeelden kunnen sturen van werk met de lens :j Koop niet iets aan dat
de hemel in geprezen word maar zoek goed naar de perfecte lens voor jou camera. Ik heb echt maanden info gezocht
over mijn nieuwe lens, dat was ook wel een HELE investering, maar kon 't gewoon niet zeker genoeg weten :j